Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Hallo,

Nadat onze reis van vorig jaar naar Hawaii in het water is gevallen door Corona, zitten we nog met vouchers die opgebruikt moeten worden. De reis moet aanvangen voor februari 2022.

Aangezien de prijzen nu fors gestegen zijn naar Hawaii valt dit momenteel buiten budget. Overigens denken we dat september te kortbij is om een klassiek rondje Northwest of Wyoming te doen (beschikbaarheid accomodaties). Florida en Southwest ben ik recent geweest.

Omdat begin november vele plekken al te koud zijn, oriënteren we ons nu op de zuidelijke staten. We kunnen max 2 volle weken reizen.

Wat is jullie ervaring met het reizen in deze periode?
Volgende zaken lijken ons de moeite, maar we zullen keuzes moeten maken vrees ik:

Atlanta (als start en eindpunt, maar de stad hoeven we niet te zien)
Savannah
Charleston
Great Smokey Mountains
Nashville
Memphis
Lafayette (swamp)
New Orleans

Deze trip is zeker nog geen concreet plan, we kijken nog uit voor Hawaii, maar deze regio lijkt mij wel bijzonder als backup.
Graag had ik eens gepolst naar de haalbaarheid van deze route (zowel duurtijd als reisperiode).

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 31 jan 2022, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gast

Re: Twee weken Deep South in november

Bericht door Gast »

Waarom vlieg je niet op New Orleans, als je toch niet in Atlanta wilt zijn?
Wij vliegen in augustus ook op New Orleans en voor ons was dat goedkoper dan vliegen naar Atlanta.

Je route zou dan kunnen zijn: New Orleans - Jacksonville - Savannah - Charleston - Great Smokey Mountains - Nashville - Memphis - Clarksdale (!!!) -Natchez - Lafayette - New Orleans

Of in omgekeerde volgorde.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: twee weken Deep South in november.

Bericht door sandpatt »

Excuses voor het (veel) te late antwoord.
Atlanta leek ons interessant omdat je zo al dicht bij de Carolina's zit. Van NO naar Jacksonville lijkt me te ver rijden.
Ik ga het zeker eens in overweging nemen en ook een route vanuit NO proberen uitwerken.

Thanks!
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gast

Re: Reis sandpatt: twee weken Deep South in november.

Bericht door Gast »

Ik zou toch niet te ver noordelijk gaan (Charleston) vanwege het feit dat je A. in november gaat en B. je maar twee volle weken hebt.
Om beide redenen zou ik je aanraden om liever niet te groot rondje te maken.
Overigens, als je van NO naar Jacksonville al ver vindt, zou ik zeker niet teveel km’s afleggen.

Mijn suggestie zou zijn:
Vliegen op New Orleans en dan rondje:
Plantage bezoek bij NO en swamp tour
Via Baton Rouge naar Natchez
Shack-up Inn Clarksdale
Memphis
Nashville
Via Knoxville naar Asheville
GSM
Charleston
Savannah
(Terug vliegen vanaf Atlanta? Anders:)
Via Jacksonville naar Panama City Beach
New Orleans

Als dit niet haalbaar is kun je altijd vanaf GSM direct richting PCB en NO te rijden (zonder Savannah en Charleston).
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Deep South & Florida (3weken)

Bericht door sandpatt »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen. Tevens topictitel aangepast.

Hallo,

Ik had eerder al een topic geopend ivm deze reis, maar de titel is niet meer relevant en ik vind niet hoe ik deze kan wijzigen, vandaar dit nieuwe topic.
viewtopic.php?f=15&t=76974

Ondertussen is dus gebleken dat onze vouchers tot eind 2022 gebruikt kunnen worden en zijn onze plannen ook wat concreter geworden. Er is nog niets geboekt (dit willen we asap doen), maar het staat vrijwel vast dat we van 21/05 tem 11/06 Deep South en Florida gaan bezoeken.

Een eerste schets van onze route ziet er als volgt uit.
Dank overigens aan Terpies om in het vorige topic al tips mee te geven. Een rondje New Orleans leek ons het meest interessant, maar vliegprijzen naar Orlando lijken goedkoper.

21/05: Brussel - Orlando
22/05: Orlando - St. Augustine (onderweg Kennedy Space Center). We verwachten ook vroeg wakker te zijn door jetlag
23/05: St. Augustine - Savannah
24/05: Savannah - Charleston (mss een plantation onderweg)
25/05: Charleston
26/05: Charleston - Great Smokey Mountains
27/05: Great Smokey Mountains
28/05: Great Smokey Mountains
29/05: Great Smokey Mountains - Nashville
30/05: Nasvhille - Memphis
31/05: Memphis - Clarksdale
01/06: Clarksdale - Natchez
02/06: Natchez - New Orleans (mss swamp tour onderweg)
03/06: New Orleans
04/06: New Orleans - Florida Panhandle (Pensacola?)
05/06: Florida Panhandle - Forida Panhandle (Panama City?)
06/06: Florida Panhandle - Florida Panhandle (?)
07/06: Florida Panhandle - Clearwater
08/06: Clearwater - Naples
09/06: Naples - Miami (onderweg Everglades)
10/06: Miami
11/06: Miami - Brussel

Het stuk Florida doen we liever op het einde (al is het klimatologisch mss beter om het eerst te doen) om wat te kunnen relaxen.
Is deze route haalbaar?
Welke stops raden jullie aan in de Panhandle?
Ik vind het vooral moeilijk in te schatten of deze route te gehaast zal zijn.

Alvast bedankt voor de info.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gast

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Gast »

Ik had al eens in een ander topic gereageerd maar hetzelfde zou voor jou/jullie ook een overweging kunnen zijn:

PCB is also referred to as "Red Neck Riviera", dus ik zou dan echt een stuk opschuiven richting het oosten (Mexico Beach, Port St. Joe, Appalachicola, Carrabelle), zeker als je wilt uitrusten. :thumbup:

Ik zou vanaf Panama City Beach langzaam langs de kust rijden richting Crystal River (via Appalachicola en Carrabelle), voor mij is dat een prachtige rustige route langs de mooiste stranden. 3 dagen PCB is net 3 dagen Scheveningen on steroids...maar misschien vind je dat leuk.
Persoonlijk vind ik Sarasota mooier en gezelliger dan Fort Myers.

Ik weet niet of je al langs de Loop road en de 41 naar Miami bent gereden? maar dat is zeker een aanrader. Je zou daar ook een airboat tour kunnen maken.

De west kust van Florida ligt aan de Golf van Mexico, dus blauw water witte stranden en aangenaam weer. De oostkant is Atlantsch, meer golfslag en het water is ook wat kouder dan aan de andere kant. Vooral de eilanden langs de westkust zijn prachtig.

De leuke plaatsjes noemde ik al, er zit een prachtig motel/hotel in Mexico Beach, maar ik weet niet of het tegen de tijd van jouw reis al open zal zijn. Mexico Beach is in 2018 vol geraakt door Hurricane Michael en ze zijn druk aan het opbouwen. Je zou iets verder kunnen trekken naar Appalachicola.
Vergeet niet te stoppen bij de Shipwreck Raw Bar https://www.shipwreckrawbar.com/ in Port St. Joe, waar ze de heerlijkste Snow Crab en verse shrimp en andere lekkernijen op de kaart hebben staan. Een van mijn favoriete plekjes in Florida.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Bedankt voor de tips!
Het stukje Panhandle-Miami moet idd nog eens grondig bekeken worden.
Loop road heb ik nog niet gereden, dat zou nu wel de bedoeling zijn onderweg van West-Florida naar Miami.
Ik heb eerder al de Everglades bezocht, maar dan enkel het stuk rond Homestead.

Is het overigens wel haalbaar om tot Zuid Florida te rijden zonder te overhaasten of blijven we beter noordelijk?
Ik had er graag nog Key West bijgenomen, maar dat lijkt mij dan weer te veel 'tijdverlies' (ikzelf ben er al eens geweest, mijn vriendin niet).
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Mr. Patrick »

Wij gaan in maart/april onze eerste rondreis in dez eregio maken en hebben voor hetzelfde rondje zonder Florida 3 weken uitgetrokken. Wij doen wel wat extra State Parks en een dagje pretpark en zo tussendoor.
Wij hebben het beleid dat we een regio helemaal gezien willen hebben (voor zover je daar in de VS van kunt spreken) - in ieder geval geen reden willen hebben nog eens terug te moeten komen. Dan kunnen we de keer erop wel weer een ander gebied aandoen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gast

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Gast »

Elke regio in de US is het waard om terug te komen, daarom zit dit forum vol met verslaafden :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door jojostravelusa »

Helemaal mee eens. En anders wordt het wel een heel klein rondje, wil je niks missen :wink:
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Sevianna »

Terpies schreef:
31 jan 2022, 23:35
PCB is also referred to as "Red Neck Riviera", dus ik zou dan echt een stuk opschuiven richting het oosten (Mexico Beach, Port St. Joe, Appalachicola, Carrabelle), zeker als je wilt uitrusten. :thumbup:
Hey Terpies, ik neem aan dat je hiermee naar Pensacola Beach refereert? Wij waren ook van plan om hier te stoppen onderweg van Miami naar New Orleans, maar misschien beter dan eerder op de route een stop te nemen.
2022 Florida - New Orleans
Gast

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Gast »

Nee PCB is Panama City Beach. Dat is echt het Scheveningen van de Panhandle (no offense....als je er van houdt, het is beetje vergelijkbaar met Myrtle Beach: zwaar commercieel en veel massatoerisme in grote hotels aan het strand).

Pensacola, Destin, Fort Walton Beach (erg druk) maar zeker het gebied Gulf Shores in Mississippi is erg mooi. De mooiste kant is zogezegd vanaf PCB naar het oosten met de lieflijke stranden en rustige plaatsen die daar liggen. Die route langs de kust is zeker de mooiste route als je richting Crystal River/Clearwater reist.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Sevianna »

@Terpies

Bedankt voor de verduidelijking, komt goed uit. Want we rijden inderdaad na New Orleans naar Cape Coral voor paar dagen rust en daar beetje de west kust te verkennen.

Weet u toevallig of Mobile echt iets noemenswaardig is om dagje te stoppen? Misschien op heenweg stoppen in Mobile en op terugweg naar Cape Coral 2/3 dagen de Panhandle.
2022 Florida - New Orleans
Gast

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Gast »

Het hangt van je bedoelingen af om een dagje te stoppen in Mobile. Er ligt een battleship in de haven dat bezichtigd kan worden https://www.ussalabama.com/

Als je echt een mooi stuk strand wil opzoeken kan ik je zeker aanraden om vanaf New Orleans ipv de Interstate (I-10) de US highway 90 te nemen en zo dwars door het moerasgebied richting Bay St. Louis en Gulfport te rijden en daarna via de 90 naar Biloxi en Pascagoula. Prachtige huizen en mooie brede witte stranden en een grote kans om dolfijnen te spotten. Daarna kom je vanzelf weer op de Interstate uit. Na de brug bij Mobile rijd je dan naar Pensacola.

In Pensacola is het Naval Aviation museum (Pensacola heeft de grootste marine basis in de US) https://www.navalaviationmuseum.org/
Na Pensacola rijd je dan via de 98 richting Destin en Fort Walton beach.

Als je niet perse in Mobile hoeft te stoppen, zou ik na New Orleans je overnachting plannen bij Fort Walton/Destin. Is dat te ver dan zou je Pensacola (plm 5 uur reistijd via de 90 en 98, ongeveer 260 mijl) aan kunnen houden en de volgende dag verder via de 98.

Zeker in dit gedeelte van Florida zou ik zeker de tijd nemen om langs de kust te blijven rijden (zeker na Panama City). Wat mij betreft is dit stuk tussen New Orleans en Perry (Florida) een van de mooiste stukken om te rijden. Dit is de route van totaal 471 mijl en een pure reistijd van ongeveer 10 uur:
https://www.google.nl/maps/dir/New+Orle ... 26!1m0!3e0
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Sevianna »

@Terpies


Bedankt voor de tip, klinkt als een super route! Toch fijn dan hoeven we niet 2x dezelfde route in de Panhandle te doen dat is eigenlijk toch zonde dan kunnen we op terug weg ook nog iets anders zien. Want dat was groot twijfelpunt dat ik bijna overwoog om New Orleans toch te laten voor wat het is.
2022 Florida - New Orleans
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Ondertussen zijn de vluchten vastgelegd.
We landen in Atlanta op 15 oktober en trekken terug huiswaarts vanaf Miami op 31 oktober.
We hebben dus 15 volle dagen te besteden ipv de oorspronkelijke 3 weken (we hebben de keuze gemaakt om nog wat verbouwingen te doen thuis en het budget is jammergenoeg niet oneindig)


Oorspronkelijk hadden we volgende route in gedachten en dit stuk willen we eigenlijk ook aanhouden.

Brussel Atlanta
Atlanta Nashville (onderweg Lynchburg)
Nashville
Nashville GSM
GSM
GSM Charleston
Charleston
Charleston Savannah
Savannah
Savannah St Augustine
St Augustine KSC
KSC Sarasota
Sarasota Miami
Miami
Miami Brussel

We hebben last minute toch beslist om nog twee extra dagen te nemen die we hier dus nog moeten inpassen, maar nu slaat de keuzestress terug toe.
Behouden we deze route en kiezen we om op enkele plaatsen wat langer te blijven?
Voegen we er nog een locatie toe in Zuid Florida?
Of kiezen we toch nog om een stukje Mississippi en Memphis toe te voegen? Dan zou de route er zo komen uit te zien:

Brussel Atlanta
Atlanta Clarksdale (rijdag, maar door de jetlag verwachten we toch vroeg te kunnen vertrekken)
Clarksdale Memphis
Memphis Nashville
Nashville
Nashville GSM
GSM
GSM Charleston
Charleston
Charleston Savannah
Savannah
Savannah St Augustine
St Augustine KSC
KSC Sarasota
Sarasota Miami
Miami
Miami Brussel

Keuzes, keuzes, keuzes...
En wanneer de football calendar (NFL/College) beschikbaar komt mogen we de planning mss terug helemaal omgooien om ergens een wedstrijd te kunnen meepikken.

Hoe staan jullie tegenover het toevoegen van Clarksdale/Memphis? Teveel onnodige kilometers voor wat het is?
Sarasota is ook nog maar een tijdelijke toevoeging, mss zijn er betere keuzes te maken aan de golfkust, maar dat zien we later nog wel.

Verder is het natuurlijk hopen op gunstig weer in oktober, hopelijk wordt dat geen tegenvaller.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou zeker Memphis meenemen. Wij vonden het Civil Rights Museum ontzettend interessant en indrukwekkend en je bent een hoop tijd kwijt daar. Wij hebben er van 9 tot half 1 rondgelopen en wilden eigenlijk nog langer blijven. We hadden het gepland op een dag dat we weer verder trokken, dus was er helaas geen tijd meer voor het gedeelte aan de overkant.
Dan is er natuurlijk Graceland, wat ook minimaal een halve dag, maar waarschijnlijk wel meer, kost en dan kun je 's avonds naar Beale Street.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Hartelijk dank voor de reactie.
Ondertussen zie ik dat de NCAAF kalender beschikbaar is en het lijkt wel alsof we het stukje Memphis gaan 'moeten' bijnemen.
Want dan komen we op 22/10 in de buurt van Clemson SC en is daar de wedstrijd Syracuse - Clemson.
Lijkt me een unieke kans om dit eens mee te maken. Ik ga hier even schaamteloos het advies van @Almere vak V vragen of deze wedstrijd een goede keuze is om te beleven?

We moeten dan wel een stukje Florida opofferen, maar dat is op zich geen probleem.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Almere vak V »

sandpatt schreef:
28 mar 2022, 22:00
Lijkt me een unieke kans om dit eens mee te maken. Ik ga hier even schaamteloos het advies van @Almere vak V vragen of deze wedstrijd een goede keuze is om te beleven?
Ik zou bijna willen zeggen elke college football wedstrijd is een aanrader. Zelfs als je geen sportliefhebber bent zul je de ogen uitkijken! Maar...

Clemson Memorial Stadium, oftewel "Death Valley" is echt something else. Als de spelers van "The Hill" naar beneden gestormd komen en die twee enorme tribunes schreeuwen tegen elkaar op? Weet je niet wat je meemaakt!

Het jammere is dat Syracuse niet echt een naam meer is in College Football. Zijn wel aan een rebuild bezig maar ik denk dat die ergens aan het begin van het seizoen tussen plek 60 en 70 geranked zullen worden. Clemson zal zeker in de top 10 staan. En wellicht zelfs top 5. Maar dat wil niet zeggen dat het nooit spannende wedstrijden zijn of de beleving niet intens. Zorg dat je 3, 4 uur voor de wedstrijd bij het stadion bent. Loop rond. Ga tail gaten. Kijk je ogen uit. En zorg dan ook weer dat je een half voor de wedstrijd in het stadion zit zodat je alle poppenkast meekrijgt voor de wedstrijd.

Maar goed, onderaan de streep, ben ik totaal niet objectief. Heb in Europa zo'n beetje elke grote voetbalwedstrijd bezocht. Maar echt niks kan tippen aan een College Football wedstrijd. Not even close.

Plezier!!
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Exact wat ik hoopte te horen, heel erg bedankt! Nu maar eens tickets zoeken (ik had het goedkoper verwacht)

Memphis/Clarksdale gaan we voorlopig laten voor wat het is. Een rijdag + een gehaast bezoek aan Memphis lijkt ons zonde.
Het lijkt ons dan beter om een dagje Nashville en een dagje GSM toe te voegen om de vakantie wat rustiger te laten verlopen.
Jammer want ik had graag wel eens geproefd van Mississippi.

Onze voorlopige route komt er dan als volgt uit te zien.

15/okt Brussel - Atlanta
16/okt Atlanta - Lynchburg - Nashville
17/okt Nashville
18/okt Nashville
19/okt Nashville - Gatlinburg
20/okt Gatlinburg
21/okt Gatlinburg - Greenville
22/okt Greenville - Clemson
23/okt Clemson - Boone Hall Plantation - Charleston
24/okt Charleston
25/okt Charleston - Magnolia Plantation - Savannah
26/okt Savannah
27/okt Savannah - St Augustine
28/okt St Augustine - Kennedy Space Center
29/okt Kennedy Space Center - Everglades - Miami
30/okt Miami
31/okt Miami - Brussel
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer