Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Goedemiddag,

Ik wil graag met vrouw en kind een reis maken, die begint/eindigt in Texas, aangezien die kleine daar is 'ontworpen' vorig jaar. ;)
Die zal op het moment van de reis de leeftijd van 1 jaar hebben bereikt en willen we deze reis dus lekker simpel houden en niet teveel gekke dingen doen. Steden rondlopen met kinderwagen en een enkele NP/SP zou prima zijn voor ons.
Aangezien we Austin en San Antonio geweldig vonden, willen we die in ieder geval weer bezoeken.
Andere steden die we in gedachten hadden zijn: New Orleans, Memphis en Nashville en dat voor een periode van 3 weken! Nu zat ik zelf te denken dat we in elke stad een 3 volle dagen inplannen en dan van stad naar stad rijden.

Uiteraard sta ik open voor tips!

Fijn pasen!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Austin - Nashville tips?

Bericht door chippie777 »

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2018. Daar komen wel wat plekken in voor die jullie ook willen bezoeken.
https://chippie777.wordpress.com/catego ... outh-2018/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Super, ik ga het gelijk lezen!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Austin - Nashville tips?

Bericht door chippie777 »

In 2014 zijn we naar Texas geweest, ook daar hebben we een reisverslag van;
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Top, heb weer wat leesvoer!

Had momenteel gewoon even een planning op deze manier gemaakt (omdraaien kan ook als dat goedkoper is mbt tickets, autohuur en hotels), een rustige reis met veel wandelgelegenheden in de steden (uiteraard zijn we bereid om enkele uren in de auto te zitten als we iets echt moeten zien dat bij de onderstaande steden ligt):

Amsterdam - Austin
Austin
Austin
Austin
Austin - San Antonio
San Antonio
San Antonio
San Antonio
San Antonio - Beaumont of Nederland (meer als tussenstop voor een reis van anders ruim 8 uur)
Beaumont of Nederland - New Orleans
New Orleans
New Orleans
New Orleans
New Orleans - Memphis
Memphis
Memphis
Memphis
Memphis - Nashville
Nashville
Nashville
Nashville
Nashville - Amsterdam

Andere optie zou nog zijn om Atlanta erbij te pakken en dan de dag vanuit San Antonio direct door te rijden naar New Orleans, met als tussenstop Nederland en een dagje minder in Austin en San Antonio, want die hebben we al gezien.
Gast

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Gast »

Ik zou tussen New Orleans en Memphis sowieso twee nachten inplannen (misschien Natchez en zeker een nacht in Clarksdale). Als je er tussen donderdag en zondag bent heb je in Clarksdale geweldige sfeer en live blues muziek in Red’s en Ground Zero Bluesclub (twee van de beste juke joints in de US).
Slaap een nacht (of twee) in een van de shacks van de Shackup inn voor een geweldige ervaring.

In Nashville is het Country and Western museum (icm een tour naar de RCA-B studio) een geweldige ervaring. Ook het Johnny Cash museum is een aanrader. Voor de muziek vinden wij Tootsie’s en Legends Corner super gezellig. In Memphis moet je de March of the Ducks in het Peabody hotel zeker niet missen, naast de bekendere must-sees: O.a. het Lorraine Motel en het civil rights museum.
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Ga ik zeker meenemen in mijn route! Moet even kijken over die 2 'extra' nachten tussen New Orleans en Memphis, waar we die dan vanaf zouden moeten halen(ondanks dat de route natuurlijk extreem rustig is in vergelijking met een normale route zonder baby).
Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door hemmie »

Wil je echt alleen steden doen? Er zijn natuurlijk zat plekken tussen en rond de steden die een bezoek waard zijn, maar in dit schema lijkt het er op dat je enkel de steden wil bezoeken?
Terug in Texas!
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Plekken waar we langskomen wanneer we van stad naar stad rijden en dingen die aan te rijden zijn vanuit de stad(wil best 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor iets leuks buiten een stad). We willen vooral even kijken hoe het gaat met die kleine, die dan 1 jaar is.

Verder kan ik ook wel kijken om tussendoor ergens te stoppen, maar we willen niet 's avonds een hotel in en de volgende ochtend weer vertrekken. Wel minimaal 2 nachten op 1 plek is wel een vereiste voor ons.
Austin en San Antonio waren echt perfect bevallen vorig jaar en natuurlijk stoppen we wel op wat plekken, eventueel op 1 dag van Austin via Fredericksburg en dan naar ons verblijf in San Antonio.
Dat soort 'uitstapjes' vinden wij ideaal.

Verder is het voor ons gewoon lekker wandelen, sightseeing, drankje drinken in een cafe/kroeg, lekker eten en de outlets opzoeken voor wat kleren.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt kijken naar ons reisverslag van 2018. Toen hebben we een wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas gebracht en zijn we o.a. in Nasville en Texas geweest. Dit jaar zijn we begonnen aan een nieuwe wegbrengcamperreis, maar hebben die helaas na ruim een week af moeten breken. We zijn wel in Texas geëindigd, maar niet helemaal zoals de bedoeling was :sadcry:
In ons roadbook, wat in het reisverslag staat, staan wel de plannen die we hadden en die ook door Texas liepen. Misschien heb je er wat aan.

https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

Top, dit ga ik weer lezen! Altijd leuk om de reizen en voorbereidingen te lezen :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door hemmie »

Ok, ik zal eens wat dingen opsommen:
- in de Hill country de state parks, zeker Pedernales en Enchanted Rock. Zeker Pedernales is goed te doen vanuit Austin. Beide parken, maar vooral Enchanted Rick, raken vol op drukke dagen, maar je kunt tegenwoordig vooraf online een dagtoegang reserveren, voor enchanted rock werken ze met time slots.
- Natural Bridge Caverns, druipsteengrotten.
- als je er nog niet geweest bent is in Houston NASA de moeite waard, maar daar ben je wel een dag zoet.
- ten zuidwesten van Houston Brazos Bend SP, geweldige plek om langs een eenvoudig wandelpad eigenlijk wel gegarandeerd alligators te zien, als je mazzel hebt heel veel, heel dichtbij, en soms ook een nestje baby alligators.
- Tabasco fabriek op Avery Island.
- Vanuit New Orleans naar Grand Isle SP rijden, de route is erg leuk, over lange bruggen met overal van die huizen op hoge palen.

Rest van de route ben ik minder bekend mee, maar ten noorden van Nashville heb je nog Mammoth Cave NP, vonden wij erg leuk, maar volgens mij niet echt handig met baby.
Terug in Texas!
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Reis Vinc..: Austin - Nashville tips?

Bericht door Vinc.. »

En weer bedankt voor de informatie, ik ga het zeker meenemen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer