Tips gevraagd voor de kust van SC en NC.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Tips gevraagd voor de kust van SC en NC.

Bericht door Tipsy_1 »

Over de kerstdagen trekken wij een week naar de Carolina's.
We hebben voor een week een huisje in NC Wilmington van waar we uitstapjes plannen. Hierbij aanvullen plan ik nog tot Charleston SC te rijden.
Ik ben nog op zoek naar leuke tips voor deze dagen, in gedachten houdend dat het winter is.

Vorige kerstperiode waren we in de Outerbanks (het noordelijke gedeelte) - dat hebben we dus al uitgebreid verkend (heerlijke streek).
Nu zitten we dus zuidelijker.
Charleston is op herhaling, maar we hebben zeker tijd voor leuke uitjes in de streek en wat meer off the beaten path zaken.

bedankt!
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: tips voor de kust van SC en NC

Bericht door BlueRidgeParkway »

Niet zo bekend met Wilmington, maar weet dat een bezoekje aan de U.S.S. North Carolina de moeite ward is. Was het in ieder geval voor mij. Het is gedeeld in een museum aan de wal, waarna men dan het battleship zelf bezoeken kan.

Veel shows/theaters in NC en SC zijn ivm CoVid-19 gesloten, anders zou ik zeggen stop in Myrtle Beach,SC op je weg terug na je bezoek aan Charleston. Maar als je van golf houd, is Myrtle Beach met zijn legio aan golf courses een stop waard, of anders wat dichter bij huis (Wilmington) is Calabas, NC met een mooie golf course.

Westerlijk van Wilmington, ligt Pembroke waar men het Lumbee Tribe of North Carolina museum kan bezoeken. Museum enkel zelf maar van buiten gezien, en de reception area, omdat ik er was als disaster safety officer during hurricane Florence. Maar was er met een collega die zelf een Native American is, en wat we konden zien was interessant. Het museum zelf is gebouwd in de vorm van een schildpad.
Wens je een Prettige Kerst en stay safe.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips gevraagd voor de kust van SC en NC.

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt voor de fijne tips. Golven doen we niet maar dat museum in Pembroke is met name een goeie voor onze to do list.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer