Een weekje vanuit Baton Rouge?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Een weekje vanuit Baton Rouge?

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi!
ik ben aan het kijken voor onze "kersttrip" dit jaar, waarbij ik graag een weekje in een air bnb wil zitten (samen met onze hondjes).
Vorig jaar zijn we zo naar de Carolina's geweest.
(ter info: wij rijden met de wagen vanaf NJ, en voorzien ook 2x 2 dagen voor het rijden).

Ik zit graag centraal genoeg (genoeg te doen voor elke dag een daguitstap), en warm genoeg vandaar het zuiden.

Nu had ik Baton Rouge op het oog.
We zijn hier al eens gepasseerd op roadtrip met toen 1 overnachting in New Orleans, maar ik weet dat er daar wel meer te doen is qua oa marshes en wildlife.

Klopt dat?
Hebben jullie tips voor de streek? Een eindje rijden is geen probleem, maar we gaan dus elke avond terug naar "ons huisje".
Ik had oa Lake Martin al op het oog.

(ben nog aan het afwegen of ik misschien wil opsplitsen in 3 dagen talhassee of mobile en dan 5 dagen in baton rouge, maar de feestdagen fietsen er ook nog tussendoor en op kerstdag en oudejaar zit ik graag in 1 plek ivm koken)

Bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: een weekje vanuit baton rouge?

Bericht door hemmie »

Ik weet niet of BR wel echt zo centraal is. Je kunt naar NO en de plantages tussen beide steden in. Een tripje naar Grand Isle SP. Ik weet eigenlijk niet waar mensen daar alligators en zo gaan kijken, dat heb ik daar nooit gedaan (want bij Houston vergelijkbare natuur). Maar ten noorden en westen van BR kan ik niet zo veel bedenken, behalve Avery Island voor de Tabasco.
Terug in Texas!
Gast

Re: Een weekje vanuit Baton Rouge?

Bericht door Gast »

Ik zou alleen al voor BR willen (om)rijden vanwege Parrain’s Restaurant, maar om daar nou elke dag te gaan eten…alhoewel….grilled oysters…shrimp…catfish…mmmmm :thumbup:
Www.parrains.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een weekje vanuit Baton Rouge?

Bericht door Tipsy_1 »

Uiteindelijk geboekt voor
4 nachten in de buurt van Talhassee Florida (kerstdagen)
1 nacht onderweg (Mobile)
5 nachten Baton Rouge. (jaareinde)
Plannen voor Baton Rouge zijn dan de zaken hierboven genoemd (thx :thumbup: ), nog eens New Orleans (al geweest), Lake Martin etc. Moet genoeg zijn voor 4 dagen want de dagen zijn ook niet zo lang tijdens de eindejaars periode.
En uiteraard hopelijk ook veel lekker eten en drinken gedurende de feestdagen, en chillen in het huis dat we huren.

Tips blijven welkom :-) Ook voor de omgeving van Noord Florida.

Daar bezochten we twee jaar geleden ook al een boel van de "springs" en bvb Walkulla Springs vond ik prachtig en willen we zeker nog eens naar toe.
Gast

Re: Een weekje vanuit Baton Rouge?

Bericht door Gast »

Ik zou voor je 4 dagen Tallahassee toch kiezen voor het gebied tussen Panama City Beach en Appalachicola: super mooi en relaxed, heerlijk eten, drinken en geweldig rustig strand (buiten PCB). Inmiddels is het rond Mexico Beach en Port St. Joe alweer redelijk hersteld na hurricane Michael, maar het is goed om dit even te checken.
Jammer dat onze zoon door de hurricane heeft moeten verhuizen naar Fort Walton Beach, maar voor ons blijft dit het mooiste stuk van Florida.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een weekje vanuit Baton Rouge?

Bericht door Tipsy_1 »

Dat stuk hebben wij in winter 2019 heel uitgebreid bezocht vandaar dat ik het nu noordelijker en oostelijker hield maar ik kijk het nog eens na.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer