Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

Nog 3 weken, dan vertrekken wij (2 volwassenen) aan onze roadtrip Deep South, een streek die voor ons beiden nieuw is.

Na vele verslagen gelezen te hebben en veel tips van dit forum, hebben wij onze reis 'globaal' uitgestippeld. Maar behalve de eerste nacht, hebben wij niets vastgelegd.

Onze reis globaal:

dag 1: Amsterdam - Atlanta
dag 2: Atlanta: boodschappen doen en aquarium
dag 3: Stone Mountain + Chimney Rock (overnachten Asheville)
dag 4: rijden Dragon's Tail, dan via Cherokee via Hwy 441 naar Gatlinburg (slapen in Gatlinburg)
dag 5: vanuit Gatlinburg bezoek GSM
dag 6: vanuit Gatlinburg bezoek GSM
dag 7: Chattanooga, Lookout Mountain en Ruby Falls
dag 8: Birmingham, o.a. Civil Rights Institute
dag 9: Montgomery, o.a. witte huis Confederation + Rosa Parks Museum
dag 10: Vacherie, Whitney Plantation (overnachten New Orleans)
dag 11: New Orleans, French Quarter, Esplanade Ridge + fietstour?
dag 12: New Orleans, swamp tour (Lake Martin?)
dag 13: New Orleans, St, Louis Cemetary + The National WWII Museum
dag 14: tussenroute richting oostkust, slapen in Tallahassee
dag 15: Driftwood Beach + door naar Savannah
dag 16: Savannah, o.a. Forsyth Park + Bonaventure Cemetary + History Museum
dag 17: Savannah, o.a. America Prohibition Museum
dag 18: via Angel Oak naar Charleston, o.a. Old Slave Mart
dag 19: Charleston, o.a.s Historic Charleston City Marketing
dag 20: via Boone Hall Plantation (foto maken) terug naar Atlanta
dag 21: Altanta, fiets huren, foto maken skyline (TWD), Martin Luther King National Historic Site
dag 22: terug naar Amsterdam

We twijfelen aan de hoeveelheid dagen in Atlanta en New Orleans.

Tips die wij nog zoeken zijn: (slaap)accommodaties, restaurants, fietsideeën, Gospel kerkdienst en uiteraard, wat zijn nog de 'must-see' dingen, die we nu niet genoemd hebben. Hotels, motels, airbnb's en/of B&B's, wij hebben geen voorkeur.

Groet van een USA-fan.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Ing »

Hoi, ik vind dag 14 en 15 erg gehaast. Zijn best flinke (saaie!) stukken rijden over de interstate en je slaat de prachtige stranden en leuke plaatjes van de panhandle over.

Wellicht dagje Atlanta korten om hier wat meer tijd te hebben? Overnachting Fort Walton Beach en Amelia Island bijv? En vervolgens via Driftwood naar Savannah?

Sowieso heb je Atlanta in een dag wel gezien. Aquarium is leuk, net als the world of coca-cola. En MLK NHS is interessant, dan heb je t wel gehad.

Je hebt nu drie dagen NOLA, waarvan 1 met een swamp tour. Je kunt ook vanuit NOLA naar Fort Walton Beach een swamp tour doen in Slidell. Dan kun je nachtje korter NOLA doen en dan die gebruiken in de panhandle.

Wij waren 2 volle dagen in NOLA, toen hadden we alles gezien :) Wel erg leuke stad!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Charlene »

Ik zou Stone Mountain een dagje eerder doen. Ze hebben savonds een hele mooie laser show. Zou zonde zijn als je die zou missen.
Wij vinden Cherokee altijd een fijne plek om een dag te verblijven. Ocanaluftee village is een mooi openlucht museum over de Cherokee Indiana en ze hebben savonds een suoergave show met Unto these Hills waarin de geschiedenis vanuit de kant van de native Americans wordt weer gegeven.
Dag 14 vind ik erg gehaast. Ik zou een dag afhalen van New Orleans en dan een tussen stop doen in Pensacola voor bv het Naval Aviation Museum of een stop bij het Florida Caverns State Park.

Het Martin Luther King NP vonden wij zeer de moeite waard. Ga ook naar zijn geboortehuis. De tour daar is erg goed. Het is misschien ook leuk om een game van de Braves mee te pakken.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

Hallo Charlene,
Dank voor je reactie en tips.

Voor mijn beeldvorming; je zou Stone mountain een dag eerder doen? Bedoel je daarmee einde van de dag, omdat je het over een lasershow hebt in de avond?

Een game meepakken is inderdaad ook leuk; honkbal of basketbal. Maar ik geloof dat we dat niet redden, ze spelen niet thuis.

Dag Cherokee meepakken en een dag Nola inleveren, klinkt ook goed.
Dus twee dagen Nola zouden voldoende zijn?
Dan heb ik nog geen ruimte voor de haastdag 14, moet ik nog iets op verzinnen :wink:

Nog tips voor accomodaties?
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

hallo Ing,
dank voor je reactie en tips.

Atlanta in 1 dag. Is dat niet te kort om én het aquarium te doen én MLK NHS (ws met geboortehuis) én een fietstoer?
Ik hou rekening met een halve dag voor ieder ding, maar mss is dat te lang.

Heb je tips welke swamp tour in Slidell? Dan kunnen we dat even onderzoeken.
En dag 14 is inderdaad een lange (autorit)dag, heb je helemaal gelijk in. Ergens moeten we keuzes maken, dat beseffen we ons. Vandaar de tips gevraagd, zodat we onze trip zo optimaal kunnen indelen.

Heb je sowieso nog tips voor accommodaties?
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Charlene »

Berghoud73 schreef:
16 aug 2019, 20:32

Voor mijn beeldvorming; je zou Stone mountain een dag eerder doen? Bedoel je daarmee einde van de dag, omdat je het over een lasershow hebt in de avond?

Nog tips voor accomodaties?
Ja dat zou ik zeker doen. Wij hebben ons (met kinderen) een hele dag vermaakt in Stone Mountain. En dan hebben we niet eens de Stone beklommen. Dat schijnt een hele mooir wandeling te zijn. Ik zou voor Stone Mountain dan ook de hele dag uit trekken.
Het aquarium en MLK kunnen denk ik wel op 1 dag.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Ing »

Waarom zou je een fiets willen huren in Atlanta? Ik zie daar persoonlijk de toegevoegde waarde niet zo van in in een stad als Atlanta.. Of is het een leuke georganiseerde tour ofzo? (Grappig he, wij Nederlanders willen altijd overal fietsen haha).
Voor MLK en aquarium heb je op 1 dag in ieder geval genoeg tijd hoor! Aquarium is tot heel laat open, wij hebben die 's avonds na 16.00 bezocht (tot 21.00 oid?). Was een stuk goedkoper en zonder kinderen red je dat makkelijk. Kun je dan al doen op de dag dat je vanuit Charleston via Boone Hall naar Atlanta rijdt.

Ik zou niet die dag NOLA inleveren voor Cherokee, maar echt voor een dag aan de Panhandle! Nu heb je eigenlijk gewoon 2 niet zo leuke dagen (dag 14 en 15) en die dag Cherokee is meer een soort leuke extra.

Daarnaast vind ik je rondje niet zo heel logisch (zit een rare knik in), wat denk je hiervan?
(Sowieso makkelijker om eens uit te schrijven van A naar B)

Ik zou voorstellen dit:

dag 1: Amsterdam - Atlanta
dag 2: Atlanta - Stone Mountain - Chattanooga
dag 3: Chattanooga
dag 4: Chattanooga - Gatlinburg
dag 5: Gatlinburg
dag 6: Gatlinburg - Asheville
dag 7: Asheville - Charleston
dag 8 Charleston
dag 9: Charleston - Savannah
dag 10 Savannah
dag 11: Savannah - Pensacola/Ft Walton Beach/Panama Beach (ergens in de Panhandle)
dag 12: Panhandle
dag 13: Panhandle - NOLA (via Slidell voor swamp tour)
dag 14: NOLA
dag 15: NOLA
dag 16: NOLA - Montgomery
dag 17: Montgomery
dag 18: Montgomery - Birmingham
dag 19: Birmingham - Atlanta
dag 20: Atlanta
dag 21: naar huis

Dan kun je alles van je rijtje doen, maar rijd je een veel efficienter rondje. Heb je zelfs nog een dag over zie ik nu, die kun je gebruiken om tussen Gatlinburg en Asheville nog een nacht in Cherokee te slapen. De afstanden tussen Montgomery, Birmingham en Atlanta zijn maar kort, dus je hebt op die dagen weinig reistijd en kun je bijna helaas dag besteden op je bestemming.

Wat betreft overnachtingen:
- Als je nu voor september nog niks hebt geboekt zou ik heeeel snel gaan zoeken voor de Great Smoky Mountains
- In NOLA sliepen wij Best Western Plus French Quarter, perfecte plek
- In Fort Walton sliepen wij heel leuk aan de kust, naast een boardwalk. Lekkere plek. Ramada Inn Fort Walton Beach
- In Savannah & Charleston sliepen wij aan de rand van de stad, stuk goedkoper.

In Slidell deden wij de Honey Island Swamp Tour, ik vond het erg leuk!
En wij zijn op Boone Hall geweest (prachtige bomenrij, vreselijke commerciele plantage) en op de Laura plantation.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

Goedenavond Ing,

Wat een goede tips, daar kunnen we wat mee! Dank je wel!

Ik heb volgens mij al 5 verschillende routes gemaakt en ging de eerste terug via Montgomery naar Atlanta :wink:
Maar jouw idee heb ik nog niet uitgewerkt. Dus morgen zitten we sowieso aan de 'schrijftafel' om dit uit te werken. Autorijden vinden we beiden niet erg, lange stukken ook niet, maar als het simpeler kan, staan we daar zeker voor open.
Het wordt in ieder geval een stuk natuur, een stuk (zwarte) geschiedenis, relaxte Jazz en plantages.

Voor wat betreft de fiets, wij hebben een aflevering van '3 op reis' teruggekeken en zagen we Geraldine een fiets huren in Atlanta, waarmee ze onder andere de wijk van MLK heeft aangedaan. Dat leek ons wel wat en hebben we onthouden.
In meerdere steden bij een stedentrip, huren wij een fiets en vinden dat een hele leuke manier om een stad te verkennen. Dus ja, dat is wellicht typisch Hollands :D

het MKL en het aquarium combineren op 1 dag is dus reëel, daar kunnen we wat mee.

En nee, buiten de eerste nacht (mede omdat we 's avonds pas aankomen) hebben we inderdaad nog niets vastgelegd. We willen eerst de route een soort van bepalen, voordat we daarnaar gaan kijken. En de route, daar stoeien we nog mee :wink:

2 jaar geleden hebben we een roadtrip westkust gedaan (Californie, Nevada, Arizona en Utah) en toen hadden we enkel halverwege iets vastgelegd. Dan weet je dus dat je daar moet zijn op die datum. Maar als het niet hoeft, willen we zo flexibel mogelijk blijven. Wel kijken we naar mogelijke slaapplaatsen, zodat we enkel de reeds uitgezochte kunnen benaderen als we de daadwerkelijke data van verblijf weten.
De laatste drie dagen verbleven we toen in Las Vegas en hebben die dagen gerelaxt zonder wekker. Dat wilden we dit jaar dan ook doen, vandaar dat we de route hadden omgegooid naar Savannah en Charleston op het einde van de reis. Maar als andere routes praktischer zijn, maken we het onszelf ook makkelijker.

Heb jij ervaring met de GSM? Hoelang is daar reëel voor om te verblijven en dingen te zien. We vinden hiken ook leuk, dus niet enkel scenic tours met de auto.

over de Dr. Honey Island swamp tour heb ik verschillende berichten gelezen. De een is laaiend enthousiast, de ander vond het te commercieel met de marshmallow stok om de alligators te lokken. Jij hoort tot de eerste groep, zo lees ik.

Boone Hall Plantation heb ik enkel op de route staan voor een foto en een trip down memory lane (Patrick Swayze). Ik heb veel goede geluiden gelezen over Whitney Plantation, nabij New Orleans. Dus die staat zeker op het programma.

Mocht je nog meer tips voor ons hebben, we houden ons aanbevolen!. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

hallo Charlene,

Wij hebben geen kinderen, maar willen de steen van Stone Mountain juist beklimmen. En als daar in de avond een leuke lasershow bij hoort (hadden we nog niet eerder van gehoord, dus bedankt!) is dat zeker een goede tip.

Heb jij ervaring met GSM en hoeveel dagen daar te verblijven?
En als ik het goed heb begrepen ga jij in 2020 in deze regio een roadtrip maken?

Wat ga jij dan zeker doen / bekijken / plannen?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Marielleh »

Nav je vraag over hoe lang je in GSM zou willen zijn;
Hangt er ook vanaf wat je wilt doen. “Alleen” hiken in het NP of ook andere activiteiten doen?
Indien je de kans hebt buiten de weekenden in GSM te zijn zou ik dat doen. Wij waren er afgelopen week (vanmorgen weg gegaan) en qua drukte was het goed te doen.
In/om Gatlinburg zijn nog enorm veel toeristische attracties, je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken of het is er. Als je daar niet voor komt, dan zou ik zeker minimaal twee dagen hiken inboeken als je daar echt van bent. Wil je nog wat er “omheen” doen meer.
Op woensdag en zaterdag kun je de Cades Cove Loop fietsen voor tienen zonder dat er auto’s rijden, enorm leuk!
Hou qua hikes/planning er ook rekening mee dat van Gatlinburg (of waar je ook slaapt) je al snel een uur rijdt voor je ergens in de GSM bent.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Charlene »

Berghoud73 schreef:
17 aug 2019, 01:00
hallo Charlene,
Heb jij ervaring met GSM en hoeveel dagen daar te verblijven?
En als ik het goed heb begrepen ga jij in 2020 in deze regio een roadtrip maken?
Wat ga jij dan zeker doen / bekijken / plannen?
Wij gaan een heel ander soort rondje maken dan jullie. De GSM slaan we over. we hebben er wel over gedacht om ze te doen, maar zitten liever in een cabin in Helen waar de kinderen kunnen tuben. En we 's avonds lekker in een hot tub kunnen zitten :thumbup: Ook Atlanta bezoeken we niet echt, maar dat is omdat we er zeker 1x per jaar naar toe gaan voor een lang weekend. Atlanta heeft vrij veel te bieden. Naast het MLK national Park ligt ook Kennesaw NP in de buurt. Ook dit park is zeker een bezoekje waard.
En waar jullie de Oostkant van het Zuiden gaan bekijken, focussen wij ons meer op de Westkant. We gaan panda's kijken in Memphis (we zijn ook al in Atlanta geweest, in Washington, Belgie en Rhenen :D ) En we gaan naar Arkansas. Ik was verbaasd over wat die staat allemaal te bieden heeft.
Je kunt ons (voorlopige) reisschema vinden in het topic dat ik geopend heb.

De GSM zou ik zeker twee volle dagen verblijven. Er zijn veel mooie wandelingen te doen, oa Rainbow Falls. Ook het rondje Cades Cove (vroeg in de ochtend) vinden wij altijd gaaf. Je hebt dan de meeste kans om beren te zien. En je kunt hier ook fietsen huren. Op woensdag is de loop zelfs gesloten voor autoverkeer tot 10.00 om fietsers de ruimte te geven. Wij hebben dit niet gedaan. Maar zijn met de auto geweest. Je rijdt dan stapvoets en er zijn meerdere plekken om te stoppen en een korte wandeling te doen.
Als je richting Savannah gaat, kijk dan of er ook tijd is om Fort Pulaski aan te doen. Ook dit is een zeer mooi National Park. Net als Chickamauga & Chattanooga NP. Persoonlijk zou ik liever naar dit NP gaan dan naar Rock city en Ruby Falls. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Ing »

Berghoud73 schreef:
17 aug 2019, 00:55
Ik heb volgens mij al 5 verschillende routes gemaakt en ging de eerste terug via Montgomery naar Atlanta :wink:
Maar jouw idee heb ik nog niet uitgewerkt. Dus morgen zitten we sowieso aan de 'schrijftafel' om dit uit te werken. Autorijden vinden we beiden niet erg, lange stukken ook niet, maar als het simpeler kan, staan we daar zeker voor open.
Het wordt in ieder geval een stuk natuur, een stuk (zwarte) geschiedenis, relaxte Jazz en plantages.
Al uitgewerkt? :) Dit lijkt mij een logischere route qua rondje, kilometers, dagverdeling.
Voor wat betreft de fiets, wij hebben een aflevering van '3 op reis' teruggekeken en zagen we Geraldine een fiets huren in Atlanta, waarmee ze onder andere de wijk van MLK heeft aangedaan. Dat leek ons wel wat en hebben we onthouden.
In meerdere steden bij een stedentrip, huren wij een fiets en vinden dat een hele leuke manier om een stad te verkennen. Dus ja, dat is wellicht typisch Hollands :D
Haha, oke, vandaar! Ik pak ook altijd bij veel stedentrips een fiets, maar Atlanta vind ik niet per se een logische.. Als je bedenkt dat Atlanta wordt gebruikt als 'body double' van LA voor alle films, niet echt een gezellige fietsvriendelijke stad. De wijk van MLK kun je ook prima met de auto doen, makkelijk parkeren etc. Maar, als jullie graag willen fietsen, haha.
het MKL en het aquarium combineren op 1 dag is dus reëel, daar kunnen we wat mee.
Absoluut, maar ik zou dus aquarium aan het einde van de dag doen. Is het ook al een stuk rustiger en dus goedkoper en dan kun je in principe nog wel iets op die dag doen in Atlanta, bijv World of Coca Cola, CNN oid.
De laatste drie dagen verbleven we toen in Las Vegas en hebben die dagen gerelaxt zonder wekker. Dat wilden we dit jaar dan ook doen, vandaar dat we de route hadden omgegooid naar Savannah en Charleston op het einde van de reis. Maar als andere routes praktischer zijn, maken we het onszelf ook makkelijker.
Montgomery, Birmingham etc zijn steden waar minder te doen is, die rustiger zijn dan Charleston en Savannah hoor. Dus op zich maakt het wat dat betreft weinig uit.
Heb jij ervaring met de GSM? Hoelang is daar reëel voor om te verblijven en dingen te zien. We vinden hiken ook leuk, dus niet enkel scenic tours met de auto.
3 nachten is mooi, dus 2 volle dagen plus de aankomstdag. En de dag dat je vertrekt zul je ook nog door het park moeten, dus dat lijkt me zeker mooi! Je kan er zelfs nog een dag extra wel je vermaken.
over de Dr. Honey Island swamp tour heb ik verschillende berichten gelezen. De een is laaiend enthousiast, de ander vond het te commercieel met de marshmallow stok om de alligators te lokken. Jij hoort tot de eerste groep, zo lees ik.
Dit hangt denk ik af van de tour guide die je had. Ik vond het een leuke tour, maar ik heb dan ook alleen deze gehad..

Ik zou wel een beetje dingetjes gaan vast leggen hoor, qua hotels etc. Ik snap dat de bonnefooi jullie ding is, maar zeker de GSM zijn druk (al helemaal in het weekend) en ook NOLA, Charleston etc zijn gewoon drukke steden.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door IngridZw »

Neem ook voldoende tijd voor de rit van Cherokee naar Gatlinburg wat ook onderdeel is van de GSM. Dit is een hele mooie scenic route waarbij je door het hoogste gedeelte van de GSM rijdt. Onderweg zijn er diverse uitzichtpunten en leuke bezienswaardigheden o.a. de oude Mingus Mill net na Cherokee. Leuk om even te bekijken. Ongeveer halfweg de route is de afslag naar het punt Clingmans Dome. Je kunt daar een wandeling maken naar een observatie toren (hoogste punt) waar je met helder weer een 360 graden uitzicht hebt over het hele gebied. Wel een pittige trail maar zeker de moeite waard. Verderop heb je ook nog een leuke picknick plaats aan een rivier.
Je kan dus ook besluiten om net als wij eerst te overnachten in Cherokee zodat je volop tijd hebt voor deze route en vervolgens de overige 2 nachten te verblijven in Gatlinburg. Wij vonden Cherokee een leuk gezellig plaatsje en je kunt er heerlijk relaxen aan de rivier.

Richting Cade's Cove kom je onderweg de trail naar Laurens Fall tegen. Leuke wandeling die eindigt bij een waterval. Bedenk ook dat de weg naar Cade's Cove best wel veel tijd kost. Ondanks dat we vanwege een stortbui langdurig moesten schuilen hadden we voor dit gedeelte aan 1 volle dag (2 nachten Gatlinburg) voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

Ing schreef:
18 aug 2019, 23:17

Al uitgewerkt? :) Dit lijkt mij een logischere route qua rondje, kilometers, dagverdeling.
Nog niet, we hadden even iets anders aan het hoofd. Nu kunnen we weer plannen maken. Moet ook wel, want we gaan over minder dan 2 weken. :wink:
Berghoud73
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Berghoud73 »

IngridZw schreef:
21 aug 2019, 19:23
Je kan dus ook besluiten om net als wij eerst te overnachten in Cherokee zodat je volop tijd hebt voor deze route en vervolgens de overige 2 nachten te verblijven in Gatlinburg. Wij vonden Cherokee een leuk gezellig plaatsje en je kunt er heerlijk relaxen aan de rivier.
zeker het onderzoeken waard als we de route (weer) gaen bepalen. Dank voor de tip.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Charlene »

Jullie maken het wel spannend door pas op het laatste moment de route vast te leggen. Succes ermee.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Berghoud73: roadtrip bijna rond, advies gevraagd (reis september 2019).

Bericht door Charlene »

Ik ben benieuwd hoe jullie vakantie is (geweest) en voor welke route jullie uiteindelijk gekozen hebben.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer