Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies hiking bestemmingen Houston-Raleigh

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Advies hiking bestemmingen Houston-Raleigh

Bericht door roelb »

In april heb ik een trip van Houston naar Raleigh staan, in ca 2,5 week.

Vertrek en bestemming zijn puur op basis van beschikbaarheid van award tickets geselecteerd en wellicht wijzigt het nog als er in maart nog leuke FB promo's zijn. Maar for now is het dus IAH-RDU.

Texas ken ik inmiddels wel, dus daar blijven we niet. Even langs de Buc'ees om wat nuggets en beef jerky in te slaan en dan richting het noorden, het oosten of het noordoosten. Daar zit hem dus de crux, ik ken dit gebied niet goed genoeg om een goed plan te trekken.

Iemand hier meer bekend? Wij zoeken vooral de leuke, wat uitdagende day hikes met een beetje hoogte, off the beaten track. GSMNP kennen we, dus Gatlinburg en omstreken hoeven we niet specifiek naar toe. Natuurlijk missen we de specifieke trekpleisters ook niet, dat is mooi voor de rustdagen tussen de hikes.

Ik zie grofweg twee opties. Of onderlangs, dus LA, MS, AL, GA, SC. Of bovenlangs, dus MI, AR, MO, KY/TN. De laatste spreek mij wel aan om ook een dagje Bourbon trail te doen. Maar Georgia heeft volgens mij ook wel mooie plekjes: Mt Yonah, Tallulah Gorge, Cloudland Canyon, Blood Mountain.

Dus, wie o wie kan wat expertise delen?
tanteto
Amerikafan

Re: Advies hiking bestemmingen Houston-Raleigh

Bericht door tanteto »

In het westen van NC valt er genoeg te wandelen voor een hele vakantie.

Maar, hoe bereikbaar het is na hurricane Helene is moeilijk te zeggen. I-40 van Knoxville naar Asheville is nog steeds gesloten.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In je eerste route kun je wellicht in het noordoosten van Alabama Little River Canyon aandoen. In Georgia vonden wij Providence Canyon heel apart. Ten noorden van Atlanta zijn meerdere state, wij bezochten Tallulah Gorge, maar er waren daar in de regio meerdere die me wel wat leken. in SC Congaree NP.

Voor je tweede route heb ik minder tips. Het westen van Arkansas is prachtig, vooral rond Bentonville, maar ook Hot Springs NP. Verder nog Mammoth Cave NP.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Thnx!

Ik denk dat we de routekeuze tzt ook even van het weer laten afhangen. Onderlangs hebben we meer kans op lekker weer dan bovenlangs medio/eind april, maarja, de bourbon trail blijft toch lonken ;-)
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

tanteto schreef:
13 feb 2025, 10:37
I-40 van Knoxville naar Asheville is nog steeds gesloten.
Ondertussen is er nu één rijstrook in beide richtingen open.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Providence Canyon hebben wij last minute toegevoegd en dat was een mooie verrassing.
https://2024washingtondcdeepsouth.blogs ... ura-s.html
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Late reactie, maar bedankt!

Was net nog aan het kijken welke kant we overmorgen op moeten gaan en had jouw reply even gemist ;-).. Morgenochtend vliegen we die kant op en door drukte nog helemaal niet aan een planning toegekomen, dus morgen in het vliegtuig maar eens wat gaan puzzelen..
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Misschien vanaf Houston de 59 nemen naar Texarkana. Dan de 30 naar Little Rock.
Onderweg kun je dan bij Hot Springs het National Park wandelen of de Northwoods Trails ten noorden van Hot Springs. Beiden hebben elevation.
Ten Noordwesten van Little Rock ligt Pinnacle Mountain SP, waar je Pinnacle Mountain kunt beklimmen.
Van daar richting Memphis, maar in die buurt heb ik nooit gewandeld dus dan moet je op tips van anderen afgaan of zelf zoeken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, dat had ik inderdaad als optie, maar dan niet via de 59 maar via de interstate naar Lafayette en vanaf daar naar het noorden. Vorige keer dat we in Louisiana waren heb ik Lafayette geskipped, maar een food tour met wat echte Cajun hotspots staat nog wel op het lijstje, en daarvoor schijn je daar te moeten zijn.

Bedankt voor de tips!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Als je naar Lafayette rijdt, kun je nog een pitstop maken in Nederland (Bij Beaumont). Niet heel bijzonder maar er staat een molen, wat een museum is, en het is wel leuk om "Nederland" te zien op firetrucks en politie auto's :-)
Ik vind die snelwegen nooit zoveel aan om te rijden, dus vandaar mijn tip voor de 59. En als je snel ergens wilt zijn is het wel handig natuurlijk.
Maart/april is crawfish boil season. In Houston ook populair trouwens, maar leuker om dat in Louisiana te doen misschien. Ik vind er zelf niet zoveel aan en eet meestal alleen de mais en aardappel eruit. Die mudbugs kunnen me gestolen worden, haha.
En net als met veel dingen denk ik dat je beter echt Cajun kunt eten in een klein dorpje dan in een restaurant downtown Lafayette. Dan krijg je ook meer van de sfeer mee.
Vandaag is het nog lekker "koel" in Houston, maar als je morgen landt is het weer richting de 30C. Als je van hiken houdt, koop dan zeker een flesje muggenspray als je richting Louisiana gaat. Het muggenseizoen is ook al begonnen.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nederland al eens geweest, redelijk suf idd..

En de 99% deet zit uiteraard standaard in onze gear. We kennen her gebied :)

In Lafayette zit zo'n aanbieder van Cajun food tours, soort bar crawl langs wat cajun tentjes, en die schijnt wel goed te zijn. Vorige keer dat we daar langs kwamen zaten ze al vol, dus welliicht einde week nieuwe poging. Overmorgen gaan we denk ik nog naar het theater in Houston, Drunk Shakespeare. En dan rijden..

Gad het weer idd al gezien.. maar wij komen voor de warmte, dus was al blij om re zien dat het weer omhoog gaat..
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Oei Deet is wel erg sterk! Ik ben meer van de natuurlijke middeltjes, maar die werken hier niet altijd.

Misschien kun je nog tickets krijgen via Groupon voor Drunk Shakespeare.

Mocht je nog tijd hebben in Houston en van kunst houden dan is de Menil Collection ook een aanrader.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer