Reis Marielleh: DC-Columbus-Nashville-Atlanta-DC

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Marielleh: DC-Columbus-Nashville-Atlanta-DC

Bericht door Marielleh »

Eerder opende ik een route topic in het forum noordoost maar omdat we retour tickets DC hebben gekocht ipv het oorspronkelijke plan terug te vliegen vanaf Atlanta heb ik fors gestreept in de route en is upper NY state en Niagara afgevallen. De route die we nu voor ogen hebben is als volgt:

1 Amsterdam- Washington
2 Washington
3 Washington
4 Washington - Pittsburg (387 km)
5 Pittsburgh
6 Pittsburgh-Columbus (298 km)
7 Columbus
8 Columbus - Mammoth Cave (477 km)
9 Mammoth Cave
10 Mammoth Cave - Nashville (152 km)
11 Nashville
12 Nashville- Chattanooga (214 km)
13 Chattanooga - Atlanta (190 km)
14 Atlanta
15 Atlanta
16 Atlanta
17 Atlanta
18 Atlanta - Gatlinburg (317 km)
19 Gatlinburg
20 Gatlinburg
21 Gatlinburg
22 Gatlinburg - Little Switzerland (212 km)
23 Little Switzerland
24 Little Switzerland- Roanoke (367 km)
24 Roanoke - Shenandoah Nat. Park (nog geen slaapplaats in NP op het oog, km hangen hiervan af)
26 Shenandoah Nat. Park
27 Shenandoah Nat. Park - Washington(nog geen slaapplaats in NP op het oog, km hangen hiervan af)
28 Washington
29 Washington
30 Washington - Amsterdam
31 Amsterdam

Opmerkingen bij de route:
- Ik twijfel over Nashville. Het muziekgebeuren trekt ons niet, wellicht dan liever een nacht doen (mogelijk ontmoeten we daar een bekende dus dan kunnen we een etentje doen) en twee nachten Chattanooga (zodat we een volle dag hebben voor Ruby Falls + Lookout mountain+ Rock City)?
- De vier dagen in Atlanta zijn bewust gepland. We zijn daar bij het gezin waar ik in het verleden als au pair heb gewoond en we kiezen er dan ook bewust voor om daar "lang" te zijn. Bijkomend voordeel is dat we dan op maandag naar Gatlinburg en de Great Smokey Mountains vertrekken en daar het weekend ontlopen.
- Columbus; ik heb dit nu zo gepland omdat we als we een nacht zouden doen twee "lange" reisdagen achter elkaar hebben. Zelf heb ik het idee niet er niet zo veel is in die omgeving. Een optie zou zijn daar een waterpark te bezoeken. Ik heb Zoombezibay gevonden wat er leuk uitziet. Ergens in de route willen we sowieso een waterpark doen dus het leek me geen slechte om dat dan tussen de twee lange reisdagen in te plannen.
- Eigenlijk vind ik dat we te lang in Washington zijn, vijf dagen omdat we 's avonds pas terugvliegen. Het liefst haal ik er een af maar ik weet niet zo goed waar ik die zou moeten plakken. (evt. wel Nashville en dan toch een extra nacht Chattanooga?)
- in Shenandoah hebben we nog geen acco op het oog, tips?
Budget is 100-150 euro p/nacht en we hebben de voorkeur voor eigen kookgelegenheid. Voor de overige locaties heb ik al wel hotels/air bnb's op het oog. Originele plan was cabins maar wegens het budget vielen er op dat vlak veel af, verder zijn er veel waar nu nog geen prijzen te zien zijn dus dat is nu ook lastig bugetteren.

Benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen:-)

Oh ja, we reizen met onze 8 jarige. We hebben eerder met hem door Azie gereisd dus het idee van een rondreis en verplaatsen is hem bekend. Wel willen we het tempo niet te hoog leggen om af en toe gewoon even "niks" tijd te hebben (speeltuin, filmpje, spelletje, potje voetballen, boodschappen, etc)
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: reis Marielleh DC-Columbus-Nashville-Atlanta-DC

Bericht door Ziva »

Waarom blijf je aan het begin zo lang in Washington hangen als je aan het einde ook nog in Washington bent? Dat begrijp ik niet helemaal? Dan kun je toch beter gelijk gaan rijden alvast?

Ik zou zelf Niagara Falls niet overslaan en wellicht gewoon gelijk vanaf Washington daarheen rijden en dan via Pittsburgh/Columbus weer terugrijden. Ik weet ook niet wat je in beide steden wilt doen of zien? Ze liggen "slechts" 3 uur uit elkaar dus tenzij je specifiek een doel hebt om er te blijven lijkt me 5 dagen voor die 2 steden wat veel? Ik ben zelf vorig jaar vanaf Niagara naar Nashville gereden en heb toen overnacht in de omgeving van Cincinnati en dat was prima te doen. Je hebt denk ik in Cincinnati ook meer keuze om iets leuks met je kind te doen dan Pittsburgh of Columbus vermoed ik. Ik reed langs Kings Island en dat zag er leuk uit. Ook Coney Island schijnt leuk te zijn.

Misschien kun je beter Nashville overslaan als ik zo lees? Of wellicht het waterpark Nashville Shores meepakken dat is wel leuk misschien. Tenzij je echt iets wilt zien of doen kun je Chattanooga toch ook overslaan? Nashville - Atlanta is maar 3.5 rijden of als je Nashville overslaat kun je gelijk vanaf Mammoth Cave naar Chattanooga rijden want dat is ook maar 3.5 uur.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: reis Marielleh DC-Columbus-Nashville-Atlanta-DC

Bericht door Marielleh »

Thnx!
Moest een beetje glimlachen om deze reactie. Op een eerdere reisroute met Niagara en minder dagen Washington kreeg ik namelijk de feedback dat het heel erg veel km's waren en te weinig tijd in Washington:-)
Zo zie je maar, zo veel mensen, zo veel meningen.

Cincinnati ga ik zeker eens als optie onderzoeken. Qua totale reisafstand maakt het niet zoveel uit maar het gaat er dan meer over hoe je de km's verdeeld over de dagen. De afstand van Washington direct naar Columbus vinden we echt te lang. Eigenlijk komt het erop neer dat we van Washington naar Nashville moeten en dat is nou eenmaal een best een stuk. Het is ook het enige stuk in de reis wat we niet perse hoeven doen of uitgekozen hebben, maar we moeten de km's overbruggen. Als er betere opties zijn ga ik ze zeker serieus bekijken!

Ook de route langs de kust van de Carolina's naar Atlanta hebben we bekeken, mooi maar best veel extra km's wat maakt dat we daar nu niet te voor kiezen, we hebben het gevoel dat we dan niet rustig kunnen reizen met veel dagen 400-500 km per dag. Zo ook Niagara. Als we daarheen zouden gaan zouden we ook de state parks in upstate NY willen bekijken en daar hebben we simpelweg de tijd niet voor. Alleen Niagara is wel erg veel km extra voor een of twee dagen....We zijn geen supersnelle reizigers en hebben ook rekening te houden met zoonlief. Hele dagen in de auto gaat 'm gewoon niet worden.

Nashville willen we toch liever niet overslaan (ik weet dat ik schreef dat ik twijfelde, maar ondertussen besloten het zeker wel te doen) omdat we daar mensen ontmoeten (de kinderen waarop ik als au pair paste wonen daar). In Chattanooga hebben we Ruby Falls + Lookout mountain op het oog wat ons best de moeite lijkt. Het waterpark in Nashville heb ik idd ook gezien en zou een prima alternatief kunnen zijn voor die in Columbus.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marielleh: DC-Columbus-Nashville-Atlanta-DC

Bericht door Marielleh »

Even een update; we zijn (voornamelijk nog te annuleren) acco aan het boeken. Cincinatti hebben we opgenomen in de route ten koste van Columbus. Kings Island lijkt een heel erg leuk park maar er is ook nog een waterpark in de buurt dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Goeie tip :thumbup:

Ik "zit" nu nog een beetje met het stukje tussen Gatlinburg en Washington. Ik heb nu staan:
GSM - Little Switzerland (via de Crabtree Falls en evt. sliding rock)
Little Switzerland (emerald village)
Little Switzerland- Roanoke (via grandfathers mountain, Marbry Mill en evt. Linnville caverns)
Roanoke - Shenandoah Nat. Park (via Virginia Safari Park)
Shenandoah Nat. Park (tuben/kanoen)
Shenandoah Nat. Park - Washington (via een of meerdere caves in het noorden van het park en/of Arlington)
Washington : opties Great Falls, national harbour, shoppen, evt. city center wat we aan het begin van de reis nog oversloegen, zoo

Is dit een logische route of kan het beter?
Wat is een handige slaaplocatie in Shenandaoh? Ik heb de Lewis mountains cabins als optie gevonden en twee leuke air bnb's, een in Woodstock en een in Charlottesville.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer