Reis Carrie: New York - Miami.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

Hoi,

Na een paar weken puzzelen, is het duidelijk niet haalbaar voor ons om deze zomer van Seattle via Canada en Yellowstone naar Salt Lake City te gaan. Dit plan gaat dus maar even in de koelkast en halen we weer tevoorschijn als we niet meer in het hoogseizoen hoeven te reizen. Over op een ander plan dus. Wij willen nu van New York naar Miami reizen. We hebben onderstaande route bedacht. Graag vraag ik jullie mening of dit een logische route is en of het qua afstanden haalbaar is, of dat andere tussenstops bijvoorbeeld handiger zijn. Alle tips over wat we beslist moeten zien/doen zijn uiteraard ook welkom! Met name het stuk tussen Washington en Orlando is voor ons onbekend terrein.

17-7 Amsterdam - New York
18-7 New York
19-7 New York
20-7 New York - Washington
21-7 Washington
22-7 Washington - Shenandoah NP
23-7 Shenandoah NP - Roanoke
24-7 Roanoke - Gatlinburg
25-7 Gatlinburg
26-7 Gatlinburg
27-7 Gatlinburg - Atlanta
28-7 Atlanta
29-7 Atlanta - Charleston
30-7 Charleston (Boone Hall Plantation)
31-7 Charleston - St. Augustine
01-8 St. Augustine - Orlando
02-8 Orlando (3 dagen Universal Studios)
03-8 Orlando
04-8 Orlando
05-8 Orlando - Miami Beach
06-8 Miami Beach
07-8 Miami Beach
08-8 Miami Beach - Amsterdam

In New York en Washington zijn we drie jaar geleden al geweest. Daarom denk ik dat 2 hele dagen New York en 1 hele dag Washington voldoende is. En drie dagen pretpark en twee (deel)dagen strand lijkt ons een heerlijke afsluiting van de vakantie.

Groetjes Caroline.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

De vliegtickets zijn geboekt en ook de hotels voor New York en Washington zijn (annuleerbaar) geboekt! :D Superleuk weer om alles uit te zoeken. Ik heb nog een paar vragen. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Is een tour door het Pentagon interessant (ook met pubers)? Of is het van buitenaf bekijken voldoende?
We zitten precies in het weekend in GSM. Is dat nog een probleem? (Ik denk eigenlijk niet dat het gezien onze route te voorkomen is.)
Is het handig om daar 3 nachten in dezelfde plaats (Gatlinburg) te blijven of zijn verschillende overnachtingsplekken handiger?

Groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door hke »

Carrie schreef:
24 jan 2020, 12:34
Is een tour door het Pentagon interessant (ook met pubers)? Of is het van buitenaf bekijken voldoende?
We zitten precies in het weekend in GSM. Is dat nog een probleem? (Ik denk eigenlijk niet dat het gezien onze route te voorkomen is.)
Is het handig om daar 3 nachten in dezelfde plaats (Gatlinburg) te blijven of zijn verschillende overnachtingsplekken handiger?
Mooie plannen.
Wij hebben in 2017 ongeveer dezelfde reis gemaakt alleen andersom.

Wij sliepen meerdere nachten in Gaitlinburg. Was ook wel lekken om meerdere dagen op 1 plek te blijven.
Wij vonden het goed te doen. Wij vonden het fietsen erg mooi.

voor meer tips zie ons verslag.

succes.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door winterpark »

Leuke route! Je zou een nachtje Savannah kunnen toevoegen tussen Charleston en St. Augustine, maar ja: waar? Heb je grote plannen in Atlanta? Anders zou je ook in één keer van Gatlinburg naar Charleston kunnen rijden en dan twee nachtjes Savannah erbij, of één nachtje Savannah en een extra dag NY oid.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Tipsy_1 »

Je gaat een schitterende reis hebben met veel van mijn favoriete plekjes Amerika!!!!!!!! Mag ik mee???? :lol:
(wij wonen overigens nu een uurtje onder NY, wuif eens als je passeert ;-) )

Ik zou ook Savannah toevoegen. Eventueel Atlanta laten vallen en meer tijd aan de kust van de Carolina's voorzien?
Net boven Savannah heb je een prachtige wildlife refugee met een 5 mijl (auto) wildlife drive. Het bulkt daar van de dieren. Wij zijn daar dit jaar terug naar toe gereden omdat het zo knap is ;-). De Jay Wolf trail ("onder" Savannah) was een van de hightlights van onze trip.
Aan de kust van South Carolina is Beaufort ook een stop / overnachting waard met het prachtige Hunting Island State park, echt een paradijsje!!!!!!!
(daar zijn we dit jaar geweest met Thanksgiving)

Allicht haal je ook nog wat ideetjes qua stops en route uit ons 2018 reisverslag https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen

Shenandoah NP is zeer de moeite. Wij zagen er drie keer een beer (altijd tof). De Black Rock summit trail was een van onze favorieten: kort en mooi uitzicht.
Na Shenandoah ga je wel in hoog tempo door naar GSM. Ik zou echt nog een extra overnachting toevoegen. De Blue Ridge PW helemaal rijden is naar mijn mening te saai maar het stuk net boven GSM is echt de moeite met veel te zien (ik vind het "bovenste" stuk saaier). Zie ons 2018 reisverslag, misschien kan je daar een extra stop inplannen en dan wat rustiger naar de GSM reizen. In GSM sliepen wij in de BW in Townsend wat ideaal was om 's morgens en 's avonds beren de te gaan spotten in Cades Cove.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

Dank voor jullie reactie! We gaan aan de slag met jullie tips. Ik ga eerst jullie verslagen eens lezen. Leuk!
Ik heb nog geen echte plannen in Atlanta. Ik dacht gewoon een mooie tussenstop tussen Gatlinburg en Charleston. En in zo'n grote stad is vast wel wat te doen en mijn dochter is een echte stadsliefhebber. Maar we gaan overwegen of we Atlanta links laten liggen en in 1x doorgaan naar Charleston. En dan misschien nog een tussenstop in Savannah en op de Blue Ridge PW.

@hke goed om te horen dat GSM goed te doen is vanuit Gaitlinsburg. Onze voorkeur is ook om een paar dagen op 1 plek te overnachten.

@Tipsy_1 wat leuk dat jullie nu in Amerika wonen! Ik ben jaloers :wink: . We zullen zwaaien als we langsrijden :D .

Groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

Ik heb veel inspiratie opgedaan uit jullie verslagen. Leuk! En @Tipsy_1 wat doen jullie veel op een dag zeg! Wauw! Dat gaat ons helaas niet lukken.

De wens is hier uitgesproken om Atlanta er toch in te houden. Het lukt dus niet om dagen vrij te spelen. Is het voor de Blue Ridge Parkway dan handiger om bijvoorbeeld Boone als tussenstop tussen Shenandoah en Gatlinburg te nemen in plaats van Roanoke?
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

Beste allemaal,

Ik loop nog een beetje te worstelen met de indeling van 2 dagen. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.

22 juli willen wij van Washington (Arlington) via de Skyline Drive naar Waynesboro rijden. Daarnaast lijkt het ons leuk om de Luray Caverns te bezoeken. Is het dan beter om daar via de Skyline Drive heen te gaan of kunnen we beter rechtstreeks daarheen en vanaf daar de Skyline Drive verder rijden (missen we dan geen must sees?). Hebben jullie verder nog tips over welke bezienswaardigheden we beslist niet moeten overslaan?

Daarnaast worstel ik nog met de Blue Ridge Parkway. Als ik zo de reisverhalen lees, zijn Grandfather Mountain en Linville Falls de grootste bezienswaardigheden. Daarom had ik in gedachten om 23 juli eerst naar Humpback Rock Overlook te rijden en dan verder via de Interstate naar een plek zo dicht mogelijk bij Grandfather Mountain. We hebben daarvoor Blowing Rock als overnachtingsplaats in gedachten. De 24e rijden we dan verder via Grandfather Mountain en Linville Falls naar Gatlinburg. Is dit een idee? Of zouden jullie de 23e nog een stukje langer over de Blue Ridge Parkway rijden? Zo ja, tot waar dan? En is Blowing Rock een goede uitvalbasis of hebben jullie betere tips?

Groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Jumping Jack »

Beste Caroline,
Ik lees ff met je mee. Wij doen namelijk in juni zo'n soortgelijke roadtrip.

Dag 1 Düsseldorf - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 New York - Philadelphia (Amtrak) en met huurauto naar Lancaster
dag 6 Lancaster - Washington DC
dag 7 Washington DC
dag 8 Washington DC
dag 9 Washington DC - Roanoke
dag 10 Roanoke - Asheville
dag 11 Asheville - Gatlinburg
dag 12 Gatlinburg - Savannah
dag 13 Savannah - St. Augustine
dag 14 St. Augustine - Brooksville
dag 15 Brooksville - Sarasota
dag 16 Sarasota
dag 17 Sarasota - Naples
dag 18 Naples - Homestead
dag 19 Homestead
dag 20 Homestead
dag 21 Miami - Düsseldorf

Gr Jack
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
ik denk dat je met Blowing Rock wel goed zit.
Wij sliepen iets zuidelijker (in de Switzerland inn, ook zeer goed gelegen) maar dat las je al in ons verslag denk ik, wij kwamen dan ook niet vanuit het noorden en jullie gaan al een lange rit gedaan hebben.

Let wel, van Blowing Rock tot Gatlinburg is pittig er is zo veel te zien langs dat stuk Blue Ridge Parkway dat je snel "traag" gaat maar het is wel fijn om het laatste stuk van de route door de GSM bij daglicht of bij sunset (erg mooi) te rijden.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: New York - Miami.

Bericht door Carrie »

Dank je voor je reactie @Tipsy_1 ! Dan gaan we voor Blowing Rock. Ik had inderdaad ook naar de Switzerland Inn gekeken, maar dat ligt te ver voor ons die dag.
Ik ben ook bang dat we tussen Blowing Rock en Gatlinburg te veel gaan tegenkomen, maar dan moeten we op het end toch maar doorrijden. We willen wel graag nog met licht aankomen. Vroeg starten maar die dag 😊.

@Jumping Jack jullie reis lijkt inderdaad veel op die van ons. Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan hebben. Als je nog tips voor ons hebt als jullie terug zijn, hoor ik ze graag 😊.

Groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer