Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
AnikavS1979
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2023, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door AnikavS1979 »

Hallo allemaal,

Begin augustus 2024 gaan we met ons gezin (2 dochters dan 18 en 15 ) een rondreis maken in de USA. Ik ben zelf al 2 x in Nashville en 1x in Memphis geweest en wil dit graag aan mijn gezin laten zien. We zijn van plan om een rondreis van ongeveer 11 dagen te maken vanaf Atlanta.
We gaan namelijk na deze 11 dagen naar Las Vegas en daar ook weer een rondreis van ongeveer 11 dagen doen (daar is mijn man een een aantal keer geweest en dat wil hij weer aan ons laten zien). Atlanta leek ons een goede uitvalsbasis ook voor de binnenlandse vlucht naar Las Vegas.

Opmerking moderator

Routebespreking van het zuidwestelijke deel: viewtopic.php?f=36&t=79150

Nu zijn we nog een beetje zoekende wat we in het Zuiden willen doen. Wat vast staat is dat we in ieder geval naar Nashville en Memphis willen en ook de Smoky Mountains willen doen voor natuur en wat meer rust.
Nu hadden we eerst Gatlinburg in onze route opgenomen maar na wat onderzoek vinden we dit eigenlijk wel heel erg massaal en druk. We houden erg van de southern vibes en hospitality en zoeken wat meer kleinere authentieke plekken. Wat ons wat meer aansprak was Bristol bijvoorbeeld.
Wie heeft goede tips? We willen 4 nachten in Nashville blijven en 1 nacht in Memphis de rest ligt nog open. Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Anika.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door Mr. Patrick »

Een groot Country-liefhebber? Vier nachten Nashville zou niet mijn cup-of-tea zijn, maar blijkbaar heb jij andere ervaringen.
In de buurt van Gatlinburg zijn ook andere kleinere plaatsjes die niet zo toeristisch zijn. Ik heb wel gelezen van mensen die in Townsend verbleven, ideaal voor Cade's Cove in GSM. Ik vond Gatlinburg wel leuk overigens - overdag lekker wandelen in het Nationaal Park, 's avonds de gezellige drukte in het plaatsje.

Voor zuidelijke sfeer zou ik Charleston en Savannah aanraden, maar misschien een beetje ver gezien de korte tijd die je maar hebt.

Overigens: als je toch met binnenlandse vluchten aan de gang gaat, doe dan een one-way ipv een rondje! Kijk dat je vanuit ATL van/naar Europa vliegt en pak je binnenlandse vlucht vanaf een kleiner airport van/naar Vegas.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door paulr »

We zijn meerdere keren in die regio geweest (dochter studeerde daar) en zou zeker zoals Marco aangeeft kiezen voor een one way ! Atlanta kost je veel meer tijd dan andere airports. Wij vlogen eens na een bezoek aan Nashville daarvandaan richting Westen en dat was snel en goedkoop. Ik zie al vluchten MEM-LAS voor 28,- euro met Allegiant in augustus !! Vanaf Nashville voor zo'n 100,- euro... Daarnaast zou ik toch ook Savannah (prachtige stad) en Charleston aanraden en dan vervolgens als afwisseling tussen steden/natuur via GSM gaan. Dat hoeft natuurlijk niet per se Gatlinburg te zijn...
Ik neem overigens aan dat je AMS-ATL en LAS-AMS vliegt (of andere plek in Europa) en niet terug gaat voor je terugvlucht naar ATL.
AnikavS1979
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2023, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door AnikavS1979 »

Dank jullie wel. Inderdaad ik ben een country fan en we zijn alle vier grote muziek liefhebbers dus we gaan ons in Nashville wel vermaken ;-) We vinden het fijn om dingen ook een wat rustiger tempo te kunnen doen helemaal als het zo warm is ook.

Townsend staat ook op ons lijstje en wellicht dat we daar een paar nachten verblijven GSM gaan verkennen. Misschien toch één nachtje Gatlingburg.

Goede tip wat betreft de one way. Dat zou inderdaad veel makkelijker zijn maar wij dachten dat dit heel duur zou worden ivm de huurauto. Maar als een ticket maar 28 euro is vanaf Memphis is het het uitzoeken waard.

We vliegen inderdaad AMS-ATL - LV-AMS
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door Mr. Patrick »

Kijk voor binnenlandse vluchten zeker ook eens bij Southwest Airlines. Was een tijdje terug (2018/2019) vanuit Europa niet te boeken en kwam ook in vergelijkingen niet naar voren. De boekingen via hun website waren alleen mogelijk als je VPN gebruikte. Maar het pakte voor ons toen heel gunstig uit en is ons ook heel goed bevallen!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnikavS1979: rondreis 11 dagen vanaf Atlanta.

Bericht door Wouterkaas »

Een nachtje Gatlinburg is wel leuk hoor. Niet zo extreem als Pigeon Forge maar alsnog een redelijke kermis. Ik kan aanraden om dan in Marshall's Creek Rest Motel te verblijven, op loopafstand van het centrum maar toch heerlijk rustig (en betaalbaar).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer