Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Tipsy_1 »

Schitterende route, dat wordt genieten.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

We blijven toch nog twijfelen over het begin van onze route.

Optie 1:
15/10: Brussel - Atlanta
16/10: Atlanta - Lynchburg - Nashville
17/10: Nashville
18/10: Nashville
19/10: Nashville - Gatlinburg

Optie 2:
15/10: Brussel - Atlanta
16/10: Atlanta - Tupelo - Oxford
17/10: Oxford - Natchez Trace Parkway - Nashville
18/10: Nashville
19/10: Nashville - Gatlinburg

Optie 3:
15/10: Brussel - Atlanta
16/10: Atlanta - Clarksdale
17/10: Clarksdale - Memphis (enkel NCR Museum) - Nashville
18/10: Nashville
19/10: Nashville - Gatlinburg

Voordeel optie 1: Rustiger + meer tijd in Nashville
Voordeel optie 2: Deep South sfeer in Mississippi + NTP in oktober (maar ten koste van een dag Nashville)
Voordeel optie 3: Shack up inn + NCR in Memphis (maar ten koste van een dag Nashville)

Optie 2 en 3 lijken meer variatie toe te voegen aan de reis (en het echte deep south gevoel?), maar ik vrees dat 1 dag Nashville dan te weinig zal zijn.

Welke optie zouden jullie verkiezen?
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Ing »

Hoi, ik zou kiezen voor optie 1!

Ik vond Nashville ontzettend leuke en gevarieerde stad. Vergeet zeker de Grand Ole Opry ook niet!
Daarnaast was ik de Natchez Trace Parkway na 2 uur rijden wel zat...

Ik vind de twee andere opties erg gehaast en dan doe je alles 'net niet', ik zou het gewoon gelijk goed doen in Nashville. Het Deep South gevoel krijg je daar prima hoor ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Bedankt!
Optie 1 lijkt inderdaad de verstandigste keuze.
Bij de anderen lopen we een beetje in de klassieke val om te veel in de reis te willen proppen denk ik.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Almere vak V »

sandpatt schreef:
29 mar 2022, 22:23
Exact wat ik hoopte te horen, heel erg bedankt! Nu maar eens tickets zoeken (ik had het goedkoper verwacht)
Goedkoop en college football zijn 2 woorden die niet echt goed gaan met elkaar. Zeker bij de betere teams zijn er nauwelijks kaartjes te vinden onder de $100. En dat moet je nagaan dat deze teams meestal in stadions spelen waar tussen de 60.000 en 110.000 toeschouwers ingaan. En deze stadions soms al jaren achtereen uitverkocht zijn.

Voor veel colleges is football dan ook een echter levensader. Daarmee kunnen ze opleidingen in de lucht houden en de school open. Er zijn tientallen scholen die omzetten draaien waar Ajax en PSV alleen maar van kunnen dromen.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Ondertussen ben ik volop bezig met de dagen in te plannen en kom momenteel op volgende uit.

Dag 1: Brussel – Atlanta
Dag 2: Atlanta – Lynchburg (Jack Daniels) - Nashville
Dag 3: Nashville ( Op te splitsen in twee dagen: Grand Ole Opry, Country Music Hall of Fame and Museum, Printer's Alley, Cooter’s Museum and Store Nashville, Belmont Mansion, Gaylord Opryland Resort Gardens, The Johnny Cash Museum, Verschillende Murals)
Dag 4: Nashville
Dag 5: Nashville – Gatlinburg (onderweg een stop in Pigeon Forge)
Dag 6: Gatlinburg (Cades Cove, Clingmans Dome)
Dag 7: Gatlinburg – Greenville (wandeling downtown + Falls Park on the Reedy)
Dag 8: Greenville (volledige dag gereserveerd voor Football game in Clemson)
Dag 9: Greenville – Charleston (Boone Hall Plantation)
Dag 10: Charleston (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 11: Charleston – Savannah (Old Sheldon Church in Yemassee, Magnolia Plantation, Wormsloe Historic Site?)
Dag 12: Savannah (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 13: Savannah – St Augustine (stadswandeling nog uit te zoeken)
Dag 14: St Augustine – Cocoa Beach (volledige dag gereserveerd voor Kennedy Space Center)
Dag 15: Cocoa Beach – Miami (onderweg Everglades, nog te bepalen welke activiteit)
Dag 16: Miami (Wynwood Walls + Miami Beach)
Dag 17: Miami - Brussel

Ik zit dan met volgende vragen:

Dag 3 en 4: Is dit allemaal haalbaar in 2 dagen Nashville?
Dag 7: is er voldoende te doen in Greenville om een namiddag te vullen?
Dag 9: hier lijkt mss nog plaats voor iets extra? Indien wel, aanraders onderweg?
Dag 11: andere aanraders op de route tussen Charleston en Savannah?

Heerlijke bbq (en andere) restaurants mogen ook zeker doorgegeven worden :thumbup:
We denken er ook aan om eventueel een shooting range als activiteit in te plannen. Iemand toevallig ervaring met eentje op de route?
We gaan in de 2e helft van oktober, dus een Halloween activiteit in deze regio lijkt me ook wel leuk, dit moeten we nog uitzoeken.
Andere opmerkingen of tips zijn ook zeker welkom!

Ik merk dat de route heel wat lastiger in te schatten is qua tijd dan bv een Zuidwest route.

Alvast bedankt!
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Nashville heerlijke spare ribs gegeten bij Rippy's Honky Tonk met gezellige live muziek erbij. Wij zaten boven, zie onderste foto op de website, toevallig precies aan het tafeltje wat midvoor in beeld is. https://www.rippyshonkytonk.com/
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Loek »

sandpatt schreef:
26 aug 2022, 11:37
Ik zit dan met volgende vragen:

Dag 7: is er voldoende te doen in Greenville om een namiddag te vullen?
Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik in Greenville woon, maar ik vermoed dat je met een wandeling langs de Reedy river al een heel eind komt om je middag te vullen. Het downtown gebied van Greenville is leuk om te verkennen. Er zijn op meerdere plaatsen bronzen muizen verstopt, het is voor sommige bezoekers de uitdaging ze allemaal te vinden. Als je wat meer tijd hebt kun je misschien een stukje van de Swamp Rabbit Trail lopen (althans, als je van wandelen houdt). De hele lengte wordt een beetje teveel van het goede vermoed ik, want het is 22 miles lang, maar je kunt ook een fiets huren. Er is ook nog een dierentuin in Greenville.

Edit: Restaurants -> Pomegranate on Main en Smoke on the water zijn mijn favorieten downtown.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Dank jullie wel, hier kan ik wat mee!
Zien er heerlijke restaurants uit ook, ik zet ze zeker op mijn lijstje!
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door sandpatt »

Ik ben sinds vandaag terug van deze reis en het was er een met een dubbel gevoel.

Langs de ene kant is het een geweldig gevarieerde regio met vriendelijke mensen, erg lekker eten en verbazend leuke plekken.
Langs de andere kant hadden we een veel minder vakantiegevoel dan bv een reis in het zuidwesten.
In het zuidwesten is 3u rijden een echt plezier op eindeloze wegen, in het diepe zuiden is het 3u concentratie tussen de trucks op de interstates. Naar het einde van de reis begon dit serieus door te wegen.
Ook had ik het gevoel dat de mensen daar veel minder in een soort 'vakantiemodus' zijn dan in het zuidwesten. (moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel hiermee)

Alles kost er ook enorm veel geld. Elk uitstapje of bezoekje slaan ze het geld uit je zakken. In het zuidwesten koop je gewoon een National Park pas en daarmee ben je er al bijna.

En vooral overal erg erg erg druk (was er voorbije weken een vakantie in de VS?)
De musea in Nashville waren eigenlijk gewoon aanschuiven van kunstwerk naar kunstwerk. Het plezier was er snel van af zo. Smokies ook enorme drukte, 4,5u over Cades Cove gedaan zonder ergens lang te blijven hangen.

Ook vele motels vielen wat tegen. We kozen eenzelfde prijscategorie en beoordeling als altijd, maar we kwamen vaak in troosteloze motels terecht waar het vol liep met marginalen en wiet-gebruikers. Aan de westkust hadden we dit niet.

Bijkomend hadden we ook nog heel wat problemen met geblokkeerde kredietkaarten en een poging tot inbraak in onze auto (op de parking van Clingmans Dome. Gelukkig niets gestolen maar wel schade aan het voertuig waardoor we de rest van de reis niet meer zo op ons gemak waren)

Ik klink nu mss heel erg negatief, maar er waren ook veel leuke dingen gelukkig. Al bij al wel blij dat we deze regio hebben bezocht, maar volgende keer wordt het toch terug een rustigere regio.

Ik wil iedereen bedanken voor de nuttige tips! Hopelijk schrik ik hiermee niemand af om deze regio te bezoeken. Het is zeker wel eens een bezoek waard, mits je wat dieper in de buidel wil tasten en geen erg hebt in de drukte.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sandpatt: Deep South & Florida (3weken).

Bericht door Mr. Patrick »

Hallo @sandpatt,
Ik had dit voorjaar dezelfde ervaring als jij qua gevoel van vakantie in de Deep South. Ik herken me vooral in het rijden en de algemene state of mind.

Er is één quote die ik er even uit licht:
sandpatt schreef:
01 nov 2022, 17:51
Ook vele motels vielen wat tegen. We kozen eenzelfde prijscategorie en beoordeling als altijd, maar we kwamen vaak in troosteloze motels terecht waar het vol liep met marginalen en wiet-gebruikers. Aan de westkust hadden we dit niet.
Dat is volgens mij niet iets van deze regio, maar volgens mij is dat overal in de VS. Hotels (en de vakantie in het algemeen) zijn gewoon veel duurder dan een paar jaar geleden. In het algemene reizen-forum is er een topic over de kosten van een reis en ik merk het nu ook zelf weer bij de reis naar Canada die we aan het plannen zijn.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer