Alabama tips?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Tinie76
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2020, 16:50

Alabama tips?

Bericht door Tinie76 »

In maart ga ik alleen drie weken naar Amerika. Mijn reis zal iets anders zijn dan de gebruikelijke routes omdat ik drie jaar in Mobile Alabama heb gestudeerd en zodoende oude bekenden zal ontmoeten en weer terug naar de universiteit wil gaan. Desalniettemin ben ik op zoek naar leuke tips qua plaatsen/hotels.
Ik vlieg naar Atlanta en wil de eerste nacht (kom laat aan) in een hotel bij de luchthaven slapen. Weet iemand een niet al te duur hotel met een makkelijke shuttle verbinding en ontbijt? Ik wil de volgende dag weer terug naar de luchthaven om mijn auto op te halen.
Dan zou ik twee dagen in Atlanta willen verblijven, heb al beetje gekeken naar hotels maar voor kamers voor 1 persoon schrik ik nog al van de prijs. Ik wil in een wijk waar je ook lopend wat dingen kunt zien/doen. Heeft iemand een tip en ook voor een hotel?
Daarna slaap ik 1 nacht in Chattanooga, in het trein hotel. En dan 5 dagen in Nashville.
Hierna nog onbekend en kan ingevuld worden met vanalles. Ik ga dan door Alabama richting het zuiden (Mobile). Toen ik daar studeerde had ik geen auto en dus ook niet heel bekend. Zou er een Alabama “freak” actief zijn op dit forum? Die mij wat leuke tips kan geven. Ook welk plaatsje zou ik naar toe moeten gaan, Florida wellicht om een paar dagen strand mee te pakken?

Ik heb ook nog wat praktischere vragen:

Geen held met rijden in berggebieden enzo, zeker ook omdat ik alleen ben wil ik dit vermijden. En tav de veiligheid alleen te rijden verblijven in motels langs de weg? Iemand daar ervaring mee? Gezond verstand gebruiken uiteraard 😊

Zit er aan te denken om een simkaart te kopen met unlimited data, dit vooral voor google maps. Een tomtom oid lijkt mij dan niet nodig toch?

Nou hoop leuke tips te krijgen en bedankt alvast!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Alabama tips?

Bericht door mtl »

Hotels vind je het beste met trivago. Inderdaad zijn hotels in downtown een flink stuk duurder dan in buitenwijken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Alabama tips?

Bericht door winterpark »

Je zou ook kunnen overwegen om na Atlanta eerst naar Asheville te rijden (prachtige rit!), dan naar de Great Smoky Mountains (vanuit Gatlinburg bijv.), vervolgens naar Chattanooga en Nashville. Dan afzakken naar de kust naar Mobile/Fairhope, paar dagen verblijven in Penscola en dan weer vanaf Atlanta nar huis.
Verder nog puntsgewijs wat tips/ideetjes:

- Wij hebben goede ervaringen met een hotel in de wijk Perimeter in Atlanta, je parkeert vanaf daar je auto gratis bij een metrostation en gaat dan de stad in
- In Alabama vonden wij Fairhope fantastisch, ligt vlakbij Mobile, heel charmant en sfeervol stadje
- Je zit vanaf Mobile vlakbij Pensacola, leuk stadje en mooi wit strand
- Wbt veiligheid, ik boek graag hotels met een 8.5 of hoger, liever geen Super 8s of Motel 6s
- Je kunt ook naar Airbnb kijken, ik boek het liefst dingen met een 4.9/5, vaak een stuk goedkoper dan hotels en af en toe ook veel leuker. Voor een kamer in iemands huis ben je vaak paar een paar tientjes kwijt, daar krijg je geen hotels voor
Tinie76
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2020, 16:50

Re: Alabama tips?

Bericht door Tinie76 »

Winterpark, had al wat tips van jou gelezen. Super dat je meedenkt. Ja, ik heb ook aan de GSM gedacht maar ik ben alleen en misschien heel stom hoor maar hoe zijn de wegen, durf ik dat wel? Als ik met een reismaatje reis is het altijd zo dat we afspreken, ik doe de steden jij de bergen hahha. Eigenlijk ben ik ook meer van de kleine plaatsjes, vandaar mijn vraag naar insider tips. Misschien dan toch maar geen twee dagen atlanta. Alleen reizen is toch anders dan met iemand, allebei gedaan maar alleen moet je (vind ik) toch meer in een plaats zitten waar je makkelijk in de buurt wat vertier hebt. Is GSM te doen in twee dagen want heb hotel in chattanooga al geboekt?
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Alabama tips?

Bericht door kaiser chief »

Zolang je op de hoofdwegen blijft is GSM eenvoudig rijden, gewone typische brede amerikaanse wegen en goed onderhouden. Persoonlijk vind ik in en rond Atlanta rijden veel erger.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Alabama tips?

Bericht door winterpark »

Ik deel de mening van kaiser chief! Ik rijd persoonlijk ook liever in de GSM dan rondom grote steden, met 10-baans snelwegen. Je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken!
Twee dagen GSM is prima natuurlijk!
In plaatsen zoals Asheville kun je ook zeker op Airbnb goed terecht.

Wel jammer dat Chattanooga/Nashville qua hotels al vastliggen; valt dit nog te verschuiven?
Want idealiter zou je zoiets doen:

1. Amsterdam - Atlanta
2. Atlanta - Asheville
3. Asheville (bezoek Biltmore?)
4. Asheville - Gatlinburg (GSM)
5. Gatlinburg (GSM)
6. Gatlinburg (GSM) - Chattanooga
7. Chattanooga (bezoek aquarium, lookout mountain, rock city)
8. Chattanooga - bezoek Jack Daniels - Nashville
9. Nashville
etc

Als er niks meer valt te schuiven, dan zo:

1. Amsterdam - Atlanta
2. Atlanta - Asheville
3. Asheville (vanuit hier GSM bezoeken?)
4. Asheville - Chattanooga
5. Chattanooga - Nashville
6. Nashville
7. Nashville
8. Nashville
9. Nashville

En erna:
- Wil je naar Memphis? Je kunt ook naar Oxford, Mississippi. Leuk studentenstadje! :)
- Erna zou je een nachtje in Natchez kunnen slapen, staan mooie oude huizen die je kunt bezoeken
- Wil je nog naar New Orleans? Wat wij ook leuk vonden was overnachten in Breaux Bridge aan een groot meer
- Na NO of Breaux Bridge kun je dan doorrijden naar Mobile. Hoeveel nachten wil je hier slapen?
- En dan erna naar Pensacola :)

Misschien zoiets? Hier zit jouw opzet in verwerkt.

1. Amsterdam - Atlanta
2. Atlanta - Asheville
3. Asheville (vanuit iets van de GSM bezoeken?)
4. Asheville - Chattanooga
5. Chattanooga - Nashville
6. Nashville
7. Nashville
8. Nashville
9. Nashville - Memphis
10. Memphis
11. Memphis - Natchez
12. Natchez - New Orleans
13. New Orleans
14. New Orleans - Mobile
15. Mobile
16. Mobile
17. Mobile - Pensacola
18. Pensacola
19. Pensacola
20. Pensacola - Atlanta
21 Atlanta - Amsterdam
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Alabama tips?

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet of jullie geïnteresseerd zijn in dingen rondom de civil rights, anders kun je, behalve in Memphis het Civil Rights Museum The Lorraine Motel (een absolute aanrader) meenemen, maar evt. ook de civil rights trail (voor een deel) opnemen in je route.
https://civilrightstrail.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Alabama tips?

Bericht door hemmie »

Wij hebben afgelopen jaar getwijfeld over een rondje Alabama (wij wonen in houston), maar dat uiteindelijk uitgesteld, dus ik heb nog niet zo veel tips.
Ik mis in jouw opsomming sowieso de historische plekken en musea over de Civil Rights in Birmingham/Montgomery/Selma, maar misschien heb je die al bezocht?
Wat strand betreft is de omgeving van Pensacola mooi, en er is ook verder veel te doen (naval air museum, Historic Pensacola, en mis ook zeker niet Fort Pickens), maar ook Alabama heeft mooi strand. Rond Orange beach bijvoorbeeld, en vanuit daar kun je ook nog Pensacola bezoeken. En Dauphin Island schijnt ook mooi te zijn.
Wij waren een paar maanden geleden in Providence Canyon, in Georgia, maar dichtbij de grens met Alabama, als je dat kunt meepakken is dat ook de moeite waard.
Ik zou sowieso eens kijken daar de State Parks in Alabama, wij nu wel door Alabama heen gereden, en willen zeker een keer terug, want de natuur was erg mooi (wij troffen het met gekleurde bladeren in het najaar). Het space museum in Huntsville staat ook nog op ons wensenlijstje, geen idee of dat je interesseert.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer