Reisadvies FL naar NE

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Bjorn050
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2023, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reisadvies FL naar NE

Bericht door Bjorn050 »

Hallo iedereen,

ik lees al een tijdje mee op dit forum maar nu toch maar een account aangemaakt :D .
In juni gaan mijn vriendin en ik drie weken naar de VS.
Eerst een week Florida (vanaf Miami), deze week is al aardig volgeboekt met dingen en plekken die we willen zien.
Vanaf Jacksonville, FL hebben we dan ongeveer negen dagen om naar Omaha, Nebraska te komen. Daar willen we ongeveer vijf dagen blijven om een vriendin te bezoeken. We hebben een huurauto tot onze beschikking.

Ons idee is om na FL eerst naar New Orleans gaan, vandaar via Mississippi, Tennessee en Missouri naar Nebraska.
Ik hoor graag van jullie ervaren Amerikagangers of dit een beetje realistisch en of jullie nog tips hebben voor onze reis, bepaalde plekken of bezienswaardigheden.

Alvast bedankt! :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisadvies FL naar NE

Bericht door BonnyR »

Het handigste is je reisschema even per dag uit te schrijven in een van- naar schema eventueel met aantal kilometers erbij .
Voor tips is het ook handig om jullie interesses erbij te zetten.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reisadvies FL naar NE

Bericht door Mr. Patrick »

Als je het bovenstaande advies van @BonnyR uitvoert, dan zul je merken dat je plan (ik heb even Jacksonville - New Orleans - Memphis - Omaha) 1.600 mijl bedraagt en 23,5 uur pure rijtijd. Dat is voor 9 dagen best ambitieus.
Als ik het puur rekenkundig aanvlieg dan ben je 3 volle dagen aan het rijden (ik vind 8 uur rijden per wel ongeveer de max). En dan heb je dus nog exact 6 dagen over voor sightseeing. Dan ben je er twee kwijt in New Orleans, twee in Memphis en heb je er nog twee over voor onderweg, bijvoorbeeld Natchez, een swamp tour en de plantages rond NOLA en alles ten noorden van Memphis wat ik helemaal niet ken.

Als je dit allemaal wat te gehaast vindt (net als ik): is het een idee om de roadtrip wat meer in het zuiden te concentreren en van daaruit te vliegen naar Omaha?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Bjorn050
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2023, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisadvies FL naar NE

Bericht door Bjorn050 »

Bedankt voor de tips!
We hebben het rijgedeelte van New Orleans naar Nebraska maar geschrapt en gaan toch met het vliegtuig. Dat scheelt inderdaad behoorlijk tijd. We hebben nu twee weken Florida en New Orleans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer