Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Hey iedereen,

In mei 2021 zijn mijn vriendin en ik van plan om 3 weken naar de VS te gaan. Ons idee is dus om met een camper de staten Georgia, Tennessee, Arkansas, Mississippi, Louisiana, Alabama en terug Georgia te doen.

Enigste waar ik eigenlijk aan vasthoud is vliegen op Atlanta aangezien we kennissen hebben die uurtje van luchthaven wonen en dus als uitvalsbasis (en paar gratis nachten) gaan gebruiken. :D

Voorkeur van transport is Camper, afhankelijk van wat we exact gaan inplannen kan dat nog variëren. Zoals je gaat kunnen zien willen we graag zowel steden als natuur doen. Liefst slaap ik niet in hotels, maar we willen bv wel in Nashville en New Orleans etc. ook eens avondleven ontdekken. Met een echte camper in die steden staan lijkt me no-go. Vandaar overwegen we ook een Van Conversion, zodat we wel eenvoudiger in steden kunnen parkeren.
Zelf dacht ik nog aan kamperen in tent en dan auto huren. Alleen is dat voor 15 dagen al vrij lang en moeilijk om dat allemaal mee te nemen uit Belgie/stom om dat allemaal te kopen. Betwijfel dat de kennissen veel kampeergerief hebben (zal ik nog navragen). Combinatie tent-hotel in steden kan ook maar minder fan van.

Eerste idee naar planning toe is:

dag met "locatie"/omgeving van slapen s'avonds
1 - Georgia - landen en installeren bij kennissen
2 - Georgia - omgeving activiteiten
3 - Georgia - omgeving activiteiten
4 - Nashville - s'ochtends vertrekken, s-avonds toekomen. Is een 4/5 uur rijden. Geeft 4/5 uur om in de buurt van Chattanooga rond te wandelen/hiken/...
5 - Nashville -
6 - Nashville -
7 - Memphis s'ochtends vertrekken, s'avonds toekomen. 3/4 uur rijden. Geeft een 6/7 uur om onderweg nog wat te doen
8 - Memphis -
9 - Little Rock - 2uur rijden, vermoedelijk rechtstreeks rijden en ofewel Memphis eerst nog verder verkennen of al LR verkennen.
10 - Little Rock -
11 - Jackson - 4/5 uur rijden dus 4/5 uur tijd om onderweg activiteiten te doen
12 - Jackson -
13 - Baton Rouge - 3 uur rijden, verkennen
14 - New Orleans -
15 - New Orleans -
16 - New Orleans -
17 - Montgommery - 5 uur rijden, 4 uur om onderweg nog ietss te doen
18 - Birmingham - 1.5uur rijden
19 - Georgia -
20 - Georgia
21 - Georgia


Zover zitten we in onze planning. :D
We hebben nog niet echt verdiept in activiteiten, etc, dit is gewoon adhv inschatting hoeveel er in welke stad/omgeving te zien is.
Komt wss over alsof we telkens steden doen. Idee is eigenlijk wel om meer de natuur op te zoeken en de steden als tussendoortje doen. -eigenlijk had ik beter staat gezet ipv steden-.


Ook rijrichting enzo maakt niks uit. En als we bijvoorbeeld een leuk festivalletje zouden vinden 250km van de route zouden we zeker overwegen om iets anders te schrappen en zo iets te gaan doen.

Een hele hoop tekst en twee mensen die zelf nog niet weten hoe/wat ze gaan doen. Hetgeen jullie toch graag hebben hé. :mrgreen:

In eerste instantie ga ik zelf (op mijn gemak) de 101 reeds bestaande topics doorlezen. Hetgeen ik moeilijker ga terugvinden en we zeker graag willen doen zijn zaken als sportwedstrijden/festivalletjes/activiteiten (zowel de grote die we zelf wel kunnen opzoeken als de kleine lokale rodeo of icecreamfestival die we zelf niet gaan vinden. Moesten er daar mensen (nu al) tips enzo hebben, zou dat super zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA

Bericht door hemmie »

Als je zo veel steden doet lijkt een camper me helemaal niet handig. Je lijkt ook niet in gebieden te komen waar mooie campings zijn, de campings bij steden zijn meestal niet geweldig en kunnen denk ik ook aardig prijzig zijn.

Little Rock is niet heel bijzonder, daar zou ik niet te veel tijd voor nemen. Wij deden in 1 dag een rondleiding bij Little Rock Central High School, de Clinton Presidential Library, en even in de State Capital geweest. Net ten westen van Little Rock ligt Hot Springs NP, dat vinden wij persoonlijk meer de moeite waard. Ook is een tripje naar Petit Jean SP erg leuk. Misschien kun je het noordwesten van Arkansas kunnen inpassen, in Bentonville het Walmart museum en het geweldige Crystal Bridges Museum, en de Ozarks zijn ook prachtig.

In Georga hebben vonden wij Tallulah Gorge SP wel mooi, en Providence Canyon erg de moeite waard.

Geen idee wat er in Jackson is, ik heb nooit de indruk gekregen dat het de moeite waard was om te bezoeken, maar ik kan het mis hebben. In Vicksburg kun je het Military Park bezoeken, en daarna (deels) via de Natchez Trace Parkway naar Natchez. In Baton Rouge is ook niet echt wat, maar als je van Baton Rouge naar New Orleans rijdt liggen er voor New Orleans prachtige plantages. De Tabasco fabriek ligt wat westelijker, misschien niet echt op de route. Ten zuiden van New Orleans is Grand Isle SP wel leuk.

Als je vanuit Nashville nog wat noordelijker gaat ligt daar Mammoth Cave NP
Laatst gewijzigd door hemmie op 02 jun 2021, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door IngridZw »

Ik snap het argument van @Hemmie wel wat betreft het nut van een camper op deze manier. Je kan nog overwegen om Great Smokey NP toe te voegen voor 2 of 3 nachten. Dit ligt niet ver uit de route. Wij vonden dit een mooi stukje natuur in vergelijking met sommige saaie stukken die je in deze reis ook zult tegenkomen En daarvoor wat nachten schrappen in de plaatsen die minder aantrekkelijk zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden bij steden een camper ook altijd een blok aan het been, maar zouden voor geen goud op een andere manier vakantie in Amerika houden. Daarom pluizen we thuis altijd tot in detail uit wat de (on)mogelijkheden bij een stad zijn. Dat kan zijn een parkeerplaats die geschikt ligt, vervoer vanaf de camping naar de stad of voor een (of meer) dag(en) een auto erbij huren en daarmee de stad in gaan.
Nashville in jullie route is geen probleem. Wij stonden in 2018 op de KOA camping en vanaf de camping rijdt een shuttlebus heen en weer. De laatste ging om half 12 's avonds, dus je hoeft niet heel vroeg de stad uit.

Ten oosten van New Orleans ligt WMA Pearl River Campground. In de natuur en zo ver ik me kan herinneren, ook nog gratis. Wij hadden hem voor vorig jaar op het programma staan, maar zijn er niet aan toegekomen.
Aan de andere kant van de stad zouden we dan de volgende dag bij Bayou Segnette State Park op Bayou Wilderness RV Resort gaan staan.

We hadden ook uitgevonden waar we de camper konden parkeren en dan met de ferry oversteken en de stad in. Dat kan ik nu zo gauw niet vinden, maar als je er meer over wilt weten, stuur dan een PB-tje, dan zoeken we het nog eens op.

Verder naar het noorden, richting Nashville, hebben we, zeer naar tevredenheid, overnacht in Tishomingo State Park. Probeer daar plek nr. 14 te reserveren. Dat is een hele mooie grote aan het meer. Die zou de mooiste van de camping zijn.

We hebben, voor over een paar jaar, al een route met grotendeels uitgewerkt roadbook klaar liggen voor een rondje Orlando met de grote steden aan de oostkant. Mocht je hiervoor belangstelling hebben, dan kan ik dat ook sturen. Wellicht haal je er ideeën uit. Een deel van de route overlapt immers.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door BonnyR »

Al heel lang geleden, maar volgens mij mag je niet eens met een camper in New Orleans rijden. Of het werd afgeraden ivm criminaliteit. Maar savonds daar even vertoeven en muziek luisteren en een drankje doen erg leuk. Heb nog steeds een cocktail glas van Pat O'Briens. Ook Nashville vonden wij erg leuk. Overal muziek en heerlijk eten. Sommige campings bieden een shuttle service aan naar de stad. Altijd handig. We hebben ook ontdekt dat je een hele dag gratis kan parkeren bij een visitors centrum en van daaruit met bus of metro oid op stap gaan. Denk wel dat dat niet overal zo is, maar wij hadden het netjes overlegd en ze vonden het prima. Niet bovengenoemde steden trouwens.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Gast »

Hurricanes bij Pat O’Brians zijn de beste :thumbup:
Ik zou toch echt serieus overwegen om met de auto te gaan. Vergeet vooral Clarksdale niet op je route (shackupinn en red’s en ground zero).
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Iedereen alvast al bedankt voor jullie reactie's!

Zal nog specifieker reageren op de input, maar om even te duiden (niet echt duidelijk in startpost), vooral/enkel New Orleans en Nashville is idee om in de buurt van de stad te slapen omwille van eens s'avonds in die steden te vertoeven. De andere opgenoemde steden gebruiken we momenteel als referentie naar kilometers toe.

Belangrijkste drie punten zijn: vliegen op en paar dagen Atlanta (Alpharetta bij kennissen). Nashville en New Orleans willen we beide zien en daar s'avonds ook eten/drinken en liefst zelfs nog dansje doen dus enkel daar is het van toepassing om in de buurt van de stad te zijn. Voor de rest zijn steden niet belangrijk om er na 5 uur te nog zijn. Wel willen we graag musea/sportevent/... doen (sport zal wss/vooral Atlanta zijn).

Toen we 14 dagen in Canada met een camper rondtrokken hebben we iedere nacht ergens anders geslapen. Nu zou ik graag toch paar keer 2 nachten op zelfde plaats blijven kamperen. Normaliter zullen we fietsen kunnen gebruiken.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Aan de hand van jullie input, kom ik deze ronde uit.

nacht, plaats, afstand
1,2,3Atlanta, Georgia, Verenigde Staten
4 -Great Smoky Mountains National Park 350 km
5-6-7Nashville, Tennessee, 366 km
8 Bowling Green, Kentucky, (Corvette museum) 106km
9 -wss opsplitsen in twee-
10-11 Crystal Bridges Trail, Arkansas, (Ozark) 898km
12 Hot springs, Arkansas -340km
13 Natchez, Mississippi, -450km
14-15-16 New Orleans, Louisiana, 280km
17 Providence Canyons, Georgia, 690km
18-19-20 Atlanta, Georgia, 280km


Als we in Bowling green zijn zijn we vlakbij Mammoth Cave NP, maar ik denk dat we dat gaan overslaan aangezien we nog maar recent grotten van Ham gedaan hebben en lijkt me gelijkwaardig (kan volledig verkeerd zijn met mijn 2 minutes of google).
Waarschijnlijk nemen we Vicksburg Military Park meenemen. We willen wel wat van de burgeroorlog opvangen.

Met deze route zitten we aan 3700km google km's, dus met zijuitstappen zitten we zeker aan 4000km. Op 14 nachten lijkt me dat al heel veel rijden. Had het toch liever op 3000 google km's gehouden eigenlijk. Bekomen we door Crystal bridges te skippen, dat is een 600km uitgespaard. Maar dat is iets wat me wel de moeite lijkt en een gebied waar we niet snel meer in de buurt gaan zijn (itt bv New Orleans).

We hebben wss 20 nachten in totaal, maar wil wel graag 6 tal nachten in Alpharetta zitten (eerste drie nachten na landen en dan weer drie voor vertrek). De New Orleans-Provdence Canyons kunnen we nog opsplitsen dat al vroeger ergens stoppen om te kamperen en dan gewoon in het rijden naar Alpharetta een uitstapje doen bij die Canyons (afhankelijk van hoelang je daar kan ronddwalen).
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door BonnyR »

Misschien nog een tip.Wij hadden de Atlanta city pass. Iets van 66 dollar. We hebben toen de dierentuin, coca cola, aquarium en CNN gedaan. Ik zie CNN op dit moment niet in de lijst met mogelijkheden staan. Persoonlijk zou ik nog een dag bij Atlanta weghalen en bij Smoky Mountains doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door BonnyR »

wil wel graag 6 tal nachten in Alpharetta zitten
:lol: :lol:
Ooh, dat is waarschijnlijk Atlanta
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door IngridZw »

Wat zijn jullie plannen voor Great Smokey Mountain ? Als ik het goed zie heb je er maar 1 overnachting. Je kunt natuurlijk besluiten om alleen de scenic route door het park te rijden richting Gatlingburg maar er zijn in het park ook meerdere trails die je kunt lopen en waarvan sommigen leiden naar een waterval. Daar heb je nu erg weinig tijd voor.
Op de site www.ontdek-amerika.nl zie je wat voor mogelijkheden er zijn in het park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

@BonnyR

Ik heb in 2015 3 maand in Alpharetta gezeten bij kennissen en wil graag terug paar dagen bij hen logeren. Vandaar dus effectief Alpharetta :D

Bedoel is een sportwedstrijd in atlanta te kunnen volgen (moet nog kijken wat er mogelijk is die periode). Coca cola doe ik sws, stone mountain, Athens, lake lanier varen, shoppen, ... 6 dagen gaan we daar echt kunnen gebruiken!

@IngridZw

Nog niet in detail gekeken. We zijn nu nog grote lijnen aan het bekijken. Zoals bijvoorbeeld hoeveel km we willen rijden. Hetgeen ik nu heb staan zal 4k km worden, wat we eigenlijk toch echt teveel vinden.

Dus deze week eerst eens bekijken wat we gaan overslaan. Regio Mississippi/new orleans of regio cristal Bridges/Ozark/hotsprings.
Momenteel kijken we meer naar New Orleans en Mississippi skippen. Omdat we sws Nashville willen doen (luisteren graag country) en we zitten dan al boven. New Orleans gaan we ook sneller weer in de buurt zijn (grotere kans dat we ooit Florida/texas doen dan dat hoekje van Arkansas). Dan komen we op een 3k km uit voor 14/15 dagen en veel meer mogelijkheid om bepaalde plaatsen langer te blijven.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Ik ben al eens aan het rondsneuzen naar prijzen.

Momenteel vliegtickets aan 6p.p. nog vrij goed vind ik. Aangezien mijn vriendin pas eind augustus haar verlof effectief goedgekeurd kan zien (vrij belachelijke regelneverij van haar bedrijf imo ma bon) gaan we nog even wachten met boeken (en hopen dat het niet veel duurder wordt.

Ik vroeg me wel af, hoe komt het dat er geen rechtstreekse vluchten te vinden zijn van Zaventem naar Atlanta? Is dit 'tijdelijk' door covid geschrapt of was die verbinding al langer gestopt?
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Momenteel:

Zo 1 Alpharetta toekomen 20u20, naar gastgezin en in bed
ma 2 Alpharetta, wss Atlanta, verjaardag vieren, cola museeum etc
di 3 Alpharetta, tallulah falls en dry falls daguitstap
woe 4 Alpharetta/Atlanta activiteit of varen Lake Lanier afhankelijk van gastgezin
do 5 camper huren - athens rondlopen/hiken/uitgaan?
vr 6 savannah
za 7 Charleston
zo 8 Columbia - die dag 1.5u van Columbia Nascar race. Als backup nog te bekijken of we ander (sport)event vinden.
ma 9 asheville/GSM
di 10 GSM
woe11 GM
do 12 bowling green corvette - Nashville slapen uitgaan?
vr13 Nashville
za 14 Nashville
zo 15 Jack Daniels Distillery
ma 16 Chattanooga
di 17 dag nog in te vullen door een van voorgaande locaties te verlengen/om te rijden
woe 18 dag nog in te vullen door een van voorgaande locaties te verlengen/om te rijden
do 19camper teruggeven, Alpharetta
vr 20 Alpharetta
za 21 vlieger opstappen 22:40

Nog in te vullen: shooting range, panda express, topgolf,
Mogelijke invulling twee overschotdagen
-Nascar museum Charlotte
-graag festival nog te vinden
-graag basketballwedstrijd nog te vinden
-iets anders van sportactiviteit of ‘typisch Amerikaans’ activiteit (rodeo, ...)
2200km rijden met camper, ongeveer 31u (maps, snelwegen vermijden).

Iemand nog ideeën voor extra activiteiten?
Gast

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Gast »

Je reist op dag 6 naar Savannah en ook weer door naar Charleston en op dag 7 rijd je ook weer door naar Columbia?
Als je geen zin hebt om de steden te bezoeken zou ik allebei skippen: je tijd is er veel te kort.
Als je wel iets wilt zien zou ik 1 van beide skippen (Charleston ligt niet op de route, dus die lijkt meest voor de hand te liggen). Bovendien zou ik echt 1 dag GSM skippen en die aan de kust bij Savannah besteden :thumbup:

Panda Express?? Serieus? :sick:
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Nog niet echt gekeken naar effectieve bezienswaardigheden in die steden, meer hoe we de km's zien. Locaties zijn wat gebasseerd op hetgeen we hier vaak zagen terugkomen van namen. Het is zeker een goed idee om dag langer langs de kust te besteden. We hebben nog twee 'overschotdagen' ingepland, waarvan ik er inderdaad eentje beter al kan inplannen voor Savannah.
Qua steden willen we vooral in Nashville s'avonds kunnen zijn voor "uitgaan", andere steden zijn in principe meer om eens enkele uren rond te wandelen om dan naar een camping in de buurt te gaan. Columbia zelf bezoeken is ook nog onzeker, heb nog niet echt iets gevonden dat er daar een leuk centrum is/dingen om te zien/doen zijn. Charleston schijnt/lijkt leuker om ook eens te zien.

Dagen van GSM afnemen ga ik niet direct doen. Had gisterenavond ook nog gezien dat universiteit van tennessee tussen de GSM en Nashville ligt (Knoxville). Nog eens bekijken, maar lijkt me ook een leuke tussenstop te zijn. Vermoedelijk zal laatste nog in te plannen dag nog naar die regio gaan. Anders gaat die vermoedelijk naar omgeving Chattanooga.

Haha ja panda express, gewoon ook toffe herinneringen aan paar avonden wanneer we dat toevallig aten :D

Zo 1 Alpharetta toekomen 20u20, naar gastgezin en in bed
ma 2 Alpharetta, wss Atlanta, verjaardag vieren, cola museeum etc
di 3 Alpharetta, tallulah falls en dry falls daguitstap
woe 4 Alpharetta/Atlanta activiteit of varen Lake Lanier afhankelijk van gastgezin
do 5 camper huren - athens rondlopen/hiken/uitgaan?
vr 6 savannah
za 7 savannah
zo 8 - Charleston die dag 2u20u van Columbia Nascar race. Als backup nog te bekijken of we ander (sport)event vinden.
ma 9 Columbia (
di 10 asheville/GSM
woe11 GSM
do 12 GsM
vr13 bowling green corvette - Nashville slapen uitgaan?
za 14 Nashville
zo 15 Nashville
ma 16 Jack Daniels Distillery
di 17 Chattanooga
woe 18 dag nog in te vullen door een van voorgaande locaties te verlengen/om te rijden
do 19camper teruggeven, Alpharetta
vr 20 Alpharetta
za 21 vlieger opstappen 22:40
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door jojostravelusa »

In Nashville kun je op de KOA camping gaan staan, of ernaast op Two Rivers. Die hebben beide een shuttle, niet gratis, naar de stad.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door hemmie »

Ik zou persoonlijk die extra dag bij Charleston zetten ipv Savannah.
Kijk ook eens naar Congaree NP bij Columbia, klein, maar apart.
Terug in Texas!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Reis Greenhorn: rondreis GA-TN-AR-LA-MS-AL-GA.

Bericht door Greenhorn »

Ondertussen al even geleden dat we geweest zijn, maar nog eens kort onze ervaringen.

De zondag toegekomen in Atlanta, opgewacht door kennissen en eigenlijk gewoon naar huis gereden en geslapen. Ondanks dat het zondagavond laat was nog uurtje file gestaan rond Atlanta --'
De maandag naar Stone Mountain gegaan. Mijn vriendin toch wel wat onder de indruk van hoe Georgia er van wat hoger uitzag. Zat totaal anders in haar hoofd.

Dinsdag onze camper gaan ophalen (hadden we iets vroeger gezet dan originele planning). Opgehaald in Kennesaw en doorgereden naar Athens. Wat we toen nog niet opgemerkt hadden, was dat onze Cruise America camper bestikkerd was met Cruise Canada, leverde de eerste dagen veel reacties waar we ons niet aan verstonden.

Toffe ervaring voor de vriendin om eens een universiteitsstad te bezoeken. Toevallig ook geluk gehad dat er allerhande activiteiten waren (naar aanleiding van afstuderen denk ik?). S'avonds alleszins ook eens uitgeweest en eerste nacht geslapen in onze camper. We hadden ons geparkeerd op een universiteitsparking waar een bordje stond 'only permit holders between 7am and 7pm'. Het was al na 7pm dus wij ons daar parkeren en onze wekker stond om 6u45 zodat we om 7am terug weg waren. Om 6u30 wordt ik wakker van stemmen rond onze camper. Ik uitstappen om te kijken wat er gebeurd en een politieagent (campusagent) was al bezig onze wagen een bekeuring te geven. Kort babbeltje gedaan, verstond er zich totaal niet aan wat we daar deden (Belgen met een cruise canada camper, opgehaald in Kennesaw). Aangezien ik aanhaalde om 7u zeker weg te zijn geen ticket gehad natuurlijk!

De woensdag eerste keer Walmart voor de vriendin en naar Savannah gereden en bezocht. Zeer toffe camping (fort McAllister).
Donderdag vroeger opgestaan dan normaal. Ik had de week voor we vertrokken besloten om de vriendin ten huwelijk te vragen. Een ring gekocht maar nog geen idee waar ik het ging vragen. De woensdagavond hadden we nog op de camping rondgewandeld en had ik een toffe pier gezien vanwaar je de zonsopgang kon zien. Dan voorgesteld om die de donderdagochtend te gaan bekijken. Mooi optijd opgestaan, op die pier gelegd om te kijken. Volledig verkeerd gedacht dat zo'n zonsopgang snel ging (wat dus niet zo was) :D Na een halfuurtje liggen en toch al net iets van de zon te kunnen zien gevraagd en ja gekregen als antwoord!

Daarna naar fort Pulaski en Folly Beach en onze donderdag zat erop.
Vrijdag Charleston. Eerst het vliegdekschip bezocht en daarna de stad. Charleston vonden wij zelf minder tof dan Savannah.

De zaterdag was een dagje rijden. Van Charleston naar Asheville. Ondertussen gestopt voor paar uurtjes in Greenville. Er was daar toevallig een activiteit in het centrum en badeendjes die ze van de waterval lieten gaan. Echt chanceke gehad dat dat toevallig dan was.

Van zaterdagavond tot dinsdag in een Koa rond Asheville gezeten. Die drie dagen verschillende uitstappen gedaan, watervallen, stukken Blue ridge parkway rijden etc. Asheville beviel ons best wel als stadje.

Dinsdag doorrijden via Cherokee naar Gatlinburg. Cherokee was ons aanbevolen door persoon van de toeristische dienst maar vonden wij verschrikkelijk saai en nutteloos te doen. Gatlinburg beviel ons wel, gewoon tof wat je daar allemaal kan doen!

De woensdag vroeg vertrokken om naar de Cades Cove loop te gaan. De woensdag is dit enkel voor fietsers open (wisten we) en we zijn blij dat we dat gedaan hebben met de fiets en op een woensdag. 7 beren gezien (2 moeders en 5jongelingen) maar quasi niets anders van dieren. Zeer tof om te doen!

Snamiddags Pigeon Forge bezocht. Was niet echt ons ding. Doorgereden naar Knoxille om s'avonds iets te eten en daar in de buurt geslapen.

Ondertussen zijn we dan donderdag. Via 2 watervallen/hikes doorgereden naar Nashville. De ene was Ozone Falls, heel eenvoudig te bereiken en blijkbaar de/één van de filmlocaties van een Disneyfilm. Andere was Cummins falls. Was beetje uitdagender om te bereiken (je wandelt via/in het water richting de waterval). Wel echt de moeite om te doen, zeer leuk om in te zwemmen en te relaxen. Doorrijden naar Nashville en eentje blijven drinken in Nashville. Daarna naar de verkeerde Koa campground gereden (West ipv North ofzo) dus uiteindelijk nog een heel stuk later bed ingeraakt.

De vrijdag Nashville zelf bezocht, Harry Potter in Concert meegepikt en nog eens de beentjes losgegooid.

Zaterdag naar Bowling green het Corvette museum gaan bezoeken en een grot waar je met een bootje invaart.

De zondag Nashville achter ons gelaten en naar de Jack Daniels Distillery gegaan. Zaterdag ochtend nog gekeken voor tickets maar omdat er nog heel vele beschikbaar was en we niet ons exact uur wisten gewacht met kopen. Zondagochtend was er nog maar voor één tour (zonder drank) plaats dus die moeten nemen. Vonden we een zeer toffe activiteit en ook het dorpje en omgeving is tof (behalve op een zondag wanneer alles gesloten is).

Maandag via een hike en watervallen naar Chattanooga omgeving gereden. Het Harisson Bay State park. De dinsdag daar kayaks gehuurd en een dagje op het water liggen dobberen (mooi verbrand natuurlijk).

Woensdag was het alweer de moment om de camper in te dienen. Uber gepakt naar autoverhuurbedrijf maar het lukte niet om op onze visa een auto te huren (hadden al van in het begin problemen met juiste budgetten op de visa). Terug naar de kennissen waar we de resterende dagen verbleven.

Donderdag uber naar Atlanta genomen, Coca Cola museum en centrum atlanta bezocht. Vriendin vond het centrum wat tegenslaan, had gehoopt dat het (zoals andere steden die we gedaan hadden) al iets actiever ging zijn. S'avonds nog shooting range en dag zat er weer op.
Vrijdag terug naar Atlanta, maar dan vertrokken van Piedmont park en via de beltline naar Martin Luther King omgeving gewandeld. Vond ze al veel toffer en is ook gewoon echt een hele leuke omgeving om een dagje te lummelen en rond te wandelen.

Zaterdag was dan onze laatste dag. In de voormiddag nog TopGolf gedaan, wat gegeten en dan op het gemakje naar de luchthaven gereden.

Toch iets meer getypt dan gedacht :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer