Graag wil ik jullie onze plannen voorstellen voor een trip in Zuid-Oost USA.
We hebben inmiddels onze tickets en twee RV's geboekt.
De bedoeling is dat mijn vrouw en ik en mijn broer en zijn vriendin in ieder een eigen RV, deze rondrit gaat maken.
Besloten is om D.A.T. te reizen (Driving Apart Together) zodat we ieder onze eigen dingen kunnen doen als dat zo uitkomt.
We houden er niet van om onze overnachtingsplekken vooraf te reserveren, dat geeft ons de meeste vrijheid.
Allereerst ons reisschema waar we, als we daar aan vast houden ruim 4500 kilometer gaan afleggen.....
Er zijn drie dagen die we, bewust, open hebben gelaten om wat speelruimte te hebben.
Wij zoeken het liefst onze overnachtingsplekken in de natuurparken, houden minder van de commerciële campings.
Maar we vrezen dat we met deze ronde vaak in of vlakbij stedelijke gebieden zullen overnachten.
*Wie heeft tips voor campsites in onderstaand schema?
zondag 5 mei vertrek Amsterdam/Aankomst Orlando
maandag 6 mei ophalen RV, boodschappen doen, naar Crystal River reisdag
dinsdag 7 mei Crystal River en Three Sister Springs
woensdag 8 mei van Crystal River naar Saint George reisdag
donderdag 9 mei van Saint George naar Destin reisdag
vrijdag 10 mei "niet ingevuld"
zaterdag 11 mei van Destin naar New Orleans reisdag
zondag 12 mei New Orleans
maandag13 mei van New Orleans naar Lafayette reisdag
dinsdag 14 mei Lafayette
woensdag 15 mei van Lafayette naar Natchez reisdag
donderdag 16 mei "niet ingevuld"
vrijdag 17 mei van Natchez naar Memphis reisdag
zaterdag 18 mei Memphis
zondag 19 mei van Memphis naar Nashville reisdag
maandag 20 mei Nashville
dinsdag 21 mei van Nashville naar Great Smokey Mountains reisdag
woensdag 22 mei Great Smokey Mountains
donderdag 23 mei Great Smokey Mountains via Bleu Ridge Parkway naar Asheville reisdag
vrijdag 24 mei van Asheville naar Charleston reisdag
zaterdag 25 mei van Charleston naar Savannah reisdag
zondag 26 mei "niet ingevuld"
maandag 27 mei van Savannah naar Orlando reisdag
dinsdag 28 mei inleveren RV en vertrek Orlando
woensdag 29 mei aankomst Amsterdam.
De ruwe plannen zijn tot dusver;
*Proberen om manatees te spotten in Crystal River, hoewel ik vrees dat we daarvoor wat laat in het jaar zijn.
Het plan is om van te voren te bellen wat de kansen zijn om deze beesten te kunnen zien.
Als dat inderdaad het geval is, dan koers te zetten naar Ocala National Forest en Crystal River te laten voor wat het is.
*Vervolgens via de Gulf coast in ongeveer vier dagen naar New Orleans te rijden.
Daar had ik gezien dat er een Campsite (Bayou Segnette) is waar we eenvoudig met één RV naar de ferry in Algiers Point kunnen rijden waar vandaan we dan eenvoudig naar het French Quarter kunnen wandelen.
*Daarna willen we doorrijden naar Lafayette, waar we onderweg daar naar toe vrijwel langs de Whitney Plantation komen.
Daar zouden we dan de Whitney Plantation Tour willen meemaken.
Vervolgens door rijden naar Lafayette en daar de dag daarop een swamptour doen.
*Ik heb ergens gelezen op het forum, dat op het stuk oostelijk langs de Mississippi rond Baton Rouge veel industrieel gebied zou zijn en niet zo heel aantrekkelijk.....
Daarom zijn de plannen om vanuit Lafayette westelijk van de Mississippi te blijven en pas bij Natchez de rivier over te steken.
*Vanuit Natchez de Natchez Trace Parkway te volgen tot aan Tupelo en van daaruit naar Memphis.
*In Memphis willen we graag een bezoekje brengen aan de BB Kings Bleusclub en we hadden gedacht om daar een Rivercruise te doen, in plaats van in New Orleans.......
Verder willen we daar graag een gospelmis bijwonen ik heb gelezen dat toeristen niet overal enthousiast worden ontvangen, maar de Full Gospel Tabernacle zou een aanrader zijn?
*Vervolgens naar Nashville....waar we eigenlijk alleen The Station Inn op het programma hebben staan. En ik wil daar wel een hoed en een paar laarzen kopen denk ik.....
*Ook lijkt het ons leuk om ergens in deze regio een football of baseball wedstrijd te bezoeken; tips?
*Van Nashville willen we dan richting "Great Smokey Mountains" om daar enkele dagen rond te trekken; Clingmans dome, Cades Cove staan op ons lijstje. Ook eventueel ergens raften of zipline, (korte) hikes, watervallen en op die manier via de Bleu Ridge Parkway naar Ashville.
*Vervolgens willen we naar de oostkust rijden en op die manier via Charleston en Savannah in een dag of drie weer afzakken richting Orlando, waar we onze RV in moeten leveren bij de verhuurder in Davenport, wat een stuk ten zuiden van Orlando ligt, dus we willen graag in de buurt van Davenport onze laatste nacht doorbrengen.
*Verder willen we graag de mogelijkheid hebben om met elkaar te kunnen telefoneren tegen lokaal tarief.
Iemand tips hoe dat het makkelijkst geregeld kan worden?
Het zou fijn zijn om van jullie wat tips over de do's en dont's te krijgen; schieten maar

Groeten, John S.