Al heel lang wil ik een trip vanuit Houston naar Florida maken en weer terug naar Houston. Voor deze trip heb ik 16 dagen de tijd, incl. heen- en terugvlucht, dus die dagen hoef je eigenlijk al niet mee te tellen. Het is een ambitieus plan en zeker niet voor iedereen weggelegd maar onderstaande route (zie afbeelding) heb ik in gedachten, om het visueel wat makkelijker te maken.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn leuke bezienswaardigheden op de route (met name op het stuk tussen Little Rock, AR en Augusta, GA). Ik heb alvast enkele genoteerd maar sta open voor andere leuke bezienswaardigheden. Bijv. Historic Sites, bijzondere musea, vliegtuig musea, plekken waar beroemdheden gewoond hebben of bekend zijn door beroemdheden (nee, niet Dollywood

De Bill Clinton Presidential Library heb ik in 2019 al bezocht maar eigenlijk te weinig tijd daarvoor gehad, vandaar in de herhaling. Dat geldt ook voor Space Center Houston. Memphis passeer ik alleen (ben al eens naar Graceland en het Loraine Motel geweest). Ook Nashville en New Orleans zal ik niet bezoeken, ik heb niets met deze plaatsen en waar ze bekend om zijn. De pretparken in Florida was ik niet van plan te bezoeken, Disney Springs lijkt me leuk om in de avond te bezoeken.
De nr's op het kaartje zijn niet perse de overnachtingsplaatsen maar meer om de route te krijgen die ik ga maken.
30-09 AMS - IAH - Humble, TX
01-10 Humble, TX - Bossier City, LA (± 248 mijl)
02-10 Bossier City, LA - Hot Springs NP - Little Rock, AR (± 238 mijl)
03-10 Little Rock, AR - Bill Clinton Presidential Library - Jackson, TN (± 219 mijl)
04-10 Jackson, TN - Bowling Green, KY (± 185 mijl)
05-10 Bowling Green, KY - Mammoth Cave NP - Pigeon Forge, TN (± 287 mijl)
06-10 Pigeon Forge, TN - Great Smokey Mountains NP - Augusta, GA (± 249 mijl)
07-10 Augusta GA - Titusville, FL (± 399 mijl)
08-10 Titusville - Kennedy Space Center - Orlando, FL - Disney Springs (± 64 mijl)
09-10 Orlando, FL - Clearwater, FL - Chiefland, FL (± 218 mijl)
10-10 Chiefland, FL - Pensacola, FL (± 339 mijl)
11-10 Pensacola, FL - Baton Rouge, LA (± 245 mijl)
12-10 Baton Rouge, LA - Houston, TX (± 284 mijl)
13-10 nog in te vullen
14-10 Houston - Space Center Houston - Houston
15-10 Houston - IAH - AMS
Roland