Reis Marcomuis: graag advies voor route Deep South én Florida?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Marcomuis
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2019, 11:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Marcomuis: graag advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Marcomuis »

Hallo, helemaal nieuw hier en lees met heel veel plezier alle verslagen en tips over de roadtrips..
Ik kan heel erg hulp gebruiken, want ik wil deze zomer ook een roadtrip doen, maar ik kom helemaal niet uit de route. Ik heb maar 3 en een halve week en ik ga reizen met man en 2 kinderen van 8 en 12 jaar. Belangrijk om te weten dat mijn kinderen heel goed heel lang in de auto kunnen blijven zitten en niet gauw jengelen ... ( hebben eerder een vakantie een rondreis gedaan naar Portugal en weer over de andere kust terug).
Verder vinden ze veel leuk en zijn het niet echte pretparkkinderen (bang voor achtbanen). Ook zijn wij niet sportief, gaan niet hiken, maar houden wel van picknicken in de natuur en zo, haha. En ik wil gewoon teveel, alles lijkt me leuk en ik kan nergens afstand van doen. Ik hou van natuur, en cultuur en muziek en strand en bos en rust en gezelligheid en originele bezienswaardigheden, plantages, leuke dorpjes, het echte Amerika, maar ook gewoon de mustsees en ook iets voor de kinderen ... en het lukt mij niet om de reis in te korten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips en adviezen.
Ben ik tè enthousiast? Wil ik teveel? Wat kan ik overslaan? Is de route wel logisch? Zie ik iets over het hoofd? Het is belangrijk om hem in te korten, want zoals ik de reis nu bedacht heb, moeten we zo een beetje elke dag een paar uur rijden en kom ik nog een paar dagen te kort. En op deze manier kan ik niet eens de tickets boeken, want ik weet hierdoor niet eens op welk vliegveld ik wil landen en vanuit waar we weer vertrekken naar Nederland. Ik zelf ben 1 keer in Amerika geweest toen ik jong was, dus dit word in principe onze eerste keer. Nou daar komt ie ... zoals ik het nu bedacht heb.
Het enige wat vaststaat is dat we moeten landen op Washington. Omdat ik begin met een paar dagen familiebezoek in Martinsburg, West-Virginia. En het plan is om 3,5 week later weer te vertrekken naar Nederland vanuit Charleston (maar please als iemand iets logischer bedenkt hoor ik het graag). Maar het volgende willen we graag zien en had ik, oa door het lezen van alle mooie verhalen hier, bedacht als route:

Dag 1: Amsterdam/Dusseldorf-Washington-Martinsburg
Dag 2: Martinsburg (familiebezoek)
Dag 3: Martinsburg
Dag 4: Martinsburg-Roanoke
Dag 5: Roanoke-Asheville
Dag 6: Asheville-Gatlinburg (Dollywood)
Dag 7: Gatlinburg-Chattannooga
Dag 8: Chattannooga-Nashville
Dag 9: Nashville
Dag 10: Nashville- ? (Tupelo)(Niet Memphis, ben ik al geweest)
Dag 11: ? (Tupelo)- Natchez
Dag 12: Natchez-New Orleans
Dag 13: New Orleans
Dag 14: New Orleans-? leuke kustplaats
Dag 15: ?leuke kustplaats-Wakulla Springs
Dag 16: Wakulla Springs- Spring Hill
Dag 17: Springhill-Naples
Dag 18: Naples
Dag 19: Naples-Everglades
Dag 20: Everglades-Key west
Dag 21: Key West-Miami Beach
Dag 22: Miami Beach- Orlando
Dag 23: Orlando
Dag 24: Orlando- Savannah
Dag 25 Savannah- Charleston
Dag 26 Charleston-Dusseldorf

Dus zoals je ziet zijn het in ieder geval teveel dagen en blijven we bijna nergens 2 dagen. Maar wat kan ik missen? Wat moet ik overslaan?
Verder nog heel belangrijk om te weten is dat we met de auto gaan en willen slapen in motels.
Wie kan mij helpen deze route in te korten?
Alvast heeeeel erg bedankt!
Laatst gewijzigd door Marcomuis op 14 feb 2019, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dringend Advies gevraagd voor route Deep South én Florida?

Bericht door hemmie »

Ik ben niet bekend met alles op je route, maar ik zou denk ik het zuidelijk deel van Florida schrappen. Het stuk na Naples lijkt me erg gehaast, en als je geen parken wil bezoeken is Orlando ook niet zo nodig waarschijnlijk. De dagen die je overhoudt door dat stuk niet te doen kun je dan gebruiken om de rest rustiger te maken, langer blijven op de plekken die je nu al aangeeft, of nog wat andere dingen op of bij de route toe te voegen
Terug in Texas!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dringend Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door KW1984 »

Waarom is het advies dringend?

Een mooie route, maar het is wel wat veel. Zelf deden we dat ook altijd, maar dan zonder kinderen. Er zijn allerlei keuzes te maken om het in te korten of rustiger te maken, maar dit hangt vooral van persoonlijke voorkeuren af. Je zou bijvoorbeeld alles onder Orlando/Naples kunnen schrappen, zodat je meer tijd hebt voor het stuk dat over blijft. Vooral voor de kinderen is af en toe een 'rustdag' of een paar dagen een vaste plek op het einde van de reis wellicht wel zo leuk/prettig, kunnen ze ook gewoon is een dagje zwemmen oid.

Aantal suggesties:
- Als je toch op Washington landt zou ik daar zeker een aantal dagen verblijven. Vonden wij een verassend leuke stad en is ook voor kids veel interessants te zien/doen.
- Je zou het familiebezoek kunnen inkorten
- Je geeft aan 1 x in de US geweest te zijn, toen je jong was. Dat was dus ook de keer dat je in Memphis was. Wellicht is het dan toch leuk om terug te gaan (1 dag is dan genoeg). Kids zullen Gibson Guitar Factory misschien leuk vinden.
- Aan de kust kun je in de omgeving van Panama City Beach verblijven, mooie stranden en veel vertier.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Marcomuis
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2019, 11:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dringend Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Marcomuis »

Nu al reacties😍😍, super blij mee!! Mss is het wél een tip om het zuiden van Florida over te slaan.. maar was toch ook benieuwd naar Miami en de artdeco hotels .. En ik had zo'n zin in het Tropische eilandgevoel van Key West🤔
En ik móet wel iets doen met pretparken😊.. Ik bedoel alleen dat wij geen 5 dagen Orlando hoeven aandoen omdat mijn kinderen fanaten zijn ofzo.. Daarom heb ik wel Dollywood op mn lijstje ( kleinschaliger, uniek) en zat ik te denken aan Disney of Universal..maar thats it!

En "dringend" slaat op dat ik al weken met de route bezig ben.. maar nu vast zit, omdat ik echt niet meer weet hoé ik hem kan inkorten.. en ik dolgraag tickets wil boeken.. en op zoek wil naar leuke hotelletjes en airbnbs vóór alle leuke goeie weg zijn.. En ik wel precies gebonden ben aan de datum van 7 aug tot 31 augustus. Daarom voelt het voor mij inmiddels dringend😁
Marcomuis
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2019, 11:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dringend Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Marcomuis »

En ik was 20 toen ik voor het eerst terug ging... Toen heb ik Graceland gedaan.. En dat vond ik fantastisch. Maar mijn kinderen zijn ( nog) enorme muziekbarbaren.. kennen geen enkel Elvisliedje en snappen niks van dat het cool is om in Elvis' vintage interieur te lopen.. Dat doe ik dan liever als ze wat meer smaak hebben ontwikkelt 😁
En familie bezoek is al heeeel kort😅, aangezien ik voor de 2e keer nu ze op zoek en het gaat om tientallen mensen.. Ik ben dochter van een Amerikaanse ex-militair, geboren in WV.. maar als baby terug naar Nederland gegaan met mijn homesick Nederlandse moeder. Ik ga in feiten maar 2 hele dagen terug.. want kom woensdagavond laat aan en ga zaterdagochtend vroeg rijden. Dus voel niet dat ik daar iets kan inkorten.
NvdPlas
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2019, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dringend Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door NvdPlas »

Altijd leuk de voorbereidingen.

Afgelopen jaar een reis gemaakt naar West-USA (San Diego, LA, San Francisco, Yosemite Park, Death Valley, Las Vegas, Monument Valley, Page, Grand Canyon, 29 Palms, San Diego) en in 2015 een reis gemaakt naar Florida (Orlando, Clearwater Beach, Tampa, Fort Myers, Everglades, St. Augustine, Daytona Beach, Miami, Key West)

April/mei 2019 gaan wij in 17 dagen een rondje Deep South doen met Atlanta als start en eindpunt. Een kleine samenvatting van onze aankomende reis: Atlanta - Great Smoky Mountains - Nashville - Memphis - Vicksburg - New Orleans - Destin Beach - Tallahassee - Savannah - Atlanta

Tips:
- Probeer inderdaad gedurende de reis momenten in bv. grotere steden in te plannen met twee overnachtingen. Dit geeft rust tijdens de reis en uiteraard is er in de grotere steden veel te doen en te zien.
- Bepaal goed of een One Way wilt, of dat je start- en eindpunt hetzelfde zijn (rondje maken). In jouw geval het advies om voor een One Way (let wel op de Drop off kosten huurauto), afhankelijk van persé in Washington beginnen.
- De globale reisplanning is behoorlijk doorrijden en kort op elkaar met weinig rustmomenten, wij hebben altijd max. 4.5 uur reistijd aangehouden.
- In Orlando is Avanti Resort een prima hotel aan de International Drive, zeer dichtbij de parken. Wij zijn destijds bij Seaworld Orlando geweest.
- Vanuit Orlando richting Miami is ongeveer 3 á 3.5 uur. Miami naar Key West idem dito (excl. tussenstops op bijv. Bahia Honda Key).

Als er vragen en of meer informatie nodig is, hoor ik het uiteraard graag!

Heel veel succes én plezier met de voorpret!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Dringend Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door harryh »

Hoi @Marcomuis, om te beginnen zou je de mods kunnen vragen om de titel even aan te passen, er is niets "dringends" aan behalve dat het voor jou zo voelt ;) en ik vind de titel niet de lading dekken, die zou ook "route oosten" moeten bevatten.

En daar zit gelijk het probleem, je wil te veel in één route proppen denk ik. Toen onze kinderen die leeftijd hadden wilden we toch ook af en toe 2-3 dagen op één plek zitten.

Wij hebben een keer 3,5 week gedaan over NYC, DC, Shenandoah NP, Great Smokey Mountains NP, South Carolina kust en een rondje Florida, eindigend in Tampa. Dat was al best een vol schema.

Jij wilt er dan ook nog Deep South aan vast plakken, denk je dat een keuze zou moeten maken vanaf Gatlinburg voor óf Deep South óf een rondje Florida. Dan wordt het er een stuk rustiger op.

DC is top, inderdaad paar dagen voor nemen.

Ik lees dat je nog geen tickets hebt geboekt; dan zou ik vanaf het verste punt zuidelijk naar huis vliegen, óf New Orleans óf Orlando/Tampa/Miami.
Alleen is een retour ticket naar één bestemming, DC in jouw geval, veel goedkoper over het algemeen, wij hadden daarom een retour PHI geboekt en een enkeltje Tampa-PHI aan het einde.

Ik zou vanuit Florida niet terug naar Savannah/Charleston gaan, gewoon daar eindigen. Zonde van de reistijd en zo boeiend is het South Carolina deel niet als je nauwelijks langs de kust rijdt en geen tijd hebt.
Reken op een dag of 10 voor Florida als je ook pretparken wilt doen. Is zo veel te zien! Daar mis je veel door er zo snel door heen te gaan, kijk even daar wat voorbeeld routes op dit forum.
Ik zou met kinderen van die leeftijd en zo'n vol programma Key West meteen schrappen, vinden ze weinig aan, lang rijden etc. Je zou Key Largo/Homestead kunnen doen, snorkelen op Key Largo zullen ze geweldig vinden, en dan weer naar het noorden kunnen gaan.

Als je Deep South ipv Florida wilt doen is dit wellicht een idee: Gatlinburg - Nashville - Memphis - New Orleans.

Success met plannen!
Marcomuis
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2019, 11:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Marcomuis »

Super fijne tips allemaal, ik ben er echt heel erg blij mee. Ik heb een poging gedaan om "dringend" te veranderen in "graag" , want ik vind het vervelend dat men valt over een woordje waarmee ik alleen maar bedoel.. ik zou heel graag advies krijgen van de kenners en dat heb ik dringend nodig omdat ik er én een zooitje van maak én ik het gevoel heb dat alle goeie tickets en slaapplekken elke dag minder worden... Maar genoeg over dit verder niksbetekende woordje😊
Het kan zijn dat ik niet op de goede plek sta met mijn vraag.. alhoewel het overgrote deel zich wel afspeelt in het Diepe Zuiden volgens mij. Maar mss kan het ook wel bij Florida. Ik weet alleen niet hoe ik dat aanpak.
Maar fijn alle tips😀!! Ik heb er zeker wat aan.
Alleen Washington ga ik dit keer echt niet bezoeken ( al gedaan toen ik 20 was en ik heb deze reis gewoon te weinig tijd voor alles), we landen daar echt puur alleen om zo snel mogelijk naar mn geboorteplaats en familie te vertrekken in WV.. Ik wil graag ooit Washington doen als ik het Noorden meer ga ontdekken.
Ik neig erna om idd Key West en evt Miami te laten schieten. Want ik vind het een goed punt dat kinderen niet echt zitten te wachten op een saaie lange route naar iets dat niet echt speciaal is. En het Tropische gevoel krijg ik toch ook wel beetje bij Naples en omgeving toch?
Als ik mn route omgooi en vanuit Nashville richting Savannah ga en via het wat noordelijke deel van Florida naar New Orleans ga.. Kan dat mijn eindpunt zijn.. Maar dan sla ik de Natchez trail over.. Is dat een idee? Of mis ik dan het mooiste stuk ofzo?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door harryh »

DC: Uiteraard iets wat je zelf moet afwegen, maar ik hoor mijn dochters nog steeds over de mall, het National Air & Space Museum, de congres tour, White House, Library of Congress, Declaration of Independence enz ;)

Ik zou proberen te plannen dat je in Florida een rondje maakt, bv langs Jacksonville naar Miami. Zeker een stop maken bv bij Boca Raton, Deerfield Beach of Fort Lauderdale dat is waar je het luxe tropische gevoel ook krijgt. Miami South Beach moet je toch wel even doen vind ik.

Dan kan je vandaar naar Key Largo, Everglades, Naples, Fort Myers, Myakka State Park en richting Orlando.
Een dolfijnen boottocht in St Pete is ook geweldig.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door BonnyR »

Hier ook een fan van Washington DC. Ook super leuk voor de kids met veel ( vaak gratis) musea.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Gast »

Ik zou die omweg via Nashville en New Orleans bewaren voor een andere reis. Vergis je niet hoe groot die afstanden zijn.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Ziva »

In de omgeving van Gatlinburg en Pigeon Forge is onwijs veel leuks te doen voor kinderen. Je scheurt er nu doorheen eigenlijk en wil even snel een dag Dollywood doen maar daar ben je wel de hele dag mee zoet dus kun je niets anders daar bekijken, niet de mooie natuur van de Smokies (Cades Cove) en ook niet het vertier wat zeker voor kinderen daar in Pigeon Forge leuk is.

Zoals je zelf al voorstelt, ik zou inderdaad de Keys en Miami en zelfs de Everglades voor een andere keer bewaren, je verliest echt enorm veel tijd met het rijden daarheen en die tijd kun je beter gebruiken om andere bezoeken wat langer te maken en wat meer rust te creëren. Het heeft weinig nut om ergens naar toe te rijden als je vervolgens helemaal geen tijd hebt om er ook maar iets te bekijken omdat je een te strak schema hebt niet?

De dagen die je daarmee "wint" zou ik gebruiken om iets langer in de omgeving van Gatlinburg te verblijven en wat langer in de "leuke kustplaats" zoals Destin, Mexico Beach, Panama City of iets in die omgeving. Lijkt me zeker een goed plan om tijdens je vakantie 2 "rust" momenten te creëren dat je even want langer ergens bent en kunt genieten want 3 weken alleen maar rijden is echt vermoeiend :)

Veel succes!
Gast

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Gast »

Tussen Asheville en Gatlinburg is er ook genoeg te doen voor de kinderen, bijvoorbeeld Sliding Rock en Looking Glass Falls.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door hemmie »

Ziva schreef:
14 feb 2019, 15:57
en wat langer in de "leuke kustplaats" zoals Destin, Mexico Beach, Panama City of iets in die omgeving.
Mexico Beach is totaal verwoest door orkaan Michael, je zou moeten uitzoeken op Panama City al weer genoeg opgekrabbeld is. Maar westelijker is het prima, Destin en omgeving, rond Pensacola, ook evt. het strand net over de grens in Alabama. Wij waren in die regio afgelopen november, en aangenaam verrast.
Terug in Texas!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Graag Advies voor route Deep South én Florida?

Bericht door Ziva »

Dat wist ik niet Hemmie, ik was er net voor orkaan Michael dus moet eerlijk bekennen dat ik het daarna niet meer bijgehouden heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer