New orleans hoeveel dagen??

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Michke
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2006, 12:35

New orleans hoeveel dagen??

Bericht door Michke »

Hallo!!

Ik heb al eerder gepost met een hoop andere vragen, maar hier nog een.
We gaan een self-drive tour maken vanuit Miami/Everglades, Savannah-Smokey Mountains, Nashville, Memphis en eindigend in New Orleans (en van daaruit het vliegtuig naar amsterdam terug) en zijn nu aan het twijfelen. 2 of 3 nachten in New Orleans. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe het na Katrina is, weet ik niet, maar ik heb een paar keer een week in New Orleans doorgebracht en me niet verveeld! Ik zou zelf voor 3 nachten gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lewisweathers89
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Chattanooga, TN

Bericht door Lewisweathers89 »

:P weet je zeker dat je naar new Orleans wil? Het schijnt dat de criminaliteit heerst sinds de orkaan..maarja in hoeverre kan je de media geloven...Ik was vorig jaar November ( Toen er in Frankrijk 1000en auto's in vlammen op gingen) toevallig in Parijs en de media zei ook dat je er beter niet kan zijn in Parijs. Ik heb geen brandende auto gezien toen...
Michke
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2006, 12:35

Bericht door Michke »

een kennis van mij is er met een georganiseerde reis geweest vorig jaar in de zomer en die is toen per ongeluk in het "slechte gedeelte"gekomen en er ongeschonden uit gekomen. Maar goed dat gaan we uiteraard niet uittesten. Maar in Amsterdam of Maastricht (waar ik woon) kan je ook zo overvallen worden op klaarlichte dag of 'savonds.

Als het je moet gebeuren, overkomt het je toch denk ik maar. Anders kan je tegenwoordig nergens meer heen.
Lewisweathers89
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Chattanooga, TN

Bericht door Lewisweathers89 »

Michke schreef:een kennis van mij is er met een georganiseerde reis geweest vorig jaar in de zomer en die is toen per ongeluk in het "slechte gedeelte"gekomen en er ongeschonden uit gekomen. Maar goed dat gaan we uiteraard niet uittesten. Maar in Amsterdam of Maastricht (waar ik woon) kan je ook zo overvallen worden op klaarlichte dag of 'savonds.

Als het je moet gebeuren, overkomt het je toch denk ik maar. Anders kan je tegenwoordig nergens meer heen.
Ja nee idd..maar in het ene gebied is de kans nou net iets groter dan in het andere gebied natuurlijk;)
Gebruikersavatar
deeyore
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 mei 2006, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Amersfoort

Bericht door deeyore »

Wij zijn afgelopen zomer 2 nachten in New Orleans geweest, vnl. in het French Quartier en hebben ons prima vermaakt. We hebben rondgelopen door de leuke straatjes en lekker Gumbo gegeten! Aanrader!!
Je kan een riverboat cruise maken of een excursie naar 1 van de begraafplaatsen maken.
Toen wij er waren, was het wel duidelijk dat een hoop excursies niet of maar beperkt plaatsvinden, te weinig toeristen. Je moet dus geluk hebben met wat je wilt doen en op welke dag het kan.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vind het tegenwoordig een beetje dubbel, New Orleans. Aan de ene kant denk ik "niet naartoe gaan" want het voelt voor mij nog als ramptourisme. Aan de andere kant denk ik dat de stad het juist moet hebben van het tourisme om de boel weer een beetje op te kunnen bouwen.
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en heb me toen 3 dagen goed kunnen vermaken en had ook best een week kunnen blijven. Hoe het nu is weet ik niet. Ik ben toen voornamelijk in het French Quarter geweest en ook toen werd al door het personeel van het hotel (wij hadden een hotel in het French Quarter) aangeraden om 's avonds in de drukke straten te blijven en niet door te steken via de slecht verlichtte tussenstraatjes. Er hingen toen ook allemaal affiches op dat touristen niet in moesten gaan op vragen van vreemden en dat je niet mee moest gaan met hen omdat je dan opgelicht werd. Ondanks dat heb ik me niet onveilig gevoeld en vond ik het een hele leuke, levendige stad.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer