Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Hallo allemaal,

Ik heb hier in dit forum al een aantal zeer nuttige tips gelezen, maar vind toch geen antwoord op de vragen waar ikzelf nog mee worstel om mijn ideale reisroute uit te stippelen. Vandaar dat ik zelf ook maar een eigen post lanceer.

Wij zijn een gezin van 4 personen (55/50/23/19) en gaan volgende jaar in juli alweer voor de 5de keer op rondreis in de USA. Wij zijn ervaren reizigers die elk jaar wel ergens ter wereld een (road)trip maken (o.a. ook al in Namibie, Vietnam, Thailand, ...) met of zonder auto, en er niet bang van zijn om aanzienlijk wat kilometers af te leggen, en soms maar 1 nacht ter plaatse te blijven. Ik weet dat dit niet aan iedereen besteed is en dat velen het liever wat rustiger aan doen, maar wij houden er graag van om zoveel mogelijk te zien op onze reizen, en dat impliceert dus een redelijk hoog tempo.

We hebben een heen/terugvlucht naar Orlando, deels omdat dit aanzienlijk goedkoper was dan eender welke andere luchthaven in de deep south waarvoor ik prijzen berekend heb (zeker voor 4 personen) en deels omdat we er absoluut ook van wilden profiteren om op het einde van onze reis nog eens wat dagen door te brengen in DisneyWorld en Universal Studios, en daar de nieuwste attracties te zien die er zijn bijgekomen na ons laatste bezoek daar, waaronder het recent geopende Star Wars themagebied (eigenlijk was dat laatste zelfs de aanleiding voor de hele reis, maar hebben we beslist om het te combineren met een deel van de USA dat we nog niet gezien hadden. Dus het vertrek-/eindpunt is zonder enige twijfel Orlando (trouwens de tickets zijn al aangekocht :) ).

Na aftrek van de dagen die we gereserveerd hebben voor de pretparken in Orlando (na onze terugkomst daar) hebben we nog tijd voor een roadtrip van 16 dagen. Momenteel ziet mijn planning (gebaseerd op het door elkaar mixen van een aantal fly-and-drive programma's) er als volgt uit:
- 1/7 aankomst Orlando (avond)
- 2/7 Orlando - Savannah
- 3/7 Savannah - Charleston
- 4/7 Charleston - Atlanta
- 5/7 Atlanta (Coca Cola, CNN, Martin Luther King, ...)
- 6/7 Atlanta - Gatlinburg
- 7/7 Gatlinburg - (Chattanooga) - Nashville
- 8/7 Nashville - Muscle Shoals (onderweg Jack Daniels, Huntsville-Saturn V)
- 9/7 Musle Shoals - Memphis
- 10/7 Memphis (o.a. Graceland om dat eens gezien te hebben)
- 11/7 Memphis - Vicksburg (of meteen tot Natchez)
- 12/7 Vicksburg (of Natchez) - Lafayette
- 13/7 lafayette - New Orleans (bezoek aan Whitney plantation en misschien ook Oak Alley plantation, in combinatie met eventueel een swamp tour)
- 14/7 New Orleans
- 15/7 New Orleans - Pensacola
- 16/7 Pensacola - Tallahassee
- 17/7 Tallahassee -Orlando

Maar hierin zitten toch enkele zaken die ik nog niet ideaal vind.

Om te beginnen twijfel ik nog in welke richting ik de reis ga maken (deze of in omgedraaide richting), en dat hangt deels af van de 4th July. Op die datum kan ik namelijk ofwel in New Orleans ofwel in Atlanta zijn, en ik vraag me af welk van deze twee steden het meest interessant is om deze nationale feestdag mee te maken.

Tevens heb ik toch nog enkele bedenkingen, die maken dat ik misschien toch iets ga moeten schrappen.

- Veel reisprogramma's doen maar 1 enkele nacht in Nashville, maar ik vraag me af of dat voldoende is, en of het niet beter is daar 2 nachten boeken zodat we daar een volle dag hebben. Ik lees veel over Grand Ole Opry, maar tenzij ik me vergis is dat vrij duur om daar een optreden mee te pikken, toch met 4 personen.
- Is de passage via Muscle Shoals echt wel de moeite waard, of is het beter om meteen van Nashville naar Memphis te rijden ? Want daar winnen we een dag mee.
- We zouden ook de route via Charleston kunnen overslaan, en dus rechtstreeks van Savannah naar Atlanta rijden. De extra dag die we daarmee winnen kunnen we dan gebruiken in de Smoky Mountains, ofwel in Nashville als het toch nuttig zou zijn om de route langs Muscle Shoals te behouden.
- Inzake Smoky Mountains: we zijn geen echte natuurliefhebbers die zin hebben om lange trekkings te doen. Anderzijds hielden we wel van de mooie zichten in Yosemite bij het doorrijden ervan, en vonden we het fijn om te gaan raften en tuben (o.a. in de White Mountains boven Boston), dus zulke zaken kunnen dan weer wel interessant zijn om er toch een volle dag te verblijven.
- Is het voldoende de moeite waard om in Lafayette zelf te overnachten ? We zouden die plantations ook kunnen bezoeken op de weg van Natchez naar New Orleans.
- zien jullie andere mogelijkheden om een dag te winnen die dan elders in de reis gebruikt kan worden ?

Dit zijn momenteel zowat de vragen die ik me stel bij het verder invullen van ons reisprogramma. Ik vraag me af wat jullie visie is op die vragen die ik mezelf stel. Alvast enorm bedankt voor jullie feedback.

Groeten, Philip.
Jiji
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Jiji »

Hallo Philip, ik ben momenteel zelf een schema aan het maken voor volgend jaar.
Wel een stuk rustiger, maar zoals je zelf aangeeft is dit niet jullie plan. Dus onderstaande opmerkingen zijn niet door eigen ervaring, maar mijn mening na eigen opzoekwerk.

2 bedenkingen:

Waarom Muscle Shoals? Is redelijk wat extra rijden en lijkt me weinig meerwaarde te zijn, ik rij gewoon van Nashville naar Memphis.

Met de beperkte tijd die je hebt lijkt het me inderdaad misschien beter Lafayette te laten vallen. Denk dat als je daar savonds laat aankomt en de ochtend erna meteen terug moet vertrekken het het extra omrijden niet waard gaat zijn en je beter van natchez naar New Orleans kan doorrijden.

Door die 2 aanpassingen win je 2 extra nachten.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook kilometervreters. We hebben voor volgend voorjaar voor 4 weken 8500 km in gedachte. Mogelijk gekkenwerk, maar dat bepalen we achteraf. Overigens ligt er nog bijna niets vast, dus alles kan nog vele malen veranderen.
Ik kan over die hoek niet veel informatie geven, want een deel daarvan staat voor volgend jaar op het programma. Wel zijn we in Nashville en Memphis geweest. Voor ons allebei een eerste keer daar. We hebben 2 nachten in Nashville gestaan en ook 2 in Memphis. De eerste dag kwamen we rond een uur of 4 in Nashville aan. De volgende dag zijn we met de shuttle naar de stad gegaan en rond half 11 's avonds weer terug. We hebben toen niet alles kunnen zien wat we wilden, dus dit jaar gaan we nog 1 dag. We zijn toen wel bij een show in the Ryman Auditorium geweest. Ietsje goedkoper dan de Grand Ole Opry, maar dat is ook afhankelijk van wie er optreden. Inderdaad, ruim van tevoren kaarten reserveren.
We zijn rechtstreeks van Nashville naar Memphis gereden, met wel wat stopjes, maar geen museumbezoek of iets dergelijks. We reden om 8 uur weg en waren om een uur of 4 in Memphis. De volgende dag zijn we naar Graceland geweest. Dat heeft bijna de hele dag gekost, ondanks dat we om 9 uur al bij de kassa waren. We konden nl. pas in de middag naar The Mansion. In de ochtend hebben we het Elvismuseum gedaan. Kost ook al gauw 2,5 uur.
De volgende ochtend zijn we naar het Civil Rights Museum geweest. Dit is echt een aanrader en neem hier de tijd voor. Wij hebben het niet helemaal kunnen zien, omdat we weer verder moesten en dat was erg jammer. Maar, desondanks, hebben we nog steeds geen ernstige behoefte om ons reistempo aan te passen.
Wie weet haal je wat informatie uit ons reisverslag: https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Bedankt al voor de voorgaande reacties. Ik overweeg inderdaad om Lafayette te laten vallen. Het lijkt doenbaar om onderweg van Natchez naar New Orleans de twee plantages te bezoeken die ik voor ogen had (Alley Oak & Whitney). Alleen vrees ik dat het dan niet meer gaat lukken om diezelfde dag ook een swamp tour te doen.

Muscle Choals kan ik waarschijnlijk ook laten vallen. Dit kwam vooral doordat het geïntegreerd was in een reisplanning van Joker, met enkele bezienswaardigheden onderweg en omwille van een belangrijke muziekstudio daar. Maar ik ga toch ergens dagen moeten skippen en dit lijkt wel een kandidaat daarvoor. In de meeste routes is het alleszins niet mee opgenomen.

Ik veronderstel dat je die tickets voor Graceland niet vooraf aangekocht had, en dat je daardoor zo lang moest wachten ? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat ik pas in de namiddag naar de Mansion zou kunnen als ik lang genoeg vooraf tickets koop voor 9u.

Acht uur rijden van Nashville naar Memphis lijkt me ook enorm lang, maar dat is misschien omdat jullie met een camper reden ? Volgens Google maps zou het niet langer rijden dan 3,5u mogen zijn, waardoor je nog tijd genoeg overhoudt voor andere dingen.
Jiji
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Jiji »

Ik denk dat 2 plantations en een swamp tour op 1 dag inderdaad niet realistisch is als je vertrekt vanuit Natchez. In plaats van Lafayette kan je ook een extra nacht Nola doen? Onder de stad zijn ook swamp tours. Of je kan een swamp tour doen rond Slidell, dat is tussen New Orleans en Pensacola. Heb je iets te bezoeken die dag en kan je de rit van Natchez naar Nola de 2 plantations bezoeken.

Ik vroeg me hetzelfde af, een volle dag rijden tussen Nashville en Memphis lijkt me heel lang. Ik ging ook gewoon uit van een 4 uur maximum, dus een halve dag.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Grouchy »

Memphis-Nashville moet in 3.5 uur te doen zijn. Ooit rond 19h00 vertrokken en rond 22h30 ingecheckt in ons hotel.

Lafayette: Vlakbij ligt Lake Martin Rookery. Champagne's Cajun Swamp Tours is erg mooi (platte stille schuiten). Rond Atchafalaya National Wildlife Refuge zijn ook de nodige swamptours. Als je van crawfish, cajun en Boudin lekker vindt...zit je in/rondom Lafayette ook goed. Verder nog wat Acadian dingetjes en dat is het wel ongeveer.
Gast

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Gast »

Waarom zou je twee plantages willen doen? Een is meer dan genoeg, zeker gezien je tempo. Je zou dan wel een plantage (Laura plantation vonden wij de mooiste die we gezien hebben) en een swamp tour kunnen doen op een dag.
Ik zou ook een dag New Orleans schrappen en Lafayette laten staan, bv ivm Tabasco tour op Avery Island.

Overigens is de leeftijd van de jongste wel een factor om rekening mee te houden als je s avonds nog ergens wat wilt gaan drinken, dus dat beperkt je wel.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door jojostravelusa »

PhilipVDH schreef:
22 nov 2019, 15:48
Ik veronderstel dat je die tickets voor Graceland niet vooraf aangekocht had, en dat je daardoor zo lang moest wachten ? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat ik pas in de namiddag naar de Mansion zou kunnen als ik lang genoeg vooraf tickets koop voor 9u.

Acht uur rijden van Nashville naar Memphis lijkt me ook enorm lang, maar dat is misschien omdat jullie met een camper reden ? Volgens Google maps zou het niet langer rijden dan 3,5u mogen zijn, waardoor je nog tijd genoeg overhoudt voor andere dingen.
Omhoog
Wij hadden inderdaad niet vooraf tickets voor Graceland gekocht.

Met de camper doe je er inderdaad wat langer over, maar gelukkig niet zoveel langer. We zijn in de ochtend eerst naar het Civil Rights Museum geweest in het Lorraine Motel. Daar ben je, voordat je het weet, zo een ochtend kwijt. We hadden er nog wel langer willen blijven, maar de volgende eindbestemming trok. Echt een aanrader dat museum!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door IngridZw »

Iedereen bepaalt natuurlijk de reis op zijn eigen manier, Jullie willen graag zoveel mogelijk zien, maar veel kilometers afleggen wil nog niet zeggen dat dit ook inderdaad gebeurt. Dan zou je m.i. toch wat meer tijd moeten uittrekken als je op plaats van bestemming bent. Neem nu een park als Great Smokey Mountains. Jammer dat je daar maar 1 nacht voor uittrekt want op die manier zal je niet veel van het park zien. Ik zou daar een extra overnachting doen. Persoonlijk zou ik ook kiezen om Charleston eruit te halen t.g.v. van een extra overnachting in Savannah of Nashville. Eigenlijk verdienen beide steden wel een extra dag. Misschien de overnachting in Muscle Shoals schrappen ?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Bedankt voor de vele reacties. Intussen heb ik al beslist om de overnachting in Muscle Shoals en de passage in Charleston te schrappen, en een nacht langer te blijven in Nashville en de Great Smoky Mountains. Daardoor blijven we nu bijna overal 2 nachten slapen, en hebben dan ook meer tijd voor de GSM. Voor Savannah zelf hou ik helaas nog steeds slechts 1 nacht over. Die dag gaat dus vooral een bezoekje worden nadat we er aankomen, en eventueel nog de voormiddag van de volgende dag, om dan bijvoorbeeld pas na de middag naar Atlanta door te rijden.

Vinden jullie het trouwens inderdaad een beter plan om 4th july in Atlanta te zijn, en niet in New Orleans ?

Inzake plantations, ik twijfel tussen Laura en Whitney plantation, omdat die blijkbaar allebei niet enkel mooi zijn, maar ook een zeer interessante geschiedkundige tour aan toevoegen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Oak Alley. Maar misschien is het overkill om ze allebei te bezoeken ?

Ik begrijp de opmerking over de tabasco farm, maar alles doen zal sowieso niet lukken, en ik kan me moeilijk inbeelden dat we New Orleans niet zouden bezoeken, en nu heb ik daar ook twee nachten voor uitgetrokken.

Ik worstel vooral nog met de terugreis vanuit New Orleans naar Orlando, en of ik dit in 2 of 3 ritten zou doen. Met twee ritten zou ik nog ergens een dagje rust en strandvakantie kunnen inlassen tussen de rondreis en voordat we aan de pretparken beginnen, op voorwaarde dat ik hiervoor een interessante plek vind. Anderzijds zou ik graag in de namiddag al in Orlando willen toekomen, dus die laatste dag wil ik liefst geen te lange rit.

Iemand maakte een opmerking over iets gaan drinken en de leeftijd van mijn zoon. Hij is 19. Wil dat zeggen dat we in geen enkele interessante bar gaan binnen mogen, of enkel dat hij daar geen alcohol of bier gaat mogen drinken ? We zijn nog al in USA geweest, en toen heb ik gewoon op restaurant cocktails kunnen drinken en de kinderen cola. Is dat in die vele bluesbars dan anders ?
Laatst gewijzigd door PhilipVDH op 25 nov 2019, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Ik bedenk me net ook nog het volgende: is Lafayette interessant genoeg om daar inderdaad te overnachten. Ik zou bijvoorbeeld ook 1 of 2 plantages kunnen doen op een dagrit van Natchez naar New Orleans (en de swamp tour dan later doen na vertrek uit New Orleans) en daardoor win ik dan weer een nacht voor Savannah om daar ook een volledige dag te kunnen doorbrengen). Tenzij die tabasco tour inderdaad zo interessant is.

(PS vraagje: bij sommigen van jullie staan in de filter jullie vorige Amerika-reizen vermeld. Hoe kan ik zo'n filter toevoegen, want ik vind het niet)
Jiji
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Jiji »

Avery Island (waar Tabasco fabriek is) is toch wel een eind omrijden. Lijkt me leuk als je voldoende tijd hebt en er in de buurt bent, maar in uw geval zou ik er zeker geen moeite voor doen om het toe te voegen aan je schema. Dan lijkt me volle dag savannah een veel meer meerwaarde te hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door mtl »

PhilipVDH schreef:
25 nov 2019, 08:29
Iemand maakte een opmerking over iets gaan drinken en de leeftijd van mijn zoon. Hij is 19. Wil dat zeggen dat we in geen enkele interessante bar gaan binnen mogen, of enkel dat hij daar geen alcohol of bier gaat mogen drinken ? We zijn nog al in USA geweest, en toen heb ik gewoon op restaurant cocktails kunnen drinken en de kinderen cola. Is dat in die vele bluesbars dan anders ?
Ik denk dat dit afhangt per cafe. Vaak staat dat op de voordeur.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door IngridZw »

PhilipVDH schreef:
25 nov 2019, 09:08
(PS vraagje: bij sommigen van jullie staan in de filter jullie vorige Amerika-reizen vermeld. Hoe kan ik zo'n filter toevoegen, want ik vind het niet)
Bij "wijzig profiel" kun je dit doen als je links op de pagina onderschrift aanklikt
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Intussen heb ik - met dank aan de vele nuttige reacties hier - mijn reisschema aangepast om het tempo toch wat rustiger te maken, en telkens genoeg tijd te hebben om veel te kunnen zien. Natuurlijk heb ik daar een aantal zaken voor moeten schrappen, maar dit lijkt me toch evenwichtiger.

1/7 – Paris – Orlando
2/7 - Orlando > Savannah (met stop in St. Augustine)
3/7 - Savannah
4/7 - Savannah > Atlanta (4th july)
5/7 - Atlanta (Ebenezer Baptist church, Coca Cola, CNN, Martin Luther King ...)
6/7 - Atlanta > Gaitlinburg
7/7 - Gaitlinburg (Smoky Mountains - oa tuben en verder cades cove, korte hyke, eventueel een waterval ...)
8/7 - Gailinburg > Nashville (via Jack Daniels ?)
9/7 - Nashville
10/7 - Nashville > Memphis (stoppen in Tupelo ?)
11/7 - Memphis (Graceland...)
12/7 - Memphis > Natchez (onderweg stop in Ground zero en Vicksburg)
13/7 - Natchez > New Orleans (stop in 1 of 2 plantations, Laura en/of Whitney)
14/7 - New Orleans
15/7 - New Orleans > Destin Beach (onderweg Slyddel swamp tour)
16/7 - Destin Beach (dagje uitrusten aan strand)
17/7 – Destin Beach > Orlando
Volgende dagen - pretparken 😁

Het enige vervelende vind ik nog dat de laatste rit van Destin naar Orlando nog iets meer dan 6u gaat duren, maar ik vind geen geschikte locatie verderop de panhandle met strand die de tijd terug naar Orlando effectief veel naar beneden krijgt. Dus ik vrees dat ik dit zo moet nemen. Ik wou eerst die rit doen met twee tussenstops, maar ik geef precies de voorkeur aan een dagje rust en strand tussendoor voor we terug belanden in de drukte van Orlando.

Nog suggesties hierbij ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door sanook »

PhilipVDH schreef:
25 nov 2019, 15:05
8/7 - Gailinburg > Nashville (via Jack Daniels ?)
Zeker de moeite waard !
PhilipVDH schreef:
25 nov 2019, 15:05
10/7 - Nashville > Memphis (stoppen in Tupelo ?)
Als je Elvis fan bent zeker de moeite waard, anders stelt het niet veel voor. Bijkomend voordeel is wel dat je tussen Nashville en Tupelo de Natchez Trace Parkway kunt nemen.

Jammer dat je geen overnachting doet in de Shack Up Inn in Clarksdale.

Tussen New Orleans en Destin kun je evt ook de Dauphin Island-Fort Morgan ferry nemen.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door Ziva »

In Gatlinburg kan ik je de Gatlinburg Mountain Roller Coaster aanraden. Een soort rodelbaan, erg lang en leuk om te doen! Verder hebben ze sinds kort (Mei dit jaar) daar de Skybridge Gatlinburg. Een 207 meter lange brug (42 meter boven de grond) waar je overheen kunt lopen. Ik ben zelf nog niet geweest maar wil dat zeker doen als ik weer die kant opga.

Ik woon zelf in TN en zou ook niet weten waarom je langer dan 3.5 uur zou doen over het stuk Nashville - Memphis tenzij je iets op de route wilt bekijken (waarbij ik me dan wel afvraag wat haha).

Je zou de route Destin - Orlando kunnen opbreken door een bezoek aan St. Vincent Island of St. George Island. Ik zou sowieso in plaats van via Tallahassee rijden ervoor kiezen om via de kust, Panama City Beach - Mexico Beach - ApaChicola - Carabelle te rijden. Dat duurt wel 2 uur langer maar je hebt wel veel leukere plaatsen om tussendoor te stoppen, wat te eten of even te wandelen op de stranden en je route is leuker.

Verder hangt de viering van 4 July gewoon meer af van waar je het vuurwerk wilt bekijken of wellicht een evenement wilt bijwonen. Ik denk dat zowel in Atlanta of in Nashville leuke activiteiten zijn en beide steden zullen diverse plaatsen met mooi vuurwerk hebben dus je zou gewoon het beste even kunnen opzoeken wat er zoal te doen is. Ik denk persoonlijk dat Downtown Nashville qua bars, live music en restaurants misschien wat gezelliger is dan Downtown Atlanta omdat het wat makkelijker te lopen is en alles redelijk bij elkaar zit. Maar ik denk dat je in Atlanta weer meer keuze hebt als je specifiek ergens wilt vieren omdat het groter is.

Verder leuke en gevarieerde route!!
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

De keuze voor 4th july was eerder tussen Atlanta en New Orleans, omdat ik net op op deze dag daar kan zijn, afhankelijk van in welke richting ik vertrek. Maar ik denk dat het Atlanta zal worden zoals hier boven aangegeven. Dat heeft als bijkomend voordeel dat we daar op een zondag zijn en een gospelmis kunnen bijwonen, en dat we op het eind die dag strand kunnen inplannen. 4th of july in Nashville halen we niet.

Dat voorstel om langs de kust naar Orlando terug te rijden ga ik eens bestuderen, maar dan wordt het vrees ik wel een lange dag als we vanuit Destin vertrekken, en ik hoopte eigenlijk om toch in de namiddag nog in Orlando terug te zijn. De dagen nadien zullen zwaar genoeg worden.

Is die Shack up inn echt zo de moeite waard, ook met oudere kinderen waarvan een misschien niet binnen mag in de bar omdat hij nog maar 19 is ? Ik kan moeilijk mijn programma nog verder overhoop gooien nu het net redelijk evenwichtig is, maar zou eventueel wel de 2de avond in Memphis kunnen skippen om in de late namiddag al naar clarksdale te rijden om daar te overnachten, dat is blijkbaar maar een uurtje rijden. Maar dan heb ik weer minder tijd in Memphis zelf natuurlijk.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door TimD »

Hoi,

Leuke reis, lekker vlot door, maar goed te doen denk ik.

Ik zou alleen absoluut 4th July in New Orleans willen vieren.Is voor mij een 'no-brainer'
Veel meer sfeer in een stad als New Orleans als je het vergelijkt met Atlanta.
New Orleans is gemaakt voor feesten, heerlijk vuurwerk kijken over de Mississippi.

5/7 Atlanta, CNN en Coca cola zijn erg leuk. Bij CNN zou ik wel de VIP tour nemen, is niet heel veel duurder, maar je bent met een kleinere groep en je mag echt op verschillende sets komen, je loopt zelfs over de redactie waar gewoon gewerkt wordt. Super cool!
Voor Atlanta zelf hebben wij een tour gedaan bij ATL cruzers super leuke kleine wagentjes met een onwijs persoonlijke tour door Atlanta.

Persoonlijk zou ik 10/7 dan laat weg gaan uit Nashville en laat aankomen in Memphis.
De tijd die je hebt absoluut in Nashville gebruiken, daar is zoveel te zien.
Grand Ole Opry zou ik overslaan, duur. In het centrum (broadway) heerlijk veel live muziek.

11/7 zou ik doorreizen tot aan Natchez, daar iets meer reizen zodat je de dag ernaar meer tijd hebt voor plantation/New Orleans, niet overnachten in Lafayette.

De plantations(en ook Lafayette) hebben wij overgeslagen en een dag extra in New Orleans gedaan.
Wij vonden het niet kloppen om daar 'veel' geld neer te leggen voor een tour.
De families die nu deze toeristen het geld uit te zak trekken en er goed aan verdienen, zijn dezelfde families die toen der tijd de slaven deden uitbuiten.

Iets heel anders, zijn jullie beetje auto fans? american muscle cars?
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
PhilipVDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2019, 14:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PhilipVDH: vragen bij route Deep South vanuit Orlando.

Bericht door PhilipVDH »

Hoi Tim,

Bedankt voor de reactie. Ik ga nog eens kijken wat het geeft als we de route zouden omdraaien. Ik had van anderen te horen gekregen (op het TripAdvisor forum) dat zij de voorkeur zouden geven aan 4th of july in Atlanta, hoewel daar eigenlijk niet zo heel veel gebeurd behalve het vuurwerk, tenzij dan een marathon maar dat interesseert ons eigenlijk niet. Het voordeel was wel dat we dan op een zondag in Atlanta zijn en daar dan een gospelmis kunnen bijwonen in de Ebeneezer church waar Martin Luther King nog gepredikt heeft, en dat is ook wel interessant. En door het in die volgorde te doen kunnen we op het einde die dag rust en strandvakantie nemen vooraleer we in Orlando pretparken gaan doen, en dat zal ook welkom zijn.

In Nashville is er inderdaad heel veel te doen, maar ik heb het gevoel dat je in Memphis ook wel anderhalve dag kan gebruiken, aangezien je al gemakkelijk een halve dag kwijt bent met Graceland, dus dat moet ik ook eens goed bekijken.

Ik had zelf ook al beslist om in Natchez te overnachten en niet in Vicksburg. Dat maakt het kalmer de dag nadien, omdat wij plantations wel graag willen bezoeken. Ik begrijp je opmerking volkomen, maar anderzijds blijft het wel interessant, zeker voor onze kids, en valt de prijs gelukkig nog mee, toch zeker als je er zelf naartoe rijdt.

Waarom vraag je dat van die auto's? We zijn geen echte autofreaks maar als er ergens iets interessant is, dan is dat misschien meegenomen. Overigens, is het de moeite waard om in Daytona even te stoppen zonder veel tijd te verliezen ? Die dag zou ik graag St Augustine nog willen bezoeken onderweg naar Savannah.

Iemand maakte ook nog een opmerking over the shackup inn, maar helaas gaan we daar niet kunnen overnachten omdat we daar volgens de huidige route op een zaterdag passeren en dan moet je er verplicht 2 nachten blijven slapen, en die tijd hebben we niet. Hoogstens kunnen we er even stoppen maar vermoedelijk is dat overdag de moeite niet waard, net zoals de ground zero bar van Morgan Freeman.

Heeft iemand van jullie Jack Daniels bezocht en was dat goed ? Ik zou zelf graag de tasting tour doen, maar mijn zoon is 19 en dat maakt het wat moeilijker. Ik kan hem wel inschrijven maar sowieso krijgt hij dan niets te proeven terwijl ik dan toch voor hem de volledige prijs moet betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer