Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingrid14 : Seattle - SF in juli 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis ingrid14 : Seattle - SF in juli 2016

Bericht door ingrid14 »

Na 2x een reis naar Alaska staan voor volgend jaar weer de 'lower 48' op het programma.

Dank je voor de vele reisverslagen die op het forum te vinden zijn. Ze waren een grote hulp om tot onderstaande route te komen.
We hebben bewust gekozen voor Mt Rainier en Mt St Helens (mijn zoon - ja ja, die gaat ook volgend jaar nog mee - wilt daar liever heen) ipv de kust van Washington en Oregon.

Op 07.07.2016 vliegen we naar Seattle en op 30.07.2016 terug naar huis vanaf SF.

Brussel-Reykjavik-Seattle
Seattle
Seattle
Seattle - Port Angeles
Port Angeles
Port Angeles - Forks
Forks
Forks - Mt Rainier (Packwood)
Mt Rainier
Mt Rainier - Mt St Helens - Portland
Portland
Portland - Columbia River Gorge - The Dalles
The Dalles - Smith Rock SP - John Day Fossil Beds - Prineville (of Mitchell maar dat kunnen we pas in januari boeken)
Prineville - Crater Lake
Crater Lake - Lava Beds - Redding
Redding - Lassen Volcanic NP - Redding
Redding - Crescent City
Crescent City (Redwood NP, Jedidiah Smith Redwoods SP)
Crescent City - Lost Coast - Eureka
Eureka - Humboldt Redwoods SP - Fort Bragg
Fort Bragg - beaches - Salt Point SP - SF
SF (wellicht Highway 1 via Pescadero en Ano Nuevo naar Santa Cruz en terug naar SF)
SF
San Francisco-Seattle-Reykjavik-Brussel

Opmerkingen/aanvullingen op mijn route zijn uiteraard welkom.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ingrid14 : Seattle - SF in juli 2016

Bericht door GJ »

Dat lijkt veel op de route die wij dit jaar gereden hebben, zie hier ons topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=57793 alleen zijn wij nog doorgereden naar LA. Wij hebben ter plekke besloten om John Day Fossil Beds niet meer te doen en naar Bend te gaan, achteraf gezien een heel goede keuze, want anders was het een heel lange rijdag geweest voor ons. Maar wij kwamen die dag uit Portland en hadden niet die "tussenstop" bij The Dalles. En we hadden Badlands NP al eens gezien, volgens mij lijkt dat erg op de Painted Hills unit van John Day.

Voor Lassen Volcanic zou je eens kunnen kijken bij de Mineral Lodge, basic met wel dichtbij de ingang van het park en bijvoorbeeld de geothermische dingen die je daar kunt zien. In Forks goed uitzoeken wanneer het laagtij is en dan naar Hole in the Rock wandelen op het strand, geweldig met alle getijdenpoelen!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hey GJ,
Ik had je topic al gevonden en heb er één en ander uit gestolen.

Ik heb nog geen tijd gehad om heel veel uit te zoeken maar de ferry van Edmonds naar Kingston, dien je die vooraf vast te leggen?

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Nee hoor, dat hoeft niet! Althans, eind juni toen wij er waren niet. Ze gaan ook vrij regelmatig. Het schema kun je hier zien: http://www.wsdot.com/ferries/schedule/S ... te=ed-king.

Wij hebben die ochtend nog de Boeing-fabriek bezocht, iets ten noorden nog van Edmonds, en daarna de ferry genomen. Was prima te combineren op één dag. Aan het eind van de middag waren we in Port Angeles en hebben we Hurricane Ridge nog bezocht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor Olympic NP etc. Wij zaten voor ons bezoek aan Lassen Volcanic op een camping in Shingletown, maar tegenwoordig zijn er cabins in het park. Die lijken me erg leuk en zeker mooi gelegen.
Dit jaar waren we bij de Painted Hills, met een overnachting in Mitchell. Zie ook dat verslag voor het laatste stuk van je route.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@ GJ : zo zou de planning van onze dag SF - Port Angeles ook zijn, als we Hurricane Ridge of Deer Park dan ook nog doen, bekijken we ter plaatse.
Bedankt voor de link van de ferry.

@Marianne: ik had al met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Lekker veel tips voor wandelingen uit gehaald.
Voorlopig heb ik een hotel in Redding geboekt. De cabins waren of niet vrij of erg duur of erg primitief (en dat ziet mijn zoon niet zitten). Maar ik blijf rustig verder zoeken.
Het Oregon Hotel in Mitchell kan pas vanaf januari gereserveerd worden. Vandaar dus al een hotel in Prineville vastgelegd, kan nog altijd geannuleerd worden.

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ingrid, in 2014 deden we ook een groot stuk van deze route (ook in 2013), misschien heb je nog iets aan onze blogs.
Er is trouwens ook nog een kans dat we in 2016 ook weer die kant uit gaan. We twijfelen nog tussen een langere periode (2-3 weken) IJsland of andermaal de westkust. Misschien ontmoeten we elkaar daar wel opnieuw, al zal het dan wel niet in zo'n godvergeten gat als McCarthy zijn :wink: .

@GJ: Badlands NP is totaal niet te vergelijken met de Painted Hills, die uit bijzonder mooie kleuren bestaan, terwijl de Badlands eerder monochroom zijn. Al heb je daar dan wel de enorme kuddes bizons.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

En als je ons verslag nog niet had gevonden of gelezen: http://thepacificnorthwest2015.blogspot.nl/
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bedankt voor de reacties Hinko en kalaman.
Het zijn allemaal mooie reisverslagen (die ik al gelezen had en waar ik eeeerrrg veel uitgehaald heb)
@Hinko: wel wat jammer van het weer hier en daar, goed dat jullie ondanks dat toch een fijne vakantie gehad hebben
Thanks for sharing ! :thumbup:
kalaman schreef:Painted Hills, die uit bijzonder mooie kleuren bestaan
Ik hoop dat ze wat vergelijkbaar zijn met Painted Desert, ik vond het daar prachtig !

@kalaman
Moesten jullie toch naar het NW gaan en we kruisen elkaar ergens, altijd bereid voor een nieuwe ontmoeting. Al zal het wel moeilijk worden om terug zo'n mooie lunchplek te vinden als het terras van de Kennicott Lodge.
By the way: Edge of Alaska - seizoen 2 is begonnen.

Groetjes,

Ingrid
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Nog meer leesvoer. Verslag van onze reis San Francisco - Seattle. Een paar delen komen overeen met jullie voorgenomen route.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ingrid14 schreef:By the way: Edge of Alaska - seizoen 2 is begonnen.
Merkwaardig, ik vind daar niets van terug :( . Wanneer?
katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door katleens »

Binnen een paar minuutjes op Canvas
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@Felicitas: dank je wel

@kalaman
Edge of Alaska: herhaling aflevering 1 zaterdag 20.10 - aflevering 2 maandag 21.00 - beiden op Discovery

Net pas gezien: vanavond op Canvas om 21.11 (dus dadelijk al) Wild Alaska

Groetjes,

Ingrid
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GabyK »

Hoi Ingrid,

Als de Super 8 niks wordt in The Dalles dan is de Vagabond Lodge in Hood River misschien wel iets. Aan de rand van de stad gepositioneerd met een leuk uitzicht over de Columbia River (mits je je kamer verlaat ws). Goede prijs kwaliteit en prima bedden om in te slapen. Geen poespas en geen ontbijt. Ik heb wel via de telefoon moeten reserveren, maar ze hebben een nu een eigen website met online reserveringssysteem.
Hood River is daarnaast ook een leuk klein stadje met een mooi klein centrum. En heerlijke en eerlijke verse sushi bij een basement restaurant (2013). Ik weer alleen de naam niet meer.

Groetjes
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Mooie reis Ingrid. Weet niet hoe oud jullie zoon is maar ik denk dat als hij niet te jong is rijden met een quad in de Oregon Dunes wel leuk zal vinden. Ook de Boeing fabriek is geweldig voor kids om te zien. In 203 deden wij de reis andersom, van San Francisco naar Seattle. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@GabyK: het is de Super 8 in The Dalles geworden. (we kunnen daar ook puntjes sparen met onze Wyndham Rewards)

@K&N: De Boeing fabriek staat zeker op het programma.
Wij hebben veel gelezen en na lang wikken en wegen gekozen voor de bergen en niet de kust van Oregon. Alhoewel ik toch over de Oregon Coast blijf twijfelen. Ik denk dat ik daar ooit eens op mijn eentje heen ga.

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Probeer niet in het weekend naar Boeing te gaan, want tot onze niet geringe verbazing wordt er daar slechts op heel beperkt gewerkt.

We zullen deze keer niet samen kunnen koffie drinken :( . We hebben immers beslist om volgende zomer een rondje Denver te doen...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hm, en had ik natuurlijk net die Boeing fabriek op de zondag gepland zeker !
Kunnen we gewoon even over en weer vanuit Seattle op bv de vrijdag, of kost het rijden dan teveel tijd?

Wel jammer van die koffie :wink: maar een rondje Denver is ook mooi, deden wij in 2011.

Groetjes,

Ingrid
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Volgens de website worden de tours bij Boeing 362 dagen per jaar gegeven. Zie je zoveel minder op dagen dat ze niet aan het werk zijn?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De productie lag bij ons zo goed als stil. Slechts hier en daar was een werknemer te zien. Ik zou dus absoluut het weekend vermjjden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer