Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gast

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door Gast »

Leuke route!

Ik zou een dag (of 2) minder New Orleans doen en die dag gebruiken tussen Appalachicola en Biloxi. Weet niet wat je gepland hebt in Nola, maar 3 volle dagen zou ik te veel van het goede vinden (ik ben er inmiddels al een keer of 5 geweest). Een of twee avonden en een volle dag kan prima om alles te zien. Let wel dat er buiten FQ weinig te zien is (al zijn de jazz/muziek clubs waar de locals heen gaan net erbuiten, zoals The Spotted Cat) .
Ik zou er sowieso een tour naar St Louis cemetery maken (tegenwoordig kan dat helaas alleen nog maar met gids).

Buiten New Orleans zou je een plantage kunnen bezoeken, wij vonden Laura Plantation erg indrukwekkend.
Vergeet tussen Natchez en Claksdale niet via Indianola te rijden voor het BB King museum en zijn graf aldaar.
Probeer alvast een kamer (liefst een shack op het hoofd terrein, zoals de Legends of de Robert Cray) vast te leggen in de shack up inn in Clarksdale (als je er in het weekend bent, moet je verplicht twee nachten boeken, dus hou daar rekening mee).

Van Memphis naar Nashville zou je kunnen overwegen om via Tupelo (geboortehuis Elvis) en de Natchez Trace Parkway naar Nashville te rijden, maar trek er dan eventueel wel een halve dag/extra overnachting voor uit.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door winterpark »

Mee eens, ik zou persoonlijk een nacht New Orleans minder doen en een overnachting in Pensacola toevoegen.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door CAM1984 »

Wat leuk, we hebben ongeveer dezelfde plannen voor 2020, net als in 2018. Alleen ga ik in de zomervakantie en oriënteer ik me nu op een stukje Florida, Charleston, Savannah, misschien Nashville en een logeerpartij bij mij vriendin in de buurt van Atlanta. Veel voorpret toegewenst!
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door GinnyUSA »

Dank voor de tips!
Ik denk dat ik de dagen NO toch laat staan, meestal vermaken we ons prima op dit soort plekken. Mocht dit niet zo zijn willen we ook graag het gebied rondom New Orleans in, dat kan dan makkelijk met de auto. Jean Lafitte NHP, Bayou Segnette, Maurepas en dergelijke.

Wat ik wel zou kunnen overwegen is vanaf Atlanta (we slapen na aankomst een uurtje ten zuiden van Atlanta) naar Pensacola rijden en Apalachicola skippen. Dat zou ook wat kilometers schelen. Ik kan me nog niet zo goed een voorstelling maken van dat stuk kustgebied en vind het lastig in te schatten hoe interessant dat voor ons is.

BB King museum staat op de planning, plantage ook :thumbup:

@ CAM; leuk zeg, toevallig :)
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door GinnyUSA »

Oh, ik zie dat we met Spring Break in Pensacola zouden zijn. Dus dat doen we maar niet.
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis GinnyUSA: rondreis zuidelijke staten.

Bericht door Anne-Marie »

Je kunt je prima een aantal dagen vermaken in New Orleans. Wij waren er begin van het jaar zelf ook vier volle dagen en we hebben ons geen minuut verveeld. Er zijn wel degelijk leuke dingen te doen buiten het FQ. Misschien heb je iets aan ons reisverslag http://famkauffeld.nl/6_januari_2019.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer