Advies periode Dallas - Smokey Mountains - Florida

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Mooieboom22
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Advies periode Dallas - Smokey Mountains - Florida

Bericht door Mooieboom22 »

Zijn er mensen die in het najaar een vergelijkbare route hebben gereden als van onderstaand plaatje? En hoe is dat bevallen qua regen/temperatuur?

Ik twijfel een beetje over de periode. Exacte route hebben we nog niet, maar onderstaande route nemen we als leidraad (sommige stukken zullen we overslaan zoals de Keys en andere blijven we langer).

Route voorbeeld

Het beste komt ons uit om halverwege november te gaan, Florida is dan heerlijk is onze eerdere ervaringen, maar ik ben bang dat het eerste gedeelte van de route misschien erg regenachtig is, of valt dat mee?

Scheelt het veel dan wanneer we in oktober zouden gaan? Veel eerder kunnen wij niet en liever ook niet vanwege de orkanen in Florida. Paar jaar terug waren we een week na Irma in Florida :sad1: zoiets willen we nu voorkomen door weer iets later te gaan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Advies periode Dallas - Smokey Mountains - Florida

Bericht door ADE01 »

Dit is een route die vrijwel niemand doet omdat het ongeveer 5000 kilometer is en de meeste mensen 2 tot 4 weken gaan. Ik weet niet hoe lang je van plan was te gaan maar met 2 tot 4 weken zou ik het een heel stuk inperken. Ga je langer dan kun je voor goede tips de reis misschien beter opsplitsen, je reis past nu in 3 verschillende sub-fora hier. Texas valt nog onder Zuid-West, van New Orleans tot aan Savannah valt onder Zuidelijke staten en Florida is apart.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Advies periode Dallas - Smokey Mountains - Florida

Bericht door hemmie »

Wij wonen in Houston en onze kinderen hebben eind november altijd een week vrij, dus dan reizen we vaak. In Texas kan het nog heerlijk weer zijn, maar je kunt het ook flink koud treffen, en veel regen kan ook best in die tijd. We zijn wel eens in die periode in Georgia geweest, koud, maar nog ok. Een week Florida panhandle varieerde van heerlijk warm tot temperaturen rond 10 graden, sommige dagen ook regen. Al met allemaal op zich best te doen, zolang je geen problemen hebt met wat koude en natte dagen. Maar voor de Smoky mountains lijkt het mij erg laat!

Wat orkanen betreft, wij moesten een paar jaar geleden onze trip naar de panhandle aanpassen nadat Michael daar in oktober overheen raasde, dus hoewel je in november waarschijnlijk zelf geen orkaan meer zult treffen, kan het zeker nog wel je reis beinvloeden. Maar daarom zou ik het uiteraard niet laten.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer