New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Truckman
Amerikafan
Berichten: 227
Lid geworden op: 21 sep 2004, 21:45
Locatie: Leeuwarden

New Orleans

Bericht door Truckman »

Uiteraard mag ik bijna wel zeggen, maken wij ook dit jaar weer een rondreis door de US! Dit jaar gaan we o.a de zuidelijke staten bezoeken, en darin is ook een bezoek aan New Orleans opgenomen, Nu onze vraag; Hoe veilig is het daar voor toeristen? Ik hoor allerlei negatiever berichten daaromtrent...
The USA...what else?
Tinkerbell
Amerikakenner
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 apr 2007, 12:28

Re: New Orleans

Bericht door Tinkerbell »

Truckman schreef:Uiteraard mag ik bijna wel zeggen, maken wij ook dit jaar weer een rondreis door de US! Dit jaar gaan we o.a de zuidelijke staten bezoeken, en darin is ook een bezoek aan New Orleans opgenomen, Nu onze vraag; Hoe veilig is het daar voor toeristen? Ik hoor allerlei negatiever berichten daaromtrent...
We waren er vorig jaar. Als je meer wilt weten over onze visie pm me even.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: New Orleans

Bericht door Rob »

Tinkerbell schreef:
Truckman schreef:Uiteraard mag ik bijna wel zeggen, maken wij ook dit jaar weer een rondreis door de US! Dit jaar gaan we o.a de zuidelijke staten bezoeken, en darin is ook een bezoek aan New Orleans opgenomen, Nu onze vraag; Hoe veilig is het daar voor toeristen? Ik hoor allerlei negatiever berichten daaromtrent...
We waren er vorig jaar. Als je meer wilt weten over onze visie pm me even.
Graag antwoorden op het forum zo hebben andere forumleden die een reis in die richting hebben er ook wat aan.
Tinkerbell
Amerikakenner
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 apr 2007, 12:28

Re: New Orleans

Bericht door Tinkerbell »

Rob schreef:
Tinkerbell schreef: We waren er vorig jaar. Als je meer wilt weten over onze visie pm me even.
Graag antwoorden op het forum zo hebben andere forumleden die een reis in die richting hebben er ook wat aan.
Sorry ik zag dit bericht nu pas.
Aangezien onze ervaringen eigenlijk nogal negatief waren en ik niemand mijn menig wil opdringen of aanpraten heb ik het via een pm gedaan.

Deze foto heb ik genomen vanuit ons hotel.
We zaten absoluut niet in een of andere achterbuurt maar hartje stad in Royal Street.
Zoals dit was eigenlijk heel French Quarter.

Ook was dit geen gevolg van Katrina maar van jarenlange verwaarlozing.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tinkerbell op 06 jul 2007, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
zudie
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 feb 2007, 15:13

Bericht door zudie »

Hi Truckman,

Van mij dan even een positiever bericht: New Orleans is een heerlijke stad! Ook nog na Katrina. Ik ken NO zowel van voor als na de storm en hoewel het absoluut niet opschiet met de wederopbouw, is het voor toeristen heel goed te doen. Het French Quarter is grotendeels in originele staat, veel muziekclubs zijn weer open en het meeste openbaar vervoer rijdt ook weer.

Ik heb zelf besloten te verhuizen naar New Orleans, dus ik denk dat dat wel aangeeft dat je echt niet op de eerste de beste straathoek wordt overvallen.

Wanneer willen jullie gaan?
En wat is jullie interesse in New Orleans?
vanaf 1 mei ben ik weer in de stad. Als je meer verhalen of tips wilt horen, laat even weten.

Groetjes,
Zudie
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

zudie schreef:Hi Truckman,



Ik heb zelf besloten te verhuizen naar New Orleans, dus ik denk dat dat wel aangeeft dat je echt niet op de eerste de beste straathoek wordt overvallen.


Groetjes,
Zudie
Ligt eraan, misschien dat jij juist de overvaller bent en nu argeloze Hollanders lokt :wink: De beelden die ik zie van after Katherine is niet echt om vrolijk van te worden. New Orleans was een mooie stad en is waarschijnlijk in het toeristengedeelte nog steeds een mooie stad, maar denk dat dit gedeelte een stuk kleiner geworden is en gezien het feit dat er weinig geleerd is qua waterbeheersing zou ik er niet graag gaan wonen.
zudie
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 feb 2007, 15:13

Bericht door zudie »

Ik een argeloze-Hollander-lokker? Yeah, right! :wink:

De media blazen van alles op, of laten juist complete verhalen liggen.
En dat geldt niet alleen voor New Orleans of Amerika.
Ik ben na Katrina in totaal 4 maanden in New Orleans geweest en heb aardig wat vrienden daar, dus ik denk dat ik een aardig beeld heb van hoe het er is.

Iemand die met heel veel liefde, maar ook realiteitszin over de stad schrijft is Chris Rose, columnist van de lokale krant. Lees maar eens wat van zijn verhalen:
http://www.nola.com/rose/
Gebruikersavatar
gert & peggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 apr 2007, 12:13
Locatie: Herentals - België

to zudie

Bericht door gert & peggy »

Zudie,

wij zijn van plan om tegen 27 à 28 mei te verschijnen in New Orleans.
Kan je ons wat tips geven over goede (en goedkope) overnachtingsplaatsen ? We zijn met 3 volwassenen.

Enkele tips over bezoekwaardige pubs/diners/... zijn ook welkom !

(btw : ik hoop dat je geen Belgenlokker bent :) )
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: to zudie

Bericht door Texas Boy »

gert & peggy schreef:Zudie,

wij zijn van plan om tegen 27 à 28 mei te verschijnen in New Orleans.
Kan je ons wat tips geven over goede (en goedkope) overnachtingsplaatsen ? We zijn met 3 volwassenen.

Enkele tips over bezoekwaardige pubs/diners/... zijn ook welkom !

(btw : ik hoop dat je geen Belgenlokker bent :) )
Betreft de café's gewoon lekker rondlopen en overal naar binnen wandelen en dat kan gewoon met een drankje wat je in de vorige tent hebt gekocht. Als een ober je een tafel geeft moet je ook wat bestellen, dus eerst even kijken of het wat is voordat je gaat zitten. Opvallend was ook dat veel tenten smerig zijn, vooral Coyote Ugly stonk enorm naar eeb openbaar toilet :shock:
Gebruikersavatar
perryvermeulen
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 apr 2007, 22:29
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door perryvermeulen »

Ik was me laatst nog aan het afvragen hoeveel historie er nog van New Orleans over was na Katrina.

Had een boek gelezen over Lee Harvey Oswald (moordenaar JFK) en zijn verblijf in die stad, diverse adressen die belangrijk waren in die tijd (april-oktober 1963) en vroeg me af hoeveel van die adressen er nu nog zo bij zouden liggen als 44 jaar geleden.

Hij leefde een tijdje bij familie op 757 French Street, daarna met zijn vrouw op 4905 Magazine Street waar ook zijn werk was. Hij kwam regelmatig op een kantoor op de hoek van Lafayette en Camp Street. Liep pro-Cuba folders uit te delen op Camp en Canal Street. etc. etc.

Mocht ik ooit naar New Orleans gaan dan zou ik dat soort plekken wel even willen zien, mocht iemand weten hoeveel er in die buurten is neergehaald sinds de jaren '60 dan hoor ik het graag :)
zudie
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 feb 2007, 15:13

Bericht door zudie »

Hi Gert & Peggy,

Hoe goedkoop mag het zijn? :D
Ik verblijf altijd in India House, maar dat is een hostel. Weliswaar met enkele privekamers, maar het is er wel levendig, jong en partysfeer.
Je krijgt daar echter wel een zwembad bij, een ruime patio, je kan er zelf koken en het bevalt mij dus prima.
http://www.indiahousehostel.com

Ik neem verder aan dat jullie een Lonely Planet Gids hebben? Daar staan de meeste bekende adressen wel in en verder goede tips voor andere overnachtingsmogelijkheden.

Qua eten: er zijn zoveel tentjes. Loop gewoon lekker rond en kijk waar het je bevalt. Ik ga zelf zelden uit eten, dus kan niet zulke goeie tips geven.

Qua uitgaan: wandel even door Bourbon Street zodat je dat ook gezien hebt, en loop dan meteen door naar Frenchmen Street. Veel relaxter, betere muziek, en lokaal uitgaanspubliek ipv toeristen.

Om de stad te verkennen is een fiets erg handig. Op diverse plekken kan je die huren.

Ik stuur jullie wel even een prive bericht met mijn lokale telefoonnummer. Geef maar een belletje als jullie aankomen.
En als jullie besluiten in India House te verblijven dan vind je me daar wel.

Groetjes,
De Belgenlokker :wink:
Gebruikersavatar
gert & peggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 apr 2007, 12:13
Locatie: Herentals - België

excuses aan zudie

Bericht door gert & peggy »

Zudie,

sorry voor de late reactie.
Ik heb je pb goed ontvangen en genoteerd in mijn GSM.

Ik heb de foto's van de hostel aan mijn medereizigers laten zien, maar ze verkiezen blijkbaar eerder een hotel (genre Best Western,...). Hey, 't zijn 2 vrouwen dus ik kan er écht niet tegen op.

Je hoort nog iets van mij/ons !
zudie
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 feb 2007, 15:13

Bericht door zudie »

Hi,

Als jullie zondag 27 mei in NO zijn dan is dat te gek. Het dan namelijk Super Sunday. Alle Mardi gras Indians komen dan naar de parade.
Start 12:00 Bayou St. John. Duurt tot ongeveer 17:00.

Niet te missen!!!!
zudie
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 feb 2007, 15:13

Bericht door zudie »

Oeps, ontdek opeens dat ik een aantal mensen een verkeerd nummer heb gegeven. Weet niet of dat bij jullie het geval is.
Laatste nummers van mijn lokale nummer zijn: 9990 (en niet 9999).
Gebruikersavatar
gert & peggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 apr 2007, 12:13
Locatie: Herentals - België

Bericht door gert & peggy »

Momenteel zitten we in Asheville (North Carolina), morgen is de planning om hier Biltmore Estate te gaan bezoeken en daarna door te rijden naar/richting Knoxville.
Weet niet of we zondag in NO zullen geraken. Het zal heel nipt worden, maar ik vrees er eigenlijk voor...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer