Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
HennyAdams
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door HennyAdams »

Hallo,
Vorig jaar heb ik veel gehad aan tips op dit forum mbt reis in Noord-midden-West. Volgend voorjaar gaan we Deep South! We reizen met een camper en houden van natuur, niet al te grote wandelingen, zitten graag 's avonds bij een vuurtje op een campground die in de natuur ligt, houden normaal niet van steden, in deze reis gaan we wel aantal steden bezoeken.

Graag vraag ik tips aan jullie over:
- Great Smokey Mountains: wat zijn leuke plekken om te overnachten? Cherokee, Cades Cove, Clayton, Townsend? Hebben nu 5 dagen in GSM ingepland, is dat reeel, misschien teveel? Beste route daar?
- Gulf of Mexico: tips voor campings?
- Natchez / St. Augustine / Clarksdale: moeite waard om dag te verblijven?
Dit schema hebben we voorlopig ingepland, Orlando aankomst en vertrek ligt vast, verder nog alle wijzigingen mogelijk, alleen de route andersom is niet handig omdat we ivm het weer zo laat mogelijk in GSM willen aankomen.
Graag tips / opmerkingen!

Reisschemaforum.jpg
Reisschemaforum.jpg (436.62 KiB) 1360 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Henny: Deep South maart 2020

Bericht door Tipsy_1 »

Oei, jullie gaan wel heel vroeg op het jaar naar de GSM. het zal daar dan nog niet "groen" zijn denk ik.
MIsschien heb je wat aan ons 2018 reisverslag, voor het grootste deel van jullie route.
Het echte deep south gedeelte deden wij vorige week :-)

Enkele tips van mij:
- Wij vonden Townsend een hele goede uitvalsplaats voor de GSM. Wil je toeristische drukte dan kies je beter Gatlinburg
- Je kan ook een deel van de Blue Ridge Parkway rijden, en daar nog een nacht inplannen (en een nacht minder GSM)
- Boven Savannah: Wildlife Refugee Wildlife Drive. Enorm veel aligators. Een rondje rijden van 5 miles. Erg tof. Wij deden het vorige week op herhaling.
- Onder Savannah zijn een aantal erg mooie gebieden
- Ik zou meer tijd inplannen voor de kust van South Carolina/Georgia. Dat is erg gehaast inverlijking met de rest van de route (op zich te doen hoor, wij deden het even snel maar jullie hebben meer tijd) Wij waren vorige week in Beaufort en het Hunting Island SP is enorm mooi. Heel die kust is trouwens erg bijzonder met de met mos bedekte eiken. Tussen St Augustine en Savannah hebben wij ons ook enorm vermaakt met oa een plantage met slavenhuisjes. Op Jekyll island heb je een sea turtle opvang centrum dat ik zeer indrukwekkend vond.
- In Chattanooga is ook enorm veel te doen (niet zo ver van GSM)
- in de Florida Panhandle is de boottocht op de Wulkalla Springs river een aanrader. Duurt maar drie kwartiertjes maar wij zagen heel veel wildlife en het is er echt prachtig
- Wij vonden de Emerald coast (bvb de dorpjes Seaside en dergelijke) veels te druk en file rijden. Er zijn ook wel een aantal prachtige rustige stranden maar de "dorpjes" vonden wij echt maar niks bomvol gated communities.
- de Alabama Emerald cost is ook erg mooi (Gulf Island state park, met ook een toffe lange pier)
- Wij vonden tupelo aan de Natchez trace park way erg fijn om te verkennen op een rustige ochtend met veel elvis plaatsen. De johnnie drive inn is erg authentiek en je kan er in de elvis booth ontbijten of lunchen :-)
- Natchez is mooi maar niet erg bijzonder. 1 nacht was voor ons voldoende.
HennyAdams
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door HennyAdams »

Bedankt voor je reaktie en vele tips, ben ik erg blij mee! Leuk dat jullie net terug zijn, had jullie reisverslag van 2018 al bij de favorieten gezet maar nog niet echt gelezen, ga ik zeker doen.
- Townsend lijkt me idd prima uitvalsbasis, ik ga checken of campgrounds daar open zijn.
- Blue Ridge Parkway is misschien nog niet open dan? Lijkt me wel mooie route.
- Goede suggestie om langer de kust South Carolina/Georgia in te plannen, evt. dag in GSM en in Panhandle skippen
- Fijn alle tips over de Panhandle, we zoeken juist het niet-toeristische, dus hier heb ik goede uitgangspunten aan.
- Over Tupelo zat ik te twijfelen of het de moeite waard is, misschien dat we dat toch gaan doen, op veel plaatsen wordt de nl. de highway 61 aangeraden tussen Natchez en Memphis en daar 2 dagen over te doen..?
- Chattanooga is dan evt. goede overnachtingsplek tussen Nashville en GSM (onderweg Lynchberg, voor onze whisky-fan :D)

We reizen met camper, is dat overal goed te doen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat de Blue Ridge Parkway enkel afsluit bij slecht weer. Je zal dus flexibel moeten zijn. Maar dat geldt voor elke route door meer bergachtig gebied.

Langs de Natchez Trace Parkway is ook vanalles te doen trouwens en het is een mooie route. Ik vond de "mounds" (oude ceremoniele heuvels indianen) wel de moeite. in de buurt van Jackson heb je ook Mississippi Petrified Forest. Is niet zo heel veel aan maar het sympathikiteits-gehalte is erg leuk. Mijn man vond onze dag Natchez-Tupelo een van de mooiste van de reis wegens de eenvoud en de rust.
Rond Vicksburg is ook vanalles en nog wat (battlefields).

Tupelo was voor ons leuk omdat wij onze tijd genomen hebben om dit hele simpele maar erg authentieke stadje te ontdekken. Daar moet je wel voor in de "mood" zijn denk ik.

Rondom New Orleans heb je vele swamps en plantages. Dat hebben wij zelf niet gedaan (keuzes) maar zeker ook wat extra tijd waard lijkt mij. Kijk eens op ontdek-amerika.nl voor concrete ideeen.

Onze mooiste reisdag was voor mij de dag tussen Lake City en Panama City Beach waarbij we 5 of 6 verschillende "springs" aandeden (veel kleinere onbekendere). Ik vond dat erg bijzonder. Zie voor Florida ideeen ook zeker eens op Oldersom.nl.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door michelly »

Ik vond het Okefenokee National Wildlife Refuge het hoogtepunt van onze reis van afgelopen maart. Huur daar een bootje en je kunt je heerlijk vermaken tussen de alligators en schilpadden :wink: Misschien heb je iets aan ons reisverslag van afgelopen maart of van 2016, toen waren we ook in die regio.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

ssssssst niet vermelden. Wij stonden daar vorige week voor een gesloten poort :evil: (ligt nogal gevoelig bij mij dus)

Ik wil ook Peacock Springs SP nog vermelden. Meer off the beaten track, maar veel wildlife en prachtige kleuren. Wij zagen er 4 otters heel lang spelen voor onze neus.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door michelly »

Sorry :wink: :mrgreen: :lol:
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Marielleh »

Tipsy_1 schreef:
03 dec 2019, 14:44

- in de Florida Panhandle is de boottocht op de Wulkalla Springs river een aanrader. Duurt maar drie kwartiertjes maar wij zagen heel veel wildlife en het is er echt prachtig
Heb je hier toevallig een web-link van? Als ik google vind ik alleen een rivier in Missouri en Arkansas :?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Marielleh »

Thnx! We hadden ‘m al op de planning staan zie ik :wink:
Typefoutje. Kwam boven water toen ik ‘m in google maps invoerde met de juiste spelling:-)

Wij zijn er in de zomer, als ik het goed begrepen heb niet zo’n briljant jaargetij voor de manatees.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

mmm ik denk dat dat nogal meevalt. De tocht gaat eigenlijk over de rivier.
Onze gids vertelde me toen ik het vroeg dat het zelfs nu (eind november) nog niet koud genoeg was om de manatees echt naar de springs te lokken.
HennyAdams
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2018, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis HennyAdams: Deep South maart 2020.

Bericht door HennyAdams »

Ja realiseren we ons dat we flexibel moeten zijn, zo vroeg in het jaar in bergachtig gebied..we zorgen dat we scenario B achter de hand hebben :) .
Ga ik opzoeken over de 'mounds'', lijkt me interessant. Stukje rust erg belangrijk :D dus Natchez-Tupelo ga ik invoegen in de route.

Heb stukje uit reisverslag gelezen over Okefenokee National Wildlife Refuge, lijkt me super! Als het open is..

Is er ook iemand in het Ocala NF geweest?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer