Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

Wij vertrekken over twee weken naar Amerika voor een one-way Nashville - New Orleans. Dit is ons reisschema:

Dag 1: Amsterdam - Nashville
Dag 2: Nashville
Dag 3: Nashville(wat langer in Nashville i.v.m. evenement)
Dag 4: Nashville
Dag 5: Nashville
Dag 6: Nashville - Memphis
Dag 7: Memphis
Dag 8: Memphis
Dag 9: Memphis - Vicksburg
Dag 10: Vicksburg - Natchez
Dag 11: Natchez
Dag 12: Natchez - New Orleans
Dag 13: New Orleans
Dag 14: New Orleans
Dag 15: New Orleans - Amsterdam
Dag 16: Aankomst Amsterdam

Ik heb de route t/m Natchez redelijk gedetailleerd uitgestippeld maar ik kom niet uit het laatste stuk tussen Natchez en New Orleans(dag 12). We willen graag via Plantation Alley om daar een van de plantages te bezoeken en we willen graag ergens een swamp tour doen. Heeft iemand tips voor deze route en wat onderweg te doen? We moeten die dag om uiterlijk 18.00u de auto inleveren, in New Orleans zullen we alleen Uber gebruiken. Dus het moet wel iets zijn wat haalbaar is. De auto kon niet langer want dat kostte een dag extra huur, vandaar inleveren om 18u.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door chippie777 »

Misschien heb je wat aan ons verslag:
https://chippie777.wordpress.com/2018/0 ... w-orleans/
Wij wilde een swamp tour doen maar dat is toen niet gelukt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

Dankje Chippie! Ik heb meteen de rest van het verslag gelezen, ontzettend leuk! Mooie reis hebben jullie gemaakt.

Jullie hadden dus geen swamp tour vastgelegd begrijp ik? Ik wil dit in principe wel doen maar alleen als het te halen is. Ik heb goede dingen gehoord over Lake Martin, maar dit ligt nogal uit de route, en de andere optie is Honey Island Swamp ten noorden van New Orleans. Die laatste doet eventueel ook hotel pick ups dus dat zou nog een optie zijn, maar het liefst op dag 12 zodat we dag 13 en 14 echt in het centrum van New Orleans kunnen doorbrengen.

Qua plantage willen wij ook Oak Alley doen dus ik ben blij te lezen dat dit goed bevallen is. We twijfelden tussen Laura/Whitney/Oak Alley maar omdat we perse de spectaculaire bomenrij willen zien, zullen we denk ik wel moeten kiezen voor Oak Alley.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door sanook »

De bomenrij van Oak Alley is vanaf de weg al te zien (en te fotograferen), dus wat dat betreft geen noodzaak om Oak Alley te bezoeken. Laura en Whitney hebben volgens mij betere recensies. Wij hebben Whitney gedaan en vonden die zeer interessant.
Verder zijn er, behalve de plantages, weinig echte hoogtepunten tussen Natchez en New Orleans. Swamp tour in New Orleans heb ik geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door sanook op 02 feb 2019, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Felicitas »

In 2017 hadden wij een swamp tour gereserveerd in de buurt van Plaquemine: The Last Wilderness Swamp Tours (eco-tour). Helaas ging die niet door vanwege slecht weer. De volgende dag hebben we we toen een swamp tour gedaan bij Jean Lafitte Swamp Tours. Die hadden we niet van tevoren gereserveerd, maar dat was geen probleem. Dat was best een aardige tour, half uurtje ten zuiden van New Orleans. Wel zo’n tour waar ze marshmellows in het water gooien om de alligators te lokken. En waar ze een koelbox aan boord hebben met een kleine alligator erin die je mag aaien. Niet helemaal ons ding.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door chippie777 »

Wij hebben geen swamp tour gedaan. Met name omdat de twee waar we langs gingen geen plek meer hadden. Oak alley hebben we gedaan omdat de andere geen plek hadden. Wij vonden het zeer interessant en zeker de moeite waard.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Gast »

Ik zou via Hwy 61 naar Baton Rouge gaan en dan via Oak Alley naar NO.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

@sanook : dat is goed om te weten! We willen met name de bomenrij zien dus vandaar dat we dan Oak Alley hadden bedacht voor een plantage bezoek. Maar ik heb ook gelezen dat Laura en Whitney beter aangeschreven staan, dus ik ga toch kijken of we dan daar de tour kunnen doen en bij Oak Alley alleen even stoppen voor de bomen.

@Felicitas dankjewel hiervoor! Vooral The Last Wilderness Swamp ziet er goed uit en ligt ook mooi op de route. Jean Lafitte gaan we niet doen als ze zó toeristisch aangelegd zijn. Één keer meegemaakt in Florida en voor je het weet sta je met een baby alligator in je handen. Dat nooit meer!

Bedankt allemaal! :thumbup:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gast

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Gast »

Hou wel in de gaten dat het bij Oak Alley verboden is om de auto langs de doorgaande weg te parkeren. Juist omdat iedereen die foto’s wil maken is de hele doorgaande weg langs de Oak Alley plantage verboden te parkeren ( en ook nagenoeg onmogelijk door een hek/ketting langs de weg!).

Je kunt de auto wel kwijt op de parkeerplaats om het parkeer terrein bij de plantage zelf en d an (een behoorlijk!!) stuk teruglopen.

Of (zoals wij hebben gedaan) even stoppen op de weg (uiteraard als het niet te druk is), iemand uit laten stappen om de foto’s door het hek heen te maken, en weer instappen als je klaar bent. :thumbup:

PS. Wij hebben de tour bij Laura Plantation gedaan en die vonden we zeer indrukwekkend, omdat het een van de weinige (zo niet de enige) Creole Plantation is in Louisiana.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door sanook »

Is dat dan onlangs (afgelopen 2 jaar) veranderd of zo want toen wij er waren (mei 2017) was er tegenover het laantje zelfs nog een soort parkeerplaatsje (ook te zien op google streetview).
Ik zit nog even wat oude foto's door te bladeren maar ik kom ook nog een foto tegen die ik niet kan herinneren, moet ook ergens daar in de buurt geweest zijn. Die bomen zijn eigenlijk nog mooier dan die bij Oak Alley, weet iemand waar dit is ?
Afbeelding
Gast

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Gast »

Wij waren er afgelopen juni, en toen stond er een verboden te parkeren bord en op dat parkeerplaatsje wat jij bedoelt een ketting, zoals ik al typte.

Je foto lijkt dezelfde bomenrij bij Oak Alley, maar dan vanaf het huis gefotografeerd...zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door sanook »

Ok, dan is dat dus onlangs veranderd dus dat is goed om te weten voor @Mademoiselle
Die foto is niet Oak Alley want die heeft een keurig gestraat laantje. Ik heb nog even gezocht en volgens mij is het de Evergreen Plantation.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door hemmie »

Wij zijn bij Evergreen geweest, ik kan niet met zekerheid zeggen dat de foto daar genomen is, maar daar heb je idd ook prachtige lanen met live oaks.
Terug in Texas!
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

Dit is goed om te weten! Ik zie inderdaad ook op de Google Streetview een soort uitstulping in de weg waar je even de auto neer zou kunnen zetten maar of dit dan ook voor de juiste bomenrij is? En deze streetview opnames zijn van april 2008 dus ik kan me voorstellen dat er inmiddels wel een en ander verandert is.

Misschien dat we toch voor de Oak Alley plantage gaan. Dan kunnen we ook rustig rondlopen bij de bomen en ik lees dat de tour zich inmiddels ook meer focust op de slaven die daar in tijd leefden, dan alleen op de familie in de Big House. Alledrie de plantages doen (Oak Alley/Laura/Whitney) gaat nou eenmaal niet :mrgreen:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door hemmie »

Er zijn er wel meer dan 3😉
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Felicitas »

hemmie schreef:
04 feb 2019, 03:07
Wij zijn bij Evergreen geweest, ik kan niet met zekerheid zeggen dat de foto daar genomen is, maar daar heb je idd ook prachtige lanen met live oaks.
Het is volgens mij inderdaad een eikenlaan vlakbij het huis van de Evergreen Plantation. Wij hebben er ook een foto gemaakt in 2017. Ik denk dat het dit laantje is op Google Streetview.

Onze foto:
Afbeelding
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

@hemmie Dat is zeker waar! :lol: maar dit zijn er wel de drie die overal goed aangeschreven staan en als newbie in deze regio ga je daar op af.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Mademoiselle »

@Felicitas wow mooi!! Die zet ik ook op de “To-do”!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Mademoiselle: Tips voor het stuk Natchez-New Orleans gevraagd

Bericht door Anne-Marie »

Wij zijn in 2014 onderweg van Natchez naar New Orleans naar de Rosedown Plantation geweest. Ook erg mooi. zie ons verslag http://famkauffeld.nl/25_juli_2014.html. Na New Orleans hebben wij de Honey Swamp tour gedaan. Niet heel veel alligators gezien, maar de tocht door het moeras was prachtig. Zij bieden ook tours aan vanuit New Orleans. Wellicht heb je sowieso wat aan ons verslag van dat jaar. In januari van dit jaar zijn we na een cruise een aantal dagen in New Orleans geweest. Ook daarvan hebben we een reisverslag gemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer