Deep South met kinderen

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Deep South met kinderen

Bericht door Georgie »

Volgend jaar (zomervakantie) gaan wij waarschijnlijk (voor m'n werk) naar Amerika met het gezin. We denken aan de Deep South combineren met Florida.

Dat laatste komt wel goed met kinderen, maar voor de Deep South ben ik nog op zoek naar een leuke route. Nou ben ik er van overtuigd dat kinderen altijd wel een leuke tijd hebben en je echt niet alles op de kinderen in hoeft te richten, maar bijv een Beale Street in Memphis vind ik niet persé super kindvriendelijk. Dus daarom ben ik nog beetje zoekende en staat de route nog beetje open voor als er ergens iets is waarvan we denken ja dáár moeten we heen met kinderen. Dat kan ik dan daarna ook toevoegen aan ons product op m'n werk, dat we daar dat voor gezinnen aan kunnen bieden. Zo wil ik bijvoorbeeld in elk geval naar Charleston (South Carolina) omdat we dat net aan ons familie product hebben toegevoegd en er mooie foto's nodig zijn van de kindjes met de leuke gekleurde Rainbow Row huisjes enzo. Hè tough job weer.

Onze kinderen zijn dan 4 (meisje) en 8 (jongen). De jongste houdt met name gewoon van kleine meisjes dingen (prinsessen, poppen, dat soort werk). De oudste heeft wat meer uitdaging nodig en houdt enorm van science, natuur en de ruimte (vandaar dat een bezoekje naar het Kennedy Space Center in Florida echt een must is en eigenlijk dé reden dat we deze kant op willen op relatief korte termijn). Een Children's Museum is ook altijd wel ergens te vinden en leuk voor ze. Maar lekker outdoors plekjes zijn we ook naar op zoek. Wij houden zelf van lekker Amerikaans eten. Ik denk aan ongeveer twee weken Deep South en anderhalve week Florida.

Mijn idee is nu als volgt:

New Orleans (wil ik zelf heel graag heen, food tour)

Baton Rouge overnachten in een cottage bij de Oak Alley Plantation.

Daarna of 'standaard' rondje naar Natchez, Memphis, Nashville

OF

Tupelo?
Chattanooga?

Daarna naar de Great Smoky Mountains / Gatlinburg / Pigeon Forge

Atlanta (Coca Cola Museum en Georgia Aquarium want dochter houdt van zee beestjes).

Charleston

Savannah evt op doorreis of overnachting?

En dan het Florida deel in een notendop (maar dat behoeft verder weinig hulp denk ik) :
St Augustine
Cocoa Beach / Kennedy Space Center
Everglades
Miami
Keys

Afbeelding

Als jullie deze route zien, zijn er dan specifieke dingen waar je aan denkt wat leuk is met kinderen? Of iets anders in de regio waarvan je zegt nee dáár moet je heen? Of zeg je joh jullie moeten toch echt via Memphis (Graceland zullen ze vast leuk vinden al kennen ze Elvis niet) en Nashville is ook leuk genoeg met kinderen? Het is allemaal niet het meest voor de hand liggend maar dat vind ik juist leuk. Staat nog veel open natuurlijk maar dit is een beetje het basis idee.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Deep South met kinderen

Bericht door sandpatt »

Dit was mijn route twee jaar geleden. (copy paste uit mijn eigen topic destijds)

Dag 1: Brussel – Atlanta
Dag 2: Atlanta – Lynchburg (Jack Daniels) - Nashville
Dag 3: Nashville ( Op te splitsen in twee dagen: Grand Ole Opry, Country Music Hall of Fame and Museum, Printer's Alley, Cooter’s Museum and Store Nashville, Belmont Mansion, Gaylord Opryland Resort Gardens, The Johnny Cash Museum, Verschillende Murals)
Dag 4: Nashville
Dag 5: Nashville – Gatlinburg (onderweg een stop in Pigeon Forge)
Dag 6: Gatlinburg (Cades Cove, Clingmans Dome)
Dag 7: Gatlinburg – Greenville (wandeling downtown + Falls Park on the Reedy)
Dag 8: Greenville (volledige dag gereserveerd voor Football game in Clemson)
Dag 9: Greenville – Charleston (Boone Hall Plantation)
Dag 10: Charleston (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 11: Charleston – Savannah (Old Sheldon Church in Yemassee, Magnolia Plantation, Wormsloe Historic Site?)
Dag 12: Savannah (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 13: Savannah – St Augustine (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 14: St Augustine – Cocoa Beach (volledige dag gereserveerd voor Kennedy Space Center)
Dag 15: Cocoa Beach – Miami (onderweg Everglades, nog te bepalen welke activiteit)
Dag 16: Miami (Wynwood Walls + Miami Beach)
Dag 17: Miami - Brussel


In Nashville heb je wel enkele leuke musea die volgens mij voor kinderen ook leuk zijn.
Eventueel kan je er Dollywood inpassen, vlakbij Pigeon Forge?
Zowel in Gatlinburg als Pigeon Forge heb je wel wat zaken die kinderen zullen aanspreken. Allemaal niet super hoogstaand, maar gewoon vermakelijk.
De plantations lijken mij ook leuk voor kinderen. Erg interessant en in natuurgebied.

Voor Savannah zou ik zeker een overnachting inplannen ipv een doorreis.
Ik zou (zeker met kinderen) het tempo niet te hoog leggen. Het is daar heet heet heet in de zomer.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Deep South met kinderen

Bericht door Felicitas »

Misschien een dagje naar Cumberland Island? Leuk boottochtje en prachtig barrier island met een mooie ruïne, wilde paarden en ongerept strand. Zie onze ervaring (niet met kinderen, maar denk dat kinderen het heerlijk vinden om op het strand naar krabbetjes en kreeftjes te zoeken).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4970
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Deep South met kinderen

Bericht door hemmie »

Met kinderen is het Georgia Sea Turtle Center tussen Savannah en Jacksonville een aanrader!

Wat natuur betreft, dat vind ik lastiger te bedenken op de route. Wellicht Congaree NP, of een SP in Georgia. Providence Canyon is heel apart, en Tallulah Gorge is leuk met kinderen.

Je zou misschien ook gewoon wat meer tijd aan de kust kunnen doorbrengen, maar ik heb geen ervaring met dit gebied, wij zijn wel een paar dagen bij Cape Hatteras geweest, maar dat is in North Carolina.
Terug in Texas!
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Deep South met kinderen

Bericht door Marielleh »

Wellicht heb je wat aan ons reisverslag van 2019. We deden zeker niet dezelfde route maar waren wel op div plaatsen welke jullie plannen te doen of overwegen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep South met kinderen

Bericht door jojostravelusa »

Als je bij Oak Alley in de cabin wilt overnachten moet je denk ik wel ver van tevoren boeken, want zover wij gezien hebben, is er maar 1 huisje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer