Deep South in november v.w.b. het weer.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Deep South in november v.w.b. het weer.

Bericht door Jebus4life »

Hallo iedereen,

Mede dankzij de vele tips op dit forum hebben mijn vriendin en ik afgelopen lente een heerlijke reis in het zuid-westen van de VS gemaakt.
We hebben de smaak volledig te pakken (dat zal geen verrassing zijn voor de meesten hier :)), en willen graag terug om meer van de VS te verkennen!

Gezien we qua planning een beetje vastzitten aan november 2020 om op reis te gaan (het staat nog niet exact vast, maar vermoedelijk kunnen we zo ergens de laatste week van oktober of de eerste week van november vertrekken) zijn de opties natuurlijk behoorlijk beperkt als je wat "goed" weer wilt hebben. In eerste instantie lonkt dan Florida, maar we vroegen ons af of de andere zuidelijke staten dan ook een optie zijn?

Ik heb al een klein beetje online research gedaan, maar ik vind nogal tegenstrijdige resultaten. Als ik zelf het klimaat in de meeste steden opzoek (kwestie van een idee te krijgen van het weer) lijkt me dat best OK. Zo'n graad of 18-20 afhankelijk van de regio, het einde van het jaar lijkt me ook een droge periode qua regen te zijn). Evenwel kom ik enkele website tegen die beweren dat het toch een van de minste goede periodes zou zijn om de regio te bezoeken. Als ik ga kijken naar aanbod van enkele reis organisaties klopt dat wel, want bieden ze enkel reizen aan tot en met midden oktober en switchen ze nadien naar reizen in Florida.

Gezien ik de meningen van de mensen hier een stuk beter vertrouw, dacht ik het gewoon even te vragen. :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Deep South in November

Bericht door mtl »

Allereerst ben ik benieuwd welke website beweert dat het een van de mindere periodes is om er naar toe te gaan. Ten tweede moet je reisplannen niet laten afhangen van reisburo's.
Gast

Re: Deep South in November

Bericht door Gast »

Als aanvulling op @mtl : ben nog nooit een reisbureau tegengekomen dat ‘first hand’ advies gaf wat kan opwegen tegen het advies en de ervaring van de mensen op dit forum...

Ik zou nooit een reisbureau gebruiken omdat de toegevoegde waarde imho precies 0 is. Je kunt met een beetje inspanning zelf betere prijzen vinden en een eigen reis in jouw tempo samenstellen.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Deep South in November

Bericht door Jebus4life »

Uiteraard is het plan alles zelf uit te pluizen en te regelen :mrgreen: Maar vooral qua klimaat vond ik de berichtgeving nogal tegenstrijdig. Ook hier vond ik niet direct veel reizigers die in november die regio uit leken te gaan (november/december leek de keuze vooral op Florida te vallen), vandaar de vraag dus :)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Deep South in November

Bericht door winterpark »

Heb je accuweather bekeken? Kun je mooi maandoverzicht vinden.
En heb je ook al gekeken naar Texas? :) Misschien ook een leuk idee voor november!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Deep South in November

Bericht door hemmie »

Wij wonen zelf in Houston, hier is het in november meestal heeelijk weer, al kun je al wel de eerste koufronten hebben, zeker eind van de maand. Duurt gelukkig nooit lang, na een dag of 2 dan weer lekker weer. Wij waren dit jaar eind november rond Atlanta, niet heel warm, maar nog prima te doen. Wij troffen vooral droog en zonnig weer. Vorig jaar in die periode de Florida Panhandle gedaan, toen was het kouder en natter, maar ook nog wel te doen.
Ik denk dat die periode prima is voor een reis naar de zuidelijke staten, maar zou wel zo vroeg mogelijk gaan (eind oktober al vertrekken zou mooi zijn), en zorg ook voor wat warme kleding voor koude dagen.
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Deep South in November

Bericht door Charlene »

Het weer kan heel erg wisselen. Ik was half november in Atlanta, de maandag toen ik aankwam was het 20 graden de woensdag nacht -6. Je kunt dus geluk hebbem maar ook pech. En dat geldt ook voor Florida. Vorig jaar was het heerlijk tijdens Thanksgiving. Dit jaar was het een stuk frisser.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer