Memphis en Atlanta wel of niet?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door johnvb »

Hi,
Eind april/begin mei as. willen wij na afloop van een Cruise vanuit Miami naar Nashville.

We denken aan een route van grofweg :
Miami- Orlando
Orlando - Panama City Beach
Panama City Beach - Nashville
Nashville - Great Smoky Mountains
Great Smoky Mountains - Atlanta
Atlanta - Savannah
Savannah - Tampa (Incl. diverse stranden als Clearwater St Pete)
Tampa - Miami

Vragen:
- Memphis hebben we weggelaten maar we twijfelen. Het lijkt ons te ver voor alleen Graceland en Beale street (de rest trekt ons niet). Iemand daar ervaringen mee?
- Is Atlanta de moeite waard? Of kan je beter iets anders bezoeken? Bv. Gatlinburg, Charleston of Cherokee?


We willen ongeveer 21 dagen aan deze roadtrip besteden.

We zoeken een mix van leuke steden, natuur en zeker mooie stranden.

Wie kan ons svp. informatie hierover geven?

Alvast bedankt.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door tanteto »

“Leuke steden” - Atlanta is dan niet een stad die boven aan het lijstje staat. Charleston is wat kleiner en gemoedelijker in mijn ervaring. Je kunt door de hele binnenstad lopen. Memphis ken ik niet.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door hemmie »

Je zult zelf moeten bekijken of de bezienswaardigheden in die steden je aanspreken. In Atlanta bijvoorbeeld heb je Coca Cola, CNN, en veel rond MLK.
En begin eens een route uit te schrijven, dan zie je pas wat wel en niet past.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door Mr. Patrick »

Inderdaad zou ik Charleston meenemen en bepalen waarom je een bepaalde stad wilt zien. Je bent vaak genoeg in de VS geweest om te weten dat een stad geen attractie op zichzelf is zoals de historische binnensteden in Europa. Ik vond Memphis wel een leuke stad met interessantere bezienswaardigheden dan Nashville (de artiesten die vanuit Memphis bekend werden ken ik veel beter dan die uit Nashville).
In het rondje waarin je weer terug moet naar Miami is Memphis wel erg ver. Terwijl deze route zich best goed leent voor een one-way: van Miami langs de kust omhoog tot Charleston en dan via de GSM naar Nashville en Memphis. Kun je niet terugvliegen vanuit Memphis? Of vlieg na je cruise meteen naar Memphis en rij dan weer naar het zuiden terug.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door harryh »

Wij vonden Memphis afgelopen zomer leuk en interessant, ook Sun Studios en het Civil Rights museum zijn de moeite. Nshville geen must see. Atlanta: Idd geen "leuke stad" maar als je er van houdt is het Georgia aqarium een aanrader. Coca cola is ok maar meer niet. CNN tour is er touwens niet meer @hemmie, "permanently closed". En geboortehuis MLK is een stop waard, zeker als je in Memphis bent geweest.
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door johnvb »

Mr. Patrick schreef:
31 jan 2023, 13:40
Inderdaad zou ik Charleston meenemen en bepalen waarom je een bepaalde stad wilt zien. Je bent vaak genoeg in de VS geweest om te weten dat een stad geen attractie op zichzelf is zoals de historische binnensteden in Europa. Ik vond Memphis wel een leuke stad met interessantere bezienswaardigheden dan Nashville (de artiesten die vanuit Memphis bekend werden ken ik veel beter dan die uit Nashville).
In het rondje waarin je weer terug moet naar Miami is Memphis wel erg ver. Terwijl deze route zich best goed leent voor een one-way: van Miami langs de kust omhoog tot Charleston en dan via de GSM naar Nashville en Memphis. Kun je niet terugvliegen vanuit Memphis? Of vlieg na je cruise meteen naar Memphis en rij dan weer naar het zuiden terug.

Bedankt voor je informatieve reactie.

- Ik dacht altijd dat Nashville leuker zou zij zijn dan Memphis :D (want het Civil Rights museum bijv. trekt ons niet zo)
- lk blijf erg gecharmeerd van de stranden van Florida. Daarom ik wil graag heen of terug via de Panhandle naar steden als Clearwater ed.
- Ik begin te twijfelen of 21 dagen roadtrip (dus na de cruise) wel voldoende is.
- Ik ga eens kijken naar een multi-city.

Tips hotels, auto's en vluchten ook altijd welkom!
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door Almere vak V »

Je hebt in Amerika een "paar" steden die tot de verbeelding spreken. In ieder geval tot die van mij. Dan heb je het over Boston, Washington, Philadelphia, San Francisco en New York. Al begin ik bij die laatste al te twijfelen. Voor de mensen die Las Vegas en Los Angeles missen. Het is dat ik er voor mn werk kom. Maar Las Vegas heb ik niks mee. Het is dat mijn vrouw het leuk vindt anders zou ik er prive nooit komen. LA vind ik sowieso een regelrecht hellhole. Met rokende bandjes de stad uit...

Maar goed, terug naar de vraag. Elke stad in Amerika heeft wellicht wel iets wat de moeite waard is om te gaan bekijken. Maar als je dat gaat vergelijken met Europese steden dan gaat die vergelijking compleet mank. Ik ken Portland en Seattle inmiddels te goed. Maar heel eerlijk, je mag mij geblinddoekt in het centrum van Chicago, Dallas, Houston, Phoenix, San Antonio, San Diego, Denver of Indianapolis droppen om er maar een paar te noemen en ik zal het verschil niet zo maar 1, 2, 3 kunnen vertellen. Het zijn allemaal dezelfde troosteloze hopen beton, zonder groen met de bekende ketens op de hoek van de straat. Als je iets speciaals zoekt zul je door dat masker heen moeten kijken om het verhaal erachter te kunnen ontdekken en dan bepalen of dat tot je verbeelding spreekt en het de moeite waard is om die stad te bezoeken.

Daar is Atlanta er eentje van wat mij betreft. Ik ben een fervent Coca Cola drinker. Wel uit een lauw blikje... :wink: Tenminste als ik niet in Amerika ben dan is het echt Mountain Dew. Maar dan is een bezoek aan de World of Coca Cola best geinig. Om de hoek is het Georgia Aquarium. Ook best een aanrader. Daarnaast staat in Atlanta het nieuwe Mercedes Benz stadium. Daar kan je aansluiten bij een tour. Erg de moeite waard vind ik zelf.

Kortom, zo kan je jezelf in elke stad best vermaken. Zelfs in Vegas of LA...
:wink:
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door Mr. Patrick »

johnvb schreef:
31 jan 2023, 14:08
- Ik dacht altijd dat Nashville leuker zou zij zijn dan Memphis :D (want het Civil Rights museum bijv. trekt ons niet zo)
- lk blijf erg gecharmeerd van de stranden van Florida. Daarom ik wil graag heen of terug via de Panhandle naar steden als Clearwater ed.
- Ik begin te twijfelen of 21 dagen roadtrip (dus na de cruise) wel voldoende is.
- Ik ga eens kijken naar een multi-city.
Het Civil Rights Museum is niet vrolijk, maar wel enorm indrukwekkend. Ik zou het niet gemist willen hebben. De Sun Studios, Stax Museum en natuurlijk Graceland zijn wel echt leuk om te zien. Een avondje uit op Beale Street is daarnaast ook leuk!

Qua tijd benodigd denk ik dat je vanaf Savannah naar het noorden het volgende kunt doen om de hoogtrepunten te bekijken zonder je te moeten haasten.
Savannah 2 nachten (misschien zelfs 1 als je vroeg aankomt)
Charleston 2 nachten
Tussenstop bij Congaree NP 1 nacht
Gatlinburg/GSM 3 nachten
Nashville 2 nachten
Memphis 2 nachten
Van je 21 dagen heb dan nog 8 nachten over voor Florida.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door laanvdj »

Wij hebben deze route al eens gedaan en doen hem dit jaar nog eens dunnetjes over. ik vind Memphis erg leuk, zeker Graceland, Nashville heeft grand opry. Smokey Mountains zijn mooi, gatlinburg is net Valkenburg. Atlanta vonden wij niks aan, niet erg uitnodigend, Stone Mountain en tallula SP waren wel weer leuk en liggen in de buurt. Charleston heeft mooie plantages, Savannah , mooie parken en mooie lanen met bomen met Spaans mos.in de buurt onder Savannah ligt jeckyl Island, erg leuk om te zien.
Wij hebben dit ook in drie weken gedaan incl New Orleans en ook nog enkele dagen in een villa in Orlando.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door jojostravelusa »

Het Civil Rights Museum heeft ook diepe indruk gemaakt op ons. Voor de dependance aan de overkant hadden we geen tijd meer, dus die staat nog op de verlanglijst. Het grote museum nemen we dan nog een keer mee, want je hebt de eerste keer echt niet de tijd en de rust om alles in je op te nemen. Het heeft ons wel ertoe gebracht dat we meer van deze periode willen weten en dus, ooit, o.a. Birmingham, Montgomery en Selma en omstreken willen bekijken, de Civil Rights Trail dus.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door harryh »

Inderdaad is het gebouw er tegenover ook de moeite, daar zie je het raam vanuit waar MLK is neergeschoten. Deed me aan de Sixt Floor in Dallas (JFK) denken.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Memphis en Atlanta wel of niet?

Bericht door Wouterkaas »

Zowel Atlanta als Memphis vond ik leuke steden eigenlijk. Misschien dat Memphis net wat meer te bieden heeft.

Beale Street vond ik echt vergane glorie, maar Graceland, Stax, National Civil Rights Museum en het Slave Haven Underground Railroad Museum had ik niet willen missen - erg leuk dan wel interessant en indrukwekkend. Daarnaast is Midtown een leuk deel van de stad om 's avonds heen te gaan.

Atlanta heeft een National Civil Rights center dat redelijk vergelijkbaar is met die in Memphis - beiden de moeite waard en wat mij betreft een must-see om er een te bezoeken als je de kans krijgt en die materie enigszins interessant vind. Dat museum en het bijna banale World of Coca Cola ernaast gaven een enorm contrast, terwijl ze beiden voor iets kenmerkend van de VS staan. Wij verbleven vlakbij Piedmont Park en dat was een fijne omgeving om in de zon rond te struinen, craft bier drinken bij een van de geinige tentjes en bijvoorbeeld het High Museum Of Art the bezoeken.

Op zichzelf zou ik Memphis adviseren, maar gezien je route vind ik het wel een eind uit de route eerlijk gezegd. Een alternatief wat je zou kunnen overwegen is dat je na Panama City doorrijdt naar New Orleans --> Memphis (via Natchez Trace Pkwy) --> Nashville --> GSM --> Savannah --> Tampa --> Miami. Misschien dat die route je net te lang is maar in 21 dagen zou dat voor mij haalbaar zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer