Reis Invoker: rondje zuiden!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Invoker »

Hallo,

Na de Oost-kust (NY, Washington, Philadelphia en Bostond) met het OV en de West-Kust (LA, LV en SF, natuurparken) met de camper, willen we dit jaar voor het zuiden gaan met een huurauto. Na het forum uitgespit te hebben ben ik benieuwd wat jullie van onderstaande route vinden, maar ook of er nog tips zijn.

Cincinnati is misschien niet helemaal logisch, maar we willen heel graag de Zac Brown Band zien optreden, en die zijn dan dus in Cincinnati. :wink:

Donderdag25-5 Dusseldorf Atlanta
Vrijdag 26-5 Atlanta
Zaterdag 27-5 Atlanta Chattanooga 118 mijl 1,75 uur
Zondag 28-5 Chattanooga
Maandag 29-5 Chattanooga Gatlinburg 155 mijl 2,75 uur
Dinsdag 30-5 Gatlinburg
Woensdag 31-5 Gatlinburg
Donderdag1-6 Gatlinburg Cincinatti 291 mijl, 4.5 uur
Vrijdag 2-6 Cincinnati
Zaterdag 3-6 Cincinnati Nashville 285 mijl, 4.5 uur (3u) Mammoth Cave + Tour (Historic of Introduction)
Zondag 4-6 Nashville
Maandag 5-6 Nashville
Dinsdag 6-6 Nashville Memphis 212 mijl 3,25 uur
Woensdag 7-6 Memphis
Donderdag8-6 Memphis Vicksburg 250 mijl 3,75 uur
Vrijdag 9-6 Vicksburg New Orleans 207 mijl 3,5 uur
Zaterdag 10-6 New Orleans
Zondag 11-6 New Orleans Pensacola 200 mijl 3 uur
Maandag 12-6 Pensacola Atalanta 315 mijl 5 uur
Dinsdag 13-6 Atlanta Dusseldorf 1730 vliegen

Ik twijfel ook of Nashville niet een dag korter moet, om die dan aan Vicksburg of Pensacola te plakken. Of juist Memphis een dag langer?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten, Bram.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje zuiden!

Bericht door paulr »

hoi,

Gelukkig las ik de route nog een keer door, want Cincinnati vond ik maar vreemd, hahahaha.

2 x in Nashville geweest (dochter studeerde in de buurt) en vond het beide keren voor 1 dag wel voldoende. Beetje rondwandelen, shoppen en dan in de loop van de middag ergens in een leuk muziek-cafe eindigen. Vaak op een bovenverdieping, met open ramen/terras en lekkere muziek. 3 nachten lijkt mij dus wel wat veel. Plak wellicht een dagje aan de zuid kust erbij bij Pensacola (de Gulf Islands) ?
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Invoker »

Haha inderdaad, toegevoegd na het zien van het tourschema :wink:

Nashville zit inderdaad onze twijfel. Heb inderdaad Pensacola een nacht extra nu!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door jojostravelusa »

In Nashville zou ik ook, mocht je een beetje van countrymuziek houden, de Country Hall of Fame noteren en misschien het Johnny Cash museum.
Ga in Mephis vooral naar het Civil Rights Museum. Daar ben zo zo een uur of 3 kwijt. Als je ook naar Graceland wilt, moet je ook daar ruim tijd voor rekenen. Je hebt het grote museum daar en als je naar de mansion wilt, wat eigenlijk iedereen natuurlijk doet, moet je maar afwachten wanneer je daar terecht kunt. Wij waren er een keer begin april en waren om precies 9 uur bij de kassa en konden pas om kwart voor 2 de mansiontour doen. Nu stonden wij op de camping aan de overkant, dus dat was geen probleem.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Mr. Patrick »

Op basis van mijn ervaringen een paar opmerkingen:
Ik vond Chattanooga (wij deden Ruby Falls en Rock City Gardens) enorm tegenvallen. Beide zijn redelijke tourist traps in mijn ogen. Ik zou zelf de stad daarom volledig afraden, maar in ieder geval slechts één dag inplannen. Als je 's ochtends vertrekt in Atlanta moet de middag genoeg zijn voor beide attracties. Of een ochtend en begin van de middag op de dag dat je naar Gatlinburg vertrekt.
Dat gezegd hebbende, als je Chattanooga inkort heb je tijd over want je moet natuurlijk op een bepaalde dag in Cincinatti zijn. Je kunt die dag opvullen door in de buurt van Chattanooga naar Cloudland Canyon State Park te gaan, daar kun je wel een goed dagdeel doorbrengen met een mooie wandeling. Als je van pretparken houdt is Dollywood in de buurt van Gatlinburg een aanrader. Een heel mooi park!
Als je van Memphis naar New Orleans rijdt kom je langs Vicksburg met het grote National Military Park. Van groot historisch belang, maar ik vond er geen fluit aan. Er is heel weinig beleving, het is gewoon een enorme heuvelachtig graslandschap met memorials enzo. Ik kon me geen voorstelling maken van hoe het er uit aan toe ging en ik had me zelfs nog best ingelezen. Ik vond Natchez op die route wel een leuk dorpje/stadje om een dagdeel doorheen te lopen en een oud huis te bezichtigen. En voor ons waren de plantages in de buurt van New Orleans (Oak Alley en Whitney Plantation) en een swamp tour op Lake Martin (bij Lafayette) echte hoogtepunten, die ik iedereen zou aanraden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Marielleh »

Wellicht kun je uit ons blog VS nog wat inspiratie halen voor het eerste deel.
Ik deel de mening van Patrick niet over genoemde attracties, maar zo zie je; zo veel mensen zo veel meningen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door harryh »

Ben het ook niet helemaal eens met @Mr. Patrick . Als er één tourist trap is dan is het wel Dollywood, verschrikkelijk. Snel doorgereden naar de GSM.

Bij Chattanooga zijn een paar mooie hikes naar watervallen vinden wij.
Ieder zn ding zullen we maar zeggen.

Waar we het wel over eens zijn: Cloudland Canyon mag je niet missen vind ik. Oak Alley vonden wij indrukwekkend en een swamp tour op Lake Martin is een must.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door tanteto »

Je zou eventueel ook via Asheville, NC en een deel van de Blue Ridge Parkway richting Cincy kunnen reizen. Of misschien heb je dat zo al gepland?

Mammoth Cave is zeker de moeite waard!
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Wouterkaas »

Eens dat er bij Nashville best een dag af kan. Ik vond het een hele gave stad, maar ik vond twee nachten wel prima met een avondje Grand Ole Opry en een avond Broadway: ik was overweldigd maar totaal overprikkeld na een dag rond Broadway. :lol: Na twee dagen wilde ik weer terug, maar het was uiteindelijk prima zo met twee nachten.

Verder onderschrijf ik de tip van @Mr. Patrick over de swamp tour bij Lake Martin, dat was voor ons ook absoluut een hoogtepunt.
jojostravelusa schreef:
28 mar 2023, 10:09
Als je ook naar Graceland wilt, moet je ook daar ruim tijd voor rekenen. Je hebt het grote museum daar en als je naar de mansion wilt, wat eigenlijk iedereen natuurlijk doet, moet je maar afwachten wanneer je daar terecht kunt. Wij waren er een keer begin april en waren om precies 9 uur bij de kassa en konden pas om kwart voor 2 de mansiontour doen. Nu stonden wij op de camping aan de overkant, dus dat was geen probleem.
Je kunt van te voren kaartjes online kopen met een tijdslot. Als je op tijd boekt kun je direct om 9 uur de tour doen en daarna op je dooie gemak de expo's door. Dan heb je ook een beetje in de hand hoe lang je er wilt besteden, want wij vonden die expo's op een gegeven moment wel een beetje te veel van het goede :P
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door jojostravelusa »

De expo's konden we inderdaad meteen bekijken, maar voor de mansion duurde het dus even. We hadden niet van tevoren kaarten gekocht.
Naar Nashville willen we nog wel een keer terug. We waren er 1 volle dag + avond, maar er is nog meer wat we willen zien.
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Invoker »

Bedankt voor de reacties allemaal!

De tips van Nashville en Memphis staan op ons lijstje inderdaad.

Vickburg leek ons inderdaad leuk door de historische waarde die het heeft, maar als ik bovenstaande lees valt het eigenlijk tegen. Wat geven jullie dan als tip om te overnachten tussen Memphis en New Orleans?

Cloudland Canyon heb ik erbij gezet en een swamp tour staat uiteraard ook op de lijst! Aan de Blue Ridge Parkway hadden we nog niet direct gedacht, bedankt voor de tip!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Wouterkaas »

Invoker schreef:
16 apr 2023, 21:25
Vickburg leek ons inderdaad leuk door de historische waarde die het heeft, maar als ik bovenstaande lees valt het eigenlijk tegen. Wat geven jullie dan als tip om te overnachten tussen Memphis en New Orleans?
Natchez! :D Wij hebben in Linden Historical B&B geslapen en dat vonden we een geweldige beleving (vooral het wakker zijn dan). Achteraf had ik graag 's ochtends daar rustiger aan gedaan en wat langer in het stadje rond kunnen neuzen, dus we komen er ook graag nog eens terug.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Elendan »

We sliepen vorige maand in Natchez, erg leuk plaatsje dat ons enorm heeft verrast. Hotel tip heb ik niet voor je want we waren met de camper op pad.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Invoker: rondje zuiden!

Bericht door Invoker »

Het is inderdaad Natchez geworden, zoveel leuke B&B's :shock:
Bedankt voor alle reacties, wij zijn er klaar voor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer