Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

Hoi! Ik ben Danny en ga met mijn vriendin in oktober/november 3 weken rondreizen door Texas en de Deep South, tickets en SUV zijn geboekt! Hopelijk kunnen jullie ons nog wat tips en must do's geven en even mee kijken naar ons rondje!

Wo 21-10 Amsterdam --> Houston. gelijk een stukje rijden richting Oak Ally Plantation (nog onbekend waar we gaan slapen)
Do 22-10 ??? --> Oak Ally Plantation
Vr 23-10 Oak Ally Plantation --> New Orleans (Halloween parades etc altijd het weekend voor Halloween)
Za 24-10 New Orleans
Zo 25-10 New Orleans
Ma 26-10 New Orleans --> Biloxi
Di 27-10 Biloxi --> Birmingham ? (twijfel is een tussenstop voor Lynchburg Jack Daniels distillery)
Wo 28-10 Birmingham ? --> Lynchburg (Jack Daniels distillery)
Do 29-10 Lynchburg --> Great smoky mountains, Gatlinburg
Vr 30-10 Gatlinburg
Za 31-10 Gatlinburg
Zo 01-11 Gatlinburg --> Nashville
Ma 02-11 Nashville
Di 03-11 Nashville --> Memphis
Wo 04-11 Memphis --> Hotsprings
Do 05-11 Hotsprings --> Dallas (1 van deze dagen game van Dallas cowboys wachten tot de data's games bekend zijn, anders stadium tour)
Vr 06-11 Dallas (gasmonkey garage, sixth floor museum)
Za 07-11 Dallas --> Austin --> San Antonio
Zo 08-11 San Antonio
Ma 09-11 San Antonio
Di 10-11 San Antonio --> Houston
Wo 11-11 Houston --> Amsterdam

Er kan nog geschoven worden hier en daar. Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: stukje texas and the deep south

Bericht door hemmie »

Ik vind persoonlijk 2 dan San Antonio erg veel (tenzij je een pretpark wil bezoeken), ik zou daarvan 1 dag gebruiken voor de Hill Country. Of een extra nacht in Austin, dan kun je van daaruit een stukje Hill Country doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: stukje texas and the deep south

Bericht door D'89 »

Dank je voor de tip! Dan doe ik een nacht van San Antonio en doe ik die in Austin voor Hill Country.
Wat zou je dan aanraden? Ik zie ook dat je daar vineyards en wineries hebt, dat vindt mijn vriendin wel leuk.
Laatst gewijzigd door markro op 13 jan 2020, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: stukje texas and the deep south

Bericht door hemmie »

Het mooiste aan de Hill Country vind ik de state parks, m.n. Enchanted Rock en Pedernales Falls, maar er zijn ook leuke stadjes, bijvoorbeeld Fredericksburg. Rond Fredericksburg kun je ook wijn proeven.
Terug in Texas!
OriginalMars
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2012, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: stukje texas and the deep south

Bericht door OriginalMars »

Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij doet, maar persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander om direct na aankomst gelijk een behoorlijke etappe te gaan rijden. Zelf zou ik na aankomst gewoon een hotel in, of net buiten Houston nemen, en de volgende dag pas echte afstanden gaan rijden.

De rit Houston - Oak Alley - New Orleans is prima in één dag te doen, met daarbij voldoende tijd om Oak Alley eer aan te doen. Van Oak Alley naar New Orleans is het maar een goed uurtje rijden, dus zou daar tussen geen overnachting meer plannen maar direct naar NOLA gaan (een avondje NOLA extra kan nooit kwaad :wink: ).

Ik zou dus begin van schema zo doen:

Wo 21-10 Amsterdam --> Houston. Overnachten in, of directe omgeving van Houston.
Do 22-10 Regio Houston --> Oak Ally Plantation --> New Orleans
Vr 23-10 New Orleans (Halloween parades etc altijd het weekend voor Halloween)

Jack Daniels in Lynchburg zeker doen, wij vonden het, zelfs als niet whiskey drinkers, zeer de moeite waard. Verder valt het me op dat geen verblijfsdag in Memphis hebt ingepland, terwijl daar genoeg te zien en te doen is om er minimaal één a twee dagen te verblijven. Hoe cliche ook, als je in Memphis bent is Graceland verplichte kost, net als het Civil Rights Museum in het Lorraine Motel, de plek waar Martin Luther King werd vermoord, erg indrukwekkend. Ook de tour bij de Sun Studio's hoort op dat lijstje naar mijn mening, allemaal al teveel voor één dag. Ben dan ook erg benieuwd waarom je zo weinig tijd hebt ingeplaned voor Memphis.
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

hoi OriginalMars, ja dat is zeker persoonlijk, maar ik wil ook geen hele grote stukken rijden die dag dus max 2 a 2,5 uur buiten Houston. maar dat hoeft niet, we kunnen ook in Houston of omgeving slapen maar heb daar nog niet iets leuks gevonden. dan naar Baton rouge daar slapen naar oak ally en door naar NOLA. Nachten in NOLA liggen al vast en ons hotel konden we niet eerder in. daarom zoeken we naar een tussen oplossing.
zo kan het ook. maar waar in houston en is batonrouge een leuke tussenstop?

Wo 21-10 Amsterdam --> Houston. Overnachten in, of directe omgeving van Houston.
Do 22-10 Regio Houston --> Baton rouge
Vr 23-10 Baton rouge --> Oak Ally --> New Orleans

Wij zijn dus wel whiskey drinkers daarom kan die dus zeker niet missen haha. de meest volledige tour met proeverij etc. hebben we geboekt
Memphis hebben we de aankomst dag Graceland staan en in de avond Bealestreet en de volgende ochtend Sun Studios en daarna naar Civil rights museum en dan later die dag na 15:00? is het maar 3uur rijden naar Hotsprings
veel verschillende verhalen gehoord over Memphis vooral negatief heb hele lage verwachtingen daardoor.
but try to change my mind please!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben goede ervaringen in Memphis, ondanks dat het in maart 2 jaar geleden, hartstikke koud was. Wij zijn de eerste middag rond 4 uur aangekomen op de camping en hebben niks meer gedaan. De volgende dag waren we om 9 uur bij de kassa van Graceland. Het is een behoorlijk groot museum, dus daar ben je wel even bezig. Je krijgt een tijdslot voor The Mansion. Wij konden er pas om 13.45 uur terecht. Toen was de dag al zo'n beetje om. 's Avonds hebben we ons op laten halen door de pink limo van Marlowe's en hebben daar heerlijk gegeten. Ze brengen je ook weer thuis. Daarna hadden we geen zin meer om in de kou naar Beale Street te gaan. De dag daarna waren we op openingstijd bij het Civil Rights Museum en 3 uur later zijn we richting Hot Springs vertrokken, maar toen hadden we nog lang niet alles gezien. We zijn dus nog niet op Beale Street geweest en ook niet in de Sun Studio's.
Nashville vonden we heel erg gezellig en als we het in de route van dit jaar konden proppen, hadden we het zeker gedaan. Wij hebben bv. de heerlijkste spare ribs gegeten bij Rippy's. Ik heb nog wel wat Nashville items op mijn verlanglijstje staan.
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

@jojostravelusa Bedankt voor je tips! Gelukkig zijn wij vroege vogels dus om vroeg bij Graceland te zijn is geen probleem. :wink:
Zelf gaan wij verblijven in een Hotel in Memphis dus zal het voor ons wat makkelijke zijn om 's avonds op pad te gaan. :D maar de tip voor de roze limo gaan we zeker wat mee doen klinkt erg leuk. Dagje eraan plakken voor Memphis is zeker een optie dan slaan we HotSprings over. Dan pakken wij die mee op doorreis naar Dallas
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

oke we hebben het een beetje ge tweaked dmv jullie input thx :D

Wo 21-10 Amsterdam --> Houston. Overnachten in, of directe omgeving van Houston.
Do 22-10 Regio Houston --> Baton rouge
Vr 23-10 Baton rouge --> Oak Ally --> New Orleans (Halloween parades etc altijd het weekend voor Halloween)
Za 24-10 New Orleans
Zo 25-10 New Orleans
Ma 26-10 New Orleans --> Biloxi
Di 27-10 Biloxi --> Birmingham omgeving
Wo 28-10 Birmingham omgeving --> Lynchburg (Jack Daniels distillery)
Do 29-10 Lynchburg --> Great smoky mountains, Gatlinburg
Vr 30-10 Gatlinburg
Za 31-10 Gatlinburg
Zo 01-11 Gatlinburg --> Nashville
Ma 02-11 Nashville
Di 03-11 Nashville --> Memphis Graceland, Beale street
Wo 04-11 Memphis Sun studio, civil rights museum
Do 05-11 Memphis --> Dallas (1 van deze dagen game van Dallas cowboys wachten tot de data's games bekend zijn, anders stadium tour)
Vr 06-11 Dallas (gasmonkey garage, sixth floor museum)
Za 07-11 Dallas --> Austin
Zo 08-11 Austin --> hillcountry
Ma 09-11 hillcountry --> San Antonio
Di 10-11 San Antonio --> Houston
Wo 11-11 Houston --> Amsterdam
2020 Deep South
2019 New York - Boston
2018 Hawaii
2017 New York - Washington
2015 Florida
2014 West Coast


Afbeelding
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

D'89 schreef:
14 jan 2020, 18:52
dan slaan we HotSprings over
Wij hebben van Hot Springs zelf niet veel gezien. We hebben er op de camping overnacht en daar een wandeling gemaakt. Wat we heel vreemd vonden,w was dat er tijdens de wandeling door het bos, geen enkel teken van leven te zien was. Geen vogel of eekhoorn gezien. Heel bijzonder. En jammer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door Almere vak V »

D'89 schreef:
14 jan 2020, 21:11
1 van deze dagen game van Dallas cowboys wachten tot de data's games bekend zijn, anders stadium tour)
Leuk dat je een NFL wedstrijd wilt bezoeken! AT&T Stadium is echt fantastisch! Er zijn echter wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

Wedstrijden worden per definitie gespeeld op zondag:
- De eerste ronde met wedstrijden met als aanvang om 1 uur. Meestal rond de 8 wedstrijden.
- De tweede ronde met wedstrijden met als aanvang tussen 4 uur en half 5. Meestal rond de 6 wedstrijden.
- En 1 wedstrijd om kwart over 8. Sunday Night Football.
- Daarnaast wordt er 1 wedstrijd gespeeld op donderdag om kwart over 8. Thursday Night Football.
- En 1 wedstrijd wordt er gespeeld op maandag om kwart over 8. Monday Night Football.

Omdat ze in Amerika niet een beetje vies zijn van commercie wordt er gekeken welke wedstrijden ze op commercieel interessante tijden kunnen laten spelen. De Cowboys zijn mega populair in Amerika. Joost mag weten waarom. Want ze bakken er eigenlijk al 30 jaar niks van. Er zijn 51 wedstrijden per jaar die op prime time worden uitgezonden. Daarvan stonden de Cowboys 5 keer geprogrammeerd. Daarvan speelden ze er precies eentje op donderdagavond en toevallig thuis. Dat zou jullie enige kans in Dallas zijn omdat jullie de andere speeldagen elders vertoeven.

Je zou een betere kans maken in New Orleans. Daar spelen de Saints. Een vele betere ploeg dan de Cowboys. Of in Nashville waar de Tennessee Titans spelen. Die komende zondag de "halve finale" spelen. Want daar zijn jullie volgens je schema wel op een zondag.

Het schema voor de NFL wordt doorgaans net na half april bekend gemaakt.

Dan kaartjes. Denk niet dat je gewoon kaartjes aan de kassa of via ticketmaster kunt kopen. Er is geen voorverkoop. Alle kaarten zijn zeker bij de Cowboys en de Saints al verkocht aan seizoenkaarthouders. En ik ben bang dat als het als niet gold voor de Titans dat dit na afloop van dit seizoen ook het geval is. Dan zul je jezelf moeten wenden tot stubhub, vividseats of NFL exchange. En dan is het letterlijk wat de gek er voor geeft. Hou er rekening mee dat je minimaal $250 per kaartje gaat betalen. En dan zit je echt niet op de beste plekken. Daar verschillen de meningen trouwens enorm over. Ik zit bij American Football het liefst op de tweede ring. Want daar kan je het het beste zien. Wij hebben season tickets bij de Seahawks en zitten op de eerste rij van de tweede ring. Voor mn werk zit ik bijna altijd in een skybox. Dus ik heb over zicht niet te klagen.

Mocht je dit nou te gortig worden dan speelt men op zaterdag college football. Misschien nog wel mooier dan de NFL. Zeker in het zuiden spelen een paar teams in achterlijke stadions. Texas Longhorns spelen bijvoorbeeld in het Darrell K Memorial Stadium. Daar zit gewoon om de 14 dagen 100.000 man op de tribune. Texas A&M maakt het nog een graadje bonter. Die spelen op Kyle Field. Daar gingen er tot voor kort gewoon 110.000 naar binnen. Maar ivm veiligheidseisen is dat teruggebracht tot slechts 103.000. Op 7 november ben je in de buurt en spelen ze tegen Ole Miss. Een regelrechte kraker. Ook daar zullen kaartjes niet goedkoop zijn.
Een andere optie zou de LSU Tigers zijn in Tiger Stadium. Het neusje van de zalm in College Football. Mocht er afgelopen maandag in New Orleans bij zijn dat ze daar kampioen werden. Ook in Tiger Stadium gaan meer dan 100.000 mensen die spelen 24 oktober thuis tegen Mississippi State.Je weet niet wat je meemaakt!!

Mocht je gaan, NFL of College, zorg dat je uren voor de wedstrijd al in de buurt van het stadion bent. Tailgaten is geweldig. Je bent in het zuiden. Met een beetje mazzel mooi weer. Als ze merken dat je uit het buitenland komt kan je zo aanschuiven.
Het voordeel van uren vantevoren aanwezig zijn betekent ook nog dat je de auto op een fatsoenlijke plek kunt parkeren zonder de hoofdprijs te betalen. $50 om je auto te parkeren is een koopje...

Mocht je meer willen weten. Laat maar horen!
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

@Almere vak V Thanks, dit is zeer nuttige info! het moet zeker geen Dallas Cowboys zijn. maar dat kennen we van tv. de Tennesee Titans of de NoLa Saints zijn ook zeker een optie! we willen sowieso deze vakantie een NFL game pakken, altijd al gewild! en dan gaan we ook zeker optijd want het fenomeen tailgaten lijkt ons geweldig. kaarten was ik al van plan van tevoren te regelen, want ging er vanuit dat het lastig zou worden. hopelijk hgaat het lukken!
maar dan weet jij ook wel waar en wanneer de wedstrijden bekend gemaakt worden, ik had ergens gelezen in April maar dat weet ik niet zeker.
ik ga mijzelf nog even verder verdiepen in dit onderwerp! ik kom zeker bij je terug voor info!
2020 Deep South
2019 New York - Boston
2018 Hawaii
2017 New York - Washington
2015 Florida
2014 West Coast


Afbeelding
Gebruikersavatar
D'89
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2020, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door D'89 »

@jojostravelusa ow dat klinkt niet erg interessant die gaat gewoon van het lijstje dan!
2020 Deep South
2019 New York - Boston
2018 Hawaii
2017 New York - Washington
2015 Florida
2014 West Coast


Afbeelding
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

Het kan zijn dat er verder in het park wel interessantere wandelingen zijn, maar deze, vanaf de camping dus, was niks. Bos, zoals we hier ook hebben, alleen tegen een heuvel. Heel saai.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door hemmie »

Bij Hot Springs gaat het echt om het stukje NP van het stadje. Daar zijn de heetwaterbronnen em de oude badhuizen. Verder kun je direct er om heen een korte wandeling maken door de heuvels, je kunt naar de uitkijktoren. Het kost allemaal niet heel veel tijd, maar als je in de buurt bent zou ik het zeker niet overslaan.

Ik weet natuurlijk niet om welke camping het gaat, maar volgenasmij liggen die allemaal een stukje van het park af, ik heb alleen ervaring met de KOA camping, daar is de ongeving niet echt boeiend.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door Almere vak V »

D'89 schreef:
19 jan 2020, 14:51
maar dan weet jij ook wel waar en wanneer de wedstrijden bekend gemaakt worden, ik had ergens gelezen in April maar dat weet ik niet zeker.
Wedstrijdschema wordt bekend gemaakt tussen half april en de draft. De draft begint dit jaar op 23 april. Dus als ik het zou moeten zeggen dan wordt het 17 of 21 april. Vaak wordt het pas een paar dagen vantevoren bekend gemaakt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis D'89: stukje Texas and the Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

Wij stonden in het park op de Gulpha Gorge Campground.
https://www.nps.gov/hosp/planyourvisit/campground.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer