Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

We hebben een grove planning gemaakt! De camper willen we inruilen voor de auto in New Orleans.
We zijn er nog niet uit waar we willen verblijven in Florida, maar zouden graag 2x lang op een plek verblijven en vanuit daar bezichtingen doen in de omgeving. Tips zijn uiteraard welkom!

Camper
14okt. Atlanta 4 dagen 315km
18okt. Gatlinburg / GSM 5 dagen 359km
21okt. Nashville 3 dagen 341km
24okt. Memphis 4 dagen 470km tot Natchez (tussenstop ergens)
28okt. Tussenstop 1 dag
29okt. Natchez 2 dagen 280km
31okt. New orleans 5 dagen 1,057km tot midwest Florida (tussenstop ergens)

Auto
5nov. 1 tussenstop 1 dag
7nov. Deel 1 Florida (midwest?) 6 dagen 450km
13nov. Deel 2 Florida (zuidoost?) 9 dagen 500km
23nov. St Augustine 2 dag 284km
25nov. Savannah 5 dagen 400km
30nov. Atlanta 1 dag Vliegen
48 dagen 4.342km
Zuid-West Amerika (2019)
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

Iemand nog tips n.a.v. mijn laatste 2 posts?
Zuid-West Amerika (2019)
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door MichaelJohnson »

Ik kan niks zeggen over New Orleans maar een stad als Nashville is goed te doen met de auto. Tenzij je heel de tijd over de Honky Tonk highway (de bijnaam voor Broadway in Nashville) wil rijden, wat prima kan, maar hordes met beschonken toeristen werkt iedere automobilist op de zenuwen.

Wat bedoel je precies met midwest en zuidoost Florida? Het had geholpen als je plekken had genoemd.

Midwest ga ik even vanuit dat je het stuk kust tussen Clearwater en Naples bedoelt? Dan kan je Tampa, St Petersburg, Venice, Fort Myers en evt ook Sanibel Island allemaal wel bereiken als je de locatie slim kiest.

Zuidoost geldt ook weer: wat wil je doen en zien. Dat maakt uit of je wellicht boven Palm Beach wil blijven (en meer focus hebt op Daytona Beach t/m Cape Canaveral en evt Orlando) of dat je echt richting Fort Lauderdale / Miami / Everglades en de Keys wil.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

De plekken in Florida zijn gevoelsmatig gekozen nu. Het ligt er inderdaad aan wat we willen doen / zien.
Maar met midwest bedoel ik inderdaad rondom Tampa en zuid oost inderdaad Ford Lauderdale/Everglades/Keys.

Verder was ik vooral benieuwd ook naar camper ervaringen in het oosten om een goed beeld er van te vormen:
Robv85 schreef:
28 aug 2023, 16:31
We zijn weer een stukje verder en hebben nog veel nagedacht over de reis :)
Ondertussen spreekt het reizen met een camper ons toch wel aan met de 2 kindjes (ten tijde van de reis: 1 van 1,5jaar en 1 van bijna 4jaar).
Vanaf het vertrek zouden we de camper willen gebruiken in het "binnenland" tot Florida en daar over gaan op een auto en lange verblijven in BnB's.
Ik denk dat we zo'n 4,5 week zouden reizen met de camper en daarna 2,5 week in Florida met de auto.
We zien een aantal voordelen in dit plan:
+ Wat meer vrijheid als we veel plekken willen zien in het binnenland (daardoor is 2 of 3 nachtjes per plek niet zo impactvol)
+ We kunnen zelf bepalen wanneer we het gezien hebben ergens en naar de volgende bestemming gaan
+ De kinderen hebben voor een langere tijd dezelfde slaap/leefplek ipv dat ze steeds mee moeten verkassen
+ Niet steeds in en uit hoeven pakken

Nadelen:
- Minder comfort de eerste 4,5 week
- 2 voertuigen moeten regelen en zorgen dat de overstap handig is tussen de 2

Ik ben benieuwd hoe het zit met campers in het oosten;
• Kun je makkelijk een staplaats vinden als je voor de volgende dag zou gaan kijken? Of is dat risico te groot en moet je zeker al eerder vastleggen?
• Is het rijden te doen in steden zoals New Orleans en Nashville?

Zijn er nog belangrijke tips als we zouden gaan camperreizen in het oosten (voor het eerst in ons leven)?
Zuid-West Amerika (2019)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2001 met een 5-jarige met een camper door zuid en midden van Florida getrokken, maar hebben veel tijd besteed aan de pretparken. We zijn ook maar 2 weken geweest in november toen. Heerlijke tijd overigens.
Misschien haal je toch wat uit ons verslag.
https://jojos-florida-2001.blogspot.com/
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

jojostravelusa schreef:
06 okt 2023, 14:20
Wij zijn in 2001 met een 5-jarige met een camper door zuid en midden van Florida getrokken, maar hebben veel tijd besteed aan de pretparken. We zijn ook maar 2 weken geweest in november toen. Heerlijke tijd overigens.
Misschien haal je toch wat uit ons verslag.
https://jojos-florida-2001.blogspot.com/
Thanks, ik heb het even bekeken! Wij zullen juist in Florida met de auto zijn in ons plan ;)
Ben benieuwd hoe het werkt met reserveren in zuidelijke staten
Kun je makkelijk een staplaats vinden als je voor de volgende dag zou gaan kijken? Of is dat risico te groot en moet je zeker al eerder vastleggen?
Ik kan mij voorstellen dat in Great smoky mountains je wel moet reserveren als je in het park ene plek wilt.
Zuid-West Amerika (2019)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door jojostravelusa »

Wij reserveren hoe dan ook alles van tevoren. Dat geeft een stuk meer rust in de reis. Dat wisten we eigenlijk al, maar door allerlei omstandigheden, landslide, wegwerkzaamheden, bosbranden en daardoor geen en toch weer wel bezoek aan kennissen, hadden we de laatste week niets meer vastgelegd. Het was in het noord-westen in september prima te doen, maar het voelde erg onrustig en we hebben zo niet de weloverwogen keuzes gemaakt die we anders gemaakt hadden. Dus als het enigszins kan, boeken wij alles weer vanuit huis.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door hemmie »

Je diet dat eerste atuk met name steden, lijkt mij persoonlijk juist niet handig met een camper.

In die tijd van het jaar zal het vast niet lastig zijn om op het laatste moment een commerciele camping te vinden, maar die zijn ook prijzig en soms sfeerloos. Als je kampeerplekjes wil in bijvoorbeeld een state park (en natuurlijk Smoky Mountains NP) zou ik die zeker al eerder vastleggen, zeker voor de weekenden.
Terug in Texas!
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

hemmie schreef:
10 okt 2023, 14:53
Je diet dat eerste atuk met name steden, lijkt mij persoonlijk juist niet handig met een camper.

In die tijd van het jaar zal het vast niet lastig zijn om op het laatste moment een commerciele camping te vinden, maar die zijn ook prijzig en soms sfeerloos. Als je kampeerplekjes wil in bijvoorbeeld een state park (en natuurlijk Smoky Mountains NP) zou ik die zeker al eerder vastleggen, zeker voor de weekenden.
Nee het is inderdaad niet ideaal. Maar met 2 kids van dan 3 en 1,5 lijkt het ons toch een verstandige keuze. Het is ook niet zo dat we de hele tijd door steden heen zullen toeren. Met zijn 2en of oudere kinderen hadden we waarschijnlijk ook niet voor een camper gekozen. Het feit dat de kids dan een "huis" hebben voor 4,5 week lang lijkt ons alles veel aangenamer maken dan wanneer ze om de zoveel dagen in een ander "huis" moeten wennen.
Dus we passen ons aan aan de mogelijkheden die we hebben met een camper.
Dan gaan we Smoky Mountains in ieder geval wel vastleggen zodat we daar een mooie plek hebben! Misschien in Memphis ook de RV park bij Graceland.
Zuid-West Amerika (2019)
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

Edit, nog aan ut plannen
Zuid-West Amerika (2019)
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

Na veel wikken en wegen (en reacties van jullie en elders) zijn we toch weer terug bij het plan om met de auto te gaan.
Om voor de kids het niet te druk te maken qua verblijven hebben we besloten overal lang te blijven en kleine tussenstops weg te laten (bijvoorbeeld op de route van New Orleans naar Memphis). We rijden dan liever wat langer door op de reisdag.

Het liefst zitten we gewoon "midden" in de steden om zo er zoveel mogelijk van mee te krijgen en zoveel mogelijk te kunnen doen (auto geeft hiervoor meer vrijheid dan camper).

We zijn tot deze route gekomen:
Directe vlucht AMS - ATL
Atlanta 4 dagen
315km Gatlinburg 7 dagen
359km Nashville 3 dagen
341km Memphis 5 dagen
636km New Orleans 6 dagen
550km Panhandle (Pensacola, Destin of Panama City?) 2 dagen
500km Tampa 7 dagen
451km Miami 10 dagen
599km St Augustine 2 dagen
290km Savannah 5 dagen
399km Atlanta 1 dag
Directe vlucht ATL - AMS

Tampa en Miami zijn nog fictief, daarvoor zijn we nog benieuwd naar leuke tips. Ik denk wel dat het in die omgeving moet zijn zodat we die 2 delen van Florida kunnen verkennen. We gaan niet naar de pretparken.
Zuid-West Amerika (2019)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door paulr »

Je hebt relatief weinig reacties gekregen denk ik, omdat je plannen wel wat vaak wijzigen en je bovendien een aantal zaken wilt gaan doen die, naar mijn idee, nogal ongebruikelijk zijn. Heb je je wel ingelezen wat je in de genoemde steden kunt doen ? Het is geen Londen, Rome of Parijs he… st Augustine is prima voor een dag, Savannah mogelijk 2, wat ga je 5 dagen in Memphis doen, en 10 dagen in Miami ??? Of gaan jullie veel musea bekijken ? Ik weet eerlijk gezegd niet of 2 kinderen in die leeftijd daar heel enthousiast van worden… maar goed, jullie reis uiteraard…..
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

paulr schreef:
26 okt 2023, 14:44
Je hebt relatief weinig reacties gekregen denk ik, omdat je plannen wel wat vaak wijzigen en je bovendien een aantal zaken wilt gaan doen die, naar mijn idee, nogal ongebruikelijk zijn. Heb je je wel ingelezen wat je in de genoemde steden kunt doen ? Het is geen Londen, Rome of Parijs he… st Augustine is prima voor een dag, Savannah mogelijk 2, wat ga je 5 dagen in Memphis doen, en 10 dagen in Miami ??? Of gaan jullie veel musea bekijken ? Ik weet eerlijk gezegd niet of 2 kinderen in die leeftijd daar heel enthousiast van worden… maar goed, jullie reis uiteraard…..
De plannen wijzigen zeker vaak. We proberen voor ons de perfecte reis in elkaar te zetten en onderzoek/reacties zorgen voor andere inzichten. Ik dacht dat dit forum ook daarvoor bedoeld was? Verder gaat het mij niet om zo veel mogelijk reacties te verzamelen, zo lang er maar een mooi resultaat uitkomt wat bij ons past.

Ik heb mij ingelezen wat we in de genoemde steden kunnen doen.

We zijn met kleine kids en willen ook veel rustdagen in de reis plannen waarop we niets doen / iets leuks met de kids doen. Om maar gelijk op 2 vragen te antwoorden (waarom zoveel dagen, en wat doe je daar met jonge kids).

Ik zal onze motivatie nog eens voor je toelichten. We willen graag lang weg van huis, even los komen van alles. We willen het liefst terug naar Amerika en dan een gebied waar we nog niet zijn geweest, Oost Amerika is hier uitgekomen.

We hoeven niet precies hetzelfde te doen als anderen lijkt mij, sommige verkopen hun huis en maken een wereldreis, maar dit is wat wij liever doen.

Verder snap ik de toon van je reactie niet helemaal. Kritisch zijn op onze plannen is prima, maar opmerkingen als "Het is geen Londen, Rome of Parijs he?" Wat denk je hiermee te bereiken?
Zuid-West Amerika (2019)
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

MichaelJohnson schreef:
05 okt 2023, 23:04
Ik kan niks zeggen over New Orleans maar een stad als Nashville is goed te doen met de auto. Tenzij je heel de tijd over de Honky Tonk highway (de bijnaam voor Broadway in Nashville) wil rijden, wat prima kan, maar hordes met beschonken toeristen werkt iedere automobilist op de zenuwen.

Wat bedoel je precies met midwest en zuidoost Florida? Het had geholpen als je plekken had genoemd.

Midwest ga ik even vanuit dat je het stuk kust tussen Clearwater en Naples bedoelt? Dan kan je Tampa, St Petersburg, Venice, Fort Myers en evt ook Sanibel Island allemaal wel bereiken als je de locatie slim kiest.

Zuidoost geldt ook weer: wat wil je doen en zien. Dat maakt uit of je wellicht boven Palm Beach wil blijven (en meer focus hebt op Daytona Beach t/m Cape Canaveral en evt Orlando) of dat je echt richting Fort Lauderdale / Miami / Everglades en de Keys wil.
Ik heb nog eens gekeken naar je omschrijving van de gebieden en inderdaad het stuk tussen Clearwater/Naples en het stuk richting Everglades/Keys. Helaas ligt Cape Canaveral dan wel te ver weg.

Wat zijn in deze 2 gebieden de mooiste plekken om te verblijven?
Zuid-West Amerika (2019)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door hemmie »

De opmerking dat het geen Parijs of Londen is vond ik een heel logische, in die steden kun je je makkelijk een week vermaken, en dan heb je volop afwisseling, maar in de meeste steden in de VS ben je toch snel uitgekeken. Je zegt dat je rustdagen wil, maar wil je die dan in de stad? Overigens vind ik de tijd bij Smoky Mountains ook ruim.

Ik zou zeker meer tijd uittrekken voor de panhandle, daar kun je je dan weer best een week vermaken. Elders in Florida vast ook wel (ben ik niet zo bekend mee), maar 10 dagen Miami zou ik dan persoonlijk zeker niet doen. De focus lijkt nu erg te liggen op zo lang mogelijk op één plek blijven, maar dat betekent óf loze dagen, óf veel heen en weer rijden om toch nog wat te zien.

Je mag de reis natuurlijk indelen zoals jullie dat willen, maar het is lastig reageren als jullie keuzes maken die verder vrijwel niemand maakt.
Terug in Texas!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door paulr »

Je maakt keuzes die denk ik heel veel andere mensen niet maken, dan is het lastig tips geven. Zonder duiding van dingen waar echt interesse in is, is het ook lastig tips geven. Amerikaanse steden zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Europese steden, waar je kan ronddwalen, historische plekken kan bezoeken, rond kan hangen in een park etc. Vaak heb je het in de usa na een dag wel gezien allemaal. Vandaar de vergelijking…. Ik, maar denk een aantal met mij, kan mij gewoon niet zo goed voorstellen hoe je met kinderen in deze steden “even niets doen of iets leuks met de kinderen” kan doen.
Heb je ook al gekeken naar de “verblijven” ? Ik zie een budget van 100 per nacht. Dat zullen dan veelal voordelige keten hotels worden vermoed ik ? Ons lukt het deze week al nauwelijks om nog iets voor 100 dollar te vinden helaas… Volgens mij zijn ook niet de accommodaties om “niets te doen” deze worden veelal gebruikt voor alleen slapen en weer door…
Succes met de voorbereiding verder.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door mtl »

Amerikaanse steden zijn inderdaad absoluut niet te vergelijken met Europese steden. Pittoreske steden als Salzburg, Florence of Praag hebben ze daar niet.
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

hemmie schreef:
26 okt 2023, 22:18
De opmerking dat het geen Parijs of Londen is vond ik een heel logische, in die steden kun je je makkelijk een week vermaken, en dan heb je volop afwisseling, maar in de meeste steden in de VS ben je toch snel uitgekeken. Je zegt dat je rustdagen wil, maar wil je die dan in de stad? Overigens vind ik de tijd bij Smoky Mountains ook ruim.

Ik zou zeker meer tijd uittrekken voor de panhandle, daar kun je je dan weer best een week vermaken. Elders in Florida vast ook wel (ben ik niet zo bekend mee), maar 10 dagen Miami zou ik dan persoonlijk zeker niet doen. De focus lijkt nu erg te liggen op zo lang mogelijk op één plek blijven, maar dat betekent óf loze dagen, óf veel heen en weer rijden om toch nog wat te zien.

Je mag de reis natuurlijk indelen zoals jullie dat willen, maar het is lastig reageren als jullie keuzes maken die verder vrijwel niemand maakt.
De vergelijking is zeker goed. Maar op basis van het feit dat wij lang in steden willen blijven er vanuit gaan dat wij niet het verschil weten tussen Europese steden en Amerikaanse is nogal kort door de bocht. Zoals eerder aangegeven willen wij er niet langer verblijven om meer te zien, maar ook om dagen niets te doen en gewoon eens lekker met de kleine naar de bios, speeltuin of zwembad te gaan.

Toch, denk ik dat het inderdaad goed is om kritisch te kijken naar het aantal dagen! Bedankt voor je constructieve toelichting daarin.

Ik denk dat we met een iets hoger tempo kosten kunnen besparen en toch nog er uit kunnen halen wat we willen (rust, gave dingen zien, (muziek) geschiedenis). We willen minstens 6 weken van huis zijn.

Hieronder de ingekorte versie en daarbij de dingen die we voor nu willen doen/bezichtigen)
Ik ben eerder benieuwd naar "wat" we nog kunnen doen dan "hoe lang" we iets kunnen doen. En eventuele tips voor mooie gebieden om te verblijven in Florida/Panhandle.

Atlanta 4 dagen (Vooral bijkomen van jetlag en kijken wat er evt. nog mogelijk is)
315km Gatlinburg 5 dagen (Anakeesta, dagje rondrijden Blue Ridge Parkway, wandelen waar mogelijk)
359km Nashville 3 dagen (Country music hall, johnny cash musem, downtown (kan met of zonder kids afhankelijk van situatie))
341km Memphis 4 dagen (Graceland, Sun studio, Beale street, Civil rights Museum (kan met of zonder kids afhankelijk van situatie))
636km New Orleans 5 dagen (Nog vrij open, behalve Oak Alley Plantation/Whitney Plantation, ik ben bos/bomen fotograaf en verkoop kunstwerken)
550km Panhandle 2 dagen (Nog tips voor verblijf? Pensacola, Destin of Panama City?)
500km Tampa omgeving 5 dagen (Nog tips voor verblijf? Clearwater, Naples, Zoo, Fort Myers, Orlando) Nogmaals Tampa niet letterlijk, maar puur die zijde van Florida
451km Miami omgeving 7 dagen (Nog tips voor verblijf? Keys, Everglades, Fort Lauderdale) Nogmaals Miami niet letterlijk, maar puur die zijde van Florida
599km St Augustine 2 dagen (Rustige tussenstop om de reis te breken)
290km Savannah 4 dagen (Wormsloe, Historic district, evt. Owens-Thomas House) Extra dagen hier zijn om eventueel nog bomen te fotograferen
399km Atlanta 1 dag

Vooral Panhandle/Tampa/Miami (let op! niet letterlijk de steden maar de omgeving!) staat nog vrij als het gaat om verhouding aantal dagen en waar te verblijven. We zijn wel erg op zoek naar de witte stranden en echte Florida "vibes" en wat rust.

We zijn dus met kleine kids, niet alles zal mogelijk zijn met kids. Daarom kunnen we ook nog dingen alleen doen die anders niet mogelijk zijn. We zijn flexibel en willen er uit halen wat er in zit!

Budget voor verblijven zal na onderzoek hoger liggen, maar daar is rekening mee gehouden.

Verder vind ik over het algemeen dat er geen discussie hoeft te zijn over "wat ga je daar toch doen met kids". Hierin zal iedereen een andere mening hebben. Deze reis is waar wij voor kiezen en we passen ons aan aan wat er mogelijk is. Uiteraard zijn tips rondom wat te doen en zeker niet de doen met kids van harte welkom!
Laatst gewijzigd door Robv85 op 27 okt 2023, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuid-West Amerika (2019)
Carolien1234
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2023, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Carolien1234 »

Wij hebben de laatste keer op Atlanta gevlogen en ik zou het zeker met drie jonge kinderen niet kiezen. Als je je bagage opgehaald hebt en je naar een autoverhuur wil, moet je meer dan een kwartier met een bus, waarvoor een behoorlijke wachttijd was. Daarna moet je nog met een treintje. Dan pas ben je bij de autoverhuur. Steeds moesten alle koffers in- en uitgeladen worden.

Wij hebben een vergelijkbare reis gemaakt in het verleden, maar het is een reis die je op geen enkele manier kunt vergelijken met het westen van Amerika. Grote steden in Amerika zijn minder geschikt om rond te lopen. Waar in Europa steden vaak rondom een kerk of iets dergelijks zijn opgebouwd en je een stukje geschiedenis ziet, kom je dat in Amerika niet tegen. Het centrum van de meeste steden zijn hoge kantoren, dan huizen en dan stripmalls (sfeerloze parkeerterreinen met winkels). Ook het verkeer nodigt niet uit, ze zijn ingericht op auto's niet op voetgangers en nog minder op fietsers.

Het belangrijkste natuur gebied zijn de Great Smokey Mountains, verder heb je vooral veel katoen velden en swamp gebied. En er is tussen de verschillende steden niet heel veel te doen. De kust aan de kant van de golf van Mexico was toen wij er waren erg mooi. Wij hebben goede herinneringen aan deze vakantie.
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Robv85: reis Florida + Deep south.

Bericht door Robv85 »

Bedoel je de ATL Skytrain? Ik zie inderdaad dat je met de shuttle vanuit een internationale vlucht daar nog naartoe moet.
De vlucht is echter fijn, direct met KLM/Delta.
Laatst gewijzigd door markro op 27 okt 2023, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Zuid-West Amerika (2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer