Deep south met de camper

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Goedemiddag,
Wij willen volgend jaar (2019) naar het zuiden. Wij willen graag een rondje met de camper doen.
Ik lees al jullie geweldige tips, maar zien jullie onderweg ook wel campings?
We gaan vertrekken vanaf Orlando, want we hebben begrepen dat het dan goedkoper is dan vanuit Atlanta.
In Orlando zijn er ook meer aanbieders wat betreft camperverhuur. Het enige "nadeel" :D is dat we er dan wel een aantal dagen aan vast moeten plakken om het rondje compleet te maken.

Orlando - Jacksonville - Savannah - Charleston - Asheville - GSM - Lynchburg - Nashville - Memphis - Tupelo - Natchez - Baton Rouge - New Orleans - Mobile - Pensacola - Tallahassee - Tampa - en weer terug naar Orlando

De route inmiddels alweer aangepast door alle goede tips hier!

We twijfelen nog hoe lang we de reis zullen maken, we leggen namelijk wel ruim 4000km/ 2500 miles af. Heeft iemand nog advies daarover toevallig?

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door jojostravelusa »

Je zegt dat je ongeveer 2500 mijl wilt rijden. Je weet nog niet in hoeveel tijd je dat wilt doen. Ik weet niet of wij je daarin realistisch kunnen adviseren. Wij zijn nl. nogal kilometervreters. We hebben dit jaar in 26 dagen uit en thuis ruim 6800 km gereden en vonden dat geen probleem. Elke keer zeggen we dat we toch wat minder gaan rijden, maar dat lukt nooit :lol: . We hebben altijd te veel op ons lijstje staan :wink: Gemiddeld gaan we uit van ongeveer 250 - 300 km per dag, maar er zitten altijd een paar lange reisdagen tussen. Het is nou eenmaal een groot land en soms liggen de plaatsen een eind uit elkaar en als je veel wilt zien, moet je soms even doorbijten.
Wij hebben The Deep South op ons lijstje staan voor 2020 (2019 gaan we naar Canada), dus heel veel tips kan ik je niet geven. Wel zijn we dit jaar met een wegbrengcamper langs Nashville en Memphis geweest.
In Nashville hebben we op de KOA gestaan en dat is prima bevallen. Je kunt op de camping de shuttlebus naar de stad reserveren en dus lekker relaxed genieten van alle muziek op Broadway en omliggende straten en evt. andere dingen bekijken. Wij zijn naar The Country Music Hall of Fame geweest en hebben een voorstelling gezien in the Ryman Auditorium (thuis al gereserveerd). Vergeet vooral niet te eten bij Rippy's. Heerlijke spare ribs.
In Memphis stonden we op Graceland RV. Heel praktisch gelegen t.o.v. Graceland. Dat ligt nl. aan de andere kant van de parkeerplaats. Nog geen 5 min. lopen dus.
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Hahaha, dat herken ik! Ik had een heeel mooi rondje uitgetekend. Maar mijn man vond dat echt veel te veel rijden. Mijn man is muzikant en wil echt alles zien in Nashville, Memphis en natuurlijk New Orleans. Dus ik ben nu bezig met een kleiner rondje en dan toch maar vanaf Atlanta. Gelukkig had ik Orlando nog niet geboekt! :D

Bedankt voor je tips, zet ze gelijk op mijn lijstje!

Weet iemand trouwens op je in Sun studios ook zelf een liedje kunt opnemen? Ik heb ze al gemaild, maar krijg helaas geen antwoord...
Laatst gewijzigd door PatriciaHogeling op 23 sep 2018, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door jojostravelusa »

Vergeet in Memphis ook het Civil Rights Museum in the Lorraine Motel niet. Heel indrukwekkend. Als je op tijd bent, is er genoeg parkeerplaats voor de camper.

Ik zie op de site van de Sun Studio's'dat je na sluitingstijd muziek kunt opnemen. Wel prijzig. Kost $ 200,- per uur voor een blok van 5 uur. Het ziet eruit dat dat het minimum is wat je moet afnemen. https://www.sunstudio.com/record
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door chippie777 »

Civil Rights Museum is inderdaad een indrukwekkend museum, echt een must see in Memphis. Wij zijn geen super muziek liefhebbers maar vonden Graceland echt de moeite waard. Via trip advisor had ik gelezen dat wanneer je na 1 uur 's middags komt de drukte daar erg meevalt. Dat klopte inderdaad en we hadden alle tijd om het Maison te bekijken en drukte viel erg mee. Uiteraard ga je in Memphis ook naar Gus' fried chicken, daarna weet je echt wat goede fried chicken is. :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Super bedankt voor de link! Ik heb me suf zitten zoeken en ze daarna gemaild en vanmorgen een bericht via Insta. Maar helaas geen antwoord. Het is inderdaad wel heel erg duur, maar voor een muzikant en groot Elvis-fan ook iets om serieus op ons lijstje te zetten!

Civil Rights Museum staat inderdaad ook op ons lijstje!

Ik ga de route wat meer uitschrijven en dan zal ik hem opnieuw posten!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren om 09.02 uur bij de kassa van Graceland en konden rustig het museum bekijken. Daar was het niet druk. We konden alleen pas om half 2 met de tour naar de Mansion. Daar was het wel heel druk. In de tussentijd zijn we teruggegaan naar de camper en hebben daar rustig geluncht. Voordeel dat de camping zo dichtbij is.
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Hebben jullie ook het rondje gedaan met de camper?
Is het bevallen? Is het makkelijk om een camping te vinden?
Aan welke prijs moet ik ongeveer denken voor een nacht?

Ik heb inmiddels naar ons rondje gekeken en we hebben besloten om deze in te korten.

We vliegen nu op Atlanta - dan een stukje GSM - door naar Lynchburg voor de whisky :D - Nashville - Memphis - Natchez - Baton Rouge - New Orleans - langs de kust weer terug en dan via Tallahassee door naar Atlanta.
We rijden dan 2776 km ongeveer en hebben de tijd om een paar dagen op een gave plek te blijven. Dit willen we dan in max 3 weken doen.

We denken om in de zomervakantie te gaan, hoe warm is het dan? Ik lees dat het heel heet kan zijn, maar ook mee kan vallen...

Veel vragen, maar ben nog een USA-newbee! :lol:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door chippie777 »

Wij waren er afgelopen zomer en het was behoorlijk warm. In de GSM is het wel lekker met die temperatuur.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Deep south met de camper

Bericht door Gast »

Het zuidoosten van de VS is heet en benauwd. Misschien is het wat koeler langs de kust en in de bergen, maar niet veel.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in april een wegbrengcamper van Middlebury, Indiana, naar Las Vegas gebracht en hebben daar nog een aantal dagen een auto gehuurd en zijn vanuit Los Angeles teruggevlogen. Ons is het weer uitstekend bevallen. Voor ons bestaat er geen andere optie dan met de camper door Amerika.
Wij zijn wel kilometervreters. Daar is niet iedereen van gecharmeerd, maar smaken verschillen. Je geeft aan een kleine 3000 km in 3 weken te willen rijden. Dat zou voor ons een peuleschil zijn. Wij hebben dit jaar in een kleine 4 weken ruim 6800 km gereden en er geen spijt van.

Dit was dus in het voorseizoen en we hebben niet het hele diepe zuiden gedaan. Staat nog op het programma voor 2020. In 2019 eerst naar Canada.
We hebben een aantal campings van tevoren gereserveerd, m.n. die in de state parks in Texas. Verder hebben we niet echt problemen gehad met een plekje vinden, maar zoals gezegd, het was april. De prijzen lopen erg uiteen. Als je in een state park staat, kun je denken aan $ 25,- per nacht (Cedar Hill in Texas tenminste) of $ 17,- in Caprock Canyons State Park. Daar komt dan nog wel de toegangsprijs tot het park bij en dat was $ 8,- per persoon per nacht. Valley of Fire State Park kost maar $ 10,- + $ 10,- toegang, maar dat is in Nevada. Ga je naar een commerciële camping, dan ben je beduidend meer kwijt. Graceland kost bv. ongeveer $ 46,- per nacht. Een KOA-camping valt ongeveer in dezelfde prijsklasse. Bij El Monte (en mogelijk ook andere verhuurders) krijg je een KOA card, waarmee je 10% korting op de prijs krijgt. Je kunt ook lid worden van bv. Good Sam of Passport America. Dat is niet gratis, maar als je op een x-aantal campings kunt staan, heb je het lidmaatschapsbedrag er vrij snel uit. Bij Passport America moet je wel goed kijken naar de voorwaarden die per camping gesteld worden. Soms moet je er minimaal 2 of 3 nachten staan wil je het voordeel krijgen. Op anderen geldt het direct. Het kan oplopen tot wel 50% en dan heb je het er heel snel uit.

Ik denk dat het in de zomer in die regio behoorlijk warm kan zijn en dan vooral een vochtige warmte, wat anders is dan de droge hitte in het zuid-westen.

Als je door de whiskyregio rijdt, ruik je ook duidelijk de whisky. Daarvoor hoef je niet eens een fabriek in :lol:

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Weliswaar niet direct jullie rondje, maar wel 6 jaar camper-ervaring. Wie weet wat je er nog uit haalt. Wij hebben er altijd een pagina in staan met de voorbereidingen en dat kan in jullie geval misschien wel handig zijn, om te zien hoe een ander het aanpakt.
De links staan in het onderschrift, maar deze gaat naar de homepage:
https://jojostravelblogamerica.blogspot.com/

Geeft niks hoor, al die vragen. Kom maar op.
Gebruikersavatar
John.S
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:22
Locatie: Nederland

Re: Deep south met de camper

Bericht door John.S »

Hallo,

Leuk te lezen, Patricia, dat jullie ongeveer hetzelfde gaan doen als wat wij willen gaan doen!
Ook wij hebben wel wat vragen waar we nog wat meer duidelijkheid in willen krijgen en die ik in dit forum aan de meer ervaren reizigers wil voorleggen.
Nu is mijn vraag; kan ik dat het beste doen in dit Topic of kan ik beter een nieuw Topic openen, ik wil dit Topic namelijk niet "vervuilen".

Groeten, John
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Deep south met de camper

Bericht door jojostravelusa »

Als je specifieke vragen hebt die al in een ander topic, of deze natuurlijk, passen, dan kun je ze daar kwijt. Als je het gevoel hebt dat het er net buiten ligt, dan open je gewoon een nieuwe. Mogelijk wordt door het onderwerp de vraag ook beter beantwoord doordat hij niet over het hoofd gezien wordt.
Gast

Re: Deep south met de camper

Bericht door Gast »

Ik zou gewoon een nieuw topic (met kleine t) aanmaken.
Gebruikersavatar
John.S
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:22
Locatie: Nederland

Re: Deep south met de camper

Bericht door John.S »

Oké, ga ik doen, eventueel met kleine "T"..... :wink:
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Mij maakt het niet uit hoor! Ik wil best het topic samen delen! :thumbup:
Gebruikersavatar
John.S
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:22
Locatie: Nederland

Re: Deep south met de camper

Bericht door John.S »

Hallo Patricia,

Ik denk dat we bepaalde dingen/vragen inderdaad wel gezamenlijk hebben, maar ook ieder onze specifieke dingen....
Daarom denk ik dat het een goed plan is dat ik een nieuw topic start.
Maar in ieder geval leuk om te zien dat we beiden met dezelfde plannen rondlopen.
Ik zag dat je je plannen gewijzigd had en tóch in Atlanta begint en eindigt?
Wij "doen" onze ronde via Orlando, hebben de tickets en de RV al gereserveerd.

Maar goed, we spreken elkaar dan nog wel, hier op het forum denk ik.
Ik wens jullie in ieder geval een goede trip en een hoop voorpret daar aan voorafgaand.

Groeten, John S.
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Deep south met de camper

Bericht door PatriciaHogeling »

Wat is jullie reden geweest om via Orlando te gaan? Ik begreep toen dat het goedkoper is, maar ik ben bang dat we dan te weinig tijd hebben voor het rondje dat we willen maken.

Wanneer willen jullie gaan?
Gebruikersavatar
John.S
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2015, 16:22
Locatie: Nederland

Re: Deep south met de camper

Bericht door John.S »

Hallo Patricia,

Wij vertrekken op 5 mei 2019 en hopen op 29 mei 2019 weer veilig terug te zijn. :wink:
Reden voor Orlando is dat het inderdaad goedkoper vliegen was en we ook een betere deal met de camper konden sluiten.
Verder dachten we hiermee zowel de Gulf coast als ook de oostkust mee te kunnen pikken.
Het rondje wat we in gedachten hebben is ruim 4500 km, dus wél een stevig stukje rijden, maar we hebben de vrijheid om eventueel dingen te skippen die we nu op het wensenlijstje hebben staan.
Hier vind je onze trip; viewtopic.php?f=15&t=72807

Groeten, John S.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Deep south met de camper

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in juni dit jaar een reis naar de zuidelijke staten en Florida gemaakt. Waar je inderdaad rekening met moet houden is de temperatuur. Erg warm en vooral erg vochtig en benauwd. Dat maakt dat we minder energie hadden om iets te ondernemen. Tenminste dat was onze ervaring. In een verdere mooie reis vonden wij dit toch wel een minpuntje. In het zuidwesten kan het in het hoogseizoen in sommige gebieden ook erg warm zijn maar daar hadden wij minder moeite mee.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer