Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

Ook dit jaar zijn we weer van plan om naar de VS te gaan, daarbij willen we een keer een nieuw deel ontdekken. Zelf ben ik in 2012 al eens in Florida geweest maar zou hier nog graag nog een keer heen gaan. Daarom nemen we Orlando als startpunt van de reis.

1 van de opties is om vanuit Orlando richting Savannah te gaan, GSM, Atlanta, Nashville, Memphis en vanuit New Orleans (of eventueel Houston) weer terug te gaan naar huis. We hebben ongeveer 3 tot 3,5 week te besteden aan dagen.

Eerst hadden we het idee om in september te gaan maar weet niet of dit de juiste tijd is, oktober is eventueel ook een mogelijkheid.

Voor de planning zouden we eerst minimaal 4 nachten in Orlando verblijven om in ieder geval 1 dag pretpark te doen, te shoppen en een willen zwemmen met Manatees (in Clearwater?).

Heb redelijk wat informatie gehaald uit eerdere topics maar omdat het toch een nieuw onbekend deel van de VS is voor ons dachten we aan de volgende planning:

Dag 1: Thuis - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando
Dag 4: Orlando
Dag 5: Orlando - Savannah
Dag 6: Savannah
Dag 7: Savannah - GSM
Dag 8: GSM
Dag 9: GSM
Dag 10: GSM - Atlanta
Dag 11: Atlanta
Dag 12: Atlanta - Nashville
Dag 13: Nashville
Dag 14: Nashville - Memphis
Dag 15: Memphis
Dag 16: Memphis - Natchez
Dag 16: Natchez - New Orleans
Dag 17: New Orleans
Dag 18: New Orleans - Thuis

We kunnen dus nog een aantal dagen toevoegen (in ieder geval 3 a 4). Wij zijn beiden ook erg liefhebber van natuur en wandelen, welke parken zijn de moeite waard om toe te voegen? Zelf dacht ik er aan om Congaree NP mee te pakken. We vinden het redelijk veel stad nu op deze manier, ondanks dat we wel erg graag de muzieksteden willen bezoeken.

Is het verder de moeite waard om nog 1 nacht Charleston toe te voegen?

Een tijd geleden was er ook iemand hier op het forum met een mooie overnachting tussen Memphis en New Orleans aan de Mississippi, het ging om een hotel met live muziek en veel oude Amerikaanse auto's. Helaas kan ik dit niet meer terug vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door MattRob »

Mooi vooruitzicht. Misschien heb je iets aan ons blog van anderhalf jaar geleden ? Wij vonden het een fantastische reis. En ik zou achteraf hetzelfde doen als jij, alweer terugvliegen vanuit New Orleans, en niet de hele route terug naar Tampa/Orlando.

Zwemmen met manatees is in Crystal River en omgeving; als je daar op googled, krijg je heel veel opties. Vaak zijn er leuke groupon acties te krijgen. Ik heb al zoveel verschillende aanbieders gehad, ik vind het allemaal wel best. Ze gaan toch bijna allemaal naar dezelfde plekjes ;-) !

http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018/
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

@MattRob Bedankt voor de tip over de manatees! Ik ga het verslag even doorlezen.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Rudolfje »

Hou er wel rekening mee dat de kans bestaat dat er weinig Manatees aanwezig zijn in September - Oktober. Ze gaan met name in de koude wintermaanden naar Crystal River omdat water daar relatief warm is.
Just managing expectations.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Charlene »

Bedoel.je de Shackup inn in Clarksdale?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door winterpark »

Je kunt ook terugvliegen vanaf Pensacola! Scheelt je een one-way fee met de auto. Super leuk klein stadje om je vakantie af te sluiten lijkt me :)

Wij hebben zoiets in 2017 gedaan, toen bewust Memphis overgeslagen. Je kunt onderweg naar Savannah nog een bezoek brengen aan St. Augustine, leuk voor een paar uur 's middags. Bij St. Mary kun je ook een bezoek brengen aan Cumber Island, maar daar heb je wat meer tijd voor nodig, is een onbewoond eiland met wilde paarden waar een ferry heen gaat. Lijkt me wel wat voor jullie: https://www.nps.gov/cuis/index.htm

Je zou in plaats van Atlanta, ook Chattanooga kunnen bezoeken. Onderweg naar Nashville is dan een bezoek aan de Jack Daniels fabriek in Lynchburg aan te raden.

Wij hebben ook nog overnacht in Oxford, Mississippi. Leuke studentenstad.

En verder is oktober wel veiliger voor Florida.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

@Charlene Dat is em inderdaad, thanks! :D

@winterpark Hele goeie tips! Terug vliegen vanaf Pensacola is een prima oplossing.

Ik ga even weer puzzelen met de nieuwe tips.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

Is het handig om voor de GSM eerst een overnachting te doen in Ashville en daarna nog 2 a 3 in Pidgeon Forge?

Verder ben ik nog benieuwd naar leuke National Parks of State Parks op de route.

En wat steden betreft, welke stad is meer de moeite waard, Nashville of Memphis? voor deze 2 steden zouden we in totaal 3 nachten willen plannen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door winterpark »

Ik vind Asheville een hele leuke stad, drie keer geweest en zou er zo weer heen gaan. Fijn sfeertje :) Wij zijn op onze reis ook langs Tallulah Falls (van Atlanta naar Asheville) gereden en langs Chimney Rock SP.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

@winterpark Bedankt voor de tips!

Inmiddels weer verder gepuzzeld en tot het volgende gekomen:

Dag 1: Thuis - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando
Dag 4: Orlando
Dag 5: Orlando - St. Augustine
Dag 6: St. Augustine - Savannah
Dag 7: Savannah
Dag 8: Savannah - Ashville (GSM)
Dag 9: Ashville - Pidgeon Forge (GSM)
Dag 10: Pidgeon Forge (GSM)
Dag 11: Pidgeon Forge - Chattanooga
Dag 12: Chattanooga
Dag 13: Chattanooga - Nashville
Dag 14: Nashville
Dag 15: Nashville - Memphis
Dag 16: Memphis -Clarksdale of Natchez
Dag 17: Clarksdale of Natchez - New Orleans
Dag 18: New Orleans
Dag 19: New Orleans - Pensacola
Dag 20: Pensacola
Dag 21: Pensacola
Dag 22: Pensacola - Thuis

Ben benieuwd wat jullie van deze planning vinden.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door kaiser chief »

Onderstaande is realistisch, maar lijkt me nogal heel druk. Als je iets wil bezoeken in Memphis is het misschien beter 1 nacht chattanooga te ruilen voor een extra nacht memphis?

Dag 15: Nashville - Memphis
Dag 16: Memphis -Clarksdale of Natchez
Dag 17: Clarksdale of Natchez - New Orleans
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

@kaiser chief Daar kan ik me wel in vinden, het maakt het wel rustiger. Ik had er twee nachten Chattanooga ingezet om de State Parks te bezoeken in de buurt, ook om wat meer natuur op de route te hebben.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door MattRob »

Ligt er ook aan wat je in Memphis wilt doen ? Wij vonden Memphis beetje teleurstellend; Graceland geweldige ervaring (en we zijn op zich geen fans), en ook MLK museum heel bijzonder, maar voor de rest ... Achteraf had ik het zo willen doen zoals jij in eerste instantie had staan. Wij vonden Chattanooga en omgeving veel leuker ! Maar goed, is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door winterpark »

Je zou Memphis ook over kunnen slaan, hebben wij dus ook gedaan. Dat geeft je iets meer ruimte. Dan kun je een extra nacht in de GSM zitten.

In dat geval zou ik na Nashville doorrijden naar Natchez, en dan naar New Orleans. Of in Oxford slapen ipv Natchez. Slapen in de Shack Up Inn vonden wij leuk, maar Clarksdale zelf niet echt.

Alternatief is nog iets langer doen over de route naar New Orleans als je Memphis zou overslaan. Wij hebben ook nog twee dagen aan een meer geslapen in Breaux Bridge, maar vond het geen super spannende omgeving. Wel een leuke swamp tour daar gedaan.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door Markstaal »

Mochten we Mempis overslaan dan is de route naar Natchez ook nog behoorlijk, wat zou eventueel een leuke overnachtings plek zijn? Afgezien van Oxford.



Na het zien van dit filmpje:

Lijkt ons The Natchez Trace Parkway ook nog wel de moeite waard veel natuur en historie op de route.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Markstaal: Orlando - New Orleans

Bericht door winterpark »

Wij hebben iig destijds het zo gedaan:

Nashville - Oxford - Clarksdale - Natchez - Breaux Bridge - New Orleans.

Je zou ook vanuit Nashville een bezoek aan Memphis kunnen brengen en dan overnachten in Oxford, en dan de volgende dag doorrijden naar Natchez, en dan naar New Orleans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer