Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
LiesN
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2019, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door LiesN »

Hey, ik ben nieuw op dit forum en heb al veel zaken gehaald uit andere topics en reisverslagen van hier.
Heb al enkele Amerikareizen gedaan: westkust, Florida en noordoostkust.

Het is nog ver weg, maar juni 2020 zouden we graag het diepe zuiden bezoeken. Na redelijk wat opzoekwerk kwamen we aan onderstaand plan.

Dag 1: heenvlucht naar jacksonville en rijden naar amelia beach
Dag 2: amelia beach - savannah (driftwood beach)
Dag 3: savannah (kerkhof, historic district)
dag 4: savannah - charleston (old sheldon ruins, angel oak tree, old slave mart, boone hill plantation)
dag 5: charleston - asheville (chimney rock)
dag 6: asheville - bryson city (via Blue Ridge Parkway, cherokee museum)
dag 7: bryson city - gatlinburg (via cades cove en roaring fork indien tijd)
dag 8: gatlinburg - chattanooga (ruby falls, rock city, eventueel de kabellift)
dag 9: chattanooga - nashville (jack daniels)
dag 10: nashville (rca studios, country museum, johnny cash museum, grand ole opry, broadway)
dag 11: nashville - memphis (graceland, sun studios, civil rights museum, beale street))
dag 12: memphis - clarksdale (delta blues museum, shack up inn)
dag 13: clarksdale - vicksburg (bbking museum, kermit birthplace, highway 61 blues museum, military park)
dag 14: vicksburg - natchez (windsor ruins,natchez trace parkway)
dag 15: natchez -lafayette (rosedown plantation, lake martin)
dag 16: lafayette - new orleans (laura, whitney en eventueel oak alley plantation; cajun pride swamp tour)
dag 17: new orleans (lafayette cemetary, french quarter, bourbon street)
dag 18: new orleans - fairhope ( Honey Island Swamp tour, uss alabama)
dag 19: fairhope - destin (orange beach, Perdido Key State Park, big lagoon state park en fort pickens)
dag 20: destin - St. George Island (Camp Helen State Park, St.George Island State Park)
dag 21: st george island - white springs (st marks lighthouse, wakulla springs, oud badhuis)
dag 22: white springs - jacksonville (terugvlucht)
dag 23: landen in Belgie

Is dit wat realistisch? We hebben waarschijnlijk nog 2 a 3 dagen extra, zijn er nog zaken die we kunnen toevoegen aan dit schema? Anders gaan we waarschijnlijk wat extra dagen strand inlassen. :)

Wat doen jullie met de auto in New Orleans, want het lijkt me moeilijk om daar in het centrum een motel te vinden waar parking bij aan is.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door winterpark »

Mooie reis. St Augustine, ben je daar al eens geweest? Ligt aan de oostkust van Florida.

Voor mijn gevoel ga je erg snel in de GSM, misschien een extra nachtje doen in/rond Gatlinburg?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door sanook »

Inderdaad St Augustine wel meenemen.
Wij hebben in New Orleans een hotel buiten het centrum genomen met gratis parkeren (Jefferson Inn & Suites), zelfde probleem heb je ook in Memphis en Nashville. Buiten de stad zijn de hotels een stuk voordeliger en gratis parkeren. Wel heen en weer rijden en parkeerkosten maar alsnog voordeliger dan hotel downtown met hoge parkeerkosten. Evt kun je ook een Uber nemen, bespaar je je de parkeerkosten en in/uitstappen bij de plek waar je wilt zijn.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door kaiser chief »

Misschien 2 nachten memphis?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
LiesN
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2019, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door LiesN »

Hartelijk dank voor de reacties, nog niet in st augustine geweest. In Florida nooit hoger dan daytona beach geweest.
Misschien inderdaad dan vanaf de luchthaven naar st augustine en dag erna dan zo naar savannah. Of eventueel 2 nachten in st augustine om wat te bekomen van de vlucht. Is er in st augustine voldoende te doen om een dag te vullen?

Was ik inderdaad ook aan het denken voor die grote steden, goedkoper motel buiten het centrum nemen en dan met een uber naar het centrum en terug. Moet je ook niet letten op alcohol. :D
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door chippie777 »

Ik vind het een mooie route. Ik zou ook in GSM wat langer blijven. St Augustine is leuk maar geen must. Het is super toeristisch, leuk als het past maar liever extra nacht in GSM.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
LiesN
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2019, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door LiesN »

Welke maand zouden jullie eigenlijk aanraden om te gaan: april mei of juni?

We dachten origineel aan april, maar gaat het dan nog niet te koud zijn op veel plekken?

Het hoeft voor ons niet extreem warm te zijn, maar het zou wel leuk zijn als we overdag gewoon in tshirt kunnen rondlopen en savonds af en toe eens buiten kunnen zwemmen bij een hotel.
Gast

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door Gast »

In april zal het in het hele zuidoosten heerlijk weer zijn. Misschien alleen wat frisjes in de hogergelegen gebieden. In mei en juni kan het al erg warm en benauwd zijn.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door Ing »

LiesN schreef:
15 mar 2019, 09:15
Was ik inderdaad ook aan het denken voor die grote steden, goedkoper motel buiten het centrum nemen en dan met een uber naar het centrum en terug. Moet je ook niet letten op alcohol. :D
Twee jaar geleden heb ik ook een rondje Diepe Zuiden gedaan en hebben wij in de steden eigenlijk overal ook buiten het centrum gezeten.

Paar tips:
- In Savannah en Charleston kun je gratis/goedkoop parkeren bij het Visitor Center van de stad. Goede startplek, krijg je gelijk een plattegrondje met de highlights mee, wat tips, wat foldertjes etc. Vervolgens kun je de stad in lopen en dan eventueel met een gratis bus aan het einde van de dag terug naar je auto. Er rijden namelijk in die beide steden gratis busjes van en naar het visitor center.

- In New Orleans sliepen wij als enige wel in de binnenstad, namelijk in Best Western Plus French Quarter Inn. Echt een aanrader. Was toen rond de 100 euro pn inclusief ontbijt en het parkeren was 10 euro per nacht (dus dat viel enorm mee). Je zit dan aan de rand van French Quarter (dus makkelijk aanrijden), maar je loopt in een paar minuten naar de actie van French Quarter.

- In Nashville zaten wij met ons hotel dichtbij Grand Ole Opry en het grote winkelcentrum Opry Mills. Is wel een leuke locatie als je toch buiten de stad gaat zitten.

Ik vind je reis al super gedetailleerd en leuke activiteiten staan op het programma. Zeker ook de Grand Ole Opry echt bezoeken voor een voorstelling. Ik ben totaal geen country fan, maar de beleving was geweldig.

Wat betreft plantages. Ik zag Boone Hall staan: die is mooi voor het oog, maar inhoudelijk minder sterk. Goed dat je daarom rond New Orleans kiest voor eentje zoals de Whitney Plantation. Ik ben zelf nog naar Laura Plantation geweest: ook echt een aanrader.

Succes met plannen en veel plezier!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis LiesN: rondreis diepe zuiden.

Bericht door chippie777 »

Ik sluit mijzelf aan bij @Ing hotel in de buurt van grand oly Opry hadden wij vorig jaar ook. Was echt een belevenis.

Wij zaten ook in het Best Western in New Orleans maat het parkeren was 40 dollar per nacht. De ligging is inderdaad perfect in een paar minuten loop je naar French Quarter. Ook het zwembad is heerlijk.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer