Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

outer banks

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
sonny_z
Amerika-ontdekker

outer banks

Bericht door sonny_z »

Wie is er wel eens bij de outer banks in virginia geweest of wie kan mij er wat over vertellen.
Wellicht een mooie streek om doorheen te reizen vanuit washington naar South Carolina (savannah) ?

Bij voorbaat dank !

Rob Zonneveld
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Outer Banks liggen in Noord Carolina :). Maar het is een mooi gebied. Je vindt er o.a. Kill Devil Hills, waar de gebroeders Wright hun eerste vlucht vandaan namen. En een heel mooie vuurtoren op Cape Hatteras.

Wat ik je vanuit Washington zeker kan aanraden is het Tidewater gebied in Virginia. Hier vind je o.a. Coloniaal Williamsburg (en als je van pretparken houdt, Busch Gardens), Jamestown (dat dit jaar 400 jaar bestaat), Yorktown (waar het laatste gevecht van de Revolutionaire Oorlog werd gehouden), Norfolk (met grootste marinebasis ter wereld) en Virginia Beach, een leuke badplaats.

Als je naar die plaatsen in mijn blog zoekt, vind je er meer informatie over.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 24 feb 2007, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij wonen vlakbij Virginia Beach .. maar in de zomer als we naar het strand gaan, dan gaan we altijd naar OBX .. De stranden daar zijn iets rustiger in de zomer en de omgeving is ook wel leuk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer