Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

Voor de eerste 2 weken van oktober heb ik nog een tripje op de planning staan. :D Het ticket is geboekt dus begin- en eindpunt liggen vast.

Al heel lang wil ik een trip vanuit Houston naar Florida maken en weer terug naar Houston. Voor deze trip heb ik 16 dagen de tijd, incl. heen- en terugvlucht, dus die dagen hoef je eigenlijk al niet mee te tellen. Het is een ambitieus plan en zeker niet voor iedereen weggelegd maar onderstaande route (zie afbeelding) heb ik in gedachten, om het visueel wat makkelijker te maken. :P Er zitten enkele langere stukken tussen maar de overnachtingsplekken kunnen nog aangepast worden. Op dit moment heb ik zelfs nog 1 dag 'over' en ik weet nog niet waar ik die in ga lassen op de route. De totale route is op dit moment zo'n 3.000 mijl. Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet vies ben van langere afstanden. :wink:

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn leuke bezienswaardigheden op de route (met name op het stuk tussen Little Rock, AR en Augusta, GA). Ik heb alvast enkele genoteerd maar sta open voor andere leuke bezienswaardigheden. Bijv. Historic Sites, bijzondere musea, vliegtuig musea, plekken waar beroemdheden gewoond hebben of bekend zijn door beroemdheden (nee, niet Dollywood :wink: ), etc.

De Bill Clinton Presidential Library heb ik in 2019 al bezocht maar eigenlijk te weinig tijd daarvoor gehad, vandaar in de herhaling. Dat geldt ook voor Space Center Houston. Memphis passeer ik alleen (ben al eens naar Graceland en het Loraine Motel geweest). Ook Nashville en New Orleans zal ik niet bezoeken, ik heb niets met deze plaatsen en waar ze bekend om zijn. De pretparken in Florida was ik niet van plan te bezoeken, Disney Springs lijkt me leuk om in de avond te bezoeken.

De nr's op het kaartje zijn niet perse de overnachtingsplaatsen maar meer om de route te krijgen die ik ga maken.

30-09 AMS - IAH - Humble, TX
01-10 Humble, TX - Bossier City, LA (± 248 mijl)
02-10 Bossier City, LA - Hot Springs NP - Little Rock, AR (± 238 mijl)
03-10 Little Rock, AR - Bill Clinton Presidential Library - Jackson, TN (± 219 mijl)
04-10 Jackson, TN - Bowling Green, KY (± 185 mijl)
05-10 Bowling Green, KY - Mammoth Cave NP - Pigeon Forge, TN (± 287 mijl)
06-10 Pigeon Forge, TN - Great Smokey Mountains NP - Augusta, GA (± 249 mijl)
07-10 Augusta GA - Titusville, FL (± 399 mijl)
08-10 Titusville - Kennedy Space Center - Orlando, FL - Disney Springs (± 64 mijl)
09-10 Orlando, FL - Clearwater, FL - Chiefland, FL (± 218 mijl)
10-10 Chiefland, FL - Pensacola, FL (± 339 mijl)
11-10 Pensacola, FL - Baton Rouge, LA (± 245 mijl)
12-10 Baton Rouge, LA - Houston, TX (± 284 mijl)
13-10 nog in te vullen
14-10 Houston - Space Center Houston - Houston
15-10 Houston - IAH - AMS

Roland
Bijlagen
Route okt 2022.jpg
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door GoBucks »

Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Marielleh »

Hou je van auto’s?

www.corvettemuseum.org/
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
tanteto
Amerikafan
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door tanteto »

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door heidem »

Op mijn to do lijst voor die omgeving: https://www.navalaviationmuseum.org/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

Ah, bedankt voor jullie tips, ga ik even bekijken! :thumbup:

Het Corvette Museum had ik al gevonden en stond inmiddels al op mijn to-do lijstje, de route gaat door Bownling Green. :D

Vond zelf nog Historic Wigwam Village No. 2 in Cave City. Kijk, dat vind ik dan weer leuk om daar te overnachten. En het komt nog mooi uit ook voor de route omdat ik naar Mammoth Cave NP wil. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door harryh »

@Coyote wij hebben twee weken terug een swamp tour op Lake Martin bij Lafayette LA gedaan, geweldig! Echt iets anders dan een airboat tour in de Everglades. Zie filmpje hier https://champagnesswamptours.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

@harryh Dank je wel voor de tip. Daar ga ik me even in verdiepen. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door SnoopyMetKids »

Een aantal jaar terug ben ik in Harlem, GA geweest (net iets buiten Augusta). Leuk klein stadje, MET het Laurel & Hardy museum (geboorteplaats van Oliver Hardy), dus als je van oude komedie houdt leuk om te kijken. Paar honderd meter down the road zit Ollie Also and Stanley Too Fine Old Mess Car Museum of Harlem, GA. Zoals de naam al doet vermoeden, een fine old mess, maar met een T-model en verscheidene andere oude autos. Allebei klein, maar vermakelijk om te kijken. Heerlijk buiten koffie gedronken bij Harlem Java House. Gewoon leuke small town vibe :)
Gast

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Gast »

Roeland, ik zie dat jullie ook willen naar Nasa Houston. Het is leuk echter als je ook in Florida (Nasa Kennedy Space Center) bent geweest is dit voor ons ieder geval een stuk minder. Buiten is niet meer te zien dan de Jumbo 747 met een space shuttle erop. In een hal zie je de enorme Saturn raket die ook min of meer in Florida zo te zien is, hier ga je heen in een trammetje en dan ook meteen weer terug.
Dan is er nog de grote hal met van allerlei zaken over ruimtevaart, waar je ook binnen komt.
Nogmaals ieder ziet dit anders maar wij waren er inclusief lunch in een halve dag doorheen. We gaan zeker nog eens terug naar Florida, ondanks dat we daar al meerdere keren zijn geweest.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

@SnoopyMetKids Vroeger, toen het nog op tv was, keek ik vaak naar ze dus dit vind ik zeker interessant. Bedankt! :thumbup:

@jarjarbinks Ik wil beide bezoeken dit keer. Kennedy Space Center reeds eerder bezocht in 2003 en 2007. Het Space Center Houston heb ik in 2019 ook bezocht. Toen echter op de laatste dag van de vakantie en moest ik voor mijn gevoel veel te vroeg vertrekken om op tijd bij het vliegveld te zijn. Ik heb toen enkel de tramtour kunnen doen. Destijds mij al voorgenomen het nog een keer te bezoeken als ik weer in de buurt zou zijn. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door GoBucks »

Is Huntsville, AL te ver af van je route, als je van NASA/Space zaken houdt?

https://www.rocketcenter.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Spac ... ket_Center

(Hier is waar Werner von Braun woonde en werkte aan de diverse raketten in de jaren 50 en 60...)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

Interessant. :thumbup:

Het ligt echter net wat te ver uit de route voor wat ik wil. Ik rijd nog een stukje boven Nashville (heenweg) en onder bij de kust (terugweg).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Wouterkaas »

harryh schreef:
02 aug 2022, 03:53
@Coyote wij hebben twee weken terug een swamp tour op Lake Martin bij Lafayette LA gedaan, geweldig! Echt iets anders dan een airboat tour in de Everglades. Zie filmpje hier https://champagnesswamptours.com/
Deze wil ik begin oktober ook gaan doen met mijn vriendin. Hebben jullie gereserveerd of zijn jullie er gewoon op de bonnefooi heen gegaan?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden een swamp tour op Lake Martin in december vorig jaar, met een kleinschalig firma'tje.
Helaas werd de rust flink verstoord omdat er toen sinds kort een firma gestart was met airboat tours (een verschrikkelijk lawaai) (firma die in link hierboven gepromoot wordt - ik zou die zeker niet steunen!) die al het wild afschrikken :-(.
Overigens waren wij niet heel erg onder de indruk van Lake Martin Swamp tour, zeker leuk maar niet echt een must see. Wij vinden Florida wat dat betreft beter. Wel vele gators uiteraard.
Wij hadden op voorhand geboekt maar ik denk dat dat niet echt moet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door harryh »

Wij vonden dit echt veel leuker dan de diverse airboat tours omdat je heel langzaam vaart op een boot met draaistoeltjes, zie die video die ik deelde. De rust vonden wij een top ervaring, niet alleen racen over het water en ff kort stil liggen als er iets te zien is. Was de eerste keer dat ik een gator voor haar nest liggend heb gezien, met een airboat tour kom je daar niet in mijn ervaring. Maar ieder z'n eigen ding ;)

@Wouterkaas ik heb paar uur van tevoren gebeld of er nog plek was. Met kaart betalen is daar $5 pp duurder, dus zorg voor cash.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Coyote »

Inmiddels heb ik de route rond. Die wordt grotendeels zoals ik 'm in de openingspost geplaatst heb met hier en daar kleine aanpassingen vwb route en overnachtingsplaatsen.

Ook de motels liggen vast. Zat eerst te twijfelen of ik dat voor deze reis wel wilde doen. Maar naast dat ik dat leuk vind om van te voren uit te pluizen, weet ik dat ik op deze manier de meeste winst boek, zowel qua tijd als financieel. Met een gemiddelde overnachtingsprijs van USD 83,25 (incl. tax) ben ik in ieder geval meer dan tevreden. 8)

Zag toevallig gisteravond dat KLM een ander toestel inzet naar Houston. In plaats van de Boeing 777-200 wordt de Dreamliner ingezet (Boeing 787-10). Ik zag dat omdat ik ineens een ander stoelnummer had. Gelukkig hebben ze rekening gehouden met mijn stoelkeuze want ook in dit vliegtuig zit ik in de Exit row met extra beenruimte. Nog niet eerder met de 787 gevlogen dus ook dat wordt weer een nieuwe ervaring.

Verder ga ik ook nog 2 forumleden bezoeken. Al eerder bij hen op bezoek geweest maar erg leuk om ze nu weer te ontmoeten. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Coyote - okt 2022 - TX, LA, AR, TN, KY, NC, SC, GA, FL, AL, MS

Bericht door Loek »

Mooie tijd om te reizen. Tot ziens Roland!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer