Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TimD: The Big Trip 3.0, zoals wij hem noemen.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
TimD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis TimD: The Big Trip 3.0, zoals wij hem noemen.

Bericht door TimD »

Hallo allemaal,

Over iets meer dan 2 weken vertrekken wij voor 30 dagen naar amerika.
Dit is onze 3de grote reis door amerika, dus we hebben The Big Trip 1.0 en 2.0 al gehad (Florida/CA-NV-AZ).

Dit is wat we tot nu toe een beetje als planning hebben:
Dag 1: Aankomst Atlanta (14:10)
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta
Dag 4: Reserve/reisdag
Dag 5: Nashville
Dag 6: Reserve/reisdag
Dag 7: Memphis
Dag 8: Memphis
Dag 9: Birmingham
Dag 10: Biloxi
Dag 11: New Orleans
Dag 12: New Orleans
Dag 13: New Orleans
Dag 14: New Orleans
Dag 15: Natchez
Dag 16: Dallas
Dag 17: Dallas
Dag 18: Fort Worth
Dag 19: Reserve/reisdag
Dag 20: Austin
Dag 21: San Antonio
Dag 22: San Antonio
Dag 23: Reserve/reisdag
Dag 24: Houston
Dag 25: Houston
Dag 26: Vliegen naar NY (10:45 aankomst)
Dag 27: New York
Dag 28: New York
Dag 29: New York
Dag 30: New York ( vertrek 21:35 naar AMS)

Hele lijst als ik het zo overtik. haha.

Wat ons idee is bij deze reis is dat wel vrij gaan reizen, we hebben een auto gehuurd, we hebben het eerste en het laatste hotel geboekt en verder zien we wel waar we uit gaan komen. Vorige reis hadden we elk hotel geplant, maar daardoor waren we op sommige plekken te kort en andere plekken wisten we niet wat we moesten doen met onze tijd.

We zijn niet echt natuur mensen, houden van city trippen en bezoeken graag van alles, behalve musea.(tenzij auto) :wink:
We houden van Amerikaanse auto's, hoop nog ergens een mooie meeting te vinden, of een mooi museum.

We gaan in Atlanta dus ook zeker naar CNN en Coca Cola,
In Memphis willen we Sun Studio, naar Grace land, lijkt me geweldig.
uiteraard naar Jack Daniels in Tennessee.
Nachtje in Hard Rock Hotel in Biloxi om lekker bij te komen en een kaatje te leggen aan de tafels.
Dan hebben we nog New Orleans en Texas, wouw, ik heb er zin in.

Omdat New York voor ons de ultieme City Trip is hebben we die er nog even aan vast geplakt voor een paar dagen,
hier zijn we al een aantal keer eerder geweest en willen ons nu vooral richten om alles behalve Manhatten.

Nou ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb net al een deel van dit topic van EvelienK gelezen, mooie tips allemaal, leuk!
Gast

Re: Reis TimD: The Big Trip 3.0, zoals wij hem noemen.

Bericht door Gast »

We houden van Amerikaanse auto's, hoop nog ergens een mooie meeting te vinden, of een mooi museum.
Dan moet je zeker kijken of je nog een overnachting in the ShackUp Inn kunt regelen.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ipv twee volle dagen in Atlanta, dagje Chattanooga erbij? Nashville dag extra zou ik ook doen als je een stadsmens bent.
Shack Up Inn is idd echt een hele goede tip, dat gaan jullie vast leuk vinden.
Het ziet er goed uit, ik had zelf gezegd: ga van Atlanta naar Asheville naar Gatlinburg naar Nashville, maar ja... Wil je wel zoveel natuur? ;-) Is wel een erg mooie route om te rijden iig. Rondom Austin/San Antonio schijn je wat grappige plekken te hebben zoals Fredricksburg en Gruene.
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

Hee,

Bedankt voor de tips!

de Shack Inn ziet er inderdaad erg leuk uit, die heb ik zeker toegevoegd aan het lijstje,

Atlanta is inderdaad wel erg ruim, aankomst dag hebben we ook nog veel tijd, en dan nog 2 dagen is wel ruim
Dan is Chattanooga zeker een hele leuke optie. We hadden daar al een hotel gevonden waar je in een oude treincoupe kan slapen, dat lijkt me ook een beleving.

Gr
Tim
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

Hee allemaal, ik heb ondertussen de planning een aantal keer aangepast, hij ziet er nu zo uit.
Op advies Atlanta een dagje korter, Great Smokey Mountains erin verwerkt, ShackUp Inn leek me erg leuk, maar dit krijg ik er niet ingeplant, in het weekend moet je verplicht 2 nachten boeken, dat vind ik 'zonde' van de tijd. dus die hebben we laten schieten. Maar was zeker een goede tip!

New Orleans hebben we wat naar voren geschoven zodat we daar in het weekend zitten, dan daarna naar Biloxi, zodat we daar juist niet in het weekend zitten. We willen daar graag in het Hard Rock Hotel overnachten, dit was gewoon 2 keer zo duur in het weekend.

Dag 1 (2-nov) Atlanta
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Great Smokey Mount.
Dag 4 Chattanooga
Dag 5 Nashville
Dag 6 Nashville
Dag 7 Memphis
Dag 8 Memphis
Dag 9 Mississippi route
Dag 10 New Orleans
Dag 11 New Orleans
Dag 12 New Orleans
Dag 13 New Orleans / Biloxi
Dag 14 Biloxi
Dag 15 Mobile /Natchez
Dag 16 Reisdag
Dag 17 Dallas
Dag 18 Dallas
Dag 19 Fort Worth
Dag 20 Fort Worth
Dag 21 Austin
Dag 22 Rerserve
Dag 23 San Antonio
Dag 24 San Antonio
Dag 25 Houston
Dag 26 New York
Dag 27 New York
Dag 28 New York
Dag 29 New York
Dag 30 New York
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Wat verwacht je precies van Texas?
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

He Tom,

Wat ik van Texas verwacht..

Een apart land in Amerika.
De cultuur, de gedachtegang dat een Texaan geen amerikaan is, maar een TEXAAN.
De cowboy sfeer, de uitgestrekte landschappen met kleine dorpjes en met dan weer de drukke steden.
De Texaanse keuken, de BBQ en het Mexicaans, heerlijk!

Het trek ons om dat eens te ervaren.
Je ziet er af en toe eens wat van voorbij op TV en ziet er elke keer interessant uit.

komt dit een beetje over, ik merk dat nu ik het op 'papier' zet dat het een beetje 'gek' uitziet
Gr,

Tim

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je hebt ruim een week uitgetrokken voor een aantal steden zonder duidelijke toeristische aantrekkingskracht. Alleen San Antonio en Austin trekken voor zover ik weet redelijke aantallen bezoekers. In parken als Big Bend ben je kennelijk niet erg geïnteresseerd. Ik kreeg het idee dat je heel veel kilometers gaat maken zonder duidelijk doel. Als je bijvoorbeeld perse de plek wilt zien waar Kennedy vermoord is had ik bijvoorbeeld begrepen waarom je naar Dallas zou gaan.

Met een iets andere indeling zou je in dezelfde periode bijvoorbeeld ook van New Orleans naar New York kunnen rijden. Dat zou mij meer aanspreken dan van stad tot stad in Texas en dan weer naar New York vliegen.

Edit: Ik zie dat je tickets al vastliggen. Zaken drastisch omgooien wordt dan wel wat lastiger.
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

Hoi Tom,

Dallas staat voornamelijk op het lijstje ivm JFK. we zullen ook zeker naar The Six Floor Museum gaan.
Fort Worth vanwege de Stock Yards en omdat zoals ik begrijp niet echt een 'standaard stad is.

Ook ben ik groot fan van Gas Monkey, dit is een autogarage die een eigen show heeft op Discovery, hier zou ik graag eens langs gaan (Dallas)

In de planning staan nu Dallas en Fort Worth op 4 dagen, maar zoals ik je begrijp is dat dus wel te lang en misschien dan beter om een extra dag in Austin in te plannen?

Dan de tickets, die staan inderdaad vast.
Onze reis zag er eigenlijk heel anders uit.

We zouden vorig jaar December op vakantie gaan,
Vlucht naar Saint-Lucia, met een layover van 2 dagen in Atalanta (kon niet op de zelfde dag doorreizen)
2 weken in een all-inclusief resort verwend worden op Saint Lucia.
Vervolgens zouden we door vliegen naar New-Orleans, hier in 10 dagen op ons gemakje naar Houston reizen om nog een kleine stop te doen in NY.

Hier hadden we dus maar weinig tijd in Amerika en leek ons New Orleans en een stukje Texas een leuke optie.

Helaas is vlak voor dat we op vakantie gingen mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis en kregen we binnen een week te horen dat ze niks meer voor haar konden doen. na nog een weekje is ze na een ziekte bed van 9 jaar overleden aan kanker.

Ik ben 3 jaar geleden naar Frankrijk officieel naar verhuist en met mijn domme kop geen goede annuleringsverzekering afgesloten, hierdoor konden we dus alleen maar de bestaande tickets van data laten wijzigen om niet alles door het gootje te gooien.

Toen we weer opnieuw het hotel in Saint-Lucia probeerde te boeken voor dit jaar bleek dat het niet te betalen was en hebben we er voor gekozen om niet van Atalanta door te reizen naar Saint-Lucia, maar er een uitgebreidere trip door Amerika van te maken, om dus van Atlanta naar New-Orleans ook met de auto te gaan doen.
Gr,

Tim

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Heb je dan wel nog je vlucht kunnen aanpassen? Want als je anders de vlucht naar St Lucia niet neemt vervalt de rest van je ticket.

Er is meer dan genoeg te zien en te doen in TX, maar zelf vind ik Dallas/Ft Worth en Houston vrij weinig aan. In Dallas alleen 6th floor museum en in Houston Space Center wat echt bijzonder is. Stockyards vinden sommigen geweldig, ik vond het echt een tourust trap, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Austin en San Antonio zijn leuker, maar ook daar ben je toch nog wel redelijk snel uitgekeken. Maar, in de gebieden tussen de steden en ten oosten van Austin/San Antonio (Hill Country) zijn genoeg leuke stadjes en mooie state parks, ik zou daar wat meer op focussen.
Terug in Texas!
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

Hoi Hemmie,

Wat we nog konden doen met de vluchten is delen van de vlucht laten vervallen.
dus de vlucht van naar Saint lucia en terug naar New Orleans hebben we laten vervallen.
De andere vluchten hebben we laten staan en de datum uiteraard gewijzigd.

Van Hill Country hoor/lees ik wel meer, daar ga ik zeker eens naar kijken.
TNX
Gr,

Tim

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt, Hill Country ligt ten westen van Austin.
Terug in Texas!
TimD
Amerika-ontdekker

Bericht door TimD »

We hebben de route in Texas nog een stukje aangepast, een dag in Hill Country erin geplant.
We leggen geen hotels vast, dus als we snel uitgekeken zijn in Dallas/Fort Worth (wat dus wel de verwachting is)
dan kunnen we eerder afzakken richting Hill Country.

Dag 1 Atlanta (2-nov)
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Great Smokey Mount. (Roadtrip via Cherokee, Gatlinburg, Trial of the Dragon)
Dag 4 Chattanooga
Dag 5 Nashville
Dag 6 Nashville
Dag 7 Memphis
Dag 8 Memphis
Dag 9 Mississippi route (rustig aan langs een deel van de Mississippi tot aan Baton Rouge)
Dag 10 New Orleans
Dag 11 New Orleans
Dag 12 New Orleans
Dag 13 New Orleans / Biloxi
Dag 14 Biloxi (rustdag aan de tafels):
Dag 15 Mobile /Natchez
Dag 16 Reisdag (trip van Natchez naar Dallas)
Dag 17 Dallas
Dag 18 Dallas
Dag 19 Fort Worth
Dag 20 Waco / Austin
Dag 21 Austin
Dag 22 Hill Country (Plan is om in een grote ronde richting San Antonio te rijden)
Dag 23 San Antonio
Dag 24 San Antonio
Dag 25 Houston
Dag 26 New York
Dag 27 New York
Dag 28 New York
Dag 29 New York
Dag 30 New York

Voor ons is alles wel redelijk duidelijk ingevuld nu na het lezen van de tips en van alles hier op het forum!

In totaal iets meer dan 4000 km, hopen dat dat niet gaat opbreken aan het einde. gelukkig zijn de grote afstanden redelijk verdeeld,
behalve dag 15 en 16. Het enige wat ik eigenlijk weet is wat ik op dag 16 moet doen.
De route van Natchez naar Dallas die lijkt me vrij saai met niks op de route.
Misschien heeft iemand hier nog een tip rond om deze route.

Zo niet, dan knallen we er gewoon wat Red Bull in en gassen we door naar Dallas,
wat ik op zich ook niet heel erg vind want om 19:30 is er een NBA wedstrijd (DAL-GSW) :D
Gr,

Tim

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen