zuiden met 2 kids in mei

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Daisy's
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

zuiden met 2 kids in mei

Bericht door Daisy's »

Wij zitten nog een beetje te rommelen. Tickets zijn geboekt. 1e nacht en laatste 5 nachten staan vast.

Route is nu als volgt:

Orlando 18/4 1n (staat vast)
Jacksonville 19/4 1n (via st Augustine)
Savannah 20/4 1n (via Jekyll)
Charleston 21-22/4 2n
Ashville 23/4 1n
Gatlinburg 24/4 1n
Nashville 25-26/4 2n
Memphis 27/4 1n
Jackson 28/4 1n
New Orleans 29-30/4 2n
Pensacola 1-2/5 2n (of iets in de buurt)
Panama City 3-4/5 2n (of iets in de buurt)
Orlando 5-10/5 5n (staan vast)

Ik zie dat iedereen naar Vicksburg en Natchez gaat. Ik heb nu (omdat ik dat korter vond) Jackson als tussenstop. Zijn de 2 steden wel mooier/leuker?
Of zal ik ergens nog een dag afhalen (jacksonville?) en wel die 2 steden pakken? Wij zullen niet heel veel musea bezoeken daar we met 2 meiden van 6 en 3 zijn.
Verder nog tips vwb dit rondje?
Ik lees veel reisverslagen maar kom tijd te kort als ik alles wil inplannen ;)
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: zuiden met 2 kids in mei

Bericht door Purk87 »

Wij zijn er nu en hebben vanuit Memphis een tussenstop gedaan in Vicksburg (militair park) en daarna door naar Natchez. Dit was prima te doen. In beide steden is genoeg te zien, maar weet niet of het interessant is met kleine kinderen. In Natchez kan je wel oude huizen bezoeken, dat is misschien wel leuk.

Wellicht is het leuk om vanuit Memphis richting Clarksdale te rijden (ipv Jackson) en logeren bij Shack Up Inn. Echt een mooi plekje om lekker tot rust te komen :)

In onze Blog zie je de route :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: zuiden met 2 kids in mei

Bericht door Renate71 »

Wij hebben vorig jaar mei een heel klein stukje vergelijkbaar met jullie route gedaan. Wel net in andere richting, maar dat maakt weinig uit.
Ik vind 1 nacht in Savannah als je komt vanuit st Augustine en ook nog Jekkyl island aan wil doen erg weinig. Zo hadden wij t eerst ook gepland, maar op advies van iemand van het forum geswitcht naar 2 nachten. Savannah is t echt waard. Wij hebben keuze gemaakt om niet naar Charleston te gaan (staat dit jaar op de planning).
Wij zijn vanuit Gatlinburg in 1x naar Savannah gegaan. Wel een ritje idd, maar met een lunch stop in Asheville te doen. En maakt meteen dat je iets meer tijd hebt in GSM en dat is de moeite waard. Ook daar is genoeg te doen, ook met kleine kinderen om een hele dag te vullen zonder dat je meteen door moet.
Wij reisden met kinderen van vergelijkbare leeftijd (2&7) en onze ervaring was dat regelmatig 2 nachten op 1 plek ontspannen was voor hen. Ook even tijd voor de pool etc. Maar ook voor ons dat je net wat meer kon zien of een lekkere wandeling kon maken. Succes
1996: Zuidwesten
1997: Chicago en Midwesten
1998: Chicago en Zuidwesten
1999: Chicago
2008: New York State
2014: Zuidwesten
2018: van New York naar Tampa via GSM
2019: New York naar Tampa via kustroute
Planning 2023: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer