Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door jill1234 »

Komende zomer zijn wij 3 nachten in Great Smoky Mountains NP. Ik heb een mailtje gekregen van recreation.gov dat er sinds 1 maart parking tags verplicht zijn; 5 dollar per dag en dan mag je parkeren in het park; ik wil deze aanschaffen maar dan moet ik een kenteken doorgeven; deze weet ik natuurlijk nog niet. Iemand ervaring hier mee? En kan ik wachten met zo'n parking tag? Of is het op=op voor een bepaalde dag?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: parking tag Great Smoky Mountain

Bericht door Tipsy_1 »

ik had het zien staan op de borden in het park toen wij er twee weken geleden waren.
Verder compleet genegeerd omdat GSM bekend staat als een gratis park en ik een annual NP pas heb.
Nu lees ik in de kleine lettertjes https://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/ ... 9/-83.4988 dat ook met zo'n pas je die tag nodig hebt grubmel :twisted: (gelukkig hebben wij geen controle of zo gehad)

Het antwoord op je vraag staat ook op die website:
Each parking tag must include a license plate number matching the vehicle in which it is displayed. You will need to wait to purchase your parking tag until you know the license plate number of your rental vehicle. You can purchase your parking tag in-person either at an Automated Fee Machine or in store
en
No. The park does not limit the number of parking tags that are available for sale.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door jill1234 »

Oeps, overheen gelezen, dank! Dan wachten we!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
AliceLD
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2017, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door AliceLD »

Wij zijn daar net geweest en het is heel makkelijk. Bij de 2 visitor centers (Cherokee en Gatlinburg) staan automaten waar je de parkeerpas kunt halen met je creditcard. Je hoeft dus nog niet bij de ingang een kaart te hebben.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door jill1234 »

fijn om te weten! Dank! Hoe vonden jullie de Smokys?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door johnvb »

Wij zijn net een week terug uit The GSM.
Zoals aangegeven is de Parking Tag geen probleem.

We hebben er een toptijd gehad. 't weer was super, veel beren gezien en een paar stevige wandelingen gemaakt in prachtige groene gebieden (ook de watervallen vonden wij erg mooi maar wat minder imposant dan die in Yosemite Park).

Als je toch je Parking Tag koopt loop dan wel ff 's morgens het Visitor Center binnen. Zij nemen alle tijd voor je en geven je gratis hele bruikbare informatie.

NB.
Let op het parkeren in Gatlinburg! Erg duur en stevige controle.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
AliceLD
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2017, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Parking tag Great Smoky Mountains National Park.

Bericht door AliceLD »

Wij vonden het erg mooi, we hebben ook veel gewandeld.
Wij waren er vanaf 21-4-23 (dinsdags) voor 3 nachten. Het was heel goed te doen met de drukte, eigenlijk was het niet druk. Maar dit is het voorseizoen en doordeweeks. Wij verbleven in Gatlinburg en je merkte dat het donderdags wel al veel drukker werd. Ik zou dus adviseren om dus echt doordeweeks te plannen. De tijd die wij er waren hadden wij echt wel nodig, we hebben de Cades Cove route niet eens kunnen doen, maar je moet keuzes maken. De watervallen waren erg mooi (Laurel Falls en Rainbow Falls), ook mooi weer, dat helpt natuurlijk altijd mee. Wij hebben helaas geen beren gezien, terwijl ik hier lees dat verschillende mensen in dezelfde periode ze wel hebben gezien. Je moet gewoon ook geluk hebben. Wel elks gezien, is ook heel leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer