Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Jannie 2016: Zuid-West Canada en Noord -West Amerika.
Rondreis Jannie 2016: Zuid-West Canada en Noord -West Amerika.
Volgend jaar willen wij een rondreis gaan maken met camper. We hebben geboekt bij Tioga Tours (Run of vleet 4) 28 dagen half mei tot half juni. vertrek en eindpunt is Calgary.
In 2011 hebben we een prachtige reis door West Canada gemaakt en in 2012 West Amerika incl.een deel van Yellowstone en in 2014 , 2 weken West Amerika en 3 weken Noord West Amerika.
Volgend jaar gaan we vroeg (17 mei), daarom vraag ik me af of we beter eerst kunnen beginnen bij o a Olympic NP of vanuit Calgary richting Waterton Lake ,Glacier NP , Yellowstone . Dit i v m nog evt afgesloten wegen , wat afhankelijk zal zijn van sneeuw in die periode.
Bij de planning van de vorige reizen heb ik o a veel gehad aan de reisverslagen van Ko en Marja en van Martin en Marianne en alle andere vragen en antwoorden op dit forum. Heeft iemand ervaring met reizen in deze periode en in deze gebieden , alle tips zijn welkom.
In 2011 hebben we een prachtige reis door West Canada gemaakt en in 2012 West Amerika incl.een deel van Yellowstone en in 2014 , 2 weken West Amerika en 3 weken Noord West Amerika.
Volgend jaar gaan we vroeg (17 mei), daarom vraag ik me af of we beter eerst kunnen beginnen bij o a Olympic NP of vanuit Calgary richting Waterton Lake ,Glacier NP , Yellowstone . Dit i v m nog evt afgesloten wegen , wat afhankelijk zal zijn van sneeuw in die periode.
Bij de planning van de vorige reizen heb ik o a veel gehad aan de reisverslagen van Ko en Marja en van Martin en Marianne en alle andere vragen en antwoorden op dit forum. Heeft iemand ervaring met reizen in deze periode en in deze gebieden , alle tips zijn welkom.
Re: Rondreis 2016: Zuid-West Canada en Noord -West Amerika.
Ik heb geen ervaring met die periode maar zoals je zelf al aangeeft kan je te maken krijgen met nog afgesloten wegen (en wandelpaden).
Op de websites van de parken vind je daar zeker informatie over terug.
Als ik het zo lees ben je al diverse keren in die hoek van US/Canada geweest. Het is me niet duidelijk wat je volgend voorjaar zou willen zien/doen/welke parken je wilt bezoeken.
Om zomaar even wat in het wild te roepen: misschien eerst van Calgary richting Okanagan Lake, Osoyoos/Kelowna, dan richting Vancouver, Seattle, Olympic, Oregon Coast en dan terug.
Op de websites van de parken vind je daar zeker informatie over terug.
Als ik het zo lees ben je al diverse keren in die hoek van US/Canada geweest. Het is me niet duidelijk wat je volgend voorjaar zou willen zien/doen/welke parken je wilt bezoeken.
Om zomaar even wat in het wild te roepen: misschien eerst van Calgary richting Okanagan Lake, Osoyoos/Kelowna, dan richting Vancouver, Seattle, Olympic, Oregon Coast en dan terug.
Wij hebben een planning gemaakt van hoe we de reis ongeveer willen gaan doen , het lijkt misschien veel , maar er ligt niets vast alleen de eerste en laatste dag zodat we alle ruimte hebben om op sommige plaatsen meer of minder tijd te nemen.
Dag 1 Calgary
Dag 2 Camper halen en richting Watertonlakes
Dag 3 +4 Glacier NP
Dag 5 Helena
Dag 5,7 en8 Yellowstone
Dag 9 Grand Teton
Dag 10 Craters of the Moon
Dag11 Boise
Dag12 Burns
Dag 13 Crater Lake
Dag 14 en 15 Portland ( vrienden bezoeken)
Dag 16 en 17 Mnt Rainier
Dag 18 ,19,20 Olympic NP
Dag 21 , 22 Nort Cascade
Dag 23 Harrison hotsprings
Dag 24 Osyoos
Dag 25 Rossland
Dag 26 Cranbrook
Dag 27 Calgary
Dag 28 naar huis
Dag 1 Calgary
Dag 3 +4 Glacier NP
Dag 5 Helena
Dag 5,7 en8 Yellowstone
Dag 9 Grand Teton
Dag 10 Craters of the Moon
Dag11 Boise
Dag12 Burns
Dag 13 Crater Lake
Dag 14 en 15 Portland ( vrienden bezoeken)
Dag 16 en 17 Mnt Rainier
Dag 18 ,19,20 Olympic NP
Dag 21 , 22 Nort Cascade
Dag 23 Harrison hotsprings
Dag 24 Osyoos
Dag 25 Rossland
Dag 26 Cranbrook
Dag 27 Calgary
Dag 28 naar huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn eens in juni in Glacier NP geweest en hebben toen helemaal niets kunnen doen omdat er nog veel sneeuw lag. Als je er naar toe wilt dan het liefst zo laat mogelijk. Ik neem aan dat de Going to the Sun Road ook nog niet open is in mei. Kijk eens op de verschillende NPS-sites zoals jetusa al zei.
Wij waren dit jaar begin juni in Yellowstone en hadden prima weer. Maar je kunt van alles verwahten zo vroeg in het seizoen. Kijk ook hier op de NPS-site voor openingsdata en wegafsluitingen, en zie http://www.yellowstonenationalparklodge ... dates/hier voor openingsdata van de campings die je kunt reserveren.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek aan Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon en Crater Lake, en zie ons 2006-verslag voor Oregon en Washington. Wij hadden toen in juli nog veel sneeuw in Mt Rainier en Olympic NP. En bij Crater Lake waren net de wegen open. Dat was toen wel ongewoon dat jaar.
Marianne
Wij waren dit jaar begin juni in Yellowstone en hadden prima weer. Maar je kunt van alles verwahten zo vroeg in het seizoen. Kijk ook hier op de NPS-site voor openingsdata en wegafsluitingen, en zie http://www.yellowstonenationalparklodge ... dates/hier voor openingsdata van de campings die je kunt reserveren.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek aan Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon en Crater Lake, en zie ons 2006-verslag voor Oregon en Washington. Wij hadden toen in juli nog veel sneeuw in Mt Rainier en Olympic NP. En bij Crater Lake waren net de wegen open. Dat was toen wel ongewoon dat jaar.
Marianne
Als ik de route zo zie is mijn eerste ingeving om hem om te draaien.
Het gebied met de meeste bergen en afgesloten wegen heb je dan op het einde.
Dan nog zul je bepaalde wegen misschien niet kunnen doen (ik denk bv aan Mnt Rainier noordelijke ingang) en oostelijke route van Mnt Rainier naar Mnt St Helen, maar de ingang vanaf Interstate 5 naar Mnt Rainier is wel year-round open en die van Mnt St Helen gaat half mei open (vorig jaar).
Zie de websites van de parken (waarvan ik eigenlijk aanneem dat je die inmiddels kent).
http://www.nps.gov/MORA/planyourvisit/index.htm
http://www.fs.usda.gov/recarea/mountsth ... ecid=31562
http://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOC ... 843476.pdf
Ook bij Crater Lake kan je nog afgesloten wegen hebben, toen ik er jaren terug in juli was lagen er zelfs nog resten sneeuw.
Glacier NP mag je trouwens sowieso niet met camper doorheen rijden. Gezien dat jullie uit Yellowstone komen (als je de route omdraait) en ook naar Waterton toe willen, rijd je inderdaad beste via Helena, via de oostelijke kant en kan je met de parkbussen vanuit St Mary/East Glacier Entrance het park bezoeken (als de Going-to-the-Sun dan open is).
http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/hours.htm
Voor het overzicht van je schema zou ik het schema trouwens per dag uitschrijven, met van.....naar.... Dan krijg je (en de lezer) meer inzicht in hoeveel tijd je ter plaatse echt hebt. Als voorbeeld:
Dag 3 +4 Glacier NP
Dag 5 Helena
Het lijkt alsof je dag 3 en 4 voor Glacier hebt uitgetrokken, maar je moet eerst op dag 3 nog naar Waterton (als je daar op dag 2 nog niet gekomen was), vervolgens wil je Waterton doen (neem ik aan) en dan heb je in feite alleen dag 4 voor Glacier.
Als je het als volgt uitschrijft is dat meteen duidelijk:
Dag 3 Vanaf ...... naar Waterton, rest van de dag voor Waterton
Dag 4 Vanaf Waterton naar Glacier en bezoek Glacier
Dag 5 van Glacier naar Helena,
En ja, het is best veel, grof genomen zo'n 4600 km...........
Ik zou zelf zeggen: maak een kleinere ronde en doe datgeen wat je doet wat uitgebreider.
Er is genoeg te zien en doen rondom Vancouver/Vancouver Island/Seattle/Portland/Oregon Coast.
Vanaf Calgary zou je via Banff, Lake Louise, Revelstoke, Kelowna naar Vancouver kunnen rijden en terug onderlangs via Osoyoos.
Weliswaar kan er in de Rockies ook in mei nog een sneeuwbui vallen, maar Highway 1 wordt het hele jaar door schoon gehouden en er is in die periode genoeg open om je in die regio een aantal dagen te vermaken. Vaak wordt er dan gezegd: dan zijn de meren nog bevroren, en dat is natuurlijk zou, maar ook dan is het nog een prachtig gezicht. (ben er 2x in de winter geweest en 1x in de zomer en eigenlijk vind ik het er in de winter veel mooier).
En rondom Vancouver/Seattle/Portland is het klimaat milder en heb je daar hopelijk een lekker voorjaarszonnetje.
Het gebied met de meeste bergen en afgesloten wegen heb je dan op het einde.
Dan nog zul je bepaalde wegen misschien niet kunnen doen (ik denk bv aan Mnt Rainier noordelijke ingang) en oostelijke route van Mnt Rainier naar Mnt St Helen, maar de ingang vanaf Interstate 5 naar Mnt Rainier is wel year-round open en die van Mnt St Helen gaat half mei open (vorig jaar).
Zie de websites van de parken (waarvan ik eigenlijk aanneem dat je die inmiddels kent).
http://www.nps.gov/MORA/planyourvisit/index.htm
http://www.fs.usda.gov/recarea/mountsth ... ecid=31562
http://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOC ... 843476.pdf
Ook bij Crater Lake kan je nog afgesloten wegen hebben, toen ik er jaren terug in juli was lagen er zelfs nog resten sneeuw.
Glacier NP mag je trouwens sowieso niet met camper doorheen rijden. Gezien dat jullie uit Yellowstone komen (als je de route omdraait) en ook naar Waterton toe willen, rijd je inderdaad beste via Helena, via de oostelijke kant en kan je met de parkbussen vanuit St Mary/East Glacier Entrance het park bezoeken (als de Going-to-the-Sun dan open is).
http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/hours.htm
Voor het overzicht van je schema zou ik het schema trouwens per dag uitschrijven, met van.....naar.... Dan krijg je (en de lezer) meer inzicht in hoeveel tijd je ter plaatse echt hebt. Als voorbeeld:
Dag 3 +4 Glacier NP
Dag 5 Helena
Het lijkt alsof je dag 3 en 4 voor Glacier hebt uitgetrokken, maar je moet eerst op dag 3 nog naar Waterton (als je daar op dag 2 nog niet gekomen was), vervolgens wil je Waterton doen (neem ik aan) en dan heb je in feite alleen dag 4 voor Glacier.
Als je het als volgt uitschrijft is dat meteen duidelijk:
Dag 3 Vanaf ...... naar Waterton, rest van de dag voor Waterton
Dag 4 Vanaf Waterton naar Glacier en bezoek Glacier
Dag 5 van Glacier naar Helena,
En ja, het is best veel, grof genomen zo'n 4600 km...........
Ik zou zelf zeggen: maak een kleinere ronde en doe datgeen wat je doet wat uitgebreider.
Er is genoeg te zien en doen rondom Vancouver/Vancouver Island/Seattle/Portland/Oregon Coast.
Vanaf Calgary zou je via Banff, Lake Louise, Revelstoke, Kelowna naar Vancouver kunnen rijden en terug onderlangs via Osoyoos.
Weliswaar kan er in de Rockies ook in mei nog een sneeuwbui vallen, maar Highway 1 wordt het hele jaar door schoon gehouden en er is in die periode genoeg open om je in die regio een aantal dagen te vermaken. Vaak wordt er dan gezegd: dan zijn de meren nog bevroren, en dat is natuurlijk zou, maar ook dan is het nog een prachtig gezicht. (ben er 2x in de winter geweest en 1x in de zomer en eigenlijk vind ik het er in de winter veel mooier).
En rondom Vancouver/Seattle/Portland is het klimaat milder en heb je daar hopelijk een lekker voorjaarszonnetje.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij waren in 2013 half mei in Glacier en Waterton. Er is dan inderdaad nog veel afgesloten maar toch hebben we een aantal mooie wandeling kunnen doen. Hier ons verslag.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Michelly, wat een ontzettend leuk voorgegeven website/verslagen heb je! Heb 'm bij mijn favorieten gezet, volgens mij genoeg leesvoer voor een paar avonden.
Re: Rondreis Jannie 2016: Zuid-West Canada en Noord -West Amerika.
Bedankt voor alle reacties ,ik kan even verder met de planning ,en ik ga reisverslagen lezen , altijd leuk om te doen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 10371 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 17 Reacties