Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Sue01
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2022, 09:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door Sue01 »

Beste Amerika-experts,

volgend jaar in april plannen we een roadtrip van ongeveer 20 - 25 dagen, dit is ons voorlopige schema, en ik vroeg me af of alles haalbaar is, omdat het toch redelijk gevuld is:

1. Brussel - New Orleans
2. New Orleans
3. New Orleans
4. New Orleans - Vicksburg - Memphis
5. Memphis
6. Memphis
7. Memphis - Nashville
8. Nashville
9. Nashville
10. Nashville - Gatlinburg
11. Gatlinburg - Cherokee
12. Cherokee - Charleston
13. Charleston - Savannah - St Augustine
14. St Augustine
15. St Augustine - Orlando
16. Orlando
17. Orlando - Miami
18. Miami
19. Miami
20. Miami

Wat denken jullie? Voeg ik Natchez toe in het zuiden, of extra stop tussen Cherokee en Charleston?
Ik ben razend benieuwd naar jullie reacties! Alle tips meer dan welkom, want het is maar 2-de keer in USA voor ons.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Van New Orleans naar Memphis is een heel eind. Als je nog wat extra dagen hebt om te besteden zou ik inderdaad een overnachting boeken in Natchez.

Voor Smokey Mountains NP hadden we 2 overnachtingen in Gatlinburg. De volle dag hebben we besteed aan het westelijk gedeelte van het park waar je die tijd wel nodig hebt. Vooral als je wat wandelingen wilt maken. De route tussen Gatlinburg en Cherokee is ook erg mooi. Dit is het hoogste gedeelte van de Smokies. Halfweg de route kun je o.a. de zijweg nemen naar Clingmans Dome. Via een wandeling kom je dan bij een uitzichttoren waar je een prachtig uitzicht hebt over de hele smokies. (tenminste als het niet mistig is zoals bij ons het geval was). Gatlinburg en Cherokee zijn trouwens hele leuke stadjes.
Het gebied ten zuiden van Cherokee is ook mooi. Als je bijv. de 64 neemt naar het stadje Highlands kom je meerdere watervallen tegen. Als je niet de snelste route naar Charleston neemt is het misschien verstandig om een tussenovernachting te plannen.

Charleston en Savannah kan ik niet vergelijken. Wij zijn alleen in Savannah geweest en hadden daar 2 overnachtingen. Wij vonden dit een mooie stad met prachtige koloniale huizen. Ik zou daar sowieso na Charleston een overnachting plannen. Dan heb je daarna in principe voldoende aan 1 overnachting in St. Augustine.

Zijn jullie al eerder in Florida geweest want je rijdt er op het eind wel snel doorheen. Wij vonden o.a. de kust aan de Mexicaanse Golf o.a. in Clearwater Beach erg mooi. Prachtige witte stranden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door hemmie »

GSM, Savannah en Charleston komen er wel heel bekaaid af in mijn ogen. GSM zou op zich met 1 dag wel kunnen, maar dan kun je niet zo heel veel van het park zien, het is een behoorlijk groot park.
Wij deden 1 nacht Savannah en 3 in Charleston. Er is ook rond Charleston nog veel te zien, en tussen de 2 steden in. Als je echt alleen in beide steden even wil rondlopen kan het natuurlijk zo, maar wel zonde om als je er dan toch bent zo snel door dit gebied heen te gaan.
Terug in Texas!
Sue01
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2022, 09:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door Sue01 »

Dankjewel voor de antwoorden, ik moet nog heel wat uitzoeken. Nog nooit in Florida geweest, noch in Memphis of New Orleans. Ik zou ofwel wat meer tijd moeten uitrekken, ofwel iets laten vallen... Zal moeilijk worden, zoveel te zien. Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door BonnyR »

Als ik extra dagen had zou ik ook great smokey mountains meepakken. Heerlijk de loop fietsen of rijden met de auto en redelijke kans om een beer tegen te komen. Erg mooi park en veel te zien.
Savannah is zeker de moeite waard om een dag te vertoeven. St.Augustine vonden wij een super leuk stadje om rond te wandelen en een boottochtje te doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
johanna_dm
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2009, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door johanna_dm »

mss een late reactie... hopelijk ben je al ver gevorderd met je reisplannen...

ik ben al enkele keren naar New Orleans geweest (in april gaan we terug)
en hebben dit al eens gecombineerd met Memphis, maar dan wel met de trein van New Orleans naar Memphis, en we hebben daar zeker heel mooie herinneringen aan overgehouden :-)
als je in New Orleans in het French Quarter verblijft heb je daar eigenlijk geen auto nodig

een andere trip New Orleans hebben we in 2019 gecombineerd met Florida, en dan zijn we met de bus van Orlando naar New Orleans gereden (wat een minder aangename ervaring was, vooral omdat mijn vriend een serieuze aanval van zijn nikkel-allergie had... die bus bevatte blijkbaar heel veel nikkel)

veel plezier!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door Wouterkaas »

Wij hebben recent Memphis en Nashville met 1 volle dag per stad gedaan (dus 2 nachten bij beiden) en dat vonden wij prima te doen. Je vermaakt je er prima hoor, vooral in Nashville, maar ik heb niet het idee dat ik daar echt langer had moeten zitten, met name bij Memphis. Je zou er dan voor kunnen kiezen om een dagje Memphis in te leveren om de rit New Orleans - Memphis op te knippen, want dat is echt een flink eind. Ik vond Memphis - Natchez al aan de lange kant. En kijk even welke route je wilt rijden, want als je niet uitkijkt zit je urenlang alleen maar naar katoenvelden te kijken, zoals langs de 'blues highway' (hwy 61). Dan kun je beter de interstate pakken of een leukere route, met bijv. delen van de Natchez Trace Parkway als dat past.

Ik vond Natchez overigens een erg leuke en mooie plek, zeker de moeite waard. Wij sliepen in Linden Historic B&B, heel bijzonder!
Sue01
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2022, 09:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door Sue01 »

Dankjewel iedereen!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Sue01: roadtrip New Orleans - Miami.

Bericht door paulr »

Ook een late reactie, wellicht te laat, maar wie weet heb je er nog wat aan...

Memphis nacht minder, Nashville nacht eraf, Savannah zéker overnachten en st. Augustine is niet zo groot dus ook prima voor een middag en volgende ochtend, dus ook één nacht. Volgens mij heb je dan de juiste verdeling qua tijd in de steden tov de bezienswaardigen etc.

Verder denk ik dat het leuk is om via de westkant van Florida van naar Miami te reizen.
Je zou dan eerst kunnen oversteken naar Crystal River (Manatee's en kajakken), dan onderweg de fraaie stranden en Sanibel Island en kom je vanzelf via de Everglades in MIA
image.png
image.png (211.1 KiB) 730 keer bekeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer