Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
stijn26
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2022, 12:21

Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door stijn26 »

Hallo,

In mei gaan we richting Miami en richting Mobile / New Orleans.
Vanaf daar splits ik af met een vriend van de rest van de groep en gaan we ofwel richting Tennessee en South Carolina ofwel richting Alabama en Georgia. Om vervolgens terug aan te komen in Miami voor de terugvlucht.

Nu is de vraag, welke staten kunnen we best doen? We willen focussen op natuur maar ook op Amerikaanse beleving. Onze interesses zijn muziek (Rock, Reggae, Metal) en Amerikaanse craftbrouwerijen / distilleries.

We hebben voorlopig 10 dagen uitgetrokken voor vanaf Mobile tot terug in Miami (of andere luchthaven zoals Orlando bijv.) maar nog geen idee of dit haalbaar is. We zitten nog in de beginfase van de plannen.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door Wouterkaas »

Is het dan een idee om een rondje te maken langs Muscle Shoals (Alabama) naar Nashville en de Great Smoky Mountains? Dan zou je op de terugweg langs Atlanta kunnen, volgens mij is Decatur wel een leuk voorstadje waar je allerlei bierbrouwerijtjes hebt. Ik denk dat je dat in 10 dagen best aardig kunt doen. Dan kun je op plekken als Nashville, GSM ook wat dagen spenderen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door Greenhorn »

Ik zou de GSM dan overslaan.
Mobile-Memphis-Nashville-Atlanta-Miami is een 22u30 rijden. 2.5uur per dag dan ongeveer (wat voor mij echt maximum zou zijn, want dat is al een dag van 5u als je eens ergens 2 nachten blijft).

Memphis-Nashville is qua muziek de beste omgeving, richting Atlanta kan je dan in Jack Daniels brouwerij een tussenstop doen. In Atlanta het Football stadium of Coca Cola ofzo bezoeken. Dan tussenin vind je overal leuke hikes/watervallen/... om te doen.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door tanteto »

Is New Orleans met de rijke muziektraditie een optie? Dat is niet zover van Mobile.

Laat maar, ik lees nu pas dat je al naar NOLA gaat. :lol:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door woutervg »

Als je naar Georgia gaat is Okefenokee National Wildlife Refuge een aanrader! Je kunt er mooi wandelen (evt over boardwalks) met mooie vogels en veel allogators.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door Wouterkaas »

Greenhorn schreef:
08 nov 2022, 11:21
Ik zou de GSM dan overslaan.
Mobile-Memphis-Nashville-Atlanta-Miami is een 22u30 rijden. 2.5uur per dag dan ongeveer (wat voor mij echt maximum zou zijn, want dat is al een dag van 5u als je eens ergens 2 nachten blijft).

Memphis-Nashville is qua muziek de beste omgeving, richting Atlanta kan je dan in Jack Daniels brouwerij een tussenstop doen. In Atlanta het Football stadium of Coca Cola ofzo bezoeken. Dan tussenin vind je overal leuke hikes/watervallen/... om te doen.
Goed punt, ik had even geen rekening gehouden met nog terugrijden naar Miami, wat nog een flink stuk is.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Georgia en Alabama of Tennessee en South Carolina?

Bericht door paulr »

Waarom terug naar MIA. Is er geen ticket te regelen dat je thuiskomend vanaf een andere AirPort vertrekt. Zal qua tarief allemaal niet veel verschillen….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer