Reis Charlene: rondreis 2020.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Doordat we een lekkage hadden in de badkamer en dus moesten klussen, hebben we helaas geen budget om volgend jaar naar het Zuidwesten te gaan. Het wordt daarom een rondreis door de Zuidelijke Staten van de VS. Dit scheelt voor ons vliegkosten en autohuur. En we hopen dat we wat hotels op punten kunnen doen, om zo nog meer kosten te kunnen besparen.
Ik heb al een route gemaakt. Ik vind dat zo heerlijk om te doen. :D Maar we zijn er nog niet helemaal over uit. Vooral het stuk tussen Hotsprings en New Orleans twijfel ik over. We hebben nu twee nachten staan in Natchez, maar ik vraag me af of dat leuk is voor ons (gezin met 2 kinderen van dan 12 en 11). Ook in New Orleans weet ik niet zo goed wat we kunnen gaan doen. Een swamptour oid hoeft voor ons niet zo nodig. Gators, turtles en slangen zien we hier in Tampa vaak genoeg. En het Tweede Wereldoorlog Museum lijkt ons ook niet echt wat.
We zijn net terug van een reis naar NL, waar we oa Westerbork bezocht hebben met de kids.
Kunnen jullie met ons meekijken?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: rondreis 2020

Bericht door Charlene »

Miscchien best handig als ik dan ook de route toevoeg :oops:

dag datum bestemming reistijd activiteit

1 za 27-06 Tampa - Atlanta 7 hele dag rijden, mischien savonds een Braves game???
2 zo 28-06 Atlanta - Cabin near Helen 2 Anna Ruby Falls
3 ma 29-06 Cabin Tuben in Helen
4 di 30-06 Cabin lekker spelen, misschien wandelen of winkelen
5 wo 01-07 Cabin - Nashville 4.5 Wildhorse Saloon? Free linedance lessons around 17.30 and walk the honkyy tonky row
6 do 02-07 Nashville - Memphis 3.5 peabody hotel at 17.00
7 vr 03-07 Memphis Memphis zoo + baseball?????? Oid
8 za 04-07 Memphis 4th of July parade??? + dinner and music cruise
9 zo 05-07 Memphis - Hot springs 3 Jean Petite SP
10 ma 06-07 Hot springs crystal mining
11 di 07-07 Hot Springs Hot Springs NP
12 wo 08-07 Hotsprings - Natchez 5 hele dag rijden, nog op zoek naar een leuke stop
13 do 09-07 Natchez ?
14 vr 10-07 Natchez - New Orleans 3 ?
15 za 11-07 New Orleans new orleans Jazz NP???
16 zo 12-07 New Orleans - Pensacola 3 ia de USS Alabama in Mobile
17 ma 13-07 Pensacola - Destin? 2 beach?
18 di 14-07 Destin? beach
19 wo 15-07 Destin? beach
20 do 16-07 Destin - Florida Caverns beach
21 vr 17-07 Florida Caverns- Tallahassee 2 Florida Caverns + Wakulla springs SP evt wakulla laten vallem
22 za 18-07 Tallahassee - Tampa 5 Ichetuknee springs SP
Bijlagen
image.png
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door hemmie »

Je kunt vanuit Natchez naar Vicksburg om daar het military park te bezoeken. Als je in Arkansas bent zou je kunnen overwegen ook nog wat naar het noorden te gaan en Bentonville te bezoeken. Wij vonden jaren geleden het walmart museum leuk, en gaan dit voorjaar naar het Crystal Bridges Museum.
In Pensacola zou ik zeker naar Fort Pickens gaan als jullie daar nog niet zijn geweest.
Wij vinden New Orleans (met kinderen) ook niet een bestemming om heel lang te blijven, maar afgelopen jaar toch 1,5 dag doorgebracht. Tram naar garden district en van daar rustig teruggelopen naar het French Quarter, allerlei bezienswaardigheden meegepikt. Ook één van de vele musea gedaan (over de geschiedenis van de stad, maar ze hebben er ook eentje over mardi gras). Natuurlijk beignets eten bij Cafe du Monde (als de rij bij de hoofdvestiging te lang is, er zijn ook vestigingen elders in de stad, minder sfeervol, maar net zo lekker).
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Dankjewel voor je reactie Hemmie. Is Arkansas goed te rijden voor jullie dat jullie er regelmatig naar toe gaan?
Wij hebben in onze route nu geen tijd meer om nog meer te zien in Arkansas. We willen nl ook weer op ons gemak naar huis kunnen rijden.
Maar je tips hou ik zeker in mijn achterhoofd voor een volgende keer.
Fort pickens heb ik op de lijst gezet. Ik wet niet zeker of dat gaat lukken aangezien man en kinders graag een paar dagen op het strand willen zitten.
Maar ik zag al dat onze tijd in de Panhandle veel te kort is. Ik denk dat we daar maar een keer een fall of springbreak moeten doorbrengen. Dit jaar gaat dat even niet lukken want we moesten helaas onze badkamer aanpakken ivm lekkage en we willen nog graag hurricane proof windows. Maar volgend schooljaar moet dat vast wel weer gaan lukken.
New Orleans gaan we wel zien. We overwegen om in het Best Western Blake hotel te gaan zitten. Dat is op loopafstand van Cafe du Monde, dus kunnen we lekker ontbijten met beignets. Even een eindje met de tram rijden en dan terug lopen of vice versa klinkt ook goed.
En ook Natchez gaan we wel zien. we zitten in een Marriot in Vidalia, net aan de andere kant van de rivier (omdat we daar gratis konden slapen ivm punten) Het military park klinkt goed om te doen. En misschien blijven manlief en kids wel bij het zwembad en ga ik lekker winkelen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door hemmie »

Alles is ver vanuit Houston ;-) maar de grens met Arkansas is maar 5u rijden. We komen er niet zo heel vaak hoor, dit gaat de 3e keer worden, maar het is daar prachtig. West Arkansas dan, ik vond het stuk ten noordoosten van Little Rock dan weer erg saai.
Fort Pickens is onderdeel van Gulf Islands National Seashore, dus je kunt het heel goed combineren met het prachtige strand daar. De weg naar Fort Pickens gaat over een smal stuk land dat eigenlijk alleen wit zand is, en op verschillende plekken kun je parkeren en zo naar de zee lopen.
Wij waren afgelopen november een week in de Panhandle, dat beviel beter dan verwacht, de kust is daar echt heel mooi (wij zijn geen strandmensen, maar ondanks het deels koude weer toch meerdere keren een paar uur op het strand gezeten), en ook genoeg andere dingen te doen. Was voor herhaling vatbaar.
In Vidalia slapen wij waarschijnlijk in november ook een nachtje (als we terugkomen uit Georgia), in de Comfort Suites :lol:
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Vanuit Tampa is ook alles ver. Ik kan de weg naar Atlanta bijna met mn ogen dicht rijden. Man wat een saai stuk. Maar toch noodzakelijk om te rijden als we meer dan Florida willen zien. Ik ben heel benieuwd naar Arkansas. Dat is denk ik samen met de cabin in Helen het leukste stuk van de reis.
En ooit willen we een keer naar Texas. Dan ben jij de eerste die ik om tips vraag.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Grouchy »

Memphis - Elvis? Beale street?
Even buiten New Orleans liggen ook wat plantations. Je kan in New Orleans ook voor een lekkere Muffuletta gaan (Central Grocery of bijvoorbeeld bij de Cochon butcher)
Pensacola: Naval Aviation Museum, heel erg mooi als vliegtuigen je ding zijn . De Bue Angels oefenen daar ook vaak, schema is online te vinden.
Er is ook een Air Force Armament museum (dit en bovenstaand museum zijn gratis, ook bij het AF armament museum staan er een hoop vliegtuigen) bij Eglin Air Force Base/VPS (in de buurt van Destin).
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Pensacola the naval aviation museum stond op ons lijstje maar is vervangen door de USS Alabama. Vliegtuigen zijn niet echt mijn ding, maar wel die van man en zoonlief.

Elvis zegt ons niet zoveel. We gaan meer naar Memphis voor de pandas. En het lijkt ons een leuke plek voor de 4th of July.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Pensacola the naval aviation museum stond op ons lijstje maar is vervangen door de USS Alabama. Vliegtuigen zijn niet echt mijn ding, maar wel die van man en zoonlief.

Elvis zegt ons niet zoveel. We gaan meer naar Memphis voor de pandas. En het lijkt ons een leuke plek voor de 4th of July.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door hemmie »

Naval aviation museum in Pensacola is echt wel heel leuk, zeker voor kinderen. En goedkoop😁 En Graceland is heel apart om te zien, ook al heb je niets met Elvis. Maar die laatste is wel prijzig en volgens mij ook druk in het hoogseizoen.
Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat je de plantages in Louisiana lijkt over te slaan, dat is wel jammer.
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Ik weet niet of ik de kids mee ga krijgen naar een plantage. We hebben de afgelopen jaren veel national history parks bezocht en ze zijn er een beetje klaar mee.

Zou het naval aviotion museum leuker zijn dan de USS alabama? Heeft iemand ervaring met allebei?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Marielleh »

Is het een overweging langer in Atlanta te zijn? Downtown heeft een aantal leuke bezienswaardigheden (aquarium!). Wij zijn er net vijf dagen geweest en hoewel de lengte van ons verblijf ook samenhing met het feit dat wij vrienden bezochten vond ik de bezienswaardigheden van het centrum wel de moeite waard. De zoo daar heeft trouwens ook panda’s.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Langer in Atlanta blijven is voor de zomervakantie geen optie. Dat vind ik zonde van de vakantie dagen.
We gaan nl al geregeld naar Atlanta tijdens een lang weekend. Over 2 weken gaan we weer. We gaan altijd graag naar een Braves game en doen ook altijd wel een van de attracties of national parks aan.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Grouchy »

Charlene schreef:
15 aug 2019, 01:15
Zou het naval aviotion museum leuker zijn dan de USS alabama? Heeft iemand ervaring met allebei?

Heb ze allebei bezocht. USS Alabama stond bovenaan mijn lijstje toen we in Mobile waren. In Pensacola stond het Naval Air museum bovenaan, bij m'n vriendin staan dit soort attracties meestal *cough* wat lager *cough* :)

USS Alabama is eigenlijk: USS Alabama (BB), USS Drum (SS), vliegtuigen (ongeveer 25) en een paar tanks & artillerie.
Op zowel de USS Alabama & USS Drum kan je rond klimmen & er in, supercool!

Wat het National Museum of the US Air Force in Dayton, Ohio is voor de luchtmacht is het Naval Air museum in Pensacola voor de marine. Twee top museums in hun genre, beter wordt het niet. Eigenlijk ook een must see.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door hemmie »

Lastig vergelijken. Ik ben niet op de USS Alabama geweest, wel op de USS Lexington en Battleship Texas. USS Lexington is groot, zoals USS Alabama, maar een vliegdekschip, en juist door dat laatste heel boeiend vond ik. USS Alabama is denk ik meer een grote versie van Battleship Texas. Ik denk dat ik dan een lichte voorkeur zou hebben voor het Naval aviation museum, maar nogmaals, niet echt te vergelijken.

Ik vind de plantages persoonlijk wel echt uniek. Ze zijn allemaal verschillend, met dus ook verschillende tours, misschien eens vergelijken en kijken of er iets is wat de kinderen meer aanspreekt. Ik vond Houmas house bijvoorbeeld prachtig, met vooral ook een erg mooie tuin, maar bij Evergreen Plantation vond ik de geschiedenis boeiender, en daar heb je ook nog wat slavenhuisjes. Er zijn er nog veel meer, maar daar ben ik (nog) niet geweest.
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Ik zal nog wat meer research doen. Vind het altijd lastig omdat vliegtuigen ed me niet zo interesseren.
Misschien moet ik manlief maar eens aan het werk zetten. Kan hij research doen en kijken waar hij het liefst naar toe gaat.

Plantages zal ik me ook nog wel wat meer in verdiepen. Zelf vind ik dat wel erg leuk om te doen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Grouchy schreef:
15 aug 2019, 15:16
Charlene schreef:
15 aug 2019, 01:15
Zou het naval aviotion museum leuker zijn dan de USS alabama? Heeft iemand ervaring met allebei?
Wat het National Museum of the US Air Force in Dayton, Ohio is voor de luchtmacht is het Naval Air museum in Pensacola voor de marine. Twee top museums in hun genre, beter wordt het niet. Eigenlijk ook een must see.
Ok, Dayton zijn we geweest. Had twee mannen bij me die erg genoten hiervan. Dochterlief en ik zelf waren snel uitgekeken.
Altijd lastig om iedereen tevreden te houden.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Grouchy »

Is opsplitsen misschien een optie? Je twee mannen daarzo droppen, die vermaken zich eigen wel een paar uur en met een D-Day of andere film zijn ze waarschijnlijk een groot dagdeel onder de pannen. Als de Blue Angels er ook nog zijn wordt het helemaal leuk.
Laatst gewijzigd door markro op 16 aug 2019, 00:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Op splitsen is best een goed plan eigenlijk. Dan gaan dochterlief en ik downtown Pensacola bekijken.

Nu nog even rekenen of we uitkomen met onze punten want de hotelnachten in Pensacila zijn duurder dan in Mobile. Gelukkig heeft manlief nog tijd om er wat bij te sparen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door hemmie »

Historic Pensacola is sowieso leuk, je kunt met één toegangskaartje verschillende oude gebouwen en musea bezoeken, en een rondleiding doen. Was alweer vergeten dat we dat daar ook nog hadden gedaan :-D
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer