Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door marcvandijck »

Hoi,

Wij gaan in juni (1/6 tem 23/6) voor de 3e keer naar de VS.
Na 2 keer het Westen + Hawaii is nu het Oosten aan de beurt.
We hebben volgende route uitgestippeld.
Alle tips, opmerkingen zijn meer dan welkom.
Aan de laatste 6 dagen (Disney World) valt niet te sleutelen. Droom van mijn vrouw. ;)
Er zitten een paar stevige ritten bij van bijna 6u, maar dat hebben we vorig jaar ook gedaan richting Yellowstone.
Van New York naar Washington gaan we voor 30$ met de bus, zodat we pas een auto hoeven te huren als we in Washington vertrekken.
Waar huren jullie trouwens de auto's?
Iemand al in Washington de auto opgepikt? Ik zag dat er een Alamo dicht bij ons hotel is.

Dag 1: Amsterdam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York - Washington DC -> (Busrit +-5u)
Dag 4: Washington DC
Dag 5: Washington DC - Staunton (Shenandoah NP, Skyline drive, Manassas National Battlefield Park) (260 km +-3u)
Dag 6: Staunton - Roanoke (Blue Ridge Parkway) (195 km +-2u)
Dag 7: Roanoke - Asheville (392 km +-4u)
Dag 8: Asheville (Smokey Mountains National Park, Oconaluftee Indian Village)
Dag 9: Asheville - Nashville (474 km +-4,5u)
Dag 10: Nashville - Memphis (Via Belle Meade Plantation) (344 km +-3,5u)
Dag 11: Memphis (Graceland)
Dag 12: Memphis - New Orleans (636 km +-5,5u)
Dag 13: New Orleans (Whitney Plantation, Mississippi, Oak Alley Plantation)
Dag 14: New Orleans - Tallahassee (620 km +-5,5u)
Dag 15: Tallahassee - St Augustine - Fort Pierce (600 km +-6u)
Dag 16: Fort Pierce - Miami (Everglades, stukje Florida Keys) (198 km +-2u)
Dag 17: Miami - Sebring (via Everglades, Naples, Fort Meyers) (291 km +-3u)
Dag 18: Sebring - Orlando (Disney World) (179 km +-2u)
Dag 19: Orlando (Disney World)
Dag 20: Orlando (Disney World)
Dag 21: Orlando (Disney World)
Dag 22: Orlando (Disney World)
Dag 23: Orlando - Amsterdam

Zoals steeds zijn alle tips, aanbevelingen en opmerkingen van harte welkom.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Marc: Combinatie NY - Zuidstaten - Florida

Bericht door alje »

Je bent nog wel even bezig om van Asheville in Smokey Mountains te komen en terug. Als je daarna Tenessee ingaat zou ik na Asheville aanraden overnachten in Gatlinburg. Geeft meer tijd voor de Smokeys.
Verder lijken het me wel heel veel kilometers. Van en naar New Orleans heb ik nooit gereden, dus dat kan ik niet beoordelen, maar door Florida zijn het echt heel lange stukken. Ik snap dat je veel tijd neemt voor Disney World, maar als je dat eerst zou doen en daarna door zou rijden naar Miami, Everglades en Keys en terug zou vliegen vanaf Miami of Key West (dat laatste hebben wij gedaan) scheelt je dat veel kilometers. St Augustine vonden we leuk, maar om daarvoor nou zoveel kilometers om te rijden? In elk geval lijkt me een bezoek aan de Everglades en de Keys op een dag niet zinnig, vooral niet als je ook nog een stuk boven Miami vertrekt. Ik denk dat je in Florida echt keuzes moet maken. De omweg van Miami naar Orlando via Naples en Fort Myers is, als dat op een dag moet, een behoorlijke afstand zonder veel meerwaarde. Canaveral National Seashore en Cape Canaveral vond ik meer de moeite.
De auto omwisselen bij het binnenkomen ven Florida en in een andere auto (nieuw huurcontract) verder rijden scheelde ons veel geld, omdat de one way fee binnen Florida niet geldt. Wij hoefden alleen maar one way fee Asheville-Jacksonville te betalen, en dat was veel minder dan Asheville-Key West. Maar het verschil als je in Washington begint is waarschijnlijk niet groot.
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Marc: Combinatie NY - Zuidstaten - Florida

Bericht door marcvandijck »

Bedankt voor je reactie.
Ik had al 2 nachten Asheville genomen voor de Smokey Mountains. Is Gatlinburg dan een betere uitvalsbasis.
Start en eindpunt (New York en Orlando) liggen al vast omdat de vluchten geboekt zijn. De rest kan nog wijzigen ;)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Marc: Combinatie NY - Zuidstaten - Florida

Bericht door winterpark »

Ik vind ook vooral het laatste deel veel te gehaast. Doe Miami en de Keys gewoon een andere keer, en rijd van St Augustine (overnachting waard) langs de kust naar Orlando. Door dat te doen hou je bovendien nog wat extra dagen over, bijvoorbeeld eentje in NY extra en misschien nog een tussenstop onderweg naar Orlando. Ook vanuit Asheville kun je wat meekrijgen van de GSM, maar Gatlinburg is idd een betere uitvalsbasis.

Wil je per se dit keer naar naar Nashville/Memphis/New Orleans? Anders zou je ook nog kunnen kiezen voor Savannah en Charleston, die route is een stuk makkelijker en daarmee hou je al helemaal meer tijd over voor bijv. NY.
Dan doe je zoiets (heb extra dag Orlando gedaan, kun je ook nog inzetten in bijv NY).

Dag 1: Amsterdam - NY
Dag 2: NY
Dag 3: NY
Dag 4: NY - Washington DC
Dag 5: Washington DC
Dag 6: Washington DC - Staunton
Dag 7: Staunton - Roanoke
Dag 8: Roanoke - Gatlinburg
Dag 9: Gatlinburg
Dag 10: Gatlinburg
Dag 11: Gatlinburg - Asheville
Dag 12: Asheville - Charleston
Dag 13: Charleston
Dag 14: Charleston - Savannah
Dag 15: Savannah
Dag 16: Savannah - St Augustine
Dag 17: St Augustine - Orlando
Dag 18 Orlando t/m dag 23
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Marc: Combinatie NY - Zuidstaten - Florida

Bericht door marcvandijck »

Dat was ongeveer de eerste route die we in gedachte hadden.
Maar we willen ook echt wel combineren met Memphis en New Orleans.

Je stelt 2 dagen Gatlinburg voor.
Dat is enkel voor de Smokey Mountains neem ik aan.
Nu is mijn vrouw niet zo goed te been om veel trails te doen dus ik weet niet of 2 dagen dan niet te veel is.

Ivm Florida. Eerst had ik gewoon van New Orleans richting Orlando gepland en daar te eindigen.
Maar door enkele tussenstops te skippen (bv Jackson) en zo een paar echte rijdagen te hebben dacht ik wat ruimte te creëren om toch een beetje meer van Florida te zien. Uiteraard minder uitgebreid dan wanneer je echt een rondreis Florida maakt.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door Ziva »

Ik woon zelf in Tennessee en heb intussen al behoorlijk wat gereden vanaf hier, naar New York, naar Florida etc. maar ik word echt al moe als ik naar jouw reis rondje kijk. Zoals al opgemerkt, je wil inderdaad heel erg veel in heel weinig dagen en met dit rondje ben je denk ik alleen maar aan het autorijden en heb je amper tijd om iets te bekijken. Ik zou inderdaad wat andere keuzes maken want dit is wel erg gehaast. Je blijft ook maar weinig dagen in 2 fantastische steden waar onwijs veel te zien en te doen is, New York en Washington DC. Is dat bewust?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door winterpark »

Hoi Marc, misschien zou ik dan toch kiezen om Miami en de Keys over te slaan, een extra dag NY te doen en een extra stop richting Orlando onderweg. Of nog een dag in Nashville. Als je niet van wandelen houdt vind ik persoonlijk dat de omgeving van Asheville ook genoeg te bieden heeft, dan zou ik wellicht Gatlinburg overslaan ivm de tijd.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door alje »

Asheville is een leuke plaats en zeker een overnachting waard. Als je daarna de volgende dag naar de Smokeys rijdt kun je denk ik op die dag de Smokeys bezoeken, en je hoeft niet terug te rijden vanuit daar naar Asheville. Gatlinburg heeft ook genoeg accomodatie. Natuurlijk geeft een extra dag een betere indruk, maar als je niet gaat wandelen is dat denk ik niet nodig. Hou er wel rekening mee dat het erg druk kan zijn daar en ga liefst niet in het weekend daar naar toe.
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door marcvandijck »

Bedankt al voor jullie reacties.
Hebben jullie nog tips wat zeker de moeite waard is op onze oorspronkelijke route?
Kan wel helpen bij het maken van de keuze om iets te laten vallen ;)
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door marcvandijck »

Vandaag van iemand een goede tip gekregen.
Auto inleveren in New Orleans. Vliegen naar Miami en van daaruit een nieuwe auto voor enkele dagen. Zo kunnen we allicht wel Key West, Everglades, Cape Canavaral en Saint Augustine aandoen alvorens in Orlando te eindigen, niet?
Lukt dat op 3 volle dagen?
Komen dan op 14/6 aan in Miami en moeten op 18/6 in Orlando zijn.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door winterpark »

Ik zou misschien dan er voor kiezen om naar Key West te vliegen. Dan hoef je niet heen en weer te rijden.
Misschien kun je St Augustine als dagtrip vanuit Orlando nog doen? Of zijn al jullie Orlando dagen gevuld?
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door marcvandijck »

Dacht ik ook al aan maar ik vind geen rechtstreekse vlucht van New Orleans naar Key West. Dan moet ik al tussenlanding in Atlanta nemen en dan ben ik al meer dan 8u onderweg.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door alje »

De Keys (iets meer dan 1 dag), de Everglades (iets minder dan 1 dag), een indruk van Miami en op weg naar Orlando langs Canaveral Seashore zou in 3 dagen moeten kunnen. In jouw tempo. Saint Augustine zou ik laten zitten.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door TimD »

marcvandijck schreef:Vandaag van iemand een goede tip gekregen.
Auto inleveren in New Orleans. Vliegen naar Miami en van daaruit een nieuwe auto voor enkele dagen. Zo kunnen we allicht wel Key West, Everglades, Cape Canavaral en Saint Augustine aandoen alvorens in Orlando te eindigen, niet?
Lukt dat op 3 volle dagen?
Komen dan op 14/6 aan in Miami en moeten op 18/6 in Orlando zijn.
moet zeker te doen zijn.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door TimD »

marcvandijck schreef:Dacht ik ook al aan maar ik vind geen rechtstreekse vlucht van New Orleans naar Key West. Dan moet ik al tussenlanding in Atlanta nemen en dan ben ik al meer dan 8u onderweg.

AA vlucht vanaf new orleans naar Key west in nog geen 4 uur.

https://www.expedia.com/Flight-Informat ... banneronly

met een tussen landing in Miami, is dat misschien wat?
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
marcvandijck
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door marcvandijck »

Bedankt voor de opzoeking Tim.
Inderdaad interessant maar wel prijzig.

Wat zijn jullie meningen over Key West?
Ik heb op het werk 2 collega's die in Florida geweest zijn en de ene zou zo terug naar Key West willen terwijl de ander er nooit meer naartoe zou gaan.

Vinden jullie het echt de moeite?
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis marcvandijck: combinatie NY - Zuidstaten - Florida.

Bericht door TimD »

Het is een heel leuk stuk, heel erg relax en wel anders dan de rest van Florida. Wij hebben een prachtige zonsondergang gehad, met een leuk 'bandje' wat er speelde.

Wij hebben de fout gemaakt om alles in 1 dag te doen. in de ochtend vertrokken om vervolgens dezelfde avond weer in Miami te overnachten.
Dit was erg gehaast en daardoor konden we niet zo goed van de relaxte sfeer genieten. We hadden het liefst een overnachting in Key West willen hebben. (daarom boeken we dus nu ook geen hotels meer op onze reis, kunnen we eens ergens langer blijven)

Als jij op Key West zou vliegen dan hoef je dus niet 'op en neer te rijden'
Dan lijkt het me dat je met die andere dagen die je daarna nog geplant hebt een leuk stuk.

Als ik er zo over nadenk dan lijken New Orleans (vooral French Quarters) en Key West wel een beetje op elkaar, qwa sfeer, veel muziek.
Lijkt me erg leuk om deze 2 plekken meteen na elkaar te zien.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer