Reis ajmschoenmaker: Zuidelijke Staten met 2 pubers.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
ajmschoenmaker
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis ajmschoenmaker: Zuidelijke Staten met 2 pubers.

Bericht door ajmschoenmaker »

Hallo allemaal,

Wij zijn voorzichtig aan het kijken voor zomer 2022 om naar het zuiden van Amerika te gaan, ik twijfel alleen over de route.

Ik had bedacht:
1 Atlanta
2 Atlanta
3 Naar Pigeon Forge of Gatlinburg
4 PF of Gatlinburg
5 PF of Gatlinburg
6 Nashville
7 Nashville
8 Nashville
9 Memphis
10 Memphis
11 Natchez
12 New Orleans
13 New Orleans
14 Pensacola
15 Pensacola
16 Pensacola
17 naar huis

Ik twijfel vooral of Atlanta leuk is. Het Coca Cola-museum is wel leuk voor mijn meiden denk ik, en het CNN gebouw ook. Ik zou ook kunnen aanvliegen op Savannah, en dan de dag erna naar Charleston gaan voor 2 nachten en dan verder rijden naar de Smoky Mountains (ik denk dan 1 nacht Asheville en 2 nachten PF of GB). Deze steden lijken me ook mooi, met het oog op Corona iets rustiger, maar wel een eind extra rijden zeg!
De rest van de route lijkt ons prima zo, 3 nachten Nashville willen we graag en afsluiten aan het strand ook, we willen niet alleen maar in de auto zitten, maar ook relaxed kunnen rond struinen.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zuidelijke Staten met 2 pubers

Bericht door Marielleh »

Wat leuk is, is uiteraard persoonlijk, maar wij vonden Atlanta zeer de moeite waard. Overweeg ook zeker het aquarium!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zuidelijke Staten met 2 pubers

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook gaan voor Atlanta met name omdat Savannah en Charlesville zoals je als schrijft wel heel erg ver uit de route zijn. Ook denk ik dat Atlanta genoeg te bieden heeft voor de kinderen.
Pigeon Forge bestaat voornamelijk uit attracties (waar je flink voor moet betalen). Je kan er natuurlijk even rondkijken maar Gatlinburg vonden wij als plaats veel leuker en ook 's avonds is het er erg gezellig.
In de omgeving van New Orleans is een bezoek aan een plantage een aanrader. Ook interessant voor pubers.
Wij vonden Oak Alley Plantation indrukwekkend maar er zijn meer opties.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ajmschoenmaker: Zuidelijke Staten met 2 pubers.

Bericht door BonnyR »

In Atlanta hadden wij een city pass en hebben het Coca cCla museum bezocht( moeite waard!) Aquarium ( moeite waard!) CCN vonden wij eigenlijk tegenvallen. Atlanta Zoo, leuk maar niet meer dan dat. Leuker als je nog nooit panda's hebt gezien.
Vlakbij Lookout Mountain met een 'lichtshow' maar beetje over de top, maar gewoon wel een leuk uitje.

Stone Mountain Park zeker de moeite waard, we hebben twee keer door omstandigheden daar de lasershow gemist. Er komen heel veel mensen op af, maar of het de moeite waard is kunnen we dus niet zeggen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ajmschoenmaker
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Deep South met pubers

Bericht door ajmschoenmaker »

Heel erg bedankt voor de reacties, ik had daar geen notificatie van ontvangen dus zie ze nu pas 😬 Vanwege de lockdown hadden we de plannen even in de koelkast gezet maar zijn nu weer volop aan het puzzelen, en deze tips helpen zeker!

Ik ben al heel lang aan het puzzelen met een route door de zuidelijke Staten, en nu we waarschijnlijk eindelijk weer kunnen deze zomer slaat de twijfel toe. De route die ik had was:
2 n Atlanta
3 n Smoky mountains
3 n Nashville (wil hier absoluut 3 nachten zitten)
2 n Memphis
1 n Vicksburg
1 n Natchez
1 n New Orleans
2 n Pensacola beach
We zijn geen strand mensen en Pensacola is zó duur, daarom vond ik 2 nachten wel prima. Zou ik Chattanooga niet moeten overslaan vroeg ik me nog af? Ik ga nu alleen twijfelen of ik niet beter op Savannah zou kunnen vliegen en dan ook naar Charleston gaan, heb dit in eerste instantie overgeslagen omdat de rit naar de Smoky mountains dan zo lang is (Asheville trekt me niet bv). We zouden dan denk ik Atlanta en Pensacola overslaan. Wat zijn jullie ervaringen, en wat is leuker voor pubers? In Atlanta zouden we CNN en Coca Cola gaan bezoeken, Savannah en Charleston heb ik nog niet goed bekeken maar sowieso ronddwalen lijkt me daar al erg mooi, huis van North & South bv bekijken… We houden in onze reizen vooral van afwisseling en de meiden vinden alles altijd wel leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer