Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

Hallo allemaal,

We (2 pers.) hebben op grond van jullie ervaringen en adviezen een reis samengesteld, maar willen graag horen of de indeling/verblijf in de plaatsen verstandig is, of dat we beter ergens korter/langer kunt blijven. De vliegtickets zijn geboekt maar de rest nog niet.
Ook horen we graag bij welk autobedrijf je het best een auto kunt huren. Laatste keer in de VS hebben we via EasyTerra een Hyundai Tucson meegekregen. Best goed, maar ook niet goedkoop. Bedankt vast. John

9 april: Amsterdam - Atlanta
10 april: Atlanta naar Charleston
11 april: Charleston
12 april: Charleston (we zijn hier 2 volle dagen o.a. voor een tennistoernooi)
13 april: Charleston naar Savannah
14 april: Savannah
15 april: Savannah naar Pensacola (lange rit helaas)
16 april: Pensacola
17 april: Pensacola
18 april: Pensacola naar New Orleans
19 april: New Orleans
20 april: New Orleans
21 april: New Orleans naar Natchez
22 april: Natchez
23 april: Natchez naar Memphis
24 april: Memphis
25 april: Memphis
26 april: Memphis naar Nashville
27 april: Nashville
28 april: Nashville
29 april: Nashville naar Atlanta
30 april: Atalanta naar Amsterdam
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door sanook »

Lijkt alsof jullie alleen steden bezoeken, en een paar dagen strand in Pensacola. Is er een reden waarom jullie niet naar de Great Smoky Mountains (GSM) gaan ? Ik zou daar een aantal nachtjes voor vrij maken want is zeer de moeite waard. Ikzelf zou dan 1 nachtje Pensacola, 1 nachtje Memphis en 1 nachtje Savannah eraf halen.
V.w.b. autohuur is er geen vaste goedkoopste/beste autoverhuurder. Hiervoor moet je zelf zoeken en vergelijken. Voordeel is wel dat je meestal gratis kunt annuleren dus je kunt gewoon reserveren als je iets vindt. Als je later iets beter/goedkopers vindt dan reserveer je dat en annuleer je je oude boeking. Voor algemene tips zie het autohuur topic viewtopic.php?f=30&t=75544
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

Bedankt Sanook,

We hebben niet echt stil gestaan bij GSM. Wel er over gelezen natuurlijk maar niet echt in verdiept. We gaan er nog een keer naar kijken of we het eventueel in kunnen passen. Probleem is dat je niet alles kunt in 1 keer kunt doen en we liever iets langer op 1 plek blijven.
Als je toch een of meer plaatsen zou schrappen...welke komen dan in aanmerking? Bedankt vast!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door sanook »

Iedereen vult zijn vakantie in zoals hij zelf wilt natuurlijk maar omdat jij om advies vroeg gaf ik aan dat ik het zonde zou vinden als je de GSM over zou slaan. !
Een bestemming dan schrappen zou ik moeilijk vinden want het zijn allemaal bestemmingen die zeer de moeite waard zijn, daarom zou ík kiezen om op een paar plaatsen 1 nacht korter te blijven zodat je die nachten voor de GSM zou kunnen gebruiken. Er zijn verschillende plaatsen waar je zou kunnen overnachten voor de GSM, bv: Pigeon Forge, Gatlinburg of Townsend.
sanook schreef:
05 jan 2020, 08:22
Ikzelf zou dan 1 nachtje Pensacola, 1 nachtje Memphis en 1 nachtje Savannah eraf halen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door winterpark »

Leuk! Pensacola vonden wij een erg relaxte plaats, mooi stadje, mooi strand. Ook Natchez is een charmante plaats met veel oude huizen die een bezoek waard zijn.
Ik ben zelf ook wel van ergens wat langer blijven, maar ik zou hier ook zeker een bezoek aan de GSM inplannen. Vooral omdat dat heel makkelijk kan en je dan genoeg tijd over houdt voor de rest. Waar je dan zou moeten schrappen is persoonlijk, ik zou zelf dan een nachtje Pensacola, een nachtje New Orleans en een nachtje Memphis schrappen. En dan drie nachten Gatlinburg plannen, of misschien één nacht Greenville/Asheville en twee nachten Gatlinburg.

Ik zou de volgorde persoonlijk dan ook anders doen: na Savannah via Asheville of Greenville naar Gatlinburg, dan Nashville, Memphis, Natchez, New Orleans en Pensacola. En vanaf Pensacola dan terug naar Atlanta. Dan sluit je je vakantie heel relaxed af op het strand.
Bijkomend voordeel: van Gatlinburg naar Nashville kun je de Jack Daniels fabriek bezoeken, leuk!

Dat wordt dan zo:

9 april: Amsterdam - Atlanta
10 april: Atlanta - Charleston
11 april: Charleston
12 april: Charleston
13 april: Charleston - Savannah
14 april: Savannah
15 april: Savannah - Gatlinburg
16 april: Gatlinburg
17 april: Gatlinburg
18 april: Gatlinburg - Nashville
19 april: Nashville
20 april: Nashville
21 april: Nashville - Memphis
22 april: Memphis
23 april: Memphis - Natchez
24 april: Natchez
25 april: Natchez - New Orleans
26 april: New Orleans
27 april: New Orleans - Pensacola
28 april: Pensacola
29 april: Penscola - Atlanta
30 april: Atlanta - Amsterdam
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

sanook schreef:
05 jan 2020, 16:04
Iedereen vult zijn vakantie in zoals hij zelf wilt natuurlijk maar omdat jij om advies vroeg gaf ik aan dat ik het zonde zou vinden als je de GSM over zou slaan. ! Ikzelf zou dan 1 nachtje Pensacola, 1 nachtje Memphis en 1 nachtje Savannah eraf halen.
Hoi Sanook, zo bedoelden we het niet. We zijn blij dat je hebt gereageerd en we nemen je advies mee. Thx! :thumbup:
Laatst gewijzigd door qbloem op 05 jan 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

winterpark schreef:
05 jan 2020, 17:50
Leuk! Pensacola vonden wij een erg relaxte plaats, mooi stadje, mooi strand. Ook Natchez is een charmante plaats met veel oude huizen die een bezoek waard zijn. Ik ben zelf ook wel van ergens wat langer blijven, maar ik zou hier ook zeker een bezoek aan de GSM inplannen. Vooral omdat dat heel makkelijk kan en je dan genoeg tijd over houdt voor de rest. Waar je dan zou moeten schrappen is persoonlijk, ik zou zelf dan een nachtje Pensacola, een nachtje New Orleans en een nachtje Memphis schrappen. En dan drie nachten Gatlinburg plannen, of misschien één nacht Greenville/Asheville en twee nachten Gatlinburg.
Ik zou de volgorde persoonlijk dan ook anders doen: ...
Hey Winterpark, jij ook bedankt voor je reactie. We dachten dat 1 volle dag in Memphis/New Orleans te weinig was voor zo'n grote stad met al z'n bezienswaardigheden, vandaar. En wat grappig dat je Ashville noemt...daar waren we in 2018 voor een tenniswedstrijd (Fedcup) van de Nederlandse dames tegen de Amerikanen. We vlogen met een klein vliegtuigje van Atlanta naar Ashville en terug wilde de motor niet starten :shock: En de piloot was met een vetpompje bezig bij het voorwiel :?
Aardig dat je een andere route hebt opgesteld. Afsluiten met strand is zeker niet verkeerd! Daar gaan we zeker naar kijken :thumbup:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door winterpark »

Ik denk dat de meningen erover verdeeld zijn! Wij hadden niet zoveel met New Orleans en vonden Nashville echt een veel leukere stad. Je zou ook nog kunnen besluiten om een extra nachten weer terug te zetten bij New Orleans en dan bijvoorbeeld één overnachting in Natchez te doen :)
Als je de GSM wilt bezoeken, kan ik je wel echt aanraden om de route zoals ik hem had te doen. Dan heb je ook die hele lange rijdag eruit, zeker als je het stuk vanaf Savannah nog opdeelt in een overnachting in Asheville of Greenville.

Wat leuk dat je ook al eens voor tennis in Asheville bent geweest! Grappig ook he die kleine vliegtuigjes, zo zijn wij een paar jaar terug van Houston naar Pensacola gevlogen in een mini-vliegtuig. Lijkt me een raar gezicht, zo'n piloot die dan het vliegtuig bestuurt.
Overigens: de autoroute van Atlanta naar Asheville is echt heel erg mooi! :)

Met mijn suggestie over New Orleans zou het dan zo worden:

9 april: Amsterdam - Atlanta
10 april: Atlanta - Charleston
11 april: Charleston
12 april: Charleston
13 april: Charleston - Savannah
14 april: Savannah
15 april: Savannah - Gatlinburg (of eventueel, als je het te lang rijden vindt, slapen in Asheville of Greenville)
16 april: Gatlinburg
17 april: Gatlinburg
18 april: Gatlinburg - Nashville
19 april: Nashville
20 april: Nashville
21 april: Nashville - Memphis
22 april: Memphis
23 april: Memphis - Natchez
24 april: Natchez - New Orleans
25 april: New Orleans
26 april: New Orleans
27 april: New Orleans - Pensacola
28 april: Pensacola
29 april: Penscola - Atlanta
30 april: Atlanta - Amsterdam

Succes met de voorbereidingen en het uitzoeken van jullie perfecte route!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door Ing »

De route die @winterpark voorstelt lijkt mij een hele mooie rustige route met meer dan genoeg tijd in alle plaatsen. Logischere volgorde ook ;)

Ik zou wel ook even kijken naar wat mooie stops op de route naar de volgende bestemming, zoals bijvoorbeeld een plantage tussen Natchez en NOLA. En misschien een swamp tour tussen NOLA en Pensacola.
Ik zou sowieso geen 2 nachten Natchez doen.. Lijkt me erg veel voor een toch wel klein en ietwat saai stadje (vond ik tenminste). Wij waren er in de zomer van 2017 en toen was het er uitgestorven rustig op straat overal. Veel dichte/lege restaurants en leegstaande gebouwen.

3 nachten Charleston en 2 nachten Savannah lijkt me heel ruim voor die steden, wellicht leuk om daar ook nog bezoekjes in de buurt te maken.

In Nashville zijn wij naar de Grand Ole Opry geweest, dat was een fantastische beleving. Hele leuke stad! NOLA hadden wij 2 volle dagen, maar dag 2 zijn wij helemaal weggespoeld door flash floods en niks gezien van de stad. Alsnog wel gevoel dat we in die ene dag alles al hadden gezien. Vond NOLA gaaf met een bijzondere sfeer, maar je moet wel een beetje de plekjes ook buiten French Quarter opzoeken. In het FQ vond ik het veel dronken mensen.. In de binnenstad van Nashville op zaterdagochtend overigens ook ;-)

Veel plezier, het zuiden is super leuk!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

Bedankt voor de tips ING. Grand Ole Opry gaan we zeker doen :thumbup:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door chippie777 »

Ik zou inderdaad proberen de GSM mee te nemen in je planning. In 2018 maakte wij een soortgelijk rondje vanuit Atlanta. Wie weet heb je wat aan ons blog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

Hey Chippie777, we hebben zeker wat aan jullie blog! Bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

winterpark schreef:
05 jan 2020, 17:50
een nachtje Memphis schrappen
Wij zijn in 2018 in Memphis geweest. We zijn er 2 nachten geweest, maar de 1e dag kwamen we pas om 4 uur 's middags aan en hebben toen niks meer gedaan. De volgende dag zijn we al vroeg naar Graceland gegaan. We waren om 9 uur bij de kassa en hebben het museum bekeken. Tussen de middag zijn we naar de camper gegaan om te lunchen en om 13.45 uur konden we pas naar The Mansion. 's avonds hebben we ons op laten halen door de pink limo van Marlowe's en hebben daar gegeten. Het was berekoud en daarom hadden we geen puf meer om daarna nog naar Beale Street te gaan. De dag daarna zijn we meteen 's ochtends naar het Civil Rights Museum gegaan. Dit was ongelooflijk indrukwekkend en zeer zeker een aanrader. Wij hebben er een uur of 3 doorgebracht en waren nog lang niet klaar. Zo hebben we bv. de dependance aan de overkant (van waaruit MLK is doodgeschoten) niet meer kunnen bekijken. We hadden gepland door te rijden naar Hot Springs NP en daar kwamen we om kwart voor 4 aan.
Met andere woorden: er is genoeg te doen in Memphis. Ook de Sun Studio's hebben we nog niet gezien. Keuzes, keuzes, keuzes :think:
qbloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2018, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door qbloem »

:think: :think: Haha jojostravelusa....inderdaad keuzes, keuzes...
Gast

Re: Reis qbloem: mening gevraagd over onze planning Deep South.

Bericht door Gast »

In Nashville is een bezoek aan de Country &Western Music Hall of Fame, icm tour naar RCA Studio B zeker aan te raden. Wij vonden het geweldig.
https://countrymusichalloffame.org/

Grand Ole Opry vonden wij te prijzig, leuk als er een beroemdheid komt optreden, maar wij vinden de bars op Broadway net zo leuk (zeker Tootsie’s en Legends Corner). Overigens, de optredens in de bars in Nashville zijn gratis, in de overige steden zoals New Orleans, Clarksdale en Memphis betaal je vaak een (kleine) fee om binnen te komen als er een band speelt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer