Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 Washington DC - Orlando/Miami.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 Washington DC - Orlando/Miami.

Bericht door MikeAmerika »

Beste forumgangers,

Na 3 reizen (2x zuidwesten en 1x Florida) willen we dit jaar weer naar Amerika. Het plan was eerst om naar het noordwesten te gaan in september. Dit gaat ons niet lukken en in november lijkt het ons te koud in dat stuk. We willen dus in oktober/november naar het (zuid)oosten.

We hebben zo'n 20 dagen voor deze reis. We houden van de nationale parken met af en toe een stad tussendoor. Op het einde van de reis willen we wat rustiger aandoen in Florida. We hebben nog geen vliegtickets geboekt, dus andere stad beginnen kan altijd.

Is dit een gangbare route?

Dag 1: Amsterdam - Washington
Dag 2: Washington - Washington
Dag 3: Washington - Washington
Dag 4: Washington - Shenandoah NP
Dag 5: Shenandoah NP - Roanoke Skyline Drive
Dag 6: Roanoke - Great Smokey Mountains
Dag 7: GSM
Dag 8: GSM
Dag 9: GSM - Charleston (Lijkt me een te lange reisdag)
Dag 10: Charleston
Dag 11: Charleston - Savannah
Dag 12: Savannah - Saint Augustine
Dag 13: Saint Augustine - Orlando
Dag 13 - 19: Orlando/Miami of wat anders?

Ik heb het gevoel alsof we er dan misschien te snel erdoorheen racen Klopt dit?
Hebben jullie andere suggesties of andere tips?

Bedankt!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 Washington DC - Orlando/Miami.

Bericht door Ing »

GSM - Charleston is een beetje een breed begrip.
Als het Gatlinburg - Charleston is, ja dat is nogal ver. En dan moet je door de GSM, niet zo handig en duurt lang.
Slaap je aan de andere kant van het park (dus Cherokee, Asheville), dan is het prima te doen! Hebben wij ook gedaan. Vroeg opgestaan in Asheville en we waren rond 14.00 in Charleston. Alleen maar snelwegen cruisen.

Daarnaast ook bij het eerste stuk? Waar wil je slapen in Shenandoah? En wil je de hele Blue Ridge Parkway rijden? Dat duurt erg lang (en veel van hetzelfde), maar dat is wel belangrijk ook wat betreft je slaapplekken en de route.

Ik vind het einde een beetje gehaast, maar 1 dag voor Savannah en 1 dag voor Sint Augustine. Ik zou een dagje in Florida hiervoor offeren en toevoegen daar. Wij verbleven dichtbij St Augustine, op Amelia Island: Fernandina Beach. Leuk plaatsje, mooi strand, goede sfeer.

Ik vind het al met al een beetje een race langs de kust, waarom in 1 vakantie dit hele gebied willen bestrijken? Waarom vlieg je niet op Atlanta? En doe je vanaf daar een rondje? Ik zou zelf hier makkelijk 3 vakanties kunnen maken (rondom Washington D.C., Atlanta + Smokies, Florida)..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 Washington DC - Orlando/Miami.

Bericht door Big Al »

Die route lijkt me meer iets voor vier weken of zelfs langer...

Heb je overwogen om naar Florida te vliegen vanuit bijvoorbeeld Atlanta, GA of Knoxville, TN?
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 noord-florida - Great Smokey mountains

Bericht door MikeAmerika »

Beste forumleden, plannen wat gewijzigd en we willen het stuk washington voor een andere keer bewaren. We zitten nu een beetje aan het worstelen met de route.

De goedkoopste vluchten gaan naar Tampa, Jacksonville, Pensacola. Ook one way is hierbij mogelijk. Dit scheelt 250 euro pp voor de periode 20-10 t/m 8-11.

We willen een stuk florida combineren met great smokey mountains en bijvoorbeeld Charleston en Savannah.

Wat lijkt jullie een geschikte route? En is dit een route die goed te doen is

Dag 1: Ams- Jacksonville
Dag 2 Jacksonville - Savannah
Dag 3: Savannah
Dag 4: Savannah - Charleston
Dag 5: Charleston
Dag 6: Charleston - Asheville
Dag 7: GSM
Dag 8: GSM
Dag 9 GSM
Dag 10: GSM - Atlanta
Dag 11: Atlanta
Dag 12 Atlanta -
Dag 13 tm 19?
Dag 19: Pensacola
Dag 20: Pensacola - Amsterdam

Zoiets zou bijvoorbeeld kunnen alleen heb ik nog geen idee waar we na Atlanta het beste heen kunnen. We geen fan van de muziekroute. We houden wel van natuur en stranden. Ook af en toe een leuke stad bezoeken.

Bedankt weer!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: route oktober/november 2019 Washington DC - Orlando/Miami.

Bericht door winterpark »

Er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Hier wederom een opzetje. Wij zijn in 2017 eind oktober twee weken in Florida geweest, waarvan 1 week in Orlando en 1 week roadtrip van Pensacola naar Orlando. De Panhandle was HEERLIJK toen, geen hond te bekennen maar wel heerlijk weer.
Pensacola heeft ons heel positief verrast, leuk relaxed stadje met prachtig strand. Apalachicola vonden we een grappig stadje, met twee mooie eilanden dichtbij. Je zou ipv Atlanta ook naar Chattanooga kunnen, maar is wel weer een stuk verder naar Pensacola. Pensacola heb ik er zolang ingezet omdat jullie van stranden houden:

Dag 1: Amsterdam - Orlando
Dag 2 Orlando - St Augustine
Dag 3: St Augustine - Amelia Island
Dag 4: Amelia Island - Savannah
Dag 5: Savannah
Dag 6: Savannah - Charleston
Dag 7: Charleston
Dag 8: Charleston - Asheville
Dag 9: Asheville - Gatlinburg (GSM)
Dag 10: Gatlinburg (GSM)
Dag 11: Gatlinburg (GSM)
Dag 12: Gatlinburg (GSM) - Atlanta
Dag 13: Atlanta
Dag 14: Atlanta - Pensacola (lange rijdag!)
Dag 15: Pensacola
Dag 16: Pensacola
Dag 17: Pensacola - Apalachicola
Dag 18: Apalachicola (bezoeken St George of St Josephs Island?)
Dag 19: Apalachicola - Tallahassee
Dag 20: Tallahassee - Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer