Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Muumtje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2019, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door Muumtje »

Hallo, mijn man en ik gaan in september 3 weken met een camper rondreizen door de Deep south. We zijn 4 jaar geleden met een camper aan de westkust geweest. En gaan nu dus voor de andere kant. :thumbup:

We beginnen in Orlando, gaan dan richting de kust langs de Golf van Mexico.
Naar New Orleans
Memphis
Nashville
GSM
(Atlanta)
Savannah
St. Augustine
Als we nog tijd over hebben willen we Florida nog een stuk meepakken.

Alle tips zijn welkom!

Er zijn wel een paar dingen die we ons afvragen:

*Hoe is de situatie langs de Golf van Mexico. Ik weet dat ze nog in wederopbouw zijn, maar zijn er plaatsen die wel de moeite waard zijn om te verblijven of beter vermijden?

* Welke musea mbt Civil rights zijn de moeite waard?

* Hele andere vraag; zijn er in die periode ergens Bull riding wedstrijden? :wink:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door winterpark »

Leuke plannen, wel best wat rijden in drie weken.

Ik zou zoiets doen. Wij hadden niet zoveel met New Orleans, maar ik heb het maar even ruim genomen in dit schema. Overigens weet ik niet of ik het Zuiden nou echt heel geschikt vind voor een camperreis.
Hou er rekening mee dat september nog orkaanseizoen in Florida is.

Dag 1: Amsterdam - Orlando
Dag 2: Orlando - Apalachicola
Dag 3: Apalachicola / St George Island
Dag 4: Apalachicola - Pensacola Beach
Dag 5: Pensacola Beach - New Orleans
Dag 6: New Orleans
Dag 7: New Orleans
Dag 8: New Orleans - Natchez
Dag 9: Natchez - Memphis
Dag 10: Memphis
Dag 11: Memphis - Nashville
Dag 12: Nashville
Dag 13: Nashville - Gatlinburg (GSM)
Dag 14: Gatlinburg (GSM)
Dag 15: Gatlinburg (GSM)
Dag 16: Gatlinburg - Atlanta
Dag 17: Atlanta
Dag 18: Atlanta - Savannah
Dag 19: Savannah
Dag 20: Savannah - St Augustine
Dag 21: St Augustine - Orlando
Dag 22: Terugvlucht
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door sanook »

Wij hebben 2 jaar geleden een soortgelijk rondje gemaakt maar zonder Atlanta (wel met Chattanooga en Charleston) en wij vonden achteraf dat we te veel aan het rijden zijn geweest. En dat was met een gewone personenwagen, dus met een camper zul je nog meer in de auto zitten.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door winterpark »

Eens met jou Sanook, wij hebben in 2017 een rondje van drie weken gemaakt, zonder Memphis, zonder de Panhandle van Florida (die datzelfde jaar in een ander reisje bezocht ;-)), zonder St Augustine en zonder Savannah.

Muumtje, als ik het voor het zeggen had zou ik ervoor kiezen om bijvoorbeeld Memphis over te slaan. Dan heb je een extra dag in de Panhandle van Florida (wederom, als het weer het toelaat). In Natchez zijn wij ook twee dagen geweest en we vonden het heerlijk: prachtige huizen die je kunt bezoeken, sfeervol centrumpje, geslapen in een heerlijke b&b. Maar ook hierbij realiseer ik me dat het smaak afhankelijk is. Na Gatlinburg hebben wij nog in Asheville geslapen. De route vanaf daar naar Atlanta is prachtig.

In Breaux Bridge (hebben wij toen twee nachten in een cabin geslapen aan een groot meer) kun je trouwens een mooie swamp tour doen.
Het is ook net wat je wilt. Voor onze is vakantie ook lekker voor een huisje een boek lezen of een middag samen koffie drinken en een praatje maken met andere bezoekers.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door Rudolfje »

* Welke musea mbt Civil rights zijn de moeite waard?
In Atlanta is MLK Center en zijn woonhuis de moeite waard om te bezoeken. In Alabama zou je naar Selma kunnen gaan om de Edmund Pettus Bridge te zien. In Memphis het Lorraine Hotel met museum.
*Hoe is de situatie langs de Golf van Mexico. Ik weet dat ze nog in wederopbouw zijn, maar zijn er plaatsen die wel de moeite waard zijn om te verblijven of beter vermijden?
Mijn ervaring is dat relatief klein deel van Florida getroffen is door de orkaan en dat plaatsen als Destin, Mobile of Panama City Beach geen schade hebben.
* Hele andere vraag; zijn er in die periode ergens Bull riding wedstrijden?
Dat is toch echt meer iets voor Texas, Arizona, Montana en Oklahoma.
annath
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:13

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door annath »

Civil Rights museeum vond ik heel erg de moeite waard , ik zou niet Memphis overslaan maar wij zijn nog nooit in Florida geweest.
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door marcvandijck »

Wij zijn pas terug uit die regio :wink:
Doe in de buurt van New Orleans ook zeker de Whitney Plantation.
Er zijn daar vele plantages maar op Whitney wordt vooral het verhaal vanuit de slaven verteld. Echt indrukwekkend en de moeite waard.
Gast

Re: Reis Muumtje: tips gevraagd rondreis Deep South met camper.

Bericht door Gast »

Als ik naar je programma kijk (bijna allemaal steden) zou ik ernstig overwegen of je niet met auto zou willen gaan: dat maakt je veel flexibeler. Het landschap is in The Deep South heel anders dan in het zuid westen (het is veel drukker, landschap is veel vlakker, geen woestijnen en rode rotsen), dus ik zou de RV laten staan en met auto gaan en lekker hotels/motels pakken....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer