Van Nashville naar New York

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
emma82
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 feb 2010, 15:58

Van Nashville naar New York

Bericht door emma82 »

Hallo,

Wij willen volgend jaar met z’n vieren (kids zijn dan 7 en 10 jaar oud) een roadtrip van Nashville naar New York maken.
Wij hebben nooit eerder 2 verschillende luchthavens zelf geboekt (dus vliegen op Nashville en weer terug naar NL vanuit NY) Ik vraag me af hoe dat het beste te doen? Kan je bij een vliegmaatschappij online aangeven dat je heen en terug verschillend vliegt?
Wij willen een paar dagen in Nashville blijven en vanuit daar langzaam richting NY. In NY zelf willen we een dag of 3/4 blijven. Totaal aantal dagen weg moeten rond 15 zijn.
Wat is een leuke route van Nashville naar New York? Wij zien zoveel mogelijkheden als je op de kaart kijkt maar of het dan ook interessant is...
Misschien kunnen jullie ons helpen met een klein begin zodat wij de route zelf verder kunnen uitwerken. Wij houden van stukken rijden en lekker van alles tegen komen. Shoppen en lekker eten.

Groetjes R&E
2007: New York
2009: Miami + Cruise
2010: New York
2013: Florida
2019: Florida
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door kaiser chief »

Bij de meeste boeking sites kan je eenvoudig aangeven dat je vanaf een andere luchthaven terugvliegt. Ik boek vaak zo'n vluchten en nog nooit problemen gehad om te vinden.

Hou wel rekening met het feit dat je waarschijnlijk drop off kosten gaat moeten betalen voor de huurauto omdat je die op een andere plek terug brengt. Kan wel enkele honderen dollars zijn.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Tipsy_1 »

Qua route zijn er zo veel mogelijkheden.
Wil je je vooral richten op grotere steden, dan zijn Philly en Washington DC zeker op te nemen in de route.
Of will je via de bergen naar de kust afzakken?
Of misschien via de bergen "omhoog" tot Washington DC.
Ik zou persoonlijk er de voorkeur aangeven om Tennessee en North Carolina en ook Virginia goed te kijken op zo'n trip. Dat zijn erg mooie staten.

Bvb Nashville -> Great Smokey Mountains (3 dagen nodig)
eventueel afzakken naar Charleston en de kust van South Carolina (heerlijk! ik ben gek op Hunting Island state park bij Beaufort bijvoorbeeld), maar dit is misschien "om"
of meteen noordwaarts, stuk via de Blue Ridge Parkway, naar Shenandoah NP, vandaar naar de Outer Banks (heel tof voor 2 a 3 dagen), dan via Virginia Beach naar de Historic Triangle (Williamsburg ed) om dan via Delmarva peninsula doortesteken naar Lewes voor de ferry naar Cape May (heel tof!), en via de Jersey Shore af te zakken naar NY.

Of je rijdt van Shenandoah naar Washington DC en Philly en zo naar NY als je eerder op zoekt ben naar een stedentrip
Gast

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Gast »

Tussen Nashville en NYC is de snelste route (die je dus niet wilt rijden) 882 mijl en 13,5 uur.

Je hebt netto een dag of 5-7 (paar dagen Nashville na aankomst dag en 4/5 dagen NYC, plus vertrekdag) om die afstand te overbruggen.
Als je nog iets rustig wilt zien zou je bv via de GSM en Blue ridge parkway/Shenandoah Skyline Drive kunnen rijden (Is al minstens 5 dagen, gezien de bezienswaardigheden en het tempo waarmee je maximaal mag rijden), waardoor je nagenoeg geen tijd meer overhoudt voor iets anders qua steden. Bovendien zul je de hele rit nagenoeg alles bekijken van achter de ruiten van je auto.

Waarom probeer je twee vakanties (road trip en city trip) in 15 dagen te persen? Daarboven op komen nog de al eerder genoemde drop off kosten van je auto...

Mijn advies : Vergeet deze voorgestelde trip....niet doen en kies enkel voor een rustigere road trip, zeker gelet op de leeftijd van je kinderen (Geweldig om met ze in de natuur te zijn), en bewaar de stedentrip voor een andere (korte) vakantie!

Je zou dan kunnen beginnen en eindigen in Atlanta en bv alleen GSM en Tennessee / South Carolina / Georgia kunnen doen met ook tijd voor Savannah en Charleston (twee van de mooiste steden in de US) zoals ook @Tipsy_1 al aangeeft.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Tipsy_1 »

Ah ik had het gelezen als dat ze twee weken hadden voor de roadtrip + daarboven op tijd voor de steden.
Als het effectief maar enkele dagen is voor de route is het wel een ander verhaal.
In zo'n geval zou ik er voor kiezen tijd in Tennessee (GSM en omgeving) te maximaliseren en dan met 1 tussenstop naar NY te rijden of zo.
Tennessee is een prachige staat. Shenandoah NP is erg tof maar kan naar mijn mening niet tippen aan de GSM.
Of New York compleet vergeten en het over een andere boeg gooien. Al vind ik de combinate van wat city trip tijd in NY en tijd in Tennessee wel "interessant".
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Ziva »

Ik ben het niet eens met de opmerkingen hierboven.

Ik woon zelf in de buurt van Nashville en ben een paar jaar geleden van Nashville via Knoxville, Gatlinburg (de Smokey Mountains) en Lynchburg naar Washington DC gereden. Daar ben ik 2 dagen gebleven (1 nacht) en toen doorgereden naar New York City, daar 4 dagen (3 nachten) gebleven toen doorgereden naar Niagara Watervallen 1 dag en 1 nacht, daar 1 dag gebleven en vanaf daar via Ohio (1 nacht) weer terug naar Nashville.

Dit was dus een heel rondje in slechts 10 dagen. Dus vanaf Nashville naar New York via Washington DC bijvoorbeeld is prima te doen denk ik.

Ja je maakt aardig wat kilometers en je zal niet ergens heel lang blijven maar ik vond het prima de toen en had het gevoel echt weken weggeweest te zijn en ik vond de mix rijden-steden echt prettig.

Ik zou zelf in Nashville maar 2-3 dagen blijven, dan doorrijden naar de Smokey Mountains (Gatlinburg/Pigeon Forge) en daar dan 3 dagen blijven daarna doorrijden naar Washington DC en dan daar 3 of 4 dagen blijven (geweldige stad!) en naar door naar New York. Je kan ook wat dagen nog ervoor kiezen om in Philadelphia te blijven maar persoonlijk denk ik dat Washington veel meer te bieden heeft.

Nogmaals, ik vond het echt een superleuk rondje!
Gast

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Gast »

@Ziva Dan zul je niet via de BRP en de Shenandoah Skyline drive gereden zijn, dat neemt namelijk echt wel wat meer tijd in beslag.
Nogmaals...alles kan op die route maar het rijden van interstates om van a naar b te komen is in ieder geval niet mijn idee van vakantie.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Van Nashville naar New York

Bericht door Ziva »

Nee dat klopt Terpies, ik heb snellere routes genomen. Maar zoals je zegt, als je slechts 15 dagen hebt zul je inderdaad keuzes moeten maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer