Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door Owensound »

Hi allemaal,

Van 21 maart t/m 10 april ga ik samen met een vriendin een camper wegbrengen. We vliegen op Chicago, halen de camper op in Elkhurst Indiana en mogen hem weer in NYC inleveren. Nu ben ik op zoek naar een route met zo veel mogelijk natuur en zo min mogelijk steden. (omdat ik Chicago, New York, Washington DC en misschien Nashville al meepak lijkt dat mij wel genoeg stad)

Ik heb diverse topics doorgelezen en heb daarop gebaseerd een route samengesteld, zie afbeelding. Ik weet nog niet precies hoeveel nachten ik op welke camping wil gaan slapen. Dat is ook in afwachting van de tips die ik krijg dan kan ik een nacht tot nacht planning maken. De stops op de kaart betekenen dus niet per se dat ik er wil overnachten. (De letters op mijn kaartje zijn verwarrend omdat ik een nieuwe autorit moest aanmaken. Na Charleston (H) komt Wilmington (A) en de route gaat daar weer verder volgens B,C,D etc..)

Schermafbeelding 2023-11-22 om 19.26.49.png
Schermafbeelding 2023-11-22 om 20.40.46.png
Schermafbeelding 2023-11-22 om 20.40.46.png (77.76 KiB) 1819 keer bekeken

Ik heb een aantal vragen over deze route:
- Welke route raden jullie aan om van Elkhurst naar Nashville te komen? Het liefst via natuur of typisch Amerikaanse uitzichten. (Amish/ranches/charming towns o.i.d) Het Daniel Boone National Forest leek mij mooi maar misschien iets te weinig om alleen daar te stoppen?
- Ik kom op mijn route nu via Gatlinburg (E) al langs de Great Smoky mountains en dan op de terugweg weer maar dan bij Asheville. Is dit onhandig en zo ja is er een ander alternatief voor de terugweg waar natuur is? Ik zag bijvoorbeeld Chattanooga voorbij komen maar dat is dan weer een stad en ik wil juist graag meer natuur.
- Door Nashville maak ik nu een grote omweg richting het westen. Is daar nog iets moois qua natuur in de buurt waardoor het t omrijden waard is?
- Zijn de grote natuurgebieden die we aandoen, Blue Ridge parkway, GSM en Congaree NP ook mooi in maart? Dat er sneeuw kan liggen en het koud is begrijp ik maar zijn de uitzichten nog mooi? (bijv. Bladeren aan de bomen of naaldbomen die groen blijven) Dit lijken mij de hoogtepunten van de reis, wilde even checken of anderen dat zo hebben ervaren.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast heel erg bedankt!

P.S. Ik weet niet zo goed in welk forum deze vraag thuis hoort aangezien ik een stuk noordoost, zuidelijk en midwest meepak in de reisplannen. Hoop dat het zo goed is.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis 21 dagen Wegbrengcamper Chicago-New York maart

Bericht door michelly »

Wij hebben een paar jaar geleden ook een camper weggebracht naar New York in 3 weken. We zijn nog een stukje zuidelijker gegaan als jullie en hebben de panhandle van Florida ook nog meegenomen. Misschien kun je wat inspiratie opdoen? Je zit inderdaad nog vrij vroeg in het seizoen. De natuur is nog niet in de lentestand maar toch vonden wij de natuurgebieden heel mooi. Check ook de foto's voor een impressie. https://www.michelly.nl/2019_USA/inhoud.htm
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door Owensound »

Dankjewel voor je reactie Michelly! Ik heb jullie blog gelezen en werd er erg enthousiast van! Door o.a. bij jou te spieken en te googlen heb ik nu het volgende schema:

Dag 1 21 maart Chicago
Dag 2 22 maart Chicago- Elkhart met shuttle – Hoosier forest?
Dag 3 23 maart Hoosier – Nashville
Dag 4 24 maart Nashville
Dag 5 25 maart Nashville- Cheaha State Park / Talladega Scenic Drive
Dag 6 26 maart Talladega - Ochlockonee River SP
Dag 7 27 maart Ochlockonee River SP - Stephen C. Foster State Park (Okefenokee)
Dag 8 28 maart Okefenokee- Savannah
Dag 9 29 maart Savannah- Charleston (folly beach)
Dag 10 30 maart Charleston/Folly Beach
Dag 11 31 maart Charleston – Congaree NP
Dag 12 1 april Congaree NP-Gatlinburg (Great Smoky mountains)
Dag 13 2 april Gatlinburg
Dag 14 3 april Gatlinburg – Roanoke (blue ridge parkway)
Dag 15 4 april Roanoke - halverwege skyline drive Shenandoah
Dag 16 5 april Shenandoah– Washington DC
Dag 17 6 april Washington DC
Dag 18 7 april Washington DC- Lancaster
Dag 19 8 april Lancaster - NYC
Dag 20 9 april NYC
Dag 21 10 april NYC- AMS

Ik heb een paar twijfels hierover, waar ik benieuwd ben de mening van de forumleden:
- het liefst zou ik vaker twee nachten in mooie natuur dan in een stad verblijven. Ik zit te zoeken waar ik een nacht kan afsnoepen. Wat denken jullie van 1 nacht Nashville? Behalve leuke live muziek bars heb ik geen must see's denk ik. Voor Washington heb ik denk ik wel 2 nachten nodig omdat er zoveel geschiedenis te bezoeken is. (lijkt mij leuk om met de fiets Capitool, White house, The mall, Lincoln Memorial, Franklin D roosevelt memorial beelden, MLK memorial beelden te bekijken en dan nog misschien Chinatown en Arlinton National Cemetery)
- Wat denken jullie van de verdeling van aantal nachten en afstanden in GSM- Blue ridge parkway - Scenic drive/ Shenandoah NP?
- Zijn de BRP en Scenic drive te doen met een camper begin april? wegen zijn wel open, maar zijn ze goed en zijn het smalle spannende wegen? Misschien niet de hele scenic drive doen?
- Weet iemand een leuk plaatsje om te kamperen halverwege de scenic drive?
- een extra nachtje op Folly beach leek mij wel lekker om te relaxen en in Charleston enkele plantages te bezoeken.
- moet er misschien nog een dagje bij rondom Ochlockonee en Okefenokee? Ik wil graag met een boot of kano in deze gebieden varen en het ziet er zo mooi uit, misschien is wat langer daar verblijven fijn vanwege de mooie swamp natuur? Dan daar 2 nachten en dan geen nacht in Savannah maar wel 2 in Charleston? Dan wel onderweg Savannah bezoeken. Is dat een idee?
teeentee
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2022, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door teeentee »

Hoi Owensound, wij hebben vorig jaar de bijna 3weekse wegbrengcamper trip van Chicago naar New York gedaan en hebben toen ook heel veel gehad aan de tips en het reisverslag van Michelly!!!!
Ons schema zag er toen zo uit:
dag 1 - overnachting in Wyndham Chicago (wij houden ervan, lekker troosteloze omgeving en tijd om een SIM te kopen en baby back ribs te eten bij de buren van het hotel).
dag 2 - met de bus ophalen van de camper en zover mogelijk rijden. Ons doel was Logansport maar de campings waren daar dicht of onwillig en dus kwam mijn droom uit om in de sneeuw op het parkeerterrein van de Walmart te overnachten en bij Culvert's ons vol te stoppen met fastfood hahaha!
Dag 3 - Celina Lake
Dag 4 - Nashville
Dag 5 - Cheaha State Park
Dag 6 - Cracker Barrel parkinglot in Crestview
Dag 7 - Henderson Beach State Park
Dag 8 Ochlockonee River State Park
Dag 9 - parkeerterrein Cracker Barrel in Tallahassee
Dag 10 - Stephen C. Foster State Park
Dag 11 - Walmart parkeerterrein Savannah, Georgia
Dag 12 op parkeerterrein van de supermarkt in Edisto Beach South Caroline, met uitzicht op zee
Dag 13 Vage camping langs de highway in Columbia, South Carolina.
Dag 14 Ela Campground bij great smokey mountaints. Vreselijk aardige en gelovige mensen.
Dag 15 Smokemont campground
Dag 16 Buena Vista campground
Dag 17 Washington lake fairfax park campground
Dag 18 Washington, lake fairfax park campground
Dag 19 Camping vlakbij Six Flags op uurtje van Newark airport.
Dag 20 thuis!

1 nacht in Nashville vonden wij genoeg. We kwamen in de middag aan bij camping Two Rivers en zij hebben een downtown shuttleservice. Dus we zijn rond een uur of 4 met ze meegegaan en gebleven tot 's avonds laat. Superleuke stad trouwens en overal muziek! De BRP was goed te doen in maart, maar kostte ons heel veel tijd, het rijdt erg langzaam, dus wij zijn afgehaakt na een tijdje. Ik heb het hele reisverslag trouwens op polarsteps staan, erikandestherpassies. Have fun! Hoogtepunt van de reis vonden wij het Stephen C. Foster park, met een bootje zelf tussen de krokodillen rondvaren....
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door michelly »

teeentee schreef:
24 nov 2023, 14:12
hebben toen ook heel veel gehad aan de tips en het reisverslag van Michelly!!!!
:thumbup: :thumbup: Daar doen we het voor :wink:

Ook wij vonden het bootje tussen de krokodillen in Stephen C. Foster SP één van de hoogtepunten van onze reis!
Wij hadden trouwens bewust 2 nachten Nashville gedaan omdat we aankwamen op een zondag en het dan zo druk is in de stad. Op maandag vonden we het er veel relaxter en er was evenzogoed genoeg muziek en sfeer.
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door Owensound »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de leuke reisverslagen gelezen en ga aan de slag met een nieuwe route :)
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door Owensound »

Hi, daar ben ik weer met een paar vraagjes

1 Ik heb nu nog 1 nachtje over en ik twijfel tussen 2 nachten bij Stephen C Foster park omdat dat voor jullie beiden het hoogtepunt was. Kun je daar ook nog leuk wandelen of heb je het na de boottocht wel gezien en is een extra nacht daar niet logisch? Andere optie is 2 nachten Nashville. Ik dacht dat alleen de avond daar rond te brengen voldoende zou zijn maar wij komen ook op zondag aan dus twijfels! Of zouden jullie een andere plek in de natuur kiezen om 2 nachten te blijven? (GSM blijf ik 2 nachten). Natuur heeft de voorkeur. Update: Onze langste rijdag (bijna 6 uur!!) wordt van Talladega naar Ochlockonee SP, wellicht is een overnachting onderweg bij Providence Canyon SP de moeite waard.
2 hoe hebben jullie de wegen uitgekozen? Vooraf uitgezocht of gewoon ter plekke op de kaart/maps kijken wat de snelste optie is die NIET over de snelweg gaat met geen idee hoe de weg zal zijn? Hebben jullie nog tips voor leuke wegen of waarop te letten?
3 hoeveel extra reistijd moet je ongeveer rekenen op wat maps aangeeft via de snelweg voor een auto - maar dan via de byways met een camper?
4 jullie reisverslagen lezend leek het alsof Michelly een paar campings had vastgelegd en teeentee niets maar wel een paar keer misgreep. Zijn er een aantal plekken waar reserveren echt aan te raden is? Kan mij voorstellen bij Great Smoky Mountains en Blue ridge parkway ivm drukte? Nog andere plekken?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door michelly »

1.Als je vroeg genoeg aankomt bij Stephen C. Foster Park dan lijkt me 1 dag wel voldoende. Het was wel een hele fijne, relaxte camping dus het zou beslist geen straf zijn om daar een nachtje extra te overnachten. Ik weet zo niet of er nog meer wandelmogelijkheden zijn, dat zou je even op kunnen zoeken. Nashville een extra dag zou voor mij de voorkeur hebben maar dat is persoonlijk. Ik ben normaal ook niet zo van de steden maar in Nashville komen we iedere keer weer met veel plezier terug. Ik lees ook wel dat sommigen het niks vinden tussen de bierfietsen en feestende mensen maar daarom zou ik er juist die maandag achteraan plakken.

2. Ik zoek meestal de wegen vooraf uit en zet dan een heleboel pinpoints in Google Earth zodat we tijdens de reis alleen maar deze punten aan hoeven te klikken om de juiste route te hebben. Natuurlijk wijken we ter plekke hier geregeld vanaf, het moet ook weer niet zo star geregiseerd zijn dat je geen tijd meer hebt voor onverwachtse dingen. Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn pinpoints stuur me dan maar een privé-berichtje.

3.Dat vind ik een moeilijke. Ik maak meestal routes per dag over de wegen die ik leuk vind en houd dan de door Google Maps gegeven tijd ruim aan.

4. Wij hadden inderdaad een aantal campings vastgelegd, met name in Florida omdat het in die periode spring break is. Wellicht ben je voor een aantal campgrounds nu al te laat maar dat kun je online makkelijk checken.
Owensound
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 aug 2019, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Owensound: 21 dagen wegbrengcamper Chicago-New York maart.

Bericht door Owensound »

Hi Elly,

Ik heb je een prive berichtje gestuurd alleen hij staat in het postvak UIT. Geen idee of hij is binnen gekomen en hoe ik hem moet versturen..
In ieder geval ben ik zeker geïnteresseerd naar je pinpoints! Ik vind het lastig om de wegen uit te zoeken. We hebben ons schema weer aangepast en gaan nu niet zuidelijker dan Gatlinburg dus het stuk van Nashville-Charlston heb ik dan niet nodig. Ik hoop dat het lukt om te sturen, alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer