Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door Saarliempde »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn enorm verslaafd aan de VS en willen volgend jaar voor de 8e keer alweer die kant op!
We zijn al meerdere keren richting het (mid)westen en noordwesten geweest, maar willen dit keer naar het Zuidoosten vanwege de Great smoky mountains & shenendoah, de moerassen, Nashville, de kleine 'boeren' plaatjes etc.
Ik twijfel alleen enorm over de route! De planning is om een dag of 19/20 te gaan halverwege mei. Najaar is helaas ivm werk geen optie, maar ik denk dat mei ook heel mooi kan zijn ivm wildlife en de vele watervallen.

Ik twijfel over de volgende 2 routes:

1. Washington DC - Shenandoah NP
2. Shenandoah NP/ Monongahela National Forest
3. Extra dag in Monongahela of Shenandoah
4. Asheville/Cherokee/Pisgah
5. GSMN
6. GSMN
7. GSMNP – Knoxville - Nashville
8. Nashville
9. Nashville/Rock City/Lookout Mountain/ chattahooche nf
10. Chattahooche national forest/ tallulah falls/ toccoa
11. Charleston (inclusief stop in het Rimini Swamp/Bayou, sparkleberry swamp of een stop in Congaree NP)
12. Charleston
13. Charleston - Mcclellanville – Jacksonville (voor overnachting)
14. Jacksonville – Nags head (outer banks)
15. Outer banks
16. Washington
17. Washington
18. Washington - Amsterdam

1. Atlanta
2. Atlanta - Charleston
3. Charleston
4. Charleston - Shenendoah/ Monongahela National Forest
5. Shenendoah/ Monongahela National Forest
6. Shenendoah - Ashville - GSMN
7. GSMNP
8. GSMNP
9. GSMP - Chattahooche national forest/ tallulah falls/ toccoa
10. Chattahooche national forest/ tallulah falls/ toccoa
11. Chattahoochee - Nashville
12. Nashville
13. Nashville via Talladega NF Alabama - New Orleans
14. New Orleans
15. New Orleans - biloxi - pensacola
16. pensacola
17. pensacola - Atlanta
18. Atlanta - Amsterdam

We zijn echte natuurliefhebbers en houden enorm van bergen, echte amerikaanse oude stadjes, watervallen, etc. Ook zijn we allebei enorm fan van country en willen daarom sowieso naar Nashville! Memphis kan me eigenlijk wel gestolen worden. De eerste route leek me een leuke optie, omdat we dan kunnen eindigen in Washington, is toch ook om daar een keer geweest te zijn. Maar ik ben gaan twijfelen, omdat de route zo misschien te eentonig is. Vanaf Charleston is het alleen via de kust terug naar Washington. Ik heb gelezen dat de outer banks heel mooi schijnen te zijn, maar toch twijfel ik of dit niet allemaal 'te vlak' en 'te saai' is voor ons..

Daarom kwam ik met het idee van route 2. Op deze manier kom je ook in andere staten zoals Louisiana, Missisipi en Alabama. De afstanden zijn wel groter, maar wij vinden het totaal niet erg grote afstanden te maken en veel te rijden, dat is een beleving opzich daar! Ook heb ik van een vriend vernomen dat Pensacola echt een aanrader is omdat het aan de golf van Mexico ligt. We zijn al ooit in Florida geweest en moet zeggen dat ik niet super enthousiast werd van de stranden daar (op de keys na) Ik twijfel dus tussen de kust van New orleans naar Pensacola en South en North Carolina. En is New orleans wel echt de moeite waard? We zouden daar graag een swamp tour doen. Maar dit is ook mogelijk in de buurt van Charleston hoorde ik.

Ik hoop dat iemand me tips kan geven! We kunnen eventueel nog schommelen met de data en kunnen er ook nog een dag of 2 aanplakken.

Alvast bedankt!

Saartje & Guido.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019

Bericht door winterpark »

Leuk! Pensacola vonden wij ook een erg leuke stad. En ook een prachtige plek vanwege de witte stranden.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar route 2, maar ik zou het net iets anders aanpakken, nl: Orlando-St Augustine-Savannah-Charleston-Asheville-GSM-Nashville-New Orleans-Pensacola-Apalachicola-Orlando.

Beter nog is heen vliegen op Orlando, en terug vanaf Pensacola. Dat hebben wij vorig jaar gedaan, was geen duur ticket (450 incl bagage met United).

Krijg je zoiets, dit zijn minder dagen, maar voor 't oog:
Orlando
Orlando - St Augustine
St Augustine - Savannah
Savannah - Charleston
Charleston
Charleston - Asheville
Ashville - GSM
GSM
GSM via Lynchburg / Jack Daniels naar Nashville
Nashville
Nashville - tussenstop
tussenstop - New Orleans
New Orleans
New Orleans - Pensacola
Pensacola
naar huis

Als je niet per se naar New Orleans wilt, kun je ook een mooi rondje vanaf Atlanta maken met Savannah en Charleston, en Chattanooga meepakken.
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019

Bericht door Saarliempde »

Hoi hoi,

Wat een snelle reactie, thanks!

Ik zal eens zoeken naar tickets, vliegen op Washington is wel lekker goedkoop!
Orlando zijn we al geweest, maar we zijn nooit in het noorden van Florida geweest, dus zou een optie kunnen zijn!



Groeten Saartje
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door winterpark »

Ik bedoelde Orlando ook echt als vliegbasis inderdaad! Maar je kunt ook vliegen op Jacksonville bijv (niet dat die stad boeiend is, maar goed startpunt):) En heen op Florida en terug vanaf Florida betekent weer geen dropoff kosten!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door chippie777 »

Leuk dat je een rondje door the deep south gaat maken. Wij hebben dat dit jaar ook gedaan en dat is uitstekend bevallen. Ik vind route twee ook mooier dan route 1 maar het zal altijd een persoonlijke keuze zijn.
Zo vonden wij Savannah leuker/mooier dan Charleston. Als je wat tijd wilt winnen zou je kunnen overwegen om slechts 1 nacht in Charleston/Savannah te verblijven. Je bent die dag toch vroeg wakker en dus vroeg op pad dan ben je daar aan het begin van de middag en heb je nog genoeg tijd om een indruk te krijgen. De volgende dag dan weer door. NAshville was zeker de moeite waar. Wij zijn naar de grand ole orphy geweest, was echt de moeite waard maar het is wel massaal. New Orleans was ook leuk maar toeristisch (niet verwonderlijk) ik zou daar zeker in de buurt van de French Quarter gaan zitten in een hotel, ondanks dat het hotel dan wat duurder is. Maar het heeft wel wat om ‘s avonds makkelijk vanuit je hotel naar downtown te wandelen.
The Great Smokey Mountains hebben ons positief verrast, gaan wij zeker nog een keer heen. Probeer een cabine te huren is echt heel leuk.
Wie weet kun je nog wat tips uit ons blog halen:
https://chippie777.wordpress.com/catego ... outh-2018/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door Gast »

Route 1 gaat via de kust van NC die behoorlijk is beschadigd door hurricane Florence. Heropbouw kan zeker wel tot volgend jaar duren, hou daar dus rekening mee.
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door Saarliempde »

chippie777 schreef:Leuk dat je een rondje door the deep south gaat maken. Wij hebben dat dit jaar ook gedaan en dat is uitstekend bevallen. Ik vind route twee ook mooier dan route 1 maar het zal altijd een persoonlijke keuze zijn.
Zo vonden wij Savannah leuker/mooier dan Charleston. Als je wat tijd wilt winnen zou je kunnen overwegen om slechts 1 nacht in Charleston/Savannah te verblijven. Je bent die dag toch vroeg wakker en dus vroeg op pad dan ben je daar aan het begin van de middag en heb je nog genoeg tijd om een indruk te krijgen. De volgende dag dan weer door. NAshville was zeker de moeite waar. Wij zijn naar de grand ole orphy geweest, was echt de moeite waard maar het is wel massaal. New Orleans was ook leuk maar toeristisch (niet verwonderlijk) ik zou daar zeker in de buurt van de French Quarter gaan zitten in een hotel, ondanks dat het hotel dan wat duurder is. Maar het heeft wel wat om ‘s avonds makkelijk vanuit je hotel naar downtown te wandelen.
The Great Smokey Mountains hebben ons positief verrast, gaan wij zeker nog een keer heen. Probeer een cabine te huren is echt heel leuk.
Wie weet kun je nog wat tips uit ons blog halen:
https://chippie777.wordpress.com/catego ... outh-2018/
Bedankt voor de tips! Ik zal je verslag eens lezen, maar volgensmij heb ik dit al gedaan ;)

Mag ik vragen wat je leuker vond aan Savannah? Wij zijn niet echt stads mensen, maar misschien als er een gezellig dorps sfeertje hangt.. maar beide combineren is dan zeker een optie!
En New Orleans is dus ook zeker een aanrader? Ik las dat je daar ook mooie swamp tours hebt. Voor mijn gevoel heb je daar ook echt dat leuke zuiderlijke sfeertje.. met cypresse bomen etc.

Vond je Atlanta zelf ook een leuke stad? Ik vind het altijd wel leuk om in een leuke stad of in een leuke plaats te eindigen.. Dan zou Atlanta denk ik het goedkoopste zijn om op te vliegen. Rondje Tallahassee zou misschien ook nog een mogelijkheid zijn, maar dan wordt het rondje weer gelijk groter!
Vind het zo lastig, ik zou echt het liefste heen vliegen op Washington, en terug vanaf Atlanta, maar dan zit je weer met die one way fee en duurdere tickets :lol:
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door chippie777 »

Savannah vonden wij gewoon gezelliger door de opbouw van de stad en de gezellige waterfront. De vele vierkante pleintjes zijn erg leuk. Charleston was zeker leuk maar vonden wij iets minder dan Savannah. Ik moet wel zeggen dat het ontzettend warm was.
New Orleans was leuk maar het is wel een groot feestgebeuren. Veel vrijgezellenfeesten en dronke mensen maar ook veel historie. Zeker de moeite waard maar stel je er op in.
Atlanta hebben wij dit keer niet echt bezocht, wel in 2011. Toen Coca Cola en aquarium bezocht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door Saarliempde »

chippie777 schreef:Savannah vonden wij gewoon gezelliger door de opbouw van de stad en de gezellige waterfront. De vele vierkante pleintjes zijn erg leuk. Charleston was zeker leuk maar vonden wij iets minder dan Savannah. Ik moet wel zeggen dat het ontzettend warm was.
New Orleans was leuk maar het is wel een groot feestgebeuren. Veel vrijgezellenfeesten en dronke mensen maar ook veel historie. Zeker de moeite waard maar stel je er op in.
Atlanta hebben wij dit keer niet echt bezocht, wel in 2011. Toen Coca Cola en aquarium bezocht.
Oké, nou we zijn beide pas net 30 dus opzich vind ik dat feestgebeuren niet zo'n ramp ;) Ik bereid me er op voor! Lijkt me ook wel leuk voor een avondje..

De route wordt echter wel lang nu.. ik kom op zo'n 4200 km, voor alleen de reis zelf in 18/19 dagen. Uit ervaring weet ik dat er nog makkelijk 300 bij kan komen, maar misschien is dat nu minder, omdat we ook in veel steden komen.

Heb je nog tips voor Savannah en Charleston in één dag?
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door IngridZw »

Saarliempde schreef:Daarom kwam ik met het idee van route 2. Op deze manier kom je ook in andere staten zoals Louisiana, Missisipi en Alabama. De afstanden zijn wel groter, maar wij vinden het totaal niet erg grote afstanden te maken en veel te rijden, dat is een beleving opzich daar!
Wij hebben dit jaar de zuidelijke staten en Florida bezocht. Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar het rijden in bovenstaande staten vonden wij niet echt een belevenis. Veel saaie vlakke routes en heel weinig afwisseling. Voor ons gevoel duurden de afstanden dan ook veel langer dan we gewend waren in het zuid- en midwesten.
De mooiere routes vind je vooral in een gedeelte van Tennessee en North Carolina. Daar heerst ook nog het echte country en western sfeertje met plaatsjes zoals Gaitlingburg en Cherokee.

Shenandoah zijn we niet geweest maar ik vraag me wel af of dit wellicht te ver uit jullie route ligt. Je kan ook van Charleston naar GSM binnendoor via Augusta of Columbia rijden. Vervolgens rij je via Cherokee het park binnen. Je komt dan langs de watervallen die je benoemt zoals de Toccoa Falls en Tallulah Falls. Ze liggen dus niet in Chattanooga National Forest. Via het leuke plaatsje Highlands heb je ook nog een aantal mooie watervallen o.a. de Glenn Falls en de Dry Falls waar we achterlangs konden lopen.

Wij vonden verder St. Augustine een erg mooie plaats. Veel kleiner en compacter dan Savannah maar heel gezellig en de plaats heeft prachtige gebouwen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Saarliempde: advies gevraagd voor rondje Deep South in mei 2019.

Bericht door Saarliempde »

Saarliempde schreef:Wij hebben dit jaar de zuidelijke staten en Florida bezocht. Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar het rijden in bovenstaande staten vonden wij niet echt een belevenis. Veel saaie vlakke routes en heel weinig afwisseling. Voor ons gevoel duurden de afstanden dan ook veel langer dan we gewend waren in het zuid- en midwesten.
De mooiere routes vind je vooral in een gedeelte van Tennessee en North Carolina. Daar heerst ook nog het echte country en western sfeertje met plaatsjes zoals Gaitlingburg en Cherokee.

Shenandoah zijn we niet geweest maar ik vraag me wel af of dit wellicht te ver uit jullie route ligt. Je kan ook van Charleston naar GSM binnendoor via Augusta of Columbia rijden. Vervolgens rij je via Cherokee het park binnen. Je komt dan langs de watervallen die je benoemt zoals de Toccoa Falls en Tallulah Falls. Ze liggen dus niet in Chattanooga National Forest. Via het leuke plaatsje Highlands heb je ook nog een aantal mooie watervallen o.a. de Glenn Falls en de Dry Falls waar we achterlangs konden lopen.

Wij vonden verder St. Augustine een erg mooie plaats. Veel kleiner en compacter dan Savannah maar heel gezellig en de plaats heeft prachtige gebouwen.
Hoi hoi,

Ik was er al bang voor dat het er minder mooi is inderdaad. Maar we hebben in Idaho, Montana en zelfs noord California ook enorme lange saaie afstanden gereden, de I5, ughhh. Dus we zijn iets gewend ;)

Shenandoah is idd vrij ver 'uit de route', maar ik denk toch dat het de moeite waard is voor ons. Wij zijn echte natuurliefhebbers. Voor ons doen gaan we al naar veel steden zoals Charleston, Savannah, New Orleans, Nashville en Atlanta, dus ik denk dat Shenandoah wel een mooie toevoeging is. Ook heb ik gelezen dat er in het Monongahele nf mooie plekjes zijn.

Highlands zojuist gegoogled, ziet er heel leuk uit!! Bedankt voor de tip.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer